Arkadaşlar civic 1.4 isler için lpgye uyumlu Bosch(platin) buji almak istiyorum. Daha önce kullanan var mı acaba? Bir de buji kabloları mı jackson racing ile değiştirmek istiyorum. Bu kabloların satışını kim yapıyor nerden alabilirim?
Printable View
Arkadaşlar civic 1.4 isler için lpgye uyumlu Bosch(platin) buji almak istiyorum. Daha önce kullanan var mı acaba? Bir de buji kabloları mı jackson racing ile değiştirmek istiyorum. Bu kabloların satışını kim yapıyor nerden alabilirim?
Honda Radar'da var NGK marka emin ol Jackson Racing'ten daha iyidir 0212-5792521
Peki bujileri de mi NGK kullansak daha iyi? Nasıl bir kombinasyon yapılmalı?
nkg iridyum buji....
yeni konu acmamayim guncel olsun ??
Aracınız için uygun olan NGK iridyum bujinin LPG'de kullanacaksanız bir veya iki kademe daha soğuğunu takın. Örneğin aracınıza BKR6EIX uygunsa LPG için BKR7EIX veya BKR8EIX, motor modifiyesi varsa kesinlikle BKR8EIX kullanın.
Bosch iridyum bujiler fiyatı için tercih edilebilir. Ama fiyat sorun değilse NGK...
Jackson Racing bulabilcegim alternatif link varmi
Alın size mükemmel ateşleme yapacak bir buji.. LPG mazot, Su Kömür ne koyarsan yakacak cinsten bir buji. Yurtdışından getirttim Aracıma taktım.. Gaz tepkimesinde ciddi hissedilir bir fark oldu. Kabloyla vs uğraşmayın...
Pulstar vs NGK Iridium IX - YouTube
videodan sen kendine ne çıkardın kardeşim ?
bende bise anlamadim :confused::icon_wack
1-)Konu ne?
LPG Buji Seçimi+Jackson Racing Kablolar. Konuyu açan ve çözüm bulmak isteyenler iridyum platin buji ve kablo lar ile daha kaliteli ateşlemeye geçmeye çalışıyorlar..
2-)Neden yapılır bu işlem..?
Ateşlemenin daha iyi, stabil ve uzun ömürlü olması için
3- LPG li araçlarda neden ateşlemenin daha iyi olması gerekli..
LPG zor ateşlenen bir yakıttır. VS: bir dünya nette ateşleme ile ilgili sorunlar ve çözümleri var.NGK bile derki.. Benzinli araçı lpg ye dönüştürdüğünüzden Aracın nikel bujilerini iridyum buji ile değiştirin der..Ki bunu inkar eden de yok zaten..
4- Neden iridyum buji ile değiştirilmesi tavsiye edilir?
0,5 mm kalınlığındaki elektrod çapı daha kaliteli va daha kuvvetli ateşlemeye neden olacağı için..
Şimdi siz bu videoyu izlediniz.. LPG ile bağlantısını kuramadınız.. Neyse..
Bende Bosch Platin buji kullanıyorum NGK ya göre gaz tepkimesinde çok ciddi fark olmasa da iyi.
Kablon sağlamsa değiştirmeye bile gerek yok. Buji fazlasıyla işini görecektir. Konuyu okuyup bujiden getirtmek isteyen arkadaşlara yardımcı olurum.
Siyah nick li arkadaşımızın sorusuna NGK nın sitesinden cevap :)
NGK - Sıcaklık davranışı
http://www.ngk.com.tr/tr/ayrintilari...aklik-araligi/
http://www.ngk.com.tr/tr/ayrintilari...-ve-isi-akisi/
Sıcak ve soğuk buji denirken ısı kademesi kastediliyor. Soğuk kademeli bir buji ısıyı üzerinden daha hızlı uzaklaştırırken sıcak kademeli bir buji ısıyı üzerinde daha fazla tutar. Eğer yüksek yük ve güçte çalışan bir motorsa sözkonusu olan ısının buji üzerinden hızla transferidir gerekli olan. Eğer sıcak buji seçilirse bu motora buji kısa sürede erir veya şekli bozulur. Eğer ihtiyaç yokken, standart bir motora soğuk kademeli bir buji seçilirse bu sefer de buji yeteri kadar ısıyı üzerinde tutup ısınamaz ve deposit biriktirir.
