arkadaşlar bi sorum olucak, 93 hatch si civic'e k20 mi yoksa b20 mi daha uygundur, ya da önerebileceğiniz başka bi motor varmıdır?
şimdiden tşkler..
Printable View
arkadaşlar bi sorum olucak, 93 hatch si civic'e k20 mi yoksa b20 mi daha uygundur, ya da önerebileceğiniz başka bi motor varmıdır?
şimdiden tşkler..
Hoşgeldiniz. Önce bi kendinizi tanıtırsanız iyi olur. Dediğiniz konu hakkında da K20 Profesörlerinden Miniks'lerin bir lafı var;
K20 swaplamak için en güzel kasa EG.
Fazla caz yaptım, bu tarz bişeydi işte Hilmi-Ahmet abilerin dediği :D
:) pardon böyle direk olaya girdik.. ismim ahmet nasip olursa bi eg toplamak istiyorum, fikirlerinizi almak istedim bu işte tecrübeli bi çok kişi var forumda
Üyelerimiz topiğinde tanıtabilirsiniz kendinizi:)
Hoşgeldin..
hoşbulduk, tanıttım kendimi kısaca üyeler bölümüne..
Bütce nedir hedefiniz nedir ileride turbo düşünüyormusunuz. Net olarak yazarsanız K mı B mi ona göre cevap alırsınız.
en güzeli f20 :D
şuan için eg alıcak bütçe var, swap bütçesi ise yaz aylarında hazır olacak, açıkçası turbo düşünmüyorum ama net bir kararım yok o konuda, yaza kadar aracın dış kısmında ufak tefek değişiklikler yapmayı düşünüyorum, bilirsiniz işte far,stop,sis,spoiler,yay,amortisor vb..
b20 olarak geçen motor vtec değildir ,
b serisi vtec üst kapak alıp b20 bloğa takılması sonrasında b20 vtec motor ortaya çıkar , dolayısı ile b20 düşünüyorsanız önce bu işlemlerin gerektiğini unutmayın
k20 ise işleme gerek duymaz , i-vtec olarak hazırdır zaten... :)
swap işleminde ise , eg kasaya b serisi swaplamak nispeten daha kolaydır , k serisi swap yapmak ise biraz daha zahmetlidir , örneğin eg kasadaki motor kulakları k serisine uymaz , bunun için satılan kitlerden alıp biraz kesme-biçme-kaynak işi yapmak gerekir.
özetle , ben olsam b16 tercih ederdim , nispeten daha kolay ve nispeten daha uygun maliyetli olacaktır.
B20 ile uğraşılmaz bana göre... B20 blok alacanda gömleklerini hazırlıyacanda vtec kapak takacanda uğraş babam uğraş... K20 ise hazır vtec ve 200HP.... Ha tek kötü yanı K20 yi direkt eg ye atamıyorsun B20yi mesela direkt eg şasesine müdahele etmeden bindirebilirisin ama K motorunu takarken bu şansın yok komple EG için K20 için coversion kitlerini alacaksın motor kullakları motor içi şase ayakları uydurman gerekecek.... K20 aynı zamanda daha yeni bir motor ve ileriye bana göre daha açık bir motor...
ikisinide kullandım eg olarak para harcıycam dyosan k daha uygun guzel olsun dyosan b16 kapak b20 blok
aslında b20 diye motor yok crvden cıkma bloga head swapla b20 vtec yapılıyor
kullanmadım ama b20nın şiştigini söyleyen cok var :)
b16 100-200 5.88 çıkardı misal B.Aktepe :)
b20 yerıne b16 tercıh ederdım ben illede hacim deniyorsa stroke kitler var jun crower ws.
b16 n/a all motor yapılır turbo yapılır sc yapılır her turlu gideri var :) eg ye rahat uyan motor gene B.Aktepe b18c yi eg kasaya 4 gunde attı :)
k20 yapan 4 5kişi var sitede ;)
Böyle ugrasacagın kadar farklı bir fikir, d serileri pek elverişli olmayabilir ama direk turbo yapmaya ne dersin ?
