1.6 ies e supercharged nasıl uygularız .yapan deneyen arkadaşlar varsa yardımcı olursa seviniirim veya bu aracı nasıl yüklerim
Printable View
1.6 ies e supercharged nasıl uygularız .yapan deneyen arkadaşlar varsa yardımcı olursa seviniirim veya bu aracı nasıl yüklerim
neden super charger ? turbo olmazmı :)
adam sc sormuş. neden fikrini saptırmaya çalışıp sorguluyorsunki?
bencede supercherged daha dengeli ve verimli olur turboya göre..
evet d serisi için s sharged var düşünürsen yardımcı olabilirim
cherged ve sharged olduğuda görülmüşür. :)
turbo satıcısına falanmı benzettin bni gel kardeşim 3000 liraya halldelim dien :)
amaç sorgulamak diil sadece fikir alış werişi s.charger istemesinin nedenini örenmek.
turboylada o güçler alınabilio ki sc ye göre önü çok daha açık bi sistem maliyet performans açısındanda düzgün uygulandığı zmn turboda çok pahalı bi sistem diil
neden sc die sormamın nedeni kullanım yeri we amacı çok dzügün turbolu ies ler war keyif weren oldumu şimdi :) :beuj: amaç fikir paylaşmak aşırı beslemeyse turboda düşünülmicek bi sistem diil
vti a uyan sc 1.6 ies e de uyar yüzde 90
hmm neselı olur aslında :)
d16 olan d14'e de olur mu?
Öncelikle neden supercharger sorusunun cevabını bulmak lazım. Ben bu ikilemde çok kaldım. Hatta bir ara ikisini birden satın aldım takma aşamasına geldiğimde SC ye döndüm. Supercharger için yağ beslemesinin olmaması bence ciddi bir avantaj. sandviç denince benim gözümün önünde domates marul kaşar peyniri ve salam dönyor.. :) Beni en çok düşündürenlerden birisi oydu. Lag lug cart curt gibi sorunları yok. Marşa bastınmı üflemeye başlıyor kerata. Egzost manifoltunu kestim, emme manifoltuna şöyle yaptım gibi dertleride yok. İstenirse 10 dk da atmosferik yürünmeye geçilebiliyor. Tabi birde benim arabadaki gibi cins manifoltları olan araçlarda SC daha mantıklı olabiliyor. Benim supercharger a dönmemdeki en önemli neden egzost manifoltumun çok cins olmasıydı. focuslarda (115 lik motorlarda) ve mondeolarda paralel çift katalitik konvertör var. 1ve 4 ncü silindirlerden çıkan egzost boruları bir katalitiğe 2 ve 3üncü silindirlerden çıkan egzost boruları ise ikinci katalitiğe gidiyor. Her iki katalitikten önce ve sonra O2 sensörleri var. Eğer turbo yapmaya kalksam, bu sistemi iptal etmek zorunda kalacaktım. Ya da twin turbo olacaktı.. Ona da çüş oha falan dediğim için pek akıllıca gelmiyordu bana. Hala da öyle gelmiyor. O2 sensörleri ile şu an bile debeleniyorum ki o durumda ne yapardım hiçbir fikrim yok. Dahası bizim arabalarda egzost manifoltu firewall tarafında. Sökmesi takması için lift şart. Zırt pırt oynanacak birşey değil. E arka tarafta olduğu için intercooler a gelecek boruların motoru tavaf etmesi gerekecekti. Al sana bir dert daha...Bu nedenlerden dolayı supercharger benim arabamda daha basit bir uygulamaydı.
Ancak egzost manifoltu önde olan arabalarda bu boru işleri falan çok daha kolay olur. Heleki bendeki gibi antiri kuntiri egzost manifoltu yoksa işler çok daha kolay olacağından turbo daha kolay uygulanabilir bir sistem olacaktır. Hatırladığım kadarı ile civiclerde egzost manifoltu öndeydi. Dolayısı ile turbo daha pratik bir çözüm olabilir. İyi düşünmek lazım.
Eğer düşük devirde dolsun isteniyorsa, egzost tarafı küçük bir turbo seçilip kompresörü büyük bir model seçilirse alt devirde boost gelmeye başlar. Tabiiki 1000 devirde gelmez ama 2000-2500 devir civarında doldurup devir bandının sonuna kadar basabilecek bir çok turbo var piyasada... Tabi güç mevzuu abartılacaksa alt devir olayı yalan olur... Gerçi SC takmayı düşünen adam abartılı bir güç beklentisinde değil demektir bence..
Benimde fikrim aynı. Eksoz manifoldu önde araçlar için turbo arkadakiler için sc montajı daha zahmetsiz.
Dikine yerleştirilmiş arabada motor kabinini görmeden konuşmak boş olur ancak, kabini görünce bakılacak şey emme manifotlununmu yoksa egzost manifoltununmu daha kolay erişilebilir olduğu ve SC takılacaksa eğer kasnak+kayış sisteminin kolay uygulanabilirliği ve bunların yanında yer sorununa en uygun boşluğun olup olmadığının kontrolü olabilir...
