2008 model cooper s için 97mi yoksa 95 oktanmı kullanmalıyız arkadaşlar servis 95 oktan öneriyor fakat 97 kullanırsak bir sorun yaşarmıyız çiğ yakma sorunu olabilirmi bilgisi olan arkadaşlar yardım bekliyorum
Printable View
2008 model cooper s için 97mi yoksa 95 oktanmı kullanmalıyız arkadaşlar servis 95 oktan öneriyor fakat 97 kullanırsak bir sorun yaşarmıyız çiğ yakma sorunu olabilirmi bilgisi olan arkadaşlar yardım bekliyorum
R56 ile RC motorları aynıydı yanlış hatırlamıyorsam.. Emrah abi 95 aldığında aracın kestiğini falan söylüyordu.. Yazılım ve kutu içi filtre var onda.. 97 alınca baya farkettiğini söylemişti.. Tekrar söylüyorum yanlış hatırlıyor olabilirim Yiğit.. Ben söylerim müsait olunca yazar buraya zaten :)
ben r53 kullanıyorum ve hep 97 oktan alıyorum sana kalmış birşey bu bence
Bir de şöyle bir şey var.. Servis 95 diyor ama neye göre 95 ? Bizim 97 Amerika'nın 91-92 sine denk geliyor :D
evet haklısın
net bir cevap verebilirsen yada araç sahibi yazarsa çok iyi olur teşeükkr ederim :)
R56da 97yle sorun yaşamıştık 95 kullanmanı öneririm
Kendi aracımdada(Colt Czt) 95 kullanıyorum fabrikanın önerdiği yakıt bu tip arabalarda genelde 95
czt ye 95 97 al farketmiyor hatta 95 de daha az yakiyor
95 in ve 97 nin net farkını olcup onaylayan arkadaslarımız varmı ben pek ınanmıyorum 95 ve 97 arasında fark olduguna kı kıme sorsak yakın cevremızde aynı sey dıyolar :S
aşırı besleme her araca maximum oktan pompa benzini şart...
bu zamlardan sonra 95 oktanı 97 diye satarlar.. çünkü ikisi arasında baya bi fark oluştu...
pompa da satılan 97 oktan 95 oktanın katkı koyulmus halı
aldıgınız benzın ıstasyonuna kalmıs ne kadar katkı koydugu :)
95 de sıkıntı yoksa
95 le devam edın bence.
97 kullanıyorum sanki 95den daha çok km yapıyorum gibi geldi:confused::soru:
şimdi 95mi 97 mi kullanmalıyız :)
araç yeni olduğu için tam olarak yakıtınıda hesaplayamadık
yokmu hiç r56 kullanan birileri :)
Arkadaşlar biraz konuyu baymak gibi olucak ama özür dilerim 2005 Honda Accord 97 Shell önerirmisiniz..
arkadaşlar bildiğim birşey var bende eskide R53 S vardı oda sonuçta turbo veya supercharger ikiside beslemeli motorlar 95 kullandım 2 seneye yakın hiçbir sorun yaşamadım ..
3 senedir 97 oktan alıyoruz herhangi bir sorunla karşılaşmadık.Performans olarakta biraz daha iyi.
Araç; R56 Cooper S
97 kullanıyoduk eskiden problem yaşadık 95e döndük hiçbi sıkıntı yok şu anda
Benim tavsiyem 95 oktan :icon_tup:
Bizim sıkıntımızın sebebi kötü benzindi. Aldığımız benzinlikten kaynaklıda olabilir zaten servisin-fabrikanın tavsiye ettiğide 95 oktan
araç sahibi benim. aracımda yazılım var ve 97-98 oktana göre ayarlı 95 alınca silkeleme yapıyor
katalog değerleri araçtan araca değişebilir tabiki
aynen doğrudur, nekadar oktan okadar avans:icon_tup:
aynen bende 97 oktanla çok km yapanlardanım
97 de sorun yaşıyorsanız 95 alın bence. bende yazılım var 97 kullanıyorum. yanlışlıkla pompacı 95oktan koymuş araç silkeleme yaptı. içindekini bitirip 97 aldım sorun yok şimdi.
problem derken nasıl bir problem yaşadınız? ben opet-shell-bp 97 oktan dışında birşey kullanmam
bp 97 octane öneriyorum sıkıntı yaşamassın
bende haramidere total - beylikdüzü opet - avcılar ve merter mc bp dısında pek fazla yakıt almıyorum. 95octane kullanıyorum. bir sıkıntı yasamadım. 97oct 1-2 kere aldım onun dısında hep 95 oct. arasında bi fark görmedim.
:icon_tup::icon_tup::icon_tup:
95 oktan kullanıyordum alfamda gerçektende araba çekişten düşüyordu.Ve silkeleme vardı.97 oktan alıyorduk Petrol ofisinden (hep aynı noktadan) hiç problem olmuyordu ve üstüne her 100 tl benzin aldığımda oktan arttırıcı kullanıyordum.
Görkem abininde dediğine tamamen katılyorum.Zaten ülkemizde yakıt kalitesi malesef kötü bari oktanla maçı kurtaralım
aynen 97 devam et arkadşım en saglıklısı bu ülkede
burda bir konuda okumuştum. 95 ve 97 oktan aynıymış sadece rengini biraz değişikmiş diye okudum aslında fark yokmuş.Bu konuda bilgisi olan varmı?
bu araçlardaki MED 17 beyinler yakıta göre rating atıyor diye biliyorum.
ona göre yakıt ekonomisini, ign. timing i ayarlıyor.
tabi bunu ayarlarken sadece yakıt kalitesi değil hava sıcaklığı. atm basıncı vb. gibi parametreleri de değerlendiriyor.
yüