5 yildir kullanmadigim Suprayi sonunda piste cikardik.. Ilk defa yaristim bu pistte, eglenceli baya, nascar pisti :) Heyecan vardi dogal olarak, ama araba bizi hayal kirikligina ugratmadi. Sorunsuz bir gun gecirdik, yuksek hizlarda vibrasyon bas gosterdi, 5 yillik lastiklerden oldugunu dusunuyoruz :) Turboyu kucultmeyi dusunuyoruz, ama basinci acip yuksek basinctaki durumuda gormek istiyorum, su an 0.8barda 700BHP guc uretiyor. 1450kg surucusuz, yakitsiz.
isinma turlari... yavan biraz ama yinede zevkli :)
gazlama turlari :)
17-08-2010, 01:01
initial-D
5 yıllık lastikle gazlamak iyiymiş:D
17-08-2010, 01:02
alp1903
Link verebilirmisin Cenk abi, bide 5 yıllık setup mı vardı üstünde kullanmadıgınız? Bide yüksek basınçta araç nasıl kontorl altına alıcaksınız 700Bhp ciddi bi güç sonuçta ki 5 yıllık lastik ile epey zor olmuştur videoyu izleyemedim daha :)
valla motoru biraz abarttim, atmosferik olarak 370BHP cikartiyor :D setup ayni, yani turbo vs hepsi 1000BHP setup icin :) sadece yeni motor 3.4L yuksek kompresyon..
yuksek basincta kullanmak tabiki daha zor olacak ama yeni lastiklerden umidim var, ama ciddi ciddi kucuk turbo dusunuyorum...bakalim hayirlisi..
17-08-2010, 01:26
Tuner
tebrikler Cenk devamını isteriz.
17-08-2010, 01:54
Renç
Cenk Lastiklerin marka modeli neydi ? :D
17-08-2010, 01:58
mehmetelt
slick lastik olmazmı o araca
17-08-2010, 02:17
mig
Yokohama A048, uretimde degil, yeni modeli cikti. Tahmin ettigim gibi cok dert olmadi..isininca kendi geldi lastik :) ama balans derdimiz var sanirim...
17-08-2010, 02:22
mehmetelt
evet yüksek hızlarda titreme sorunu var demişsiniz. balanstan olabilir.
17-08-2010, 03:15
__FrK__
çok eğlenceli ya maşallah aracınıza, belki bi gün istanbulda da böyle gönlümüzce eğleneceğimiz bi pistimiz olur:surucu:
17-08-2010, 04:31
mig
Alıntı:
__FrK__ Nickli Üyeden Alıntı
çok eğlenceli ya maşallah aracınıza, belki bi gün istanbulda da böyle gönlümüzce eğleneceğimiz bi pistimiz olur:surucu:
arz talep meselesi oldugunu soylemistim daha once. Pazar gunu yaklasik 150 arac vardi, adam basi $190. Istanbul parkin kirasi ne kadar bilmiyorum ama eninde sonunda pistimizde yarisacagiz insallah. Daha once bu tur pist gunleri oldu ama fiyat cok yuksekti..Bos duracagina kiralansin, daha baska bir hesap varmi :) ama efor lazim, turk insani usengec, sabah 6da ciktik biz yola, 8de baslamisti biraz gec kaldik :) sizin evinizin dibinde pist var ama hala insanlar cikalim yolda gece gazlayalim mantigiyla hareket ettikten sonra cok zor pist gunleri..ama meraklilarda var, sadece organize degiller.
arac henuz hazir degil, ama umit verici :) saolasin..
17-08-2010, 13:46
senna
pt74 var sanırım hala:)
ts manifoldla yeni bwlerden denicekmisiniz? düşünce nedir turbo için?
