merhaba arkadaşlar pt 54 ve forget piston takmayı düşünuyoruz yazılım , beyin bobin vs elektrık aksamı ile ilgili bilgisi olan var ise bilgilendirirseniz seviniriz.
Printable View
merhaba arkadaşlar pt 54 ve forget piston takmayı düşünuyoruz yazılım , beyin bobin vs elektrık aksamı ile ilgili bilgisi olan var ise bilgilendirirseniz seviniriz.
pt54 takıp caddede gezecek değilsiniz sanırım listede biraz kabarık olabilir pt52 ile yapılan çok güzel işler var ortada eğer drag felan koşturmayacaksanız gereksiz diye düşünüyorum.
2 yarış yarışıp sökmek içinmi o kadar masraf yapıcaksın(o 2 yarışıda tamamlayabilirsen).. amerikayı baştan keşfetmeye gerek yok.
pt 54 takıp turbosuz bence yurumen cok zor
sahsen biz bu konuyu pt54te tecrübeli aydan arkadasımızla görüşmüştük pt53ler için.Yüksek dereceli egzantrikde büyük masraf yapmak şart yoksa kısa sürede kırarsın aracı liste gercekten cok geniş oluyor forged piston itecek yay sapka işlenmiş kelebek bogazı felan vsvsvs.. tabi forumda daha tecrübeliler var bu konuda bide onların yorumunu alabilrsin
atmosferıkte pt 53 bıle altı cok saglam ıstıo pt 54 u taktınızda kırmamak bence cok zor ama onno ustada bı saxo vts yapılmıstı turbolanmış ve pt 54 takılmıstı hala yuruyo ama bence saglıklı degıl en guselı saglıklısı bence pt 52 forget pıston vs vs
Pt53-54 için kapakta önemli tadilatlar gerekio yağlı kadehte çalışmıyor bildiğim kadarıyla kuru şimli yani subap ayarlı yapman gerekir ve tabiki yay şapkaya ihtiyacın olacak.Enjektör vems gibi ayarlı beynin olmasıda gerekir.Emme egzoz portlarını polish yapman sübaplarını 307 sübaplarına çevirmen faydana olur.C2 vts manifoldu ve clio 2.0 rs gaz kelebeği ve headers takarsan kapakla işin biter.Kimi itb den yana olabilir ama bence 106da maplı sistem çok daha sorunsuz ve verimli.Alt kısma gelince krankın balansı çok iyi alınmış olması gerek çünkü iyi devirlere çıkabilcek bi araç olacak.kullanacağın pistonun ve piston kolunun kalitesi önemli.hafif volan kullanman yararına quiksilver volanı bu noktada işini görür.Bana kalırsa 106 xs sanırım onun pulisinide alsan daha iyi olur.Ana kol yataklarına ben gözümle şahin marka yerli yatağın 9000 d.d civarı (Hatta zaman saatinin oraya kadar kendimde indirdim bir kaç kez) çevirdiğini ve bişi olmadığını gördüm açıkçası yinede bu konuda bilgisi olan varsa sana iyi bir yatak markası önerebilir.Bu kadar yüklü bir motora stock bir şanzıman kullanman sürekli sekromenç ve dişli kırmandan öte bişi yapmaz.Bana kalırsa 307 sw şanzımanını uydurduğun takdirde hem ileriye dönük 6 ileri yapma(306 gti şanzımanın içi takılarak 6 ileri yapılabilir) ihtimalin söz konusu olur hemde bi kere yapılmış bi masraf tadilat olur ve sorunsuz binersin.Kilit olarak partner kilidi bu noktada işini görür.Tabiki iyi bir ustanın timing ayarı ve güzel bir yazılımda şart.Benim bildiğim kadarı bu bi yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim ;)
En iyi yürüyen gtı stock gtı dır :D:D
emme manifoldu -Dbilan
janspeed -headers
quife -kilit
msd blaster-bobin
pt52+11.2 wiseco piston :) 170-180 verir gibi
megasquirt-beyin
ıvır zıvır yazmadım :)
54 ve turbo olmadıda , 54 e bobininden yağ pompasına iyi işeyen güçlü enjektörlere ihtiyaç var port polish yay şapka itici zaten olmazsa olmazı eğer 8 binde bitmesin dolu dolu dönsün diyosan vsvsvsvsvvv
53 orjin bobinle sorun yaratmadı ya pek ama yinede bobin olsa dahada iyi olur ;)
baya bi maliyetli olacaktır..ben en fazla pt 52 yapardım sanırım 53 ve 54 sıkıntılı...
