İki araç arasında kararsız kaldım fikir ve önerilerinizi bekliyorum hangisi neden yardımcı olursanız sevinirim
Printable View
İki araç arasında kararsız kaldım fikir ve önerilerinizi bekliyorum hangisi neden yardımcı olursanız sevinirim
bence 106 , takacağın en ufak civatanın bile karşılığını aldığın bir araba.staandart bir 106 ya conta kısa yazılım yapıyorsun arabanın hayatı değişiyor.çok keyifli hale geliyor.yakıt olarak 1.6 olduğu için 306 ya göre daha ekonomiktir.az çok kronik sorunları bellidir cenaze birşey almadığın sürece üzmez.
Amaç koşturmaksa 106 daha mantıklı bir tercih olur. Kilo avantajı ve kolay&ucuz parça bulunabilirliği sayesinde 106 hep önde olur. Ama nedense 106 bana her zaman çoğu komuda daha narin daha nazlı gelmiştir.
Kullanım amacı nedir ?
Ben her yere gidenim binip inerken dert olmasın, bagajım büyük olsun uzun yolda rahat rahat gideyim birazda gazlıyımsa 306 Gti
Ben bekar adamım sağ sola sıkarım öyle konforla işim yok bagajda ne işime yarıyacak. Uzun yolda da işim yok şehir içi takılacağımsa 106 Gti
Ee tabi 106 gitmez mi uzun yola oda gider tabi ki rahatlık iç mekan olarak yorumladım. A segmenti sonuçta uzun yolda yol sesiydi konforsuzluğu.
Ee tabi farklılıkları var biri C segment birisi A segment yani zaten tarzları farklı kıyas açısından biraz farklılar.
Ama parça mekanik önceliğim dersen 106 derim TU motor olduğu için çünkü hala daha üretiliyor TU motor parçaları XU da öyle bir durum pek yok malesef biraz kısıra düştü.
Tamamen tarzınla ve kullanım amacınla alakalı
ikiside temizi olduğu sürece keyiflidir.Tatları farklıdır cidden kıyaslanamaz.Ama sanki 106 alırdım ben ya
Ben 306 diyorum sizin için.
Çünkü 106 işi biraz gönül işi, gönlünüzü tamamen kaptırmış olsanız bu konuyu açmazdınız. 306 alın, hem biraz daha araba konforu görün, hem gazlayın.
Günlük kullanımda bu iki araçta adamın ocağına incir ağacı diker. Ben haftada 3-4 kere kullanıyorum aracımı, ona rağmen benzine para yetişmiyor. Minimum 9-10 litre yakacak çünkü, gazlayım dersen 12-13 olacak belki. Kmye 25-30 kuruş yakmak, gönül rahatlığıyla gezmek var. Yada benim gibi 60 kuruş yakıp arabayı boşa atıp itmek var :D
1 senede 30 bın km yaptım 106 ıle hemede ekzantık kısa yazılımlı
Ocagma ıncır agacı dıkmedı :)
bakımlı sorunsuz araba her zaman ıyıdır
sacma sapan yazılım yapılmıs
butun sensorlerı bozuk arabalar sıkntı cıkarır
aracın bakımlı sorunsuz ıse sıze asla sorun cıkarmaz
pıyasada cok 106 var
hepsıne baksanız bebek :)
Sehır ıcı 50 tl shell nıtro ıle 150 km yapıyorum 106 ıle :)
Şöyle söyliyim;
Konfor; 306
Kullanışşlılık (şehir içi ve park manevra kabiliyeti) ; 106
İç mekan; 306
Tasarım; (göreceli bence 306 tabiki :) )
Parça bolluğu ; 106 TU motor olduğu için yoksa TU motor olduktan sonra 306da aynı paralara ihtiya duyacak. Fakat kaporta konusunnda ikiside parçada bolca NFP (non Fabicated Parts) üretilmiyor etiketi var.
Ekonomi ; 106
pist olarak düşünür isek 306 mi 106 mi ? istanbul park 106 performansı nasıl tecrübe edenler ?
306 gti Sahibi olmadım hiç, kullananlardan bazı şeyler biliyorum ama, ukalalık etmek olur. Yazmayayım. 106 gti aracım var. Benimki stock sayılabilecek bir otomobil. İnce conta ve hava filtresi harici modifiye yok. Benim açıkcası en büyük sıkıntım, aracın aşırı istekli olması. Yani araç ısınana kadar kıyamadığım için basmıyırum, sonrasında devamlı yardırarak kullanıyorum. Daha önce de envai çeşit hızlı otomobilim(cooper s, e60 m5, 996 carrera.....) oldu, böyle gaza getiren bir otomobile binmedim.
Benzin konusu konuşulmuş, beni şaşırttı. Bu kadar gidip, bu kadar az yakan başka bir otomobile de bilmiyorum. İzmir’den İstanbul’a 140 altına düşmeden 200 liraya falan geldik sanırım. Geçen gün de, tam km bilmiyorum ama, ataköy’de benzin aldım. Tuzla’ya gittim, Şişli’ye döndüm, Sefaköy’e geçtim, Ataköy Üzeri bir daha şişli yaptım, aldığım benzinin bittiği yerlere gelmişti depo. Ki bu sürüşün %90’ı sağlam gidiş.
106’da ben alırken rölanti olayına dikkat ettim. Sıkıntılı araçlar rölanti tutmuyor. Zaten boya olmayanı yok gibi, olsa da güneş yanıklıdır. Eli yüzü düzgün, stock kalmış, rölantide saçmalamayan bir 106’yı, çoğu araca değişmem.
istanbul park için 2 araçta yavaş kalıyor bence, pist hızlı bir pist çünkü 2 sininde ciğeri yetmiyor.
Ekonomi bakışıda artık göreceli gibi oldu. ben 2006 dan beri günlük 306 Gti kullanıyorum benim için neredeyse her benzinli araba az yakıyor. dizeller ise zaten yakmıyor :D
Tu motora LPG takanlarıda hiç anlamıyorum daha ne kadar az yakacak :D Dizel ile mi kıyas alıyorlar ne yapıyorlar çözemiyorum.
2.0 araç için verileri gayet güzel. 100 lira benzine 220 km civarı gidiyorum karışık kullanımda. Dolu depo ile 821 km yol yaptım şehir içinde. NOT : depo 65 litre :D
Sağlıklı sensörleri düzgün çalışan bir 306 Gti da astronomik yakmıyor.
306 nın filtre sesi yeter :D
306 alacam kafaya koydum
Youtube'da çok güzel 106 istanbulpark videoları var, hatta bir videoların birinde pist için hazırlanmış bir 106 var, süresi çoğu benim diyen arabadan iyi.
306 106 arasında kaldık 106 aldık henüz gazlayamadık tadını alamadık bir elini yüzünü toplarlayalım göreceğiz sıkarken videoları atarız foruma :) Ama bütçe 30 32 ise clio rs derim
Denge konusunda 306 106 'dan daha iyi değil mi ?
Öncelikle şu an en önemlisi geçmişi düzgün tecavüze uğramamış araba bulmak aksi takdirde her ikiside memnun etmez..ama bir seçenek şansı varsa kesinlikle 306 gti tavsiye ederim her anlamda 106 dan güzel keyifli oturaklı geniş sesi soluğu tatmin eder
Gönül 306 GTİ...Mantık 106 GTİ...Arkadaşlar epey doğurucu bilgiler,notlar düşmüşler..Ölç biç ona göre kara ver..