k04 turbo ile 1,7 bar basmak + ve - lerini turbo ömrü açısından ne olur paylaşımlarınızı bekliyorum.teşekkürler..
Printable View
k04 turbo ile 1,7 bar basmak + ve - lerini turbo ömrü açısından ne olur paylaşımlarınızı bekliyorum.teşekkürler..
k04 yerinde daha büyük bir turboyla daha az bir basınç basılsa daha mantıklı olmaz mı abicim :)
pek bişey olmaz kevcupra yaklaşık 20.000km dir 2bar peak 1.6cont geziyo :)
iyi durumda yada yeni bir turbo ile basabilirsin zaten peak 1.7 olacaktır.
normal basincla çok uzun ömürlü değil zaten, orjinalide uygun fiyatlara bulabileceğin icin sorun olmaz
basan yokmu sölesin bende merak ediyorum:D:D:D
k04 ün turbo efficiency si 1.4 bar ordan sora sıcak üflüyor araç hp kaybedip tork alıyor zaten genelde yazılım firmaları k04 ü 1.5 peak 1.4 continious da bırakıyor ben custom yazılımım sahesinde 1.4-1.5-1.6-1.7-1.8-1.9 hatta 2.0 denedim 1.5 bardan sora turbo tehlikede çünkü teker dönüş çapı gibi pal dönüş çapını zorluyorsunuz ufak balans sıkıntısı ufak boşluk derken arkadan beyaz duman vs işte...
hangi k04? k0.001/k0.015 in cok dayanicagini sanmiyorum. bassada eksoz gazini tahliye etmekte zorlanicek. illaki k04 olucaksa k4.022 filan kullanilmali.
tabii ki aynıdır.. büyük turboların yüksek güçler vermesinin sebebi yüksek devirlerde basınç sağlayabilmesinden dolayı :) güç almak için devir çevirme olayı da buradan geliyor, yüksek devirlerde aynı basınç ile çok daha yüksek güçler alıyorsun..
motor devri demek istedim..
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=15168
şu konu yardımcı olabilir gibi :)
Yani büyük turbonun üflediği hava ile küçük turbonun birim atmosfer basıncında üflediği hava kütlesi aynı öyle mi?
O zaman TDO4 300 cfm hava üflerken gt30 700 cfm hava üfler mesela, birim basınçta içeri daha fazla molekül sokuyorsun.
gt30'un 14.7 psi basıncı ile k04 ün 14.7 psi arasında iki kat CFM fark vardır, büyük turbonun gücü de daha fazla hava üflemesinden gelir.
Gürsel manifolt atmosfer ile aynı özellikleremi sahiptir?
Yok manifold daha bir sıcak iklime sahip, genellikle ekvatoryal iklim hakimdir, hava sıcaklığı 50 derece santigrat ortalamada ve kuru olur. Bitki örtüsü olarak da EGRsel Makiler vardır.
roka da varsa rakı balık yapalım bari.. :) Anladın sen onu...
peki nedenini söyleyebilecek misiniz ? :)
1 birim giren havanın aynı basınç değişimi ile farklı sıcaklık değişimi nasıl bir mantık ? ;)
küçük turboda devir yüksek olacağı için entalpi (maddenin toplam enerjisi) tabii ki artacaktır ama bu değerler çok çok ufak boyutlarda olur.. asıl burada hesaplanması gereken şey verim olmalı, küçük turboda verim düşük olur (tabii yüksek basınç için konuşursak) öyle bi zararı var ama düşük basınçlarda küçük turbonun verimi daha yüksekte olabiliyor ;)
k04 için yorumum bence 1.3 ten sonrası yalan çünkü 1.sıçak üflemeye baslıyo2.si cok az bir süre sonra yağ basmaya baslıyo egsoza...hemen arızaya bağlıyo bu benim görüşüm 2 tane k04 kullandım aynı araçta..ben k04 terine gt28 i tercih ederdim cok daha keyifli oluyo ancak bu benim görüşüm benden cok daha ii bilenler yazacaktır zaten..bence cıkmayın o basınçlara %100 üzecektir sizi o turbo..
basınç aynı ama çok küt mantıkla yaklaşıyorum k04 ten sonra custom turbo manifoldu yapıp gt28 e gecmiştim..ko4 1 barda yürürken gt28 bir barı bana ucak gibi gelmişti çok farketmişti kendi capımda baya araştırdım mantık olarak bulduğum sonuç içeri üflenen hava derecesi..