-
Üstten egsantirik 131 turbo.. TR de ilk
-
Maşallah kazasız belasız tek kelime ile muhteşem olmuş
-
-
bu motor nasıl işlio bi anlatırmısınız sadece resim koymuşsunuz ama
çift kapak üst üste nasıl çalışıcak bu motor bana cok sacma geldi
sanki bizlerle dalga geciomuşsunuz gibi
-
-Garrett T4 turbo
-Mersedes intercoller
-Uno Turbo yağ soğutucusu
-Renault11 Flash kapağı
-Ross Evo6 Grup A forged pistonlar
-Kango yatakları
-Mersedes yayları
-Özel yapım subablar
-Fiat takımına ait özel şamandıra
-Lada egsantirik
-Fiat takımına ait krank (krank ve volant hafifletildi)
-SLX karbüratör
-Doblo triger kayısı
-Kısaltılmış 5 ileri şanzıman
-13-41 %100 kilit 400 tune drag mod diferansiyel
-Ayarlanabilir benzin regülatörü
-Bosch 6 bar basınclı dış pompa
vs.
20 psi 189 hp 490 nm. FORM ELEKTRONİK Cartec Dynamometer MASLAK
-
Alıntı:
miniks Nickli Üyeden Alıntı
bu motor nasıl işlio bi anlatırmısınız sadece resim koymuşsunuz ama
çift kapak üst üste nasıl çalışıcak bu motor bana cok sacma geldi
sanki bizlerle dalga geciomuşsunuz gibi
tofas motoru üstten egsantirik olmaz, bu düzene R11 kapak oturtulmaz düşüncesine inat yaratılmış bir modifikasyondur.. Sonucları tatmin ediciydi..
20 psi 189 hp 490 nm max surat 260 kmh
yüklü m3 impi vs 0-400 de, 200hp ve üstü atmosferikle rolling de... suana kdr. HAN typer harici gecen araba olmadı...
-
ben size iki tane kapak üst üste nasıl çalıştırıosunuz die sordum
kimleri gecti die sormadımki sorumun cevabını almış deilim
-
başka forumlardada benzer sorular olmuştu cevap verilmemişti,dyno sheet'i görsek
-
Benim anlamadığım bu kadar yüsek torka rağmen neden bu kdr dü$ük max güç elde edildiği .. Dizel araç gibi güç çıkartmı$ dyno da :rolleyes:
tabi birde motorun hacmi ne kadar onu merak ediyorum
-
ya ben DYNO sheet falan da istemiorum tek istedigim şey bir kapagın üzerinde öteki kapagın nasıl işledigi bunu sadce monte edip cekmişsiniz bunun çalışması imkansız gibi gelio bana
hemde emiş vede egzos alttaki kapaktan yapılıoken üstteki kapagın ne işe yaradıgını da bana sölermisin sadece dışarıya yag sızmasınımı engellior
-
ben gozumle gordum bu motoru takarlarken ve bu halıyle delı dolu calısırken. kullandımda... kendı ustama sordugumda yapılmıycak bırsey yok kafaları calısıyormus adamların yapmıslar dedı.suan calısma prensıbı aklımda dgeıl ama calısıyordu ve cok ıyı performnsı vardı.. adam kımseyle dalga gecmıyor kısacası... satılmıs usta ve adını hatırlayamadıgım rektefıyecı hacı usta ısı bılıyorlar bence.
-
tamam ustalardan şüpe duyan yokda çalışma prensibini bize anlatırlarsa bizde bişiler öğrenmiş olalım bu forumdaki 1. amacımızda bu değilmi bişiler öğrenmek ;)
-
Alıntı:
Eriador Nickli Üyeden Alıntı
tamam ustalardan şüpe duyan yokda çalışma prensibini bize anlatırlarsa bizde bişiler öğrenmiş olalım bu forumdaki 1. amacımızda bu değilmi bişiler öğrenmek ;)
1905..................
-
Resimlerinin koyulduğuna göre çalışma prensibi ve işleyişi ile ilgili gizli kalacak bi nokta yok gibi.
-
bi kapak iiçinde subaplar var üstünde bir kapak daha hemde reno 11 kapagı ama onun hiç bir işlevi yok yani boşa dönen bir egzantirik var cünkü alt kapakta manifoldlar falan
benim anlamadıgım üstteki kapagın görevinin ne oldugu yani sadece dışarı yag sızdırmaması için vede koyduk densin die konumuş giib gelio bana onu demek istiorum
bi işe yaramadıktan sonra oraya 10 tanede kapakta koysan olur istersen tek egzantirik üstü 9 egzantirk yaparsın
-
bujiler altta duruyo üstteki ne işe yarıyo?
