Daha önce kasnak değiştiren varmı? Varsa nasıl yapıldığını kısaca anlatabilirmi?
Birde stock mcs de basınç kaç psi?
Printable View
Daha önce kasnak değiştiren varmı? Varsa nasıl yapıldığını kısaca anlatabilirmi?
Birde stock mcs de basınç kaç psi?
cooper s lerde sc kasnağı vidalı değil o yüzden sökmesi biraz zor şöyle bi aparat gerekiyo
http://www.cravenspeed.com/published...0013-Q-lrg.jpg
o kasnağı oraya bayağı sağlam bir şekilde preslenmiş vaziyette, elle aletle sökmeye kalkınca orjinal kasnak pert oluyor. Aparatla kolay çıkıyor sadece.
Cooper orjinal kasnağıyla 10-11psi basabiliyor, %15 küçülünce 15psi gibi bir değer basıyor ve yaklaşık 25hp fark ediyor.
Aslında ben kasnağı %15 falan büyütüp basıncı düşürmeyi planlıyorum.. Oranı 1,86 ya düşürürsem 7-8 psi a falan düşecek gibi sanki..
Yok aslında tam olarak o kadar değil ama yakın değerlere düşüyor. Şöyle söyleyeyim. m45 her turunda 750cc hava basıyor. Motor ise motor hacminizin yarısı kadar hava alıyor içeri. Eğer 2.0 oranlı kasnak seti kullanırsak, motor 6 bin devirdeyken durum şu oluyor;
SC flowu .75lt x 12000= 9000 lt hava üflüyor
Oysa motor normal halinde;
(1.6/2) x 6000 = 0.8 x 6000 = 4800 lt hava alıyor.
9000/4800= PR = 1.875 Yani alet 6 bin devirde 0.875 bar basacak. O da 12 psi civarı. Tabi bunun bir kısmı intercooler , borular ve manifoltun hacminden dolayı kaybolacağı için sizin söylediğiniz basınçlara düşüyor olabilir.
Peki oran 2/1 değil de 1.86 oranlı olursa ne oluyor birde onu hesaplayalım,
6000x1.86= 11160 Yani motor yeni kasnakla altıbin devir çevirirken SC 11160 devirle dönecek.
11160 x .75= 8370 lt
8370/4800= 1,74 = PR o da ,75 bar = 10,8 psi. Gene aynı nedenden dolayı basınç kaybı olsa 9-10 psi civarında bir yere oturacak demektir.
Tabi bunlar çok kaba hesaplar..
Tabi o çapta kasnağı nereden bulacğım sorusuda var.. :)
gerçi m45ten bahsediyoruz siz başka arabada kullanacaksınız
Mini de %17 sc kasnak + %2 krank kasnak kullandığınızda orjinal kesici yai 6950 devirde , sc 17593rpm dönüyor, 19 kasnakla ise 7700 devirde 19582rpm e ulaşıyor ki bu sc ın en limit noktası 19500 fln diye düşünüyorum zaten kısa bir süre sonra da ısınıyor. Yani basınca dair kaygınız yoksa , kasnak ufaltmadan sıkıntısız kullanabilirsiniz. Bu arada elinizdeki m45 2005 ve sonrası bir araçtan mı sökülmüş acaba ? Sonra ki versiyonda teflon kaplı hatta iç yüzeyi biraz mat siyaha kaçar halde , cidden daha farklı sonuçlar çıkartıyor güç olarak.
Bende bilgilenmiş ve aydınlanmış oldum çok teşekkürler :) Konuyu bölmek gibi olmasın ama merak ettiğim bir konu var, normal 1.6 ile sc li 1.6 blok aynımı farklımı? Sorma nedenim ise bizim bir araçta çıkan 2.0 motor na motor var ve blok 1.6 na ile aynı.
Bendeki 5nci jenerasyon.
Ben kasnağı küçültmek değil büyütmek istiyorum. Zira arabanın sıkıştırması hala 11/1. Dolayısı ile o sıkıştırmaya 08 bar basmak istemiyorum. Basıncı 05 e düşürmenin kasnak değişimi dışındaki yolunu arıyorum ancak henüz bulabilmiş değilim. :) Yaylı valfler falan bana güvenilir gelmiyor. Olmadı bypass valfinin actuatorunu değiştirip vakumda değil basınçta açmasını sağlayarak aşırı basıncı tahliye etmenin yoluna bakacağım. Dediğim gibi alternatif bir yol arıyorum ancak şimdilik kafama yatan birşey bulamadım. Kasnak neden değiştirmek istemiyorum derseniz, birincisi nasıl sökeceğimi keşfedemedim. Yukarıda resmi olan tool bende yok. Vidalı tip falan olsaydı süper olacaktı ama değil işte. Hadi söktüm diyelim, yerine ne takacağımda mechul. Tornacıda yaptıracağım kasnak yarın öbürgün kayışı otu kılı kopartırsa yolda kalırım. Zira benim arabada aynı kayış ile su pompası+alternatör+klima kompresörü nin kasnakları da dönüyor.
Kayış boyu sorun değil zira bende zaten gergi kasnağı var ve ayarlı. İstediğim gibi oynayabilirim onunla.
Merruse bey bence sökün siz o SC'yi, olmaz bu iş. Arabanızın adı Ford diye Mustang Cobra sanıyorsunuz siz ama değil malesef.
Turbomu çaksam :=
Len geyiğe sarma burada
Ne geyiği, peki başka bir öneri SC'nin ksnakla oynayamıyorsan karank makarasını daha büyük bir makarayla değiştirebilirmisin yani 14cm yad 15cm lik bir makarayla. Amerikanlarda yokmu büyük makara.
Yok. Amerikanlarda da aynı çapta krang kasnağı var. 13cm... birde onu değiştirirsen alternatör cart curt ne varsa hepsi daha hızlı dönüyor..
Anlıyorum kaygını , dediğim gibi bildiğim kasnak max %5 büyük var o da Alta nın twincharge a dönen kitinde çıkıyor.
kasnak yapılır yaw istendikten sonra uygun basınç için çok sorun olacağını sanmıyorum
Kasnak yapılmasına yapılırda ben kasnakla pek fazla elleşmek istemiyorum. Zira er yada geç kaşıntım tutup decompression plate yada forged internale dönermişim gibi geliyor. E o zaman bir daha kasnak değiştirmek gerekecek. Falan filan. Dolayısı ile external wastegate yolları taştan gibi gözüküyor ama o da kulağıma hoş gelmiyor. Çok çakma bir çözüm gibi geliyor bana.
turbo iyidir :) hem sc la devir dönmek lzm , typer s2k türevi arabalarla çok eğlenceli oluyor
aslında değil yaw güzel bi sistem yapılırsa wg iyi olur
Güzel bir sistem derken?
wgde yapılabiir yani ama maliyet artacak kasnak bir ihtimal daha hesaplı olabilr
Bir şey sormak istiyorum Kasnagı değiştirmek neye fayda ediyor? Her araçta kasnak oluyormu yoksa sadece turbolu araçlarda mı? Her aracın kasnagını değiştirebilirmiyiz?
buradaki kasnak supercharger üzerindeki kasnak supercharger kasnakla çalışan krank miline bağlı kayış ile dönen kasnağa sahip unitedir, kasnak çapı deiştiiğinde devri değişeceği için basacağı hava miktarı ve basıncı değişecektir
kasnağın hafifliği vs ile güç alınabilir ama bunda değiştirilebilecek kasnak var hafif olduğu için motora zarar verecek kasnak var(krank kasnağı örneğin)
Kasnağı değiştirmekten vazgeçtim. Bugün paşaoğlu na gittim, onlarda sökmek için aparat varmış ama değiştirmeyi tavsiye etmedi. Bende ext. wastegate aldım. Şimdilik üzerinde 0.2 bar için uygun olan yay var. Önce bi bu şekilde yürüyeceğim, 04 için uygun yay geldiğinde değiştireceğiz.
Wastegate i mecburen ters bağlamak zorunda kalacağım. ***** normalde wastegate exhaust manifoltuna takıldığı için intake ile exhaust un arasındaki basınç farkına dayalı olarak çalışıyor. E bende böyle bir uygulama olmadığındaın wastegate in çıkışını manifolta bağlayıp girişini atmosfete vereceğim. Böylelikle basınç arttığında girişi hortuma nazaran vakumda kalacağındaın gene açmış olacak. Değişen tek şey havanın yönü..
Elimde EVC5 te var. Yay ile kasmayıp direk basıncı onunla da kontrol edebilirim. Hangisi kafama yatarsa artık..
sonucu bekliyorum :)
Yarın inşallah. Flanştı, decompressionplate in kesilmesiydi falan filan derken bugün geberdi gitti.
Bugün bağladım zımbırtıyı.. Rölantide 100 kpa civarında MAP olduğu için rölantide sabit durmuyor. Ve pek tabi deli gibide fakir. Bir yerlerden kaçak falan olmalı. Zaten tıslayıp duruyor.. Yılan ol derken bunu kastetmemiştim. Bugünlük bu kadar yeter deyip bıraktım. Yarın detaylı olarak inceleyeceğim.
Geçen hafta çok komik şeyler oldu.
Aleti herşeyi ile bağladık. Teorik olarak sorunsuz çalışması gerekiyordu. Kelebeğin yerini falanda değiştirdik. Orada da sorun yok. Marşa bastık, alet deli gibi fakir.. Allah allah neden falan filan derken kaputu açtığımızda asıl komedi ile karşılaştık. :)
Şimcik,
tipik SC setup ı şöyle birşey
http://www.fordist.com/mertol/mondi/SC/SCmontaj.jpg
Benimkide bunun aynısı zaten. Ancak sistemi kurgularken birşeyi hesaplamayı unutmuşum. Ben basan tarafta kullanılan boruları turbo hortumlarını kullanarak yapmıştım. Yani kırmızı ve mavi renkteki borular silikon boru. Basınca dayanıklı oldukları içinde sorun yaşamayacağımı düşünüyordum :) Nasıl olsa basan tarafta ya :)
İşte tam burada nasıl bir gaflet halinde olduğunu keşfettim. Nasılmı? Kelebek kapanınca yani rölanti durumunda manifoltta vakum oluyor. E dolayısı ile SC nin çıkışında yani teorik olarak basınç olması gereken yerde daha doğrusu benim öyle olmasını gerektiğini düşündüğüm yerde de vakum oluyor :) Bu da ne yapıyor? Basınca dayanıklı olan silikon hortumları vakum manyağı yapıp büzüşmesine neden oluyor. :) Sonra ne oluyor? Mertol mala bağlayıp ne var ne yoksa sinirden söküp atıyor. :)
SC basarken yada başka deyişle kelebek az da olsa açıkken sorun yok. Ancak rölantide o borular büzüşüp iç cidarları yapıştığı için silikon hortumlar aluminyum ile falan tekrar yapılıp komple değişecek. Yada ikinci alternatif kelebek atmosferik halde olduğu yerde kalıp bypass valfinin vakum borusu direk manifolta takılacak. Dolayısı ile kelebek kapalı olduğu durumda dahi sadece manifoltta vakum olduğundan silikon borularımı kullanmaya devam edeceğim. Haftaya karar verip işe devam edeceğim. :)
İlginç bir deneyim olduğu kesin. Beklemediğim bir sonuçtu açıkcası.. :)
Enjektörlerde değişti. Artık 330 cc CooperS enjektörleri var yürüyen tenekemde :)
araç nedir?
mondeo mk4 1.6 125hp sıralı sistem lpg.
LPG yok artık. Şunu bi adam gibi oturtayım sonra bakarım.. Ama kalanı doğru... Araç 2008 mondeo 1.6 tivct 125 hp..
Basıncı direk kelebeğin üstüne basarsanız sorun kalmaz. Sadece turbo sistemlerindeki gibi bir valf sistemi yeterli olacaktır kelebekle sc arasında.
Bu arada LPG den vazgeçtiğinize sevindim.
Vazgeçmek biraz mecburi oldu. SC yi takınca zaten piggy back takmış olacaktım. E birde LPG için piggy back. Üç beyinli araba beni bozar.. :)
O da bir çözüm ancak öncelikli olarak standart SC montajındakini denemek istiyorum. Eğer hiçbir şekilde önüne geçemezsem o boru büzülmesinin o zaman mecburen değiştireceğim zaten.
Anlıyorum. Bu denediğiniz sistem direkt olarak kapağa monte edilen sistemler için kullanılıyor genelde. Örneğin Mustang V8 de gördüğümüz çift merdaneli sistemler bu şekilde. Orijinal manifold kullanıldığında ise örneğin Durateclerde SC kelebekten önce konumlandırılıyor.
R53Cooper S te direk kapağa monte değil ama onda da bu şekilde sıralanmış.
Evet. Benzer sistemler.
http://image.modified.com/f/15592013...ntake_flow.jpg