Aracıma coilover düşünüyorum, bu işi yapan iki firma öne çıkıyor.
Sizce hangisi? Namiştain-Başaran
Kullanan arkadaşlardan görüşlerini bekliyorum.
Saygılarımla.
Printable View
Aracıma coilover düşünüyorum, bu işi yapan iki firma öne çıkıyor.
Sizce hangisi? Namiştain-Başaran
Kullanan arkadaşlardan görüşlerini bekliyorum.
Saygılarımla.
ikiside custom olarak kaliteli iş yapmaya özen gösteriyor.
Ama tecrübe olarak nam bir adım çıkar öne.
bir de şakiristein var. (söyledikçe gülme geliyor)
heralde bir daha amortisör patlatırsam bu şekilde coillere geçebilirim. kyb amrtisörlerimin fiyatları arşa değmeye başlamış. 200TL'ye aldığım amortisörler 340TL olmuş.
fiyatlar da 750-1000TL civarında sanırım. kullanan arkadaşlar varsa sevinirim. ben de böyle bir konu açmaya gelmiştim.
Gerçekten bu ürünleri kullanıp memnun olan varmı?
Bakın güvenlik durumu pek tartışmaya açık bir durum değil kimse bana orjinalden farkı yok vs anlatmasın.
Sadece merak ettiğim şu eski accorduma yaptırmıştım yaklaşık 3 kere daha gittim hep bi ayar bi kontrol bi patlama (5 sene önce) tabi ozaman bukadar yaygın değil yeni yeni gelişiyordu.Arka tarafı ön taraf ile uyumlu basınca kapalıkasa minibüs gibi arkası çok sekiyordu
şimdi gelinen durum nokta ne? 6-7 bin TL kw ye verilirmi yoksa 1000 tl civarı bu tarz bir coil alınırmı?
amaç arabayı yerli bir yapmak değil.Sadece daha dik bir duruş daha iyi yol tutuş vs
bunları korkmadan nasıl takıyosunuz arabanıza , araç bunların üstünde gidiyor sonuçta.
Başaran Amortisörden 5 yıl önce alınmış halen ilk günki gibi kullandığımız coilover var. O yüzden başarandan şaşmayın sorun yaşamazsınız kesinlikle. Basıklığı sertliği nasıl olsun isterseniz ona göre yapar gönderir.
Benim beynim yanıyor insanlar arabaya bunları neden takarlar diye düşündüğüm zaman.
Bir de şu açıdan düşünelim, benim aracım 207. Araba zaten 30-40 lira bandında. Bu araca 5-6 liraya coilover almak ne kadar mantıklı ?
80-100 lira bandında bi aracım olsa o zaman bende zaten 700 liralık coil almam.
Bu arada 2 aracımda da başaran coil kullandım ve hiç sorun yaşamadım. Tabi bu coillerle piste çıkıp aracın sınırlarını zorlamıyorum. Custom coili pistte tecrübe etmek bence de pek mantıklı değil.
kullanılan yaylar sonuçta gene inşaat demiri değilmi...
Beni sakın yanlış anlama lütfen ama 30-40 liralık arabaya ne maksatla coil takıyorsun?
Ya coilin iyisini tak yada takma yay tak.Konunun senin malının fiyatıyla alakası yok kardeşim senin canın önemli burada Allah korusun X süratle coillerden biri cortlar sen ne olduğunu anlayamadan kendini bariyerde bulursun
Sonuçta 6-7 lira olan coillerde ciddi bir arge test deneme yanılma bile yapılmıştır.Ama bizde yapılan ürünler al 10 cm bastı tamamla bitiyor.
Senin açına dönecek olursa takma aracına coil bırak orjinal kalsın yada en kötü yay.
Son olarak bu demek değilki kw de alsan sorun çıkmayacak illaki çıkar ama % ye vurunca devede kulak kalır
Kazasız belasız sorunsuz sürüşler
neden coil veya air sistem ihtiyacı duyulur? ya da yay presletmek?
amaç daha iyi bir yol tutuşu ise; eibach, h&r, kw, vogtland vs. gibi kalitesi belli spor yay (bütçeye göre koni amortisör kombinasyonu ile) bu sürüş dinamiği artırılması yeterli değil mi?
dip basıklığın görsel şölen dışında bir faydası artısı var mıdır?
Bence şakiriştain
Baraşaran derim her türlü. Iki tarafında yaptığı birebir aynı iki araca bindim. basıklıklarıda eşit. Başaranın yaptığı bariz konforlu ve sekmiyordu.
pekala şu durumda yorumlarınızı merak ediyorum.
Aracımda Eibach yaylar var orj amortisör üzerinde ve tabi ki amortisörler patlak
amortisörün milini yaya göre kısaltacak ve içindeki yağı yaya uygun biraz daha kalın bir yağ ile değiştirecek olsak bunu kim yapar ve düşünceleriniz neler olurdu?
Basaran kullaniyorum cok sert geliyor acikcasi kotulemek amacli demiyorum ancak gicirti geliyor birde kullanici deneyimi olarak gorun . Gidip baktirmadim baktircam yakinda :)
Fiyatlar 650 lira civarı her iki firmada...