-
ben sunun prensıbını bı ogreneyımde yazayım
-
-
Alıntı:
Ramcho® Nickli Üyeden Alıntı
arkadaşlar pistonları hareket ettiren en egzantirik siz egzantiriği ordan çekin pistonlar nasıl dönücek dua mı edices???? bence MOTORUN sahibi açiklasın nasıl çaliştiğini....
pistonları hareket ettiren krank tır
egzantirik sadece subapların açılıp kapanmasını saglar
-
-
sadece trigerle birbirlerine baglılar okadar
-
Alıntı:
Ramcho® Nickli Üyeden Alıntı
pistonlara hareketi veren krankla beraber egzantirik mili die biliyorum ben .....
egzantrik zaten kranka baglıdır denildigi gibi subab aclp kapanma zamanını ayarlar.
-
Van Der Graaf motorlarda belirli çapa kadar tek kapak bunun üzerindekiler çift kapak olarak yapılmış olup böylece bakım-onarım imkanı yaratılmıştır.Bir mekanik sistemin kalitesi ve verimliliği çalışma esnasında çıkardığı ses ve gürültü ile ters orantılıdır.
Günümüzde kullanılmakta olan tambur motor milleri, mil çeliğinden yapılır. Sızdırmazlık elemanı doğrudan mil üzerinde döner. Bunun sonucunda bir süre sonra aşınma başlar, yağ sızmaları oluşur.
Van Der Graaf Tambur Motorlarında mekanik aksam AISI 316 paslanmaz çelikten imal edilmiş, gerekli sertlik verilmiş ve çok hassas taşlanmıştır. Doğal olarak hiç bir şekilde yağ sızıntısı söz konusu olmaz.
-
-
Alıntı:
MiaMi Nickli Üyeden Alıntı
Van Der Graaf motorlarda belirli çapa kadar tek kapak bunun üzerindekiler çift kapak olarak yapılmış olup böylece bakım-onarım imkanı yaratılmıştır.Bir mekanik sistemin kalitesi ve verimliliği çalışma esnasında çıkardığı ses ve gürültü ile ters orantılıdır.
Günümüzde kullanılmakta olan tambur motor milleri, mil çeliğinden yapılır. Sızdırmazlık elemanı doğrudan mil üzerinde döner. Bunun sonucunda bir süre sonra aşınma başlar, yağ sızmaları oluşur.
Van Der Graaf Tambur Motorlarında mekanik aksam AISI 316 paslanmaz çelikten imal edilmiş, gerekli sertlik verilmiş ve çok hassas taşlanmıştır. Doğal olarak hiç bir şekilde yağ sızıntısı söz konusu olmaz.
Tayfun cugum bu benim sorumun cevabı deeelki
bu senin anlattıgının zaten bir calışma prensibi var ama flash kapağı koymak farklı bişi
-
Alıntı:
miniks Nickli Üyeden Alıntı
bu motor nasıl işlio bi anlatırmısınız sadece resim koymuşsunuz ama
çift kapak üst üste nasıl çalışıcak bu motor bana cok sacma geldi
sanki bizlerle dalga geciomuşsunuz gibi
hadi ustune flash kapak takildi,
yag ve su kanallari noldu?
-
walla bnm anadıgım r 11 kapagını üstten egsantirikli oldugu için takılmış ztn belli oldugu üzere kayış üstteki kapaktan geçiyor ama egsantirigin subaplarla baglantısı nasıl yapılmış mesafe uzuyo... yapılmıycak bişi gibi gözükmüyo ama ugraşmaya gerek yok ztn arkadaşta idda üzerine yapıldı dio...
ellerine saglık diim degişik bişi çıkartmışlar ortaya... ama egsantirikle subapları nasıl ittirdigini bende merak ettim... arkadaş bi açıklama yapsada bizde bilgilensek mümkünse resimli :)
saygılar
-
Bu arabada 2 tane kapak yok 1 tane var.
Bu tip ust ten egzantrik motorlarda, adinda oldugu gibi egzantrik ustte kaliyor. Egzantrik in kendi kapagi bulunuyor, vede alt kapakta ise arabanin subaplari vs.vs. bulunuyor. Bu yuzdende iki tane silindir kapagi varmis gibi gozukuyor.
-
Tipa tip ayni olmasada, size gorsel olarak bakabileceginiz bir resim ekliyorum.
http://ep0niks.ctech.ca/vw/eva2/GI01/i19710.gif
-
Alıntı:
Manimillion Nickli Üyeden Alıntı
Bu arabada 2 tane kapak yok 1 tane var.