17-08-2010, 13:56
__FrK__
Alıntı:
mig Nickli Üyeden Alıntı
arz talep meselesi oldugunu soylemistim daha once. Pazar gunu yaklasik 150 arac vardi, adam basi $190. Istanbul parkin kirasi ne kadar bilmiyorum ama eninde sonunda pistimizde yarisacagiz insallah. Daha once bu tur pist gunleri oldu ama fiyat cok yuksekti..Bos duracagina kiralansin, daha baska bir hesap varmi :) ama efor lazim, turk insani usengec, sabah 6da ciktik biz yola, 8de baslamisti biraz gec kaldik :) sizin evinizin dibinde pist var ama hala insanlar cikalim yolda gece gazlayalim mantigiyla hareket ettikten sonra cok zor pist gunleri..ama meraklilarda var, sadece organize degiller.
arac henuz hazir degil, ama umit verici :) saolasin..
:icon_tup::icon_tup
aynen ole abicim hayırlısı
17-08-2010, 16:48
doush
Ben yine S2K lara takıldım haha :D Çok fena dönüyorlar virajları ya :D
17-08-2010, 17:36
mig
Alıntı:
senna Nickli Üyeden Alıntı
pt74 var sanırım hala:)
ts manifoldla yeni bwlerden denicekmisiniz? düşünce nedir turbo için?
Evet, 74mm iyidir bilirsin :) Hesaba gore 24-26psi arasi 850WHP cikartacak bu setupta..Ama guc bandi cok yukarda..Fullrace T4 manifold, 100mm egsoz var su an.. Basinci 18psi civarina acip durumu gormek istiyorum..alt devirlerin canlandirip ustlerde 650WHP almak lazim :)
17-08-2010, 17:37
mig
Alıntı:
doush Nickli Üyeden Alıntı
Ben yine S2K lara takıldım haha :D Çok fena dönüyorlar virajları ya :D
Stok S2000 bile cok zevkli araba, zaten genelde bu islere baslayanlar mazda mx-5 yada s2000 ile basliyor...
17-08-2010, 17:46
Onurkk06
maşallah bizim hayallerimizi sizler yaşıyosunuz:D
17-08-2010, 20:55
mig
Hayallerin gercek olmasi icin efor sarfetmek lazim, 10 yillik bir emegin 10dklik videosu bu :) Turkiyede artik imkan var, herkesi piste davet ediyorum, yol denemelerini birakip piste cikmak lazim..
Evet, 74mm iyidir bilirsin :) Hesaba gore 24-26psi arasi 850WHP cikartacak bu setupta..Ama guc bandi cok yukarda..Fullrace T4 manifold, 100mm egsoz var su an.. Basinci 18psi civarina acip durumu gormek istiyorum..alt devirlerin canlandirip ustlerde 650WHP almak lazim :)
bilmemmi:)
ts setupa geçmeyi planlıyormıusunuz bildiğim kadarıyla open scrolldu en son
güç güzeldir mutlaka ama o turbo bence pist için çok uygun değil bir kişi bliiyodum onla zaman kasan bu ikinci :)
66 68 mm aralığındaki bir turbo motorla çok güzel sonuç verecektir bence 18 psi civarı fazla verir 650den bence sıkıştırmada yüksek 700leri görür sanırım 4294rla 19psi pump gasda ona yakın bi güç yakalamıştı tunerın biri rlz nin yaptığı kapaklı bir suprada bence buda güzel güç çıkarır motor güzelmiş:)
18-08-2010, 02:30
mig
Alıntı:
senna Nickli Üyeden Alıntı
bilmemmi:)
ts setupa geçmeyi planlıyormıusunuz bildiğim kadarıyla open scrolldu en son
güç güzeldir mutlaka ama o turbo bence pist için çok uygun değil bir kişi bliiyodum onla zaman kasan bu ikinci :)
66 68 mm aralığındaki bir turbo motorla çok güzel sonuç verecektir bence 18 psi civarı fazla verir 650den bence sıkıştırmada yüksek 700leri görür sanırım 4294rla 19psi pump gasda ona yakın bi güç yakalamıştı tunerın biri rlz nin yaptığı kapaklı bir suprada bence buda güzel güç çıkarır motor güzelmiş:)
Valla TS setup beni o kadar cekmiyor acikcasi.. single scroll devam edicez. bu setup 1000 beygir icindi, pist setupi yaparken bunu biliyordum zaten.. turbo degistirmek aklimda vardi ama gormek istedim, 2003ten beri bu turbo var ustunde arabanin :)acikcasi cok kotu olmamis tuner saolsun progresif olarak geliyor guc :) hayirlisi diyorum 66-70mm arasi is yapar bence :)
o islere sira gelmiyor :) benim icinde faydali olur tabiki ama arabanin baska seylere ihtiyaci var ;)
18-08-2010, 02:35
turbo&quattro
Alıntı:
mig Nickli Üyeden Alıntı
Hayallerin gercek olmasi icin efor sarfetmek lazim, 10 yillik bir emegin 10dklik videosu bu :) Turkiyede artik imkan var, herkesi piste davet ediyorum, yol denemelerini birakip piste cikmak lazim..
