sabırla hepsini seyretmeniz lazım .
http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhr...rec-r2-2r-1-HM
bu da basit bir kilitli - kilitsiz diff farkı testi
http://www.youtube.com/watch?v=q-rQT...eature=related
Printable View
sabırla hepsini seyretmeniz lazım .
http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhr...rec-r2-2r-1-HM
bu da basit bir kilitli - kilitsiz diff farkı testi
http://www.youtube.com/watch?v=q-rQT...eature=related
çok güzel bir anlatım hiç bilmeyenlar için ilk ders bence işin mantıgını çok iyi anlatıyor
a++++ süper anlatım.bi kilitli dif bulursam hemen alcam ama bulmak zor...
adam nasıl bı sunum yapmıs bellı deıl 10 uzerınden 100 .
super anlatım olmus bu vıdeonun 2 ncısını cekseler ıı olurmus
lsd fln anlatsaymıslar.
wuu süper anlatmışlar. ellerine sağlık
keşke ılk fılmde kılıtlı olanda anlatılsaymış
güzel anlatmışlar kiitli diff önemli
burada güzel bir 4 çeker testi var
dolaylıda olsa differansiyel ile ilgili
http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-...eature=related
bu da eski ama güzel bir video
http://www.youtube.com/watch?v=Sd2nV...eature=related
subarudaki awd olayını çok güzel açıklamışlar geriside harbiden çöp vagın 4 motionı filan püff
çok yararlı ve açıklayıcı videolar.
ilk video çok harika gerçekten de paylaşım için teşekkürler..
linkler calismio bende mi sorun var
Peki bu kilitlinin yüzdelik oranları var onlarla ilgili bilgisi olan var mı?
%60 kilitli olsun mesela, bir teker patinajda kalıyorsa aktarmanın iletildiği diğer teker bu patinaj halindekine %60 tölerans tanıyor sonrasında güç patinaj yapmayan tekere iletiliyor diye biliyorum ben, eksik yada yanlış olabilir kafamdakini tam yansıtamadım çünkü.:)
adam guzel anlatmıs
çok teşekkürler cok güzel videolar:)
Teşekkürler çok güzel.
kilit oranı şu şekilde (benim bildiğim)
kilit olmayan %0 kilitli :
bir lastik yere sağlam basıyor ama diğeri boşta ise
diyelim sağ taraf buz üzerinde veya çamura saplandı dönüyor hızlıca .
bu sahnede,
yere sağlam basan tekerleğe hiç güç gitmez
araç maymun gibi kalır orada
%60 kilit :
araç gene aynı yerde ,tek farkı % 60 diff kilidi var ,
sağdaki lastik tek başına dönemez !
gücün %60 lık kısmı her zaman diğer tarafa aktarılır
haliyle araç ilerleyerek oradan kurtulur .
çok çeşitli diff kilitleri var:
elektronik olanları var
duruma göre devreye giren, duruma göre oranı değişenler var.
iyi olanları var , pek işe yaramayanları var ,
mesela;
vw golflerin bazı modellerinde elektronik diff kilidi diye bir şey var .
gene bildiğim kadarıyla sistem şöyle çalışıyor,
diff gene bildiğimiz klasik ,
aracın sağ tekeri gene çamura saplandı diyelim, hızla dönüyor,
bunu abs sensörlerinden anlıyor ve hızla dönen tarafa fren uygulmaya başlıyor,
haliyle güç diğer tarafada aktarılıyor bir nebze, öbür tarafta dönmeye başlıyor.
tecrübelerime göre:
kilit iyi birşeydir ,
tecrübeli kullanıcı ister , amatör işi değildir.
örnek %60 oranı ciddi yüksektir, %25 oranla bile fırıldak gibi olduğun yerde dönebilirsin.
kullanabilen için virajda büyük avantaj sağlar .
benim mercedeste asd var.yani elektrikli kilit defransiyel.çok işe yarıyo. çamurda ve virajda denedim süper ama buzda denemedim
Harika olmuş , cok basit ve anlaşılır teşekkürler
DSC (bmw) karda buzda bile kesinlikle çok işe yarıyor.
Geçen sene kışın , kar bastırdıgı zaman "yaz lastikleriyle" Tekirdağ üzerinden çanakkaleye gitmiştim görenlerin ağzı açık kalmıştı. :) Elektronik kilit vazifesi görüyor.
2nci video gerçekten çok güzel.Teşekkürler.
Benim Integrada'da LSD Var difransiyel kilidi gerçekten çok amaçlı ister karlı buzlu yollarda ister sert virajlı yollarda her yol şartında direksiyon hakimiyeti sağlıyor araca:D
draglarda bile lastiklerin yere tam basmasından dolayı 1 ve 2.viteslerde araç hiç sarmıyor:D böylece Type R 'lar ile kalkışlarda kafa tutuyorum önde oluyorum ama sonrası *****:o
Anlatım çok güzel bilmeyenler için öğretici ve difransiyel keçelerini almam gerektiğini hatırladım.
İlk video başta olmak üzere çok güzel anlatıyor, teşekkürler...
Üstatlar muhteşem hele ilk video, herkeze çok teşekkürler
Çok güzel anlatıyor paylaşım için teşekkürler. +Chevy firmasınıda iyi iş çıkarmış anlatım olarak ama.
youtube bi geliyor bi gidiyor anlamadım neden??
İlk Video muhteşem açıklamış, paylaşım için teşekkürler
cok yararlı bı konu olmuş anlatım ıkı vıdeoda super
custom yapılmış kaynakLı diferansiyellerde kilit oranı %100 mü oLuyor
Evet ama kullanımı çok zor oluyor. Sollamaya çıktığında bile araba kasıyor kendini.. :)
teşekkürler keyifle izledim daha ne kadar basit anlatılabilirdi ki
kaynak çok kötü. gerisi güzel
anladım teşekkürler
Peki şu kilit sisteminin nasıl çalıştığını nasıl kilitleme vs. yaptığını anlatan bir video varmı ? LSD olayından bahsediyorum ben bulamadım.
AUTO DIFF LOCK böle bişi var.