arkadaslar 106 nın emme manifoldu söküp temizlenebilirmi? yapsak bi zararı olurmu? cvplarınız için şimdiden tşkler
Printable View
arkadaslar 106 nın emme manifoldu söküp temizlenebilirmi? yapsak bi zararı olurmu? cvplarınız için şimdiden tşkler
temizliğin her zaman yararı vardır.biraz uğraştıracaktır ama faydası olur kanaatindeyim.
dun gaz kelebegını temızledım tınerle sokmusken emme manıfoldunun gırısıde kurum olmustu bır beze tıner dokup ıkı parmagımla sadece gırısını temızledım emme manıfoldunu daha baska bıseyde yapılmayacagını dusunuyorum sonucta ıcı acılcak bır parca deıl...
gaz kelebek boğazıda temizlenmeli.....
temizle temizle ;)
hiç bir sıkıntı olmaz balata spreyiniz varsa boğaz kelebeğini temizlemede çok yardımcı olur.
Kesinlikle cok yararını görürsün.ama tabi işi bilen biri olursa 0 sıkıntı olur...
106 nın emme manifoldu 2 parçadır.
üstteki 16v yazan bölümdekinde 5 adet vida bulunmaktadır. üstte 3 hemen arkasında 2 olmak üzere
sonra kapaga bağlı olan parçada 3 adet vardır onları sökmek biraz gıcıkdır sökerken sabırlı olmalısın :) sonrasında komprasorun varsa benzin ile temizlersen daha temiz bi sonuç alırsın.
gaz kelebeği temizliğinde dikkat etmen hususlar sensorleri sökerken nazik olman sonra vd40 ile temizleyebilirsin bolca sık sıkıntı olmaz sonrasında iyicene kuruladıkdan sonra sensorleri tak. ilk etapda aracın dengesiz çalışabilir ama 1-2 saat sonra normal düzene dönecektir. abuk subuk çalışması normal ilk etapda ne oldu deme bu arabaya :)
prof. dr. uzman tabib laz :D
kelebek üzerindeki sensörleri oynatma.rolanti motoru flan sökülürse kalibrasyon gerekecektir.
106 sıkıntısız araba.
Külbütör kapagından çıkan yag buharı tahliyesini emmeye verme sıkıntı çözülsün.Temizledikten sonra tabiki.
manifoldu temizlemene gerek olacak bi durum yok.sökmek baya dertlidir.gaz kelbeğini temizle devam
ya arabanın gaz kelebeğini komple söküp temizlememe.rölanti motorunu,sıcak su müşürünü,oksijen sensörünü değiştirmeme rağmen hala kendi kendine bazen gaz veriyo,bazen 2000 3000 devirlerde kafasına göre geziyo.o yüzden acaba emme manifoldunu söküp komple temizlesemmi diye sormuştum arkadaşlar.sağolun yardımlarınız için
ii işte rolanti valfin (motorun) bozulmuş.
Akın rolanti motorunu birdaha değiştir sıfır parçalardada bazen sıkıntı olabiliyor aldığın yer eminim başka rolanti motoru takmayı kabul edecektir denemek amaçlı yapılcak herşeyi yapmışsın zaten bence emme yi sökme arkadaşların dediği gibi balata spreyi ile temizlettir artık düzelmezse gel birlikte sökelim:)
valla burağım ustaya dedim acaba yeni aldıgım rölanti motorumu bozuk diye yok olmaz öyle şey dedi.emme manifolduyla chipten şüpheleniyorum.
Akın ben chip i göz ardı ettim evet oda sorun teşkil edebilir
benim rolantide şuanda sıkıntım yok ama dediğim gibi balanstan sonra denemek amacı ile 200+ yaptım sonra boşa attım vitesi devire baktığımda 2000dd sabit kaldı ben yavaşladıkça düştü:confused:
rölanti valfini yeni bile olsa tekrar deneyin...
1. vitese takıp el freni çekili iken arbayı bi kaldır devri düşürt mesela 800 lere felan tekrardan 2000 - 3000 arasına çıkıyomu eğer rölantide hiç kalmaz hep 2000 gibi durursa chipden muhtemeln
nöbetten çıkınca dediğini bi deniyim bakalım ya.peki sen ne düşünüyorsun manifoldu komple söküp temizleme konusunda?