Abi Selamlar ınstagram'dan daha önce konuşmuştuk belki hatırlarsınız.
Şuan Türkiye'de yapılan ve yapılacak projelerden bahsedeyim size. 1.4 motoru 4 nokta enjeksiyona çevirip turbolayan oldu. 1.6 8v motoru turbolayan oldu. 2.0 swap başlayanlar oldu ama bitirmediler proje yarım kaldı. 1.6 8v blok alıp 1.9 stroker atmo kalıp kapak,egzantrik,krank yapanlar oldu. B
Forumdan yakın arkadaşımda uno yapıyor. Biz ona 1.6 16V ile 1.6 8v arasında çok kaldık ama gidip 1.6 8V yani tipo motorunu tercih ettik. Bu motoru öncelikle çok nokta enjeksiyona çevrilip sonrasında turbolanacak. ( ki böyle motor örneği de şuan 3 tane araç var) bahsettiğim 1 araç şuan konya'da 4 kapı 60s'e yapılıyor . 2. olan Antalya'da Ahmet abi tek kapı 93 model SX'e yaptı sonuncusu ise Giresun'da Erkan abimiz 1988 model bir tek kapıya yaptı 1.6 8v mpi turbo.
Tek nokta enjeksiyon maalesef verimli bir sistem değil gözümde abi evet atmosferik modifiye olarak birkaç deneme yapan oldu tr'de(kapak,egzantrik gibi). Onun için karbüratöre çevirip karbüratör turbo'da yapabilirsiniz. Şuan hali hazırda yaşayan karbüratör turbo uno yok. Eskiden vardı ama eğer görselleri bulursam eklerim. Bence 1.6 8v blok alıp onu çok nokta enjeksiyona çevirip turbolamak en güzeli.
Piyasadan farklı olsun derseniz 1.6 16V(marea motor) turbo yapabilirsiniz. Tempra-Tipo 2.0 motor için motor havuzunda bir takım yerler kesilmeli diye biliyorum. 1.8T deneyen oldu mu hatırlamıyorum ama K serisi yapan oldu brezilya'da.
TJET motorda var yurt dışında( italya ve brezilya) ciddi örnekleri var.
İnşallah bende kendi aracımı yapacağım ama ne zaman olur bilemiyorum vakit önemli zamana yayarak yapmayı seviyorum :D ben 1.4 motorumu çok nokta enjeksiyona çevirdikten sonra bu blokla devam edip turbolayacağım. Zaman neyi gösterir bilmem tabi oda ayrı.... (1.4 8v bloktan da çok ciddi güç alanlar mevcut youtube'da adamın videoları varsa buraya eklerim hiç olmadı messenger'dan bulup iletmeye çalışırım)
bahsettiğim araçlardan bazıları;
1.6 8v bloklar mpi çevrilip turbolandı. biri 1993 diğeri 1988
[IMG]ttps://scontent.fist6-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/130457688_434333170916890_1980330015995560600_n.jp g?_nc_cat=109&ccb=2&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=nwtSf3F 8b4wAX_rdqH6&_nc_ht=scontent.fist6-1.fna&oh=7372a393efa5bfe26065265752ddaa2c&oe=5FF10 4CB[/IMG]
https://scontent.fist6-2.fna.fbcdn.n...0f&oe=5FF32C01
en son yapılan 4 kapı 70S'e atmosferik dolu motor örneği. Krank,kapak,egzantrik,karbüratör vs her anlamda en dolusu idi bahsedilen
https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net...9d&oe=5FF2F89F