şimdi burada esas amacınız/beklentiniz ve ayırabileceğiniz bütçe konuları devreye giriyor.
swap işi başlı başına bir maliyettir , işçiliği , incik boncuk gerekli extra malzemeleri , ruhsata işletme prosedürü vs.vs.. dolayısı ile hangi motoru tercih ederseniz edin , kolay bir iş olmayacak maalesef :(
amaç ne? keyifli bir araç yapmak mı? draglara girmek mi? günlük kullanıma uygunluk mu?
eğer günlük kullanıma uygunluk şartı yoksa , standart b16 motor + kasa hafifletme en ucuz seçenek olacaktır
hangi motoru seçerseniz seçin önce yolunuzu belirlemeniz gerekli...
atmosferik + bilindik uygulamalar (egzoz-headers-filtre-emme-beyin) ilk basamaktır
atmosferik yüklenecekse bu parçaların peşinden egzantrik uygulamaları gelir , akabinde stroker kitler , yüksek sıkıştırma pistonlar vs..vs..
aşırı besleme olacaksa b16 için de k20 için de supercharger kit mevcut
ya da charger yerine turboya geçilebilir , o zaman da işin nereye varacağı tamamen bütçeye bakar...
sitede her durumun örneği mevcut , hatta satılıklarda da bazılarını görebilirsiniz ;
eg + b16
eg + b20
eg + k20
kasadan bağımsız olarak motor tercihleriniz açısından da örnekler bolca mevcut ;
b20-non vtec turbo
b20 vtec atmosferik
b16 supercharger
b16 turbo
b16 atmosferik
k20 atmosferik
k20 supercharger
k20 turbo...
kısacası , bütçenize en uygun yolu seçtikten sonrası kolay , önce tercihinizi belirleyin...
erhan eline sağlık açıklayıcı olmuş.
senin beyaz eg-b18c'yi unutamadım bilal :)
şimdi olsa hakikaten gelir çökerim tepene :D
:D o da mümkün tabii :D
ehehe valla çok güzeldi yaf :) bende unutamadım desem yeridir :D
http://i56.tinypic.com/xku16v.jpg
öncelikle çok teşekkür ederim güzel açıklama olmuş.. aacım draglara flan girmek degil.. günlük hayatta kullanacağım zevk veren, gaz pedalında gücü hissedeceğim bi araç yapmak..ışıklardan kalkarken yanımdaki e30'a ya da gti'ye atlamak, hondanın nasıl bir makine olduğunu göstermek :)
dediğiniz gibi yeni motor swaplamak çok masraflı ve incik boncuk gerektiriyo, bu da gözümü korkutuyor açıkçası.. bu yüzden sizlere danışmak istedim zaten..
o zaman b16 yapmak en uygunu olacaktır
yani bi eg alıp, b16 motor atıcaz (b16a2 mi olucak yoksa başka bişey mi?), ve birde turboyla işi bitiricez.. genel olarak baktığımızda mantıklı aslında..
swap ısı amerıkada kolay adamlar evlerının garajında araba yapıyolar ımkan meselesı dunya kadar motor mevcut parcalar desen keza aynı sekılde onların ımkanları cok kolay ruhsata ısletme vıze sorunu tuv muv fılan yok dert yok tasa yok emın olun ordada boyle prsodurler olsa swap sayısı ordada cok az olurdu.swap ıcın bılal ıle konus ben en son ona sordugumda aklın varsa sakın boyle bır ıse gırme demıstı kı bılalın lafına guvenım sonsuz prosudur olayı bır sure sonra canını sıkabılır bence vtec alıp turbolaman senın ıcın daha karlı ve zevklı olur.
İlla swap diyorsan EG'ye n/a b18c tatlı olur :)
Vti alıp turbolamak da mantıklı...
peki eg swap stock b16 maliyeti ortalama ne olur ?
bilal senin bu EG nerde ağa sesi soluğu çıkmıyo hiç :)
Çok özenle hazırlanmış araçlar var zaten eg swaplı. onlardan birini düşünün çok zahmetli bi iş swap yapmak. Ben olsam hazıra konardım:D