arkadaşlar subap eğilmesi nedir?neden olabilir?bu şekilde araca binmenin ne zararı olabilir?
Printable View
arkadaşlar subap eğilmesi nedir?neden olabilir?bu şekilde araca binmenin ne zararı olabilir?
supap eğilmesi, pistonun supap a temas etmesiyle oluşur, bizim dilimizde supap çakmak.
ne derecede eğik bilmediğin için kapak açılıp supapların değişmesi lazım.
rolantide titriyor biraz.sanki, dengesiz rolanti var gibi ama rolanti dengesiz değil,arabanın giderinde birşey yok.
pıstona temasına göre pistonda değişmesi gerekebilir
binme öyle guideı kapağı bozabilir bozabilir değil bozar eğer hasar fazlaysa çekiciyle götürüp açon kapağı
belkıde sibop eritmiştir?
Subap eğik olsa aracın motoru normal nasıl çalıssınki :beuj:o rolanti bozukluğu bence farklı nedenden dolayıdır:rolleyes:
belkide subaplarda hiç bir sorun yoktur :D
servise götürdünüz mü aracı ?
araç soğukken kompresyon testine sokun , oradan birşeyler anlaşılabilir.
ayrıca subab eğdiğine dair fikri nereden edindin,
Bm trigerden dolayo subaplari egmistim 2bin tl grmsti oyuzden kullanmayin
çok az eğik subab ile araçta aynı arkadaşın deediği gibi bir çalışma şekli görmüştüm ama bence daha fazla çalıştırmadan kapağı söküp subabları kontrol ettirin.. öyl gezmek pek mantıklı değil..
3.vites redline 4 e atarken 2 ye geçti.ben dünden beri bu şekilde geziyorum araca binmek zorundayım+bunun üzerine ankaradan eskişehire götürmem lazım.aracın gidişinde hiçbir problem yok.basınca eskisi gibi gidiyor.servise götürdüm servis anca bilgisayara bağlayıp bi problem yok dedi.bende dedim bu araç aldığımdan beri 9-10 aydır ilk defa böyle bi sorun yapıyor.sabah erkenden gel aracı inceleyelim,almanyaya yazı gönderelim yazılımdan dolayı hata filan olabilir dediler.makineye bağlayınca motor devri aşıldı diye yazdı.arızaları sildiler.eskişehirde baktırcam bi daha.komple motormu lazım buna acaba?triger yokmuş heralde.sanayide bi usta dedi bana bunu belki başka bişey vardır.öncedende 2 kere olmuştu vitesin 4 yerine 2 ye gelmesi.onlarda hiçbirşey olmadı.
Bu 4.vites redline giderken 5.vites yerine 3'e atmayı AE101 corolla'da defalarca denedim arabada nasıl bir üst kapak varsa hiç sorun yaşamadım :D Toyota'yı sorunsuzluğundan dolayı severim:icon_tup:
Arkadaşım senin sorunun subap eğikliği değil bundan emin olabilirsin çünkü bastınmı eskisi gibi gidiyor demissin:beuj:
Umarım yazılımla sorunun halolur:icon_tup:
evet fazla devirden olmuş. üst kapak sökülecek hangi supaplar eğilmiş kontrol edilecek. aracın gidişinde problem yok diyorsun. eğer supap pistona aşırı zarar verdiyse o pistonunda değişmesi gerekir. ama çok derin olmayan ince hafif bi çizik yaptıysa piston tepesinde değişmeye gerek yok. yamuk olan supapların yerine yenisi takılacak.
üst kapak açılacak
yamuk supaplar değişecek
pistonda birşey yoksa değişmeyecek
silindir kapak contası değiece kapak çıldığı için.
aracın orjinal sıkıştırmasını öğrenip koprasyon testine sokun önce. eğer orjinalin altında ise bu değerler düşük çıkan pistonun supapları ya emme yada egzoz yamulmuştur.
3 ü bitirip 2 ye attıktan sonra sağlam kalacak araba var mıdır ki ? yani 3. vites 7000 redline desen , 2ye aldığın zaman o olur 10000 devir .. itecekler yaylar yetecek mi o kadar hızlı subab kapamaya . belkide saniyenin 10 da biri kadarlık iş bu .
sağlık olsun arkadaşlar artık.2 kere bu durum olmuştu 3 te dayanmadı.aracın garantisi sürüyor garantiden hallederim artık ama serviste bulamadılar foruma konu açayım dedim.eskisi gibi olurmu yada daha iyi?öncedende 2 kere olmuştu çünkü.masrafını vs.geçtim garanti olduğu için aracı tanıdık servis olduğu için eskisehire kadar götürmem lazım bu şekilde bi 300-350 km daha yapacağım mecbur.
