.............
Printable View
.............
ömrü 1 sene olduğundan değiştirmeniz gereklidir.
Bu biraz nasıl kullanıldığına bağlı.
Eğer o 1400 kilometre boyunca kısa mesafe kullanıldıysa, ya da araç yatıyor diye sürekli çalıştır kapat yaptıysanız değiştirmenizde yarar var. Motor ısınmadan sürekli kısa mesafe kullanmak veya olduğu yerde sadece çalıştırıp kapatmak, motor yağının ömrünü ciddi miktarda azaltır. Fakat çalıştığı andan itibaren çoğunlukla 20-30+ dakika kullanıldıysa, yani yağ ısısı operasyon sıcaklığına geldiyse, problem yaratmaz.
Günümüzde motor yağlarını güvenle 2+ yıl kullanabilirsiniz (aracın garantisi yoksa tabi). Eskidendi o 6 ayda-senede bir değiştirme muhabbeti. Yağın herhangi bir özelliği beklemekle kaybolmaz. Sadece kutu içerisinde uzun süre hareketsiz duran yağların katkı maddeleri zamanla dibe çökebilir. Yağın raf ömrü muhabbeti de bu sebeptendir. Onun da çözümü kullanmadan önce iyicene çalkalamaktır. Fakat sizin yağ karterde olduğu için böyle bir problem de yok.
Değiştirmek istiyorsanız da herhangi bir zararı yok, tamamen size kalmış. Aynı durumda ben olsam, 2 yıl veya 3.000 kilometreyi tamamlar öyle değişirdim.
Belki mineral yağlarda 1 yıl sınırı mantıklı olabilir ama sentetik yağlar daha uzun olabilir.....
1 yıl uzun bir süre değil, yağı o kadar kolay harcamayın.
eskidendi o mineral yağ dönemlerinde.
Mineral yağ dönemi pek eski sayılmaz :) . Konuyu bölmeden kısaca yazayım. Türkiye'de kimse tercih etmiyor sadece, 20w50 haricinde adam gibi viskozite bulmak güç, onu da sadece şahin-doğan grubu kullanıyor.
Aslında yurt dışında kısa aralıklı yağ değişimleri için (5 bin mil) halen oldukça popüler. Ben bile bir sonraki yağ değişiminde 10w30 mineral kullanacağım 5 bin kilometre boyunca. 10-15 dolara 5 litresini alınca, insanlar tabi mineral tercih ediyor (sentetik 30-40 dolar civarı). Adamların kafasında sentetik yağ uzun yağ değişimleri için ideal (10 bin mil ve üzeri), ki haklılar da.
Mineral yağ teknolojisi son bir kaç yıldır tam sentetiklere oranla daha hızlı gelişiyor diyebilirim. Artık iyi markaların mineral yağları, Alman araçları hariç, mesela Ford, GM ve Chrysler gruplarının spesifikasyonlarının çoğunu karşılıyor. Bunun sebebi aslında "tam sentetik" adıyla satılan, fakat maliyeti düşürmek adına çoğunluğu ekstra işlemden geçen grup 3 mineral bazlı yağların pazarı domine etmesinden ötürü, firmalar mineral yağ teknolojisini geliştirmek için ciddi çalışma yapıyor. Bu arada, Türkiye'de AB menşeili olmayan yağlar da bu gruba giriyor.
...........
Sadece çalıştır kapat yaptıysan direk değiştirmeni öneririm.
Çalıştır kapat yapmak iyi bir yöntem değil. Yağdaki benzin miktarı inanılmaz derecede artar. Benzin miktarının artması, yağın özelliğini yitirmesine sebep olur.
Yatan arabalarda en iyi yöntem, iki haftada bir ya da ayda bir (zamanlaması size kalmış) yarım saat devirli kullanıp geri koymaktır. Bu şekilde 2 yıl muhafaza etmek en güvenli yöntem.
konu sahibi arkadaş kusura bakmasın ben yanlış biliyormuşum.
bu arada konusu tam sayılır sayılmaz ama sormak istiyorum. benim aracım 2004 vito. yağ değişimini yapınca sıfırladık 15bin km yazdı. ama şimdi 10 bin oldu şukadar gün kaldı diye uyarı veriyor. bende yağı sentetik 5-30 almıştım. 15 bin e kadar beklesem sıkıntı olmaz herhalde dimi ?
............
..............
Arabanın otomatik uyarı sistemi varsa, onu takip etmek en garanti yöntem. Çünkü kullanımınıza göre otomatik olarak ayarlıyor.
Mesela sürekli otoban kullanımı yapsanız, 15 bin kilometre sonunda halen uyarı vermeyebilir. Fakat şehir içi dur-kalk sıklıkla yapıyorsanız 8 bin kilometre sonunda da uyarı verebilir.
daha 4 ay olunca yağ değiştireli birde 9 lt yağ alınca araç... :)
sürekli dur kalk yapılan bir araçta değil.
eylülde aldım. sürekli istanbul içi kullandık. fakat araç hususi ticarilerden değil bundan dolayı genelde pendik ümraniye arası kullandım.şehir dışı kullanım gibi.hem sakin kullanırım hemde trafiği kontrol ederim dur kalk trafiğe nadir girmiştir. bukadar kısa sürede uyarı vermesi enterasan geldi bana
doucum zaten diğer araçlarımdan olsaydı passat falan onda zamanını bile beklemezdim değiştirirdim hep,
vito olunca araç 9 lt. bende castrol 5-30 koydum uzun süreli kullanayım diye.uyarı işkillendirmiş oldu ama takmayacağım zaten 5 bin km kaldı oda yaza kadar dolar:)
karşılıyodu onda sıkıntı yok. bu yağ konusunda az çok bilgim var çokta takığımdır spesifikasyon konusuna.bundan dolayı benim motor euro 4 diye özel mercedes servislerinin bazılar 10w30 koyuyor diye gittim kendim 5w30 koydurdum kıtapçıkta yazıyor diye. 10-30 ucuz olduğundan bunu tercih ediyorlardı sanırım yağ çok alıyor diye. ayrıca 10 bin oldu maşallah hiç eksiltmede yok:)
yok bide 5*30 bu arabada eksiltir bilmem ne ince kaçar.bende dedim eksiltirse 5-40 koyarım 10-30 gene koymam:)
dou dışında farklı bir fikri olan varsa paylaşabilir:)
.............
................
.............
............
yağ konusu kullanıcının kıllanma durumuna göre değişir ki şöyle;
132k da aldığım skoda felicia 1.6 glxi aracımda yağ değişiminin ne olduğu konusunda araç sahiplerinin hiçbir fikirleri yokmuş ki aracın yağı bildiğiniz kül-kurum karışımıydı motorun içini temizlemek için 5000 km de bir yağ değiştirdim 157k de aracı satarken araca motor yaptırıp yaptırmadığımı çok ısrarlı şekilde sordular sebebi aracın sanki yeni motor yapılmış gibi temiz olduğunu söyledi adamlar bu km de bu kadar temiz olması çok çok iyiymiş
ben arabanın yağının rengi koyulaşırsa kahverengi yada siyahlaşırsa hemen değiştiririm ama araç benzinli ise km değilde yağın kayganlığı kokusu rengi aracın sesi benim için daha önemli aracımın yağını mobil 10w40 koydurdum o zaman adam"abi 15000km gider bu yağ dedi" ben 4000km de yağın rengi kahverengi diye değiştirdim sana kalmış bişey
nice arabalar var piyasada sadece eksiltince üzerine yağ takviye edip devam ediyolar :confused:
ben yapsam ilk gazlama da araba yatak sarar :Deli:
Motorda yağı geç değiştirmekten ötürü oluşan çamur-kir varsa, kısa süreli yağ değişimleri en etkili yöntemdir.
Fakat yağın rengi, yağın kondisyonunu göstermez.
misal dizelde koyar koymaz yağ siyahlaşıyor
Bu arada bauhaus'ta 5-50 mobil yağın fiyatı 109 tl ama almayın üretim yılı 2009.