Yaylar geldi, ama resimdeki gibi aynı yerlerde vuruntu izi gibi bir şey var. Takılmış sanki bir aracada ora vurmuş gibi.Normal mi sizce?
https://i.hizliresim.com/k9JDYD.jpg
Printable View
Yaylar geldi, ama resimdeki gibi aynı yerlerde vuruntu izi gibi bir şey var. Takılmış sanki bir aracada ora vurmuş gibi.Normal mi sizce?
https://i.hizliresim.com/k9JDYD.jpg
Merdiven altı üretim yay sonuçta pek de bişey beklemeye değmez. Ayrıca araca takılsa bu halinden çok daha kötü durumda olması gerekir.
Takılıp söküldü belkide bilmiyorum. Forumda hiç xt yay kullanan yok mu acaba?
Dediğim gibi yay takıldıysa eğer amortisör tablasıyla temas eden yüzeyde aşınma olur. Ama eğer hortum geçirip kullandılarsa o da olmaz böyle iç kısımda hele hele hiç olmaz. Tek bir nedeni olabilir taşınma esnasında diğer yayın ucu buraya denk gelip boyasını kaldırmıştır. Kafaya takılcak bir sıkıntı değil.
4 yaydada aynı yerlerde bu iz olunca kıllandım biraz. Daha henüz takamadım ama yay sert belli :)
boyamak için asılan yerleri gibi duruyor.
Evet olabilir, bunu hiç düşünmemiştim :)
Uretim | XT Springs | XT Spor Yay belki bir eibach değil ama merdiven altı da değil :)
Yayların boyanması esnasında asıldığı noktanın izi ..
Üretilmiş çelik çubukları alıp merdaneler yardımıyla bükerek araca göre yay üretiyorlar gibi duruyor. Ürettikleri her yayı araca takıp yol tutuş, güvenlik gibi ar-ge çalışmalarını yaptıklarını pek sanmıyorum. Ha eğer yapıyorlarsa bir sonraki aracıma yay alacak olursam eibach yerine buradan alırım maksat ülkemizdeki firmalar gelişsin.
Ayrıca biraz daha inceledim ve plastik şekil verme sonucu oluşan gerilmeleri giderecek herhangi bir tavlama işlemi yapılabilecek fırınları falan da yok gibi gözüküyor. Almışlar çelik çubuğu büküp boyayıp veriyolar. Benden daha bilgilileriniz vardır elbet ama 4 senedir metalurji ve malzeme mühendisliği okuyorum üretim şartları bana merdiven altı geldi yine de.
ben bu yaylardan astra 2017 1.4 t de kullandim bursa extreme tuning satiyor. bildigin insaat demiri araba orjinden daha yumusak oldu yol tutus falan yok 2 ay sonra soktum. hic takmadiysan direk iade et. eibach falan al. git yaylarini preslet bundan iyidir. viraja falan girilmez bunla. hersey goruntu degil sonucta
Yaylar takıldı, suan icin biraz sertleşti, ses yada her hangi bir sıkıntı yok şuan. güzel düştü 4 parmak yere 2 parmak giriyor şuan
XT de iyidir Ultra Racing de iyidir. Eibach ın 1500 lira oldugu yerde bu iki marka her türlü is görür ki 1500 liralık Eibach ın hic bir esprisi yok bana göre
Ultra racing de bakıyordum ama takılan araçların genelde hep arkaları yüksek kaldığı için istemedim. Şu an 3 cm düştü ön, aslında 4 lük ön yaylar zamanla 1 parmak daha düşer diye tahmin ediyorum. Ön yayların yarım baklasına hortum taktık, arkalar çok dardı takamadık ona rağmen ses yok umarım olmaz da :)
Sciroccoda daha önce 5 lik eibach kullandım beton gibi oldugu icin orjinal yaya döndüm preslettim onunda konforu sarmayınca ultra racing e gectim ön 5 arka 3.5 civarı düsüyor. Ben cok memnunum sert degil yol tutusuda güzel. 1500 liralık eibach ın yada vogtland ın da bundan fazla getirisi olmayacaktı :)
XT de beton gibi olmadı normal sertlikte şuan oda alçaldığı için normal bence o kadar sertleşme. Ben eşit düşmesini seviyorum ön ve arkanın. Ön aşağıda arka havada hoşuma pek gitmiyor E30 a binmediğim sürece :)
Bu markaların doğan slx e uyan modeli var mı acaba ? biraz bakındım bulamadım. Tipo,Tempra için var onlar uyar mı doğana
Amortisör çapları önemli, onu bilmek lazım uyup uymayacağı için. Ararsanız xtreme tuning i size söylerler zaten uyup uymadığını.