Ist;da hangi piste cikmak lazim :)
Aracin masallahi var...En kisa zamanda San Diego;da gorusmek uzere :)
18-08-2010, 03:32
mig
Alıntı:
turbo&quattro Nickli Üyeden Alıntı
Ist;da hangi piste cikmak lazim :)
Aracin masallahi var...En kisa zamanda San Diego;da gorusmek uzere :)
taksim super stage :)
mutlaka haber ver gelmeden :icon_tup:
18-08-2010, 06:45
senna
Alıntı:
mig Nickli Üyeden Alıntı
Valla TS setup beni o kadar cekmiyor acikcasi.. single scroll devam edicez. bu setup 1000 beygir icindi, pist setupi yaparken bunu biliyordum zaten.. turbo degistirmek aklimda vardi ama gormek istedim, 2003ten beri bu turbo var ustunde arabanin :)acikcasi cok kotu olmamis tuner saolsun progresif olarak geliyor guc :) hayirlisi diyorum 66-70mm arasi is yapar bence :)
motor setupı olarak zaten çok gzüel ama belki küçük pistlerde turbo çok efektif olmayabilir pt74le şimdi güzel olmuştur baya basıncı iyice açıp drag koşmak lazım aslında:)
18-08-2010, 07:16
ReßeL
Ses adama kafayi yedirtir. 5 yillik lastik umurunda olmaz ki insanin :) tebrik ederim...
Pist konusunda haklisiniz ama 190$ nere 500-1000 euro nere... Zor isler. Cok Cok Cok pahali.
18-08-2010, 13:37
doush
Alıntı:
mig Nickli Üyeden Alıntı
Stok S2000 bile cok zevkli araba, zaten genelde bu islere baslayanlar mazda mx-5 yada s2000 ile basliyor...
MX-5 hayalim zaten daha sonra S2000 para açısından ulaşılabilirlik yönünden :D
Alıntı:
mig Nickli Üyeden Alıntı
Hayallerin gercek olmasi icin efor sarfetmek lazim, 10 yillik bir emegin 10dklik videosu bu :) Turkiyede artik imkan var, herkesi piste davet ediyorum, yol denemelerini birakip piste cikmak lazim..
Neyse ki tekrar canlanmaya başladı az çok, Keşke İzmir dışında bir yerlerde daha time trial olsa..
18-08-2010, 18:05
mig
Alıntı:
senna Nickli Üyeden Alıntı
motor setupı olarak zaten çok gzüel ama belki küçük pistlerde turbo çok efektif olmayabilir pt74le şimdi güzel olmuştur baya basıncı iyice açıp drag koşmak lazım aslında:)
drag degilde 100-270 denemek isterim 1000HP iddasi olan birileriyle :)
downpipe ile basliyorum %90, 76mm deneyecegim 18 psi basinc ile, en kolay ve cabuk guc bandi degisikligi boyle olur :)
18-08-2010, 18:10
mig
Alıntı:
ReßeL Nickli Üyeden Alıntı
Ses adama kafayi yedirtir. 5 yillik lastik umurunda olmaz ki insanin :) tebrik ederim...