Şu vidyoyu izlemenizde ;
Spark Plug Heat Range - NGK Spark Plugs - Tech Video - YouTube
ve şu konuyu okumanızda fayda var;
DENSO SPARK PLUGS - Basic Knowledge
Buji kablolarının sağlamlığı iç dirençleriyle ölçülür. Multimetre ile oda sıcaklığında iki uçları arası dirençlerini ölçüp kabloların sağlam olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Gözle sağlam görünse bile kablonun iç direnci değişmiş olabilir. Bu da ateşleme performansınızı düşürür.
Bujide ideal olan sürekli kesintisiz ateşleme değil istenildiği anda kusursuz ateşlemedir. Pulstar'da neredeyse kesintisiz ateşleme oluşarak istenmeyen erken yanma ve vuruntu sorunlarını da doğurur. Zamanında, ihtiyaç kadar, net ve kusursuz ateşleme en iyisidir.
Ben LPG li araçtada kullanıyorum ..Turbo araçtada kullanıyorum. Araçlarım gayeti iyi yürüyor. Bu şekilde vuruntulara ve sorunlara neden olunacak olsa.. Amerikalılar neden böyle bir üretime geçsin..? Merakımdan sordum..
Üretici firmanın dinamometre çıktıları var. Vuruntudan dolayı ecunun avası kapatması güç düşümüne neden olmazmıydı?
Ben Hem Lpg li hemde Turbo aracımda kullanıyorum. Sorunsuz gayet iyi gidiyor araçlarım. Madem ki böyle vuruntu gidi sorunlara neden olacak neden Amerikalılar böyle bir üretime izin versinler. Adamların sitesinde dinamometre ile çıktı sonuçlar var. Güç artışı belgelenmiş. Kaldı ki Vuruntudan dolayı ecu avans kapatsa güç düşümü olmaz mı?
Bu adamlar bu ürünü üretmiş.. Elimizde hiç bir olumsuz done yokken neden bu şekilde hemen olumsuz yorum yapıyoruz ki. Bu ürün LJaponlarında üretimini gerçekleştirdiği HKS nin twin power diye ateşleme amplifikatörünün bujinin içine entegre edilmiş hali veya aynı kategoride iş yapacak benzer bir ürün .. Adamlar marsa gitti. Bizim bu adamların yaptığını kötüleme gibi bir şansımız varmı? varsa olumsuzluğuan dair ispatı.. bende kabul ederim..Öğrenmek isterim..
Japonlar ve Amerikalıların ürettiği ürün...sadece Pulstar da üretimiyor. Başka markaları ve jenerasyonları mevcut..
Konuyu başka bir başlık altında tartışabiliriz istersen OBK
@Frequency_48;
Siz buji piyasasında toplam satışı %1'i bulmayan bu markayı baz alın, ben de piyasanın spor otomobil, binek otomobil, turbo atmosferik farketmeksizin %99una fabrika montaj oem olarak buji satan NGK'yı, Bosch'u, Denso'yu...
benim aracım civic Si arabamda olması gereken sıcaklığı 6 numara buji fakat ben sıcaklığı 5 numara buji kullanıyorum. arada bujilerimi söküp kontrol ediyorum ve gayet temiz ve aşınmamış olduğunu görüyorum üstelik daha sarsıntısız çalıştığını farkettim. 6 numara kullandığım zaman üzerinde azda olsa kurum tabakası görüyordum.
Doğru olanı yapmışsınız. Bujinin üstünde kurum görüyorsanız bir kademe sıcak bujiye geçin. Buji yeteri kadar ısınamadığı için deposit kalıntılarını, kurumları yakamıyor.
Her ne kadar her aracın kendi tavsiye edilen bujisi olsa da kullanıma, kullanım şartlarına, yakıta ve araç üstündeki modifiyelere göre ideal buji sıcaklık kademesi değişebiliyor.