Fiat Tofaş Coil Ex Spor Yay | X-treme Tuning Şundan var düşünürseniz, ama nasıl bir yay bilemiyorum.
Sitesine baktım da uyduruk çin malı yaylardan almaktansa xt mantıklı geldi eibach hr gibi markalarla arasında yarı yarıya fiyat var nerdeyse
https://www.youtube.com/watch?v=jGbbmMyu8U0
bu video genelde 5 senede bir yayınlanır bu forumda.ucuzcu arkadaşlar için
"Yaylarımız nervürlü demirden yapılmakta olup, depreme dayanıklıdır" :) :)
yorumlar efsane gercekten.
"eıbach ın esprısı yok" yorumu ozellıkle :(
neye gore ıyı ? nerde denedınız de ıyı acıklar mısınız bılelım bızde.2 dıreksıyon cekmeyle otomobılın arkası kopmuyorsa ıyı mı oluyor ?
Eibach, HR, Vogland sağlam kaliteli ürün ama bu kadar pahalı olmasının sebebi kur farkı malesef. Almanya'da 200 euro olan yay burada 1200 TL, oranın parasına göre 200 TL yani. E yani parasına göre muamele yapılıyorsa Almanyada o yaylar o zaman çöp. İnsanlarda haklı olarak biraz daha ucuz yaylara yöneliyor. Yoksa kim istemez ki arabasına marka yay, coilover takmak? XT xtreme tuning in ürünü. Eğer yerli ürünler kötüyse kimse arabasına başaranda vs yerlerde coilover yaptırmasın mesela. Ben ürün çok iyi mükemmel demiyorum ama kötü olduğu anlamınada gelmez bu.
Napıcaz kardesim baska Sciroccoyla dag tepe mi kovalayalım? Yaylarım nasılsa Eibach diyip 240 la makasa mı girelim? Ben Eibach kötü demedim babam üretmiyor sonucta ama 1500 lira veripte extra bir özellik sunmuyor bana. Belki bir nebze daha uzun ömürlü olabilir o kadar.
bahsettıgımız marka yaylar,
alman markalarından yola cıkalım,sadece almanyadamı satılıyor ? adamlar dünyanın her ülkesine satıyorlar o malzemeyi.
bıraz kurcalanırsa nasıl marka coılover getırılıyor herkes bulur. @denizhandinc bende sana soruyorum ıste, ekstra bi özellik sunmuyor dıyosun nerde ne denedın paylas bızde bılelım,uyandıralım ınsanları bosuna kerız gıbı cok para vermesınler.
şimdi bu xt nedir??? iyimi-kötümü kullanılırmı-kullanılmazmı
haaa fiyatı ucuz hemen alalımmı.
yoksa testi,onayı varmı
kendimi bildim bileli eibach kullanırım.şuanki aracımda H&R kullanıyorum.
eğer voglantta dahil bu 3 markadan aracıma yay bulamazsam riske girmezdim herhalde.
Büyük markalar, sattıkları her ürün için, ürün koduna özel TÜV sertifikasını, ürünün internet sayfasında sergiliyor. Ne zaman yerli bir üretici çıkar, güvenilirliği tartışılır TSE filan değil (kaldı ki bu piyasadaki bir çok ürünün TSE belgesi bile yok), yurtdışındaki güvenilir bir kalite kontrol firmasından ürününü belgelendirir o zaman o ürün alınır. Yoksa, dediğiniz gibi, imkanlar dahilinde yabancı ürüne devam.
XT sitelerinde ısrarla iso9001 ve TUV onaylıdır diyor. sertifikaları neden siteye koymazlar anlamam. aslında talep edenler olsa belki gönderirler.
Kankacım ben herseyı arastıra arastıra buldum,kımse bana yol gostermedı kı , en ıyı sen bılıyosun benı spor gazetesı :D :D
valla Türkiye'de bunca zamandır bu amacla bir calısma yapılmadı ise su zamandan sonrada yapılmaz bence.