Pist konusunda haklisiniz ama 190$ nere 500-1000 euro nere... Zor isler. Cok Cok Cok pahali.
valla zor tuttum kendimi ilk ciktigimda piste, bir yandan ses azdiriyor diger yandan aklimda lastik var, suspansiyon var, varda var :) disiplini elden birakmadim ama, ilk ciktigimda 10-15 arabaya yol verdim :)
Abi hesap ortada 500euro olmasinin sebebi katilimcinin az olmasi. Olacak bu isler kacari yok...
18-08-2010, 18:11
mig
Alıntı:
doush Nickli Üyeden Alıntı
MX-5 hayalim zaten daha sonra S2000 para açısından ulaşılabilirlik yönünden :D
Neyse ki tekrar canlanmaya başladı az çok, Keşke İzmir dışında bir yerlerde daha time trial olsa..
yayla yoluna cikman lazim miata ile :D piste gerek yok :icon_tup:
18-08-2010, 18:12
senna
Alıntı:
mig Nickli Üyeden Alıntı
drag degilde 100-270 denemek isterim 1000HP iddasi olan birileriyle :)
downpipe ile basliyorum %90, 76mm deneyecegim 18 psi basinc ile, en kolay ve cabuk guc bandi degisikligi boyle olur :)
hmm mantıklı istediğiniz güç için çok kısıtlayıcı olmaz muhtemelen zaten turbonun çıkışıda 3 inç biraz daha iyi olur sanırım:)
tialle hiç ts v band için konuştunuzmu planları varmı böyle birşey ile alakalı?
18-08-2010, 18:29
doush
Alıntı:
mig Nickli Üyeden Alıntı
yayla yoluna cikman lazim miata ile :D piste gerek yok :icon_tup:
haha Adana'da ortam müsait öyle fantastik yollar için bir elime geçse :D
18-08-2010, 18:50
mig
Alıntı:
senna Nickli Üyeden Alıntı
hmm mantıklı istediğiniz güç için çok kısıtlayıcı olmaz muhtemelen zaten turbonun çıkışıda 3 inç biraz daha iyi olur sanırım:)
tialle hiç ts v band için konuştunuzmu planları varmı böyle birşey ile alakalı?
:) tial ile konusmadim ama yildiz makinadan sinif arkasim ile teknik cizim yaptik :) test sonuclarindan sonra TS'nin durumu sallantida, zira single her zaman fazla guc cikartiyor, TS alt devirde boost goruyor ama orta devirde single tekrar one cikiyor ve redline'a kadar onde gidiyor..randiman olarak TS daha iyi, guc dususu daha az single'a gore..tune kolayligi var, esit silindir tune imkani sagliyor. Uzun omurluluk acisindan cok basarili.. ama tork hissettirmiyor, daha lineer bir guc bandi sagliyor..
18-08-2010, 18:54
senna
Alıntı:
mig Nickli Üyeden Alıntı
:) tial ile konusmadim ama yildiz makinadan sinif arkasim ile teknik cizim yaptik :) test sonuclarindan sonra TS'nin durumu sallantida, zira single her zaman fazla guc cikartiyor, TS alt devirde boost goruyor ama orta devirde single tekrar one cikiyor ve redline'a kadar onde gidiyor..randiman olarak TS daha iyi, guc dususu daha az single'a gore..tune kolayligi var, esit silindir tune imkani sagliyor. Uzun omurluluk acisindan cok basarili.. ama tork hissettirmiyor, daha lineer bir guc bandi sagliyor..
kesinlikle güç daha lineer yumuşak şekilde gelmesi gerekir mantık olarakta yada hesaplamalarda o şekilde,
egzantrik olarak kombinasyonlarla deneyebildinizmi runner çaplarını değiştirip birde ?
drag vs tarzı işler için single iyi fakat ben yinede tsciyim :)
18-08-2010, 19:11
mig
Alıntı:
senna Nickli Üyeden Alıntı
kesinlikle güç daha lineer yumuşak şekilde gelmesi gerekir mantık olarakta yada hesaplamalarda o şekilde,
egzantrik olarak kombinasyonlarla deneyebildinizmi runner çaplarını değiştirip birde ?