SC pratik falan bir sistem değil. Çoğu durumda turbonun montajı SC den çok daha kolay olabilir. Kasnak, kayış, montaj ayakları, bunların ayarlanması, bilimum çeşit flanşın ve mountun imal edilmesi falan filan derken custom uygulamalarda SC daha zor bile olabilir. Hangisi için hazır kit varsa onu tercih etmek en mantıklısı...
arkadaşlar sc bana turbodan daha zahmetsiz ve sorunsuz çalışçakmış gibi geldiği için bunu araştırmak istedim birde orjinal motoruna uygulamak istiyorum pistona falan girmek istemiyorum turbodan uzak durma sebeplerimden biride budur motoru açmamak için sc uygulaması yapsam tahmini kaç hp alırım sizce? nerden temin ederim? fiyatı ne kadardır?
pistona kola girmeden düşük basınçlı bir turbo sistemi yapılır. 0,5 barda filan bir sorun çıkmaz sanki? tabi üstadlarımız daha iyi bilir.
bence turbo yapsa daha ıyı olur zaten yapılmısıda mevcut turkıyede
Seçeceğin SC ye göre değişir. m45 falan seçersen arabanın gücünden üst devirlerde 20 hp civarı çalacaktır. Hesabı basit aslında.. Çok karmaşık değil. Ancak alacağın güç manifoltunda oluşacak basınca göre değişir. Çok ama çok kaba bir hesapla manifoltunda 0.4 bar basınç oluşturabilirsen SC ile (bu da hesaplanabilir) , motorunun şu an ki atmosferik gücü x 1.4 gibi bir kaba hedef belirleyebilirsin. Elbette bu net bir hesap falan değil ama + - %10 gibi bir sapma ile hedef olarak belirlenebilir bir hesap..
Gerçek değeri bulabilmen için motorunun şu anki maksimum devirdeki flowunu, o devirdeki AFR oranını falan bilmen lazım.. Eğer bu değerler varsa elinde, seçtiğin SC nin o devirdeki flowunuda biliyorsan belirleyeceğin yeni AFR oranına bağlı olarak daha gerçekci tahmini güç hesaplayabilirsin.
elinde d 16 ya göre sc olan veya bu uygulamayı yapan kimse yokmuya :(
valla bende merak ettım turbo ya cok aklım gıttı bı ara sohc a gıttı merak ettım
paran turboya yetmıyorsa sc çok daha iyi bir uygulama daha az masraflı daha saglıklı
turbonun önu acık ınsanlar azla yetınmeyi bilmedikleri için motor parçalamaya kadar gider bir vida ile oynuyon en az 10 hp ve daha fazlasını alıyorsun
sc montajı daha ucuza malolmuyor arkdaşlar bunu unutun.en az turbo kadar detaylı ve masraflı bir işlem tabii bu bolt on denilen cinsten bir sc kiti alıp takmamanız ve herşeyi custom yaptığınızda geçerli oluyor.bolt on kitlerin momntajı zahmetsiz ancak çoğu zaman 0 bulmak nerdeyse imkansız.bu nedenle de 2.el fiyatları sağlam paralar.
arkadaşım,konuyu 2 yıl irdeleyip araştırdıktan sonra 2 ay önce d serisi motorumu indirip,türkiye'de bir ilk olan projeye Ankara BMS Garage'da(Kazım Usta) başladık.şu an proje bitmeye yakın,genel itibarıyla bahsetmek gerekirse d14(1.4is civic)bloğu krank,kollar,pistonlar dahil revize ettik.hacmi artırdık(1550cc),skıştırmayı yükselttik, 3aşamalı sohc vtec üst kapak taktık(bu kapak tr de ilk ve tek şu anda),mertol arkadaşımdan aldığımız eaton sc'yi adapte ettik,özel yapım emme manifoldu,intercooler,p72 mapped ecu,ve daha pekçok malzemeyle,bu güne kadar tr'de yapılmış en detaylı ve farklı civic sc projesinin sonuna geldik.tahmini olarak beklenen güç 225-250hp arası.umarım çok yakın bir zamanda proje marşına basılacak durumda olacak.
Güzel projeye benziyor maşallah. En yakın zamanda project carsda görmeyi arzu ediyorum. :) Black Widow 2.dünya savaşındaki bi uçağın adıydı dimi?
çok teşekkür ederim,inşallah yüzümüzün akıyla bitireceğiz. bu arada evet black widow p61 olarak da anılan ve 1940'ların başında projelendirilen bir amerikan gece savaşı avcı uçağıdır.ancak ben arabama ismi bu uçaktan değil,ismin asıl sahibi olan karadul örümceğinden esinlendim.çifleştikten sonra eşini yemesi fikrinden yola çıkarak rakiplerini yiyecek bir araç olması düşüncesinin ifadesi bu isim.
3 mılyara sc takarsın
gökhan çok merak ettim o paraya nasıl bir sistem hazıralyıp takabileceğini düşündüğünü,aşırı beslemeli araçlar atmosferiklere benzemezler ve paradan kısarak yapmaya çalışacağın araçlar çoğu zaman astarı yüzünden pahalıya gelen araçlar olur.ne olursa olsun,olmazsa olmazları vardır aşırı beslemelilerin.haa şayet bunu çıkma parçayla yaparım düşüncesindeysen en fazla turbo ya da sc'yi 2.el alıp kullanırsın gerisi saatli bomba yapmaktan başka birşey olmaz.