Şu an yapılan açıklamalar eskiye oranla sekme ve konfor kaybı gibi sorunların ortadan kalktığı doğrultusunda.
@cRazygagerz Konunuza salca olmak istemiyorumda voglant konforuyla unlu bir marka konforu bozmuyor diye basaran bile demiyor kesinlikle bozuluyor konforlu falan degil kimsede inkar etmiyor ben leon aracimda eibach 5 lik kullaniyordum o buna kiyasla baya konforlu yalnis anlasilmasin firmayi kotulemiyorum bir sikinti acmadi basima ancak beklentiniz konfor ise onermem kesinlikle
Ben bundan önceki 5 aracımada Başaran' da Coilover-Press işlemi yaptırdım. Kar lastikli aracımla 180+ hızlara da çıktım ne bir saçmalama, ne bir sekme kesinlikle yaşamadım. Hatta 2012 i20' me yaptırmıştım, orjinal halini bilenler vardır yol tutuşu namına hiç bir şey olmayan araç gerçekten güven vermeye başlamıştı aynı lastiklerle. Bir kere kayma, yoldan çıkma, sekme derdi yaşamadım ki çoğu zaman en dipte gidiyordum :)
Sen gidip arabama 7 cm press istiyorum dersen adamlar yapmıyor, ölçüyorlar ve yayın imkan verdiği ölçü kadar press yapıyorlar, ve adamlar gerçekten her tarz arabaya çalışıyorlar.
Ben kullandığım için Başaran' ı tavsiye ederim, işçilikleri güzel ve ürünlerinin arkasında duruyorlar.
Her ikisinide yaptırdım,pişmanım.Kesinlikle bir daha asla işim olmaz.Bilmemezlik,cahillik yaptık zamanında.İsterseniz 34065345903459 tane referans gösterin.
coilover konusuna karışmam ,lakin , amortisörcü olarak bilgi, beceri ve tecrübe sahibi kısımlarını incelediğimde sorun çözmede başaran üzerine tanımam.
Bence Frankeştayn.
ben şakirştainciyim airdede haylower ikiside bence işinde gayet iyi hem yardım edio hemde arabana göre yapıyorlar ne istersen ister basık ister konfor tavsiye ederim şakirirştaini
2015 te coil taktım aracıma başaran dan ne sert nede konforlu. Ama şakiri çok övüyolar arkadaşlar. Denemek lazm.
arkadaşlar amortisörün bound ve rebound değerleri var. O yağların viskoziteleri ona göre hesaplanıp konuluyor. Tamam sert yağ koydun sertleşti ama araba ani bir sekmeyle yere bastı amortisörün rebound gücü kalmazsa o an için ikinci bir sekmeyi tolere edemeyeceği için artık amortisörün yok demektir o an için. Sektiğin anda da bittin demektir. Yay içinde aynı şeyi söylüyorum. Adamlar o arabaya optimum yol tutuş için dünya kadar sistem deneyip takıyorlar. Yere yaklaştırcam diye amortisörün bütün çalışma aralığını çöpe atıyorsun hissizleştiriyorsun.
Ben cidden yazilanlarin cogunu kanim donarak okudum...
Amortisorun kendi agirligi, yay katsayisi, calisma frekansi,ortam sicakligi, yag viskositesi,aracin agirligi,yollardan gelen darbeler...vs bunlardan bir tanesinin degismesi bile tum degerleri degistirip alt ust ederken custom bir seyi övmek...
Bir yazı vardı,bulabilir mi arkadaslar .
Amörtisör açıldığı zaman tüm özelliğini kaybediyor diye.
Adamlar fabrikada kendi özel yağlarnı koyuyor bilmem kaç - / + derecede rahat calısabilmesi için
sanayide x usta yudum ayçiçek yağı koyuyor belki,nerden biliyoruz.
Sekme konusunda Alper abi çok haklı,mesala benim yaptırdıgımda yay yumuşak amortisör sert kalmış.araba plastik tümseğe girerken güzel inerken bam diye düşüyordu. Uzak dursun bu saatten sonra.Töbe.
Adaşın söylediği gibi yay kesme, gereksiz yay takma, yay presleme, amortisörden coil yapma bizde atasporu.
500 - 1000 liralık Coilover lar
Isıtılmış - kesilmiş yaylar
Ucuz yollu lastikler
Replika jantlar
Yan sanayi fren disk ve balataları
Arabayı yoldan çıkarmak için gereken her şeyi yapıyoruz dostum...
Sanırım biz Türkler heyecanı, atraksiyonu seviyoruz :D
akıllar güzel ama cebimizdeki para ile olan bu kadar oluyor demek daha doğrusu bence. 1 yaşında arabalara 5000$ vereceğimiz zamanlar gelirse (günümüz kurunu düşünerek yazdım) dışarıdan gelen başka parçalara aksesuarlara daha da kolay ulaşırız.
Bütçe yoksa hiç birşey yapmamak daha mantıklı. Canınızdan ya da malınızdan olduktan sonra iş işten geçer. İlla yapacağım diyorsanız da bütçenizin bir tık altı bir araç alıp, yapmak istediğiniz şeylere de bütçe bırakmalısınız.