Bu tip ust ten egzantrik motorlarda, adinda oldugu gibi egzantrik ustte kaliyor. Egzantrik in kendi kapagi bulunuyor, vede alt kapakta ise arabanin subaplari vs.vs. bulunuyor. Bu yuzdende iki tane silindir kapagi varmis gibi gozukuyor.
olayı anlamamısın dikkatli inceler isen murat 131 kapagının üstünde ayrıca bir flash üst kapagı oldugunu vede onun üzerinde de egzantirik kapagı oldugunu görüceksin
ayrıca egsozt vede emme manifoldları 131 kapagının üzerinde yani bu demek oluoki bize lazım olan subaplar 131 kapagında
yani üstteki kapagın hiç bir işlevi yok cünkü ordan giren vede cıkan gaz yok
bende cok bilmesem bile az bişi anlıorum ki reno kapagını tanımam için yakınına gitmeme gerek yok egzantirik kapagının ne oldugunu bende biliorum
sen fotolara dikkatli bakarsan anlıcaksın emme ve egzostun hangi kapakta oldugunu
-
Ben tekrar bakiyroum vede ters olan birsey goremiyorum, eski v12 Jaguar motorlarida buna benziyordu
-
-
-
Ama çalışıyor denilmiş.
-
Alıntı:
Manimillion Nickli Üyeden Alıntı
Ben tekrar bakiyroum vede ters olan birsey goremiyorum, eski v12 Jaguar motorlarida buna benziyordu
bennde tekrar vede tekrar vede tekrar bakıorum ve sana yanlışları sıralıorum
şşimdi bir motor kapagı var üzerinde tek egzantirik var altında da subaplar ve bu kapaga baglı olan bir emme manifoldu vede bir adet egzost manifoldu
şimdi bu kapagın üzerinde egzantirik kapagı olması gerekirken bak ne var reno 11 kapagı var peki o kapakta ne takılı hiç bişi ama nedense boşa çalışan 8 subap bir adet egzantirik var.
ayrıca bişeye daha dikkat ettim r11 kapagındaki manifold delikleri kapatılmış içi sanırsam tamamen boşaltılmış yani o kapagın içinde galia hiç subap yada egzantirik falan yok sadece süs olarak oraya konmuş yada alt kısmı yani subapların oldugu bölüm boşaltılmış sadece egzantirk duruo
yani tekrar en başta dedigim şeye geliorum sanırsam sadece motor üzerinde bir egzantirik görmek için yapılmış bir çalışma bu
ordaki r11 kapagı sadece 131 kapagından dışarıya yag kaçmamasına yarıo
eger yapan usta vede fotorafları koyan arakadaş cıkıpta bize hayır bu böle deil böle böle derse vede güsel güsel acık secik resimler koyarsa cok sevinirim ayrıca motorun da nasıol işledigini vede nasıl çalıştıgını ayrıca üstteki kapagın işlevinin ne oldugunu bize anlatırsa da cok mutlu olucam
Mani sakın yanlış anlama ama eski jaguarlarda üst üste iki kapak yok bir kapak var ama ikiye bölünmüş şekilde dir alttaki egzos üstteki de emme dir üst üste çift egzantirik vardır ama birbirleri arasında burdaki gibi 20 cm fark yoktur
ayrıca birinin subapları yukarıya birinin kisi de aşşaya dogrudur
bundaki gibi hepsi de aşşa dogru deildir
selamlar sevgiler
-
Alıntı:
Manimillion Nickli Üyeden Alıntı
bak şimdi mani bu zaten senin koymuş oldugun normal bir motor her motor böle işler
bak bende kendi capımda paintte senin daha ii anlaman için senin koydugun resmi çift kapaklı yaptım bak bakalım sence mantıklımı bu böle bişi olurmu sen kara ver
http://img173.imageshack.us/img173/2812/maniyecn8.gif
-
cnm minikcim neyi tartışıyosunuz adam yapmış gelmiş tanıtmış sordunuz sorulara tek cvp verememiş yani işte bu kadar gelsin anlatsın nsl oldunu herkez rahatlar yani bu konuyu açan cvp ta yazmasını bilir heralde yani yazmazsada herkez kendi düşüncesi ile kalır
-
ben kaldım zaten düşüncelerimle anılcım
-
-
Her zaman olduğu gıbı gene cevap yok :)
Sadece nasıl olculduğu bellı olmayan bır dyno sheet uzerınde 490 Nm tork var :D