Arkadaş konuyu açmı bir dahada geri gelmemiş :)
Valla böyle bir projeyi yapsa yapsa anca mami yapar oda yapmıyosa vardır bir hikmet :)
pt54 ile yürütecegiz araba gerçek anlamda yürürse helal olsun derim ;)
Macera dolu amerikaaa amerikaaaaa . . .
arkadaşlar hepinizin yorumları için tşkler öncelikle mevcut ikinci bir arabam var yani ben bu 106 yı yarışlar için hazırlıyorum caddede binmek için diil 2 yarışlık da diil 6 ay önce topladığım şu andaki 106 ile 2 tane resmi yarışa girdim akhisar ve kumluca neyse zaten ust kapak krank kol yatak sibop vs vs bunlar elimizde mevcut olmayanlarda toplanılacak benim asıl sorum tabi yapan çok fazla sanırsam yok ama beyın olarak ve elektrıksel olarak neler yapılabilir. orjınal bobini yeterli olacak mı bunlar la ilgili bilgisi olan var ise denemiş yapmış arkadaşlar bilgilendirirlerse çok sevinirim tşkler.
pt 52 yapardım diyen arkadaşlar için ve yorumları için de sağolun zaten şu andaki mevcut specler
pt52
13/61
sıfır ust kapak komple
kapak port polısh
60mm duz boru ss magnum son
8500 chıp
nete fazla giremiyorum ama yorumlarınızı takıp ediyorum bu proje yarın sabah yapılacak bişey olmadığınıda biliyorum yardımlarınızi bekliyorum tşkler.
http://farm5.static.flickr.com/4063/...b649acbe_b.jpg
tu5jp4S
kent pt52
piper yay sapka
oem itici
port polish
yazılım oem ecu 8400 limitör
egzoz filtre
Ben 53 lü araba yapımında bizzat bulundum ben sana yardımcı olabilirim bu konuda.53 ve 54 ün montajında aynı işlemler var ;) kapağın kuru şimli olacak best servis muzaffer abide vardı onlarda sanırım.Veya Crmden bulabilirsin.Crmde egsantriklerinde olması lazım.İzmirdeki o kırmızı saxonun bobini orjinal bobin gayet gidio.Onda komple beyin var Lumenition marka.Benim tavsiyem Vems tarzı yada aem fit te işini görür.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...ti-icin/detay?
Bu ilandan bulabilirsin sanırım.
Onlarda yokmuş.
İzmirde Aydan da var diye biliyorum birde onlara ulaş istersen numarası olan varsa burdan versin sana bende yok malesef :(
Sübap olarak süpsan biliosun dünyaya ihraç ettiğimiz bence gurur verici bi firma 307 sübaplarını al tak ;) emmeleri daha büyük ve performansı emin ol etkiliyor hemde yaşadım gördüm bizzat dayanıklı.
Yay şapka olarak pipercrosdan sakın vazgeçme derim kentin yaylarının gömülme yaptığını ve sorunlara yol açtığını defalarca duydum Bursa'nın draglarda hızlı olduğu dönemlerdeki araç sahiplerinden ve ustalardan.
kentlerin sıkıntı çıkarttığını bende birkaç kere duydum 7800 e kadar kullanıcaksanız hidrolik itici daha ii iş görür daha sessiz çalışır hiç olmazsa ama 8500 ve üzeri dönücekseniz mekanik itici gerekli çünki sübap açık kalıyo artı
en önemli parça krank ya billet alıcaksınız 1000 sterlin yada çok çok ii balans yaptırıcaksınız limitörsüz kullanıp 2 - 3 tane arabanın krank kestiğini gördüm volant tarafından kırıyo genelde
beyin olarak megasquirt vems omex kms hangisine paranız yetiyosa onu alabilirsiniz bizzat benim yaptığım megasquirtle çalışan 3 tane 106 1 tane saxo war gayet güzel sıkıntısız kullanıyolar bobin msd almanızı tavsiye ederim bizzat çarpıldım nasıl titrettiğini iyi biliyorum :D
not :
be4-r şanzıman takabilirsiniz içinede partner kilit diferansiyeli gayet sıkıntısız oluyo akisleri felanda normalden 2.5 kat kalın vites çubuklarının boyuylada oynayıp typ-r gibi vites geçişi sağlıyabilirsiniz ama malesef 6 ileri yapamazsınız sebebi şanzıman normalden uzun bu sebepden şase koluna değiyo hee ben keserim şase kolunu inceltirim derseniz oda kendi tercihiniz
Tek bişey ekliyeceğim piston olarak Wössner kullanırdım :)
Bence 54'lü sistem işleri çok zorlayacak gibi olduğundan 52 yapmayı seçerdim..
Ben olsam illa pt54 deilde
52 üstüne motor içinde cok hafifletme yapardım hafif pistonlar hafif kollar hafif krank vs vs daha önce yapılmamış bişi güzelolur :D
pt 54 le yurumesı ıcın baya bı ıslem yapılması lazım bız 3 sene once denemeye karar verdıgımızde savas ustayla konusunca vazgecmıstık parca malıyet ve ıscılık delı paralara cıkmıstı ıkıtellıden baya parca arastırması yaptık sanzıman olsun dıger araclardan kullanılıcak parcalar olsun pt 52 ustune yapılabılıcekler daha uygun oldugundan vazgecıldı 34 va 3216 team pasaoglu gtı sınde uygulama yapılıcaktı...