Ama bazı uzmanlık alanları var Türkiye'nin bu konuda,mesala soğuk/sıcak press.az kavrulmus veya cok kavrulmus,kafayı bı tık daha yerde gostersın yeterlı.
kım oper yol tutusunu (: .Yine de tabi bütçe meselesi biraz.Herkes özgür netıcede.
Konuyu hortlatacağım. Ultra racing gergi üreten bir firma ben hiçbir zaman yay ürettiğini görmedim. Köpekbalığı lancer aracıma, zamanında evo kule gergisi almıştım ve üzerinde orijinallik belirten etiket ve seri numarası vardı. Lancera aynı şekilde amazon.de üzerinden 130euro + gümrük(20euro) 150euro'ya eibach pro kit almıştım. tabi euro o zaman 5.25 mi neydi 780-800tl gibi bir fiyata mal olmuştu 1hafta-10günde geldi. 30bin km çok memnundum o aracımı satıp m sport süspansiyonlu e90 almıştım ona hiçbir şey ihtiyaç duymamıştım stoktan yay amortisörü iyiydi. onu satıp şimdi f30 320d aldım, ne lancer ne e90 gibi güvenebiliyorum çok fazla balon hissi ve yana yatma eğilimi var. Yay bakayım deyince eibachın yarı parasına ultra racing gördüm ancak tr siteleri dışında bir kaynak yok. Kendi resmi sitesinde de f30 ile ilgili yay bilgisi yok. Hadi eibach alayım dedim 200euro'luk ürün oluyor bizde vergi ve kurlarla 2000TL. Bu durumda alternatif bilindik yaylara yöneleyim dedim de en son yay almayarak vazgeçeceğim bu işlerden ve aracı satacağım gibi duruyor zaten dizel motoruna alışamadım gitti :D
Ultra racing yay alan varsa orijinallik etiketleri kutuda veya bir yerde var mı bakabilirler mi? UR-TW diye başlayan ürün kodu var mı?
Ayrıca e46'larda orijinal yay dahi kırılabiliyorken jinyu marka lastik alan tayfa gibi bu işleri basite indirgemek tuhaf...
Ben de senin durumundaydım. Eibach fiyatlarının aşırı yükselmesi (1700-2600 Tl arası) ve stokta dizel yayları bulunmaması sebebiyle alternatif markalara yöneldim. Ultra racing için konuşursam sert karakterli olmadığından bahsediyorlar ama sizin de yurtdışındaki marka sahiplerinde belirttiğiniz gibi yay üretimleri yok. Tahminimce Türkiye'de marka tescilini almışlar ve dışarıda ürettiriyorlar. Türkiye sınırları içinde isim hakkı tescilini alırsanız, firma üzerine düşmediği sürece istediğiniz gibi at koşturabilirsiniz.
Extreme tuning firmasının markasını görüyordum ama güvensiz gelmişti. Bir arkadaşımın Eibach da Bursa'da üretim yapıyor, belki aynı yere ürettiriyordur lafı üzerine biraz araştırdım. Passat için konuşursam sitelerinde motor ve kasa tipi Eibach'daki sınıflandırma ile aynı. Kargo bugün elime ulaştı. Üzerindeki etiketteki kasa kodu da 3g2 ve motor sınıflandırmasında 1,8 2,0 tsi/tdi olarak geçiyor. Önümüzdeki hafta taktıracağım, o yüzden konfor vs gibi tecrübem yok. Sizinde ilgili markadaki kasa/motor sınıflandırmaları Eibach ile aynı ise bir değerlendirmenizi tavsiye ederim.
Yay kırılması konusunda ise; şuana kadar sahip olduğum 4 aracıma da farklı markalarda spor yay kullandım. Hatta, bir tanesinde 4 farklı yay kullandım(Opel Astra H dizel için 10 sene önce benzinli dizel aynı yayı takmaları üzerine deneme yanılma yapmıştım). Şu ana kadar sadece, H&R markasında sağ arka helezonu kırdım. Belki de üretim hatası sebebiyle yaşandı. Üzerinde işlem yapılmadığı sürece bir yayın kırılma olasılığının fabrikasyonlardan farklı olmadığını düşünüyorum.