drag vs tarzı işler için single iyi fakat ben yinede tsciyim :)
arabadan arabaya degisiyor, kagit uzerindeki hesap gibi olmuyor her zaman ;)
benim subaruya TS takmam, daha yeni soktum :) ama supraya iyi gelebilir mesela :)
Runner capindan once turbo egsoz housing degistirmek daha mantikli..sirayla yapacagim arkadan baslayarak, runner en son..gerek kalmaz insallah, ama fullrace manifoldu isteyen olur kesin ;) egzantrik ilk ve son secimim :) o konuda deneye gerek yok bence..dedigim gibi motoru tek seferde istedigim gibi topladim, turbo/egsoz/intercooler setup degisiklikleri istedigim guc bandinin yakalamada yeterli olur.. intercoolera gerek kalmaz bile bence ama hayirlisi diyorum..
18-08-2010, 19:14
senna
egzantrik değiştimi eski setupa göre?
impreza için değilde sıraı 4 silindirde kapak iyiyse ts daha iyi çalışması lazım 6 silindire göre pulse daha kuvvetli genelde istisnalar hariç:)
housing demedim çünkü uygun a/r kullanmışsınızdir diye düşünmüştüm büyük a/r tercihim olur çoğu zaman cooler bilmiyorum ama çok büyük değilse değiştirmeye gerek yok bencede
18-08-2010, 19:37
mig
Alıntı:
senna Nickli Üyeden Alıntı
egzantrik değiştimi eski setupa göre?
impreza için değilde sıraı 4 silindirde kapak iyiyse ts daha iyi çalışması lazım 6 silindire göre pulse daha kuvvetli genelde istisnalar hariç:)
housing demedim çünkü uygun a/r kullanmışsınızdir diye düşünmüştüm büyük a/r tercihim olur çoğu zaman cooler bilmiyorum ama çok büyük değilse değiştirmeye gerek yok bencede
ilk aldigim egzantrik hks 264, hala onlar var uzerinde..ARmiz .82, daha kucugu varmi arastirmam lazim, hatirladigim kadariyla zamaninda en kucuk ARyi almistim.
precision turbo ile gorustum gecen, konumuz 800HP 2.2L EVO, musteri TS istedi, birileri turbonetics housing uydurmus konu olan precision turbo icin, precision kesinlikle single tavsiye etti, ustlerde TS boguluyor, biz TS icin dizayn etmedik bunu dedi :) sasirdim :) benimle ayni fikirde olan birini buldum sonunda dedim icimden ;) TS konusu derin baya......dedigim gibi kagit ustunde hersey ok ama housing dizayninin efektif oldugunu farz ediyoruz, sadece farz edebiliyoruz ;)
18-08-2010, 19:59
Sinan Koc
Alıntı:
ReßeL Nickli Üyeden Alıntı
Ses adama kafayi yedirtir. 5 yillik lastik umurunda olmaz ki insanin :) tebrik ederim...
Pist konusunda haklisiniz ama 190$ nere 500-1000 euro nere... Zor isler. Cok Cok Cok pahali.
Herkes pahalı diyor ama dedikleri gibi iş başa düşünce 'lastiğim yok,balatam bitik,debriyaj kaçırıoyor,pist çok buyuk arabam yetmez, vs vs vs' bahaneler bulunuyor,körfez pistine bile girmeye bir sürü insan ık mık çekiyordu.
Haklısın hem pahalı hemde işletmecilik olarak yanlış bir politika izliyorlar ama birazda insanlardan talep gelmeli..
18-08-2010, 20:28
mig
Alıntı:
carmaniac Nickli Üyeden Alıntı
Herkes pahalı diyor ama dedikleri gibi iş başa düşünce 'lastiğim yok,balatam bitik,debriyaj kaçırıoyor,pist çok buyuk arabam yetmez, vs vs vs' bahaneler bulunuyor,körfez pistine bile girmeye bir sürü insan ık mık çekiyordu.
Haklısın hem pahalı hemde işletmecilik olarak yanlış bir politika izliyorlar ama birazda insanlardan talep gelmeli..
aynen oyle :mad: bahane cok millette..
kim daha hizli, kimin arabasi daha iyi vs degil olay, amac eglenmek...