Var evet AE101 Corolla inanmayanlar deneyebilirler ben çok denedim banamısın demedi:D
redline devir kesici halinde kavacığı geçtikten sonraki tünele giriyodum ve o halde tünelin çıkışına kadar gidiyordu araba:hahaha: subap eğen bir AE101'de hiç duymadım görmedimde:beuj: gerçekten kusursuz bir motoru var bu AE101'lerin:icon_tup:
saxoda 190 la gıderken gerı vıtese atmıştım:):D 6 var sandım:D
VTI da başıma gelmişti 4 ten 3 e attım 200de :) Çok şükür hiçbişey bişey olmamıştı. (Allahtan ince conta takılı değildi :) )
Subap ayari zor oluor bizimkide baya ugrasmislardi ama yaptilar sorunsz 7bin km oldu
geçen sene bana oldu unoda halice inerken 3 ten 4 yerine 2 ye çektiğimde triger atladı sente kaydı 3 tane sübap yamuldu
allahan araba unoyduda 400 liraya halloldu
Ya subaplar eğilirse tam kapanmayıp kompresor kaçağı olmuyor mu?Subapları eğik araba benim bildiğim çalışmaz bile.Ama 1-2 subapsa bilmem.Bence sorun başka bir yerdedir.
3 ü redline a getirip 2. vitese geçebiliyorsa bir araç motordan çok şanzumanı tebrik etmek laazım.
oh ne guzel bızım alternator kestı trıgere gırmıs bende ustune gıdınce subaplar gıttı hepsı:D 2bın tl gırdı tabı...
dıger arkadas demıs araba calısmaz.valla ben 500 mt kadar gıttım tabı yavas yavas olan oldu motora yolda stp edıp tekrar calıstırdım calıstı tam sanayıye gırdım stop ettım daha calısmamıstı
AE101 kolay kolay süpap çakmaz, 1 mm kadar deck heightı uncompressed contası 1 mm + olarak domed pistonları var ve max lifti sadece 6.6 mm :)
bende ateşli gençlik zamanlarında 3 ten 2 ye çektim şanzıman kulağıma 119 lira sıkıştı devam :D
ne derece eğdine göre sente atmasına göre araba çalışır yada çalışmaz. Geçmiş olsun onurcum Dikkat et. İnşallah audi cimrilik yapmazda yepyeni bir motorun olur :D
valla arkadaşımda var maşşallah bin kere 220 binde şu an kapak falan acılmadı yag eksıltme yok ve araca bakılmıyor oyle cok bakımlı degıl 10w40 dandık yag koy devam et..modeli....sadece bir kere ateşleme bobinimi ne bozuldu o kadar :D ve ciddi söylüyorum 10 binde bir 300 400 gr yağ eksiltiyor :D...bılmem kac kere 4 ten 3 e cekıldı 4 kere cok cıddı kazalar yaptı..tık yok bin kere maşşallah...ıcınde tıkırtı bıle yok desem ınanırmısınız o kazadan sonra
ayrıca ben akışmetremı ne o fıltre borusuna tıkılan bı sensor var..salaklar onu takmamıslar 9.bin km öyle gezdi arkadaş :D tık demedi sonra bıraz bogulmaları fazlalasınca anladık taktık :D
ae101 cıdden buyuk bı efsane ya :D
bu arada tek gordugum kronık arızaları debrıyajdan ayagı cekerken bööyk dıye ses cıkarmaları ama balata degıstı hala var ses sanırım volan deforme oluyor :D...taşlıcaz yakında hafif olucak :D
Konuya Gelince Subap Eğilmesi Genelde Yuksek Motor Devrınden Kaynaklanır...Pistonların Subabla Haddlerinden Fazla Yaklaşmaları Yani Değmeleri Yada Çarpmaları İle Meydana Gelir...Pistonda Hasara Yol Açabilirler Hatta Dahada Abartıp Motorun Icıne Dusup Anasını Aglatırlar Ortamın...Ama En Ucuz Yollu Kurtulmak Sadece Pistonu Çizmesi Ve Eğilmesi Olabilir..
Benim Bildiklerim Bunlar İllaki Yanlış Olabilir ama Doğru Olan Tek Şey Böyle Bir Şüphe Varsa Kapatın O Kontağı Ve Sanayide Üst Kapağı Açılıp Bakılana Kadar Kesinlikle Açmayın...Allah Muafaza Blok İstemeye Kadar Uzayabılır İş