4. vites yerine 5. viteste ölçüm yapılması sonucu ne kadar etkiler arkadaşlar ?
Printable View
4. vites yerine 5. viteste ölçüm yapılması sonucu ne kadar etkiler arkadaşlar ?
dyno vitese göre ölçmez şimdi sana söyle söleyeyim TR deki dynolar
Vamag serp bosch felan ilk ölçülücek viteste calibre edilir sonra o viteste komple ölçülür 3-4-5 hangisinde basar san bas calibreli ise yakın sonuclar alırsın sıkıntı olmaaz
3-5 beygir oynar ki 2-3 kere üst üste ölçer isen sıcaklıktan bile o farklar olur
eninde sonunda cvp çıkar herkes hemen cvp verebilir die bir kayide yok ARtı dier arkadaş bırak geyik yapmayı
son bir soru daha yeri gelmişken 35 derecede fansız bir dyno ölçümü ( serp Dyno) ne kadar kırpmıştır gerçek verilerden ?
arabayi dynoda ölçerken fansız ama intercolera su püsküterek sovutmak fandan daha etkili oluyor.
genelde 1:1 vites oranına yakın olursa dha dogru sonuç verır diyor yabancı forumlar akşamdan berı araştırıyorumda benım 4. vites 0,882 5 vites 0,775 bide hava 35 dereceydi bana biraz duşuk geldi dyno sonucum her 2 vitestetede deneyen varsa o acıdan sordum ki illaki vardır aramızda
turbo arabada yüksek viteste turbo daha cok bastıgı için bnm araçta 10 hp ye yakın oynuyordu...
farklı viteslerde farklı basınçlar basabilirsin sinan bunu es geçme, mesela astra coupe bertone ler fln 1*2. de 0.6 basarken diğer viteslerde 0.8 bar basar.
sondan bi düşük viteste basılma olayıysa tamamen tesadüf, kalibrasyonu yapılmamış dynolarda 1:1 oranı olayı geçerlidir, genelde de sondan bir önceki vites bu 1:1 e en yakın oranı verdiği için o viteste ölçülür.
bu arada sonucu paylaşsana benle ;)
Benim arabanın 5.vites Dyno Verisi 236HP çıktı..
4.Vites Dyno verisi ise 200hp çıktı..
fark oluyor yani vitesler arası yada bende biraz fazla fark çıkmış:rolleyes:
genelde biz şanzıman ayna mahruti oranı 1:1 e yakın olan vitesi tercih etmeye calışıyoruz,
genelde 3 veya 4. viteste olcum yapıyoruz,
ama Oz unda dediği gibi şuana kadar gorduğum maximum fark 4 bg,
turbo araçlarda yüke iyi bindirmek lazım yanı full boost yaptırabilmek önemli
fan önemli
silindir testlerinde redline a girmeden 1,2,3 vitesler değiştiriliyor,sondan bi önceki vites üzerinde redline'a kadar gidiliyor, her vites değişiminde gafikteki sıçramaları rahatlıkla görmek mümkün. .Bu nedenle en sağlıklısı 5 vitesli araçlarda 4. viteste,6 vitesli araçlarda 5. viteste homojen bi devir bandı grafiği çizmeye çalışmaktır.
Peki dizel veya benzinli farkerdermi ölçüm aşamasında?
Tiptronik olmayan klasik otomatik şanzımana sahip arabalarda ölçüm nasıl yapılıyor. Bunu merak ediyorum gerçekten.
hem 5 de hem 4 de dynoya çıktım tekrardan fark ediyor beyler :) fark çok değil ama fark ediyor benim araçta öyle oldu
6 vites araç için 4. vites diyen var 5. vites diyen var...
anlaşılan türkiyedeki dynolardan sağlıklı bir sonuç almamız zor :(