arkadaşlar , vw ' nin 1.4 tsi 150 hp act motoru kullananlar var mı ?tavsiye ediyor musunuz?eksileri ve artıları ile yazabilirsek benim gibi almayı düşünen arkadaşlar içinde faydalı olucaktır eminimki.Herkese iyi forumlar :)
Printable View
arkadaşlar , vw ' nin 1.4 tsi 150 hp act motoru kullananlar var mı ?tavsiye ediyor musunuz?eksileri ve artıları ile yazabilirsek benim gibi almayı düşünen arkadaşlar içinde faydalı olucaktır eminimki.Herkese iyi forumlar :)
SC olmadığını öğrendim bugun. Eski 160'lıklardan farklı olarak.
Bir tanıdığımda var yazılımlı ve egzozlu makjyalı ibiza cuprayı boy boy geçiyor
Görünce epey şaşırmıştım
Ama tüketimi vs nasıldır bilmem
neden 125 değil ? 125 liklerde kötü değil bu arada , yazılımla efsane oluyor.
Golf 150 hp act sahibiyim. 8 ocak trafige cikisli. Suana kadar ki uzun sureli yakit ortalamam 7.8 lt gosteriyor. Genelde performansli kullanirim
150 act bende var leon fr yakıt tüketimi bursa içi trafik vs 6-6.5 litre arası gazlarsan tabi sonu yok :) yazılım yapınca turbo'da sıkıntı oluyor şu ana kadar üç arkadaşımın turbo değişti garantiden 140 turbo'su takıp yazılım yapınca daha sağlıklı oluyormuş söylenen bu onun dışında kesinlikle tavsiye ederim
140-150 turbosu ayni? Bence o turbo bozanlarr yazilim firmalarini kontrol etsinler...
140-150 hp turbolari farkli. 140 lik turbilar "ihi" model. 150 hp ler "mhi" modelmiş. Ve yeni nesil 150 hp motorun turbolari daha kirilgan. Normalde sorunsuz olarak stage 1+ ile 190 hp 320 tork gibi deger alinabiliyorken 140 hp lerden. 150 hp icin max 180 hp de birakilmasi gerekiyormus. Aracin sorunsuz yurumesi icin
turbo bozma olayı yazılımla ve sürekli sıkıştırmakla alakalı sanırım, çünkü yazılımdan sonra dizel araç tubosu bozulanda oldu.
act sistemi yeni teknoloji yakıt tasarrufu sağlıyor.. fakat yeni araç alcak olsam tercihim act olmayan 150ps lik olurdu, bu motorda şuan leonda var, Leonunda eksiği arka bağımsız süsp olmayışı..!
140 lık ile 150 lik arasında sürüşte bi fark var mı hissedilir ?
1-Bunu nerden nasıl okudunuz bilmiyorum ama "IHI"model dediğiniz aslında model değil turbonun markası,IHI marka "RHF" modelini kullanıyorlar Ball Bearing (Bknz : turbo_RHE-RHF )
2-İkinci olarak 150hpler MHI model demişiniz internette mhi adı altında birşey bulamadım ben.
3-CPTA/CHPA kodlu (140-150hp) motorların turbo parça numaları: (04E145721B 04E145704P 04E145704C şeklinde vw-skoda-seata göre değişmektedir ama aynı turbodur)
4-125lik TSI ile 140lık arasındada sadece turbo farkı var(125lik daha küçük),140/150lik turbosu +yazılım ile 125liktende 190hp gibi güçler alabilirsiniz.
5-Benim bildiklerim bu şekilde,yanlışda biliyor olabilirim ama en azından bir link,yada bir parça numarası falan verebilirseniz sevinirim.Yani aynı turbo var üzerlerinde,bence bahaneden başka birşey değil 150liklerin kırılması :)
Mehmetmert, ben de farklı biliyorum 140-150 turbolarını hatta 150'liklerin turboları sanırım balans vs bozulmasına çok daha yatkın.
140'lık CPTA motorun kullandığı Turbo 04E145721B
150'lik CZEA motorun kullandığı Turbo 04E145715D
Raşit abi yazmıştı bir forumda ben de orda okumuştum 150liklerin turbosunun daha kırılgan olduğunu.
Bende başka bir kaç yabancı forumda okumuştum.
150hpdeki turbo daha narinmiş dayanmıyormuş.
140hpdeki turbo daha iyiymiş araştırmak lazım.
Bu arada ben yazılımla cupraları boy boy ayıran fr görmedim daha. Okadarda performanslı bir yürümeleri yok yani.
Arkadaşımda Leon 1.4 ACT yazılımlı var, benim ibiza cupra full stock iken denedik ve maksimum 2 boy açabiliyordum. Deneme sonrasındaki araçların gösterdiği ortalama tüketimler Cupra 11lt, leon 9.6lt idi. Konfor ve doluluk olarak gayet iyi seviyede, standart halinde de gidişi gayet tatmin edici.
peki 1.4 tsi act 150 hp olan ile act siz 150 hp olanın turbosu farklı mı ? Çünkü bazı arkadaşlar ben act almam diyor ,
Peki 140 lık fr ile 150 lik fr arasında yürüme anlamında gözle görülür bi fark varmı bende 140 lık var hiç 150 lige binmedim açıkcası merak ediyorum
150'lik iki boy önünde gidiyor 140'ın stock halde. Turbo farklı mehmet istediğin firmaya sorabilirsin rsa utku yaptı bizim bir aracımıza 140'lık o araç 150'lik başka bir araca yazılım için sorduğumuzda turbo değiştirip yaparsak daha sağlıklı olur dedi herkeste farklı derken bu inat neden :D her neyse turbo sıkıntısı act ile alakalı değil bu arada 150 act'siz dsg aracında turbosu değişti yazılımdan sonra şu an sıfır almayı düşünen varsa act'siz dsg fr alsın bence manuel 150'ye o parayı vermektense üç daha verip dsg almak daha doğru bana göre
-Arkadaslar son 3 harfi;uretim tarihi marka ve modele gore degisiyor...
-Turbo gene ayni turbo ben(ayni marka,ayni emme pali,ayni egzoz pali...vs)
-Ha FR 150 yenilerde uretimden kaynakli sorun olabilir ve daha kirilgan olabilir falat turbo ayni,en azindan bazi serileri 150lik golf ile leonunkiler tutuyor
Şuan en mantıklı seçim sanırım 125 lik manuel almak. Bir turbo ile zaten 150 likle aynı hale geliyorsun. Aradaki fiyat farkına değmez
Bende golf act var.. 22.k da olması lazım ortalama yakıt tüketimi 8.2 LT. Sehirler arası sakin 5,5 LT civarı agresif 6,5 7 civarı. Şehir içi sakin trafik 7 LT civarı yogun trafik 8-9 LT civarı.
Eksi olarak araç tork sebebi ile çok sarıyor, dsg dende olabilir.. Gaza oturduğunda kafadan çok kayıyor. Ama yakıt performans ve konfor açısından gayet iyi bir seçenek.
7.8 lt de benim arkadaşın 140 act nin uzun dönem ortalaması, pek sakin kullandığı söylenemez. Stok araç ama cutout var sondan önce birtek. Şehir içi de 8.5 civarı yakıyor, bence mantıklı.
60bin km gibi 2 silindire geçiş sırasında şıkırtı yapmaya başladı garantiden hallediyorlar şu sıra.
polo bluegt var bende 1.4 tsi act
1 yil doldu 14bin km de , istanbulda sehir ici ortalama 7,5 - 8 lt yakiyorum kullanma gore degisken
uzun yolda surat yuksek olsada oldukca ekonomik istanbul bakirkoy - bodrum yolculugumda bodrum merkeze indigimde daha isik yanmamisti
acikcasi act varken baska motor secenegi secmezdim ben
Ben Cc mi yeni sattım. 62.000Km kullandım tüm ortalamam 7.4 lt idi. Bu yazılan rakamlara bakınca ister polo olup hafif olsun ister Act motor kullansın bir artı getirememiş yeni motor.
yakıtı duşurmek için kullanıma dikkat etmek gerekiyor, devreye girme kısmı tamamen sabit kullanımlarda gerçekleşiyor , dur kalk vs trafikte bir yararı yok , sabit giderkende devreye girdiğinde gaza biraz fazla bassanız zaten 4 silindire geçiyr tekrar :D
uzun yol dışında en duşuk şehir içi ortalamam çok dur kalk yapmadan 5.5-6.5lt idi
Ben act motoru anlamsız buluyorum bu veriler dahilinde. Satmadan biriyle deneyeyim dedim yeni cc lerde 150lik motor oldu biliyorsunuzdur. Act motormu sanmıyorum ama, deneme sonucu top speede kadar bastığımızda en baştan sona kadar çok ciddi fark oluyor. Şimdi ben araç alacak olsam en baştan actyi elerim. 2. Olaraksa 150liğin turbosunun nazlılığına bakıp 140 lık araçlardan yana kullanırım 2.el alacak olsam
golf 1.4 140lık act var abimde ben öyle bi yakıt tasarrufu sağlayamadık benim passat 1.4 tsi 122 dsg 7.6 lt ortalama yakıtı, golfun ortalama yakıtı 7.3 lerde şehir içinde bi avantajı yok aldanıp almayın. şuanki aklımız olsa golfde almazdıkta :D
125 lik FR var bende 5F. 17 bin km de (15 Bine Kadar İstanbulda Kullanıldı) sıfırlanmamış ortalama 7.0 litre..
Mk2 FR 125 liğe (golfteki 122 lik tek Turbo) göre inanılmaz az istanbulda BMC Dia açık hava filtresiyle 10 un altını görmemiştim..
140 lık düz ve 150 lik act de yakın arkadaşlarımda var. Aynı güzergahta En çok yakan 140 lık, en az yakan 125 lik..
DSG veya Değil 150 ACT den şaşmam sonraki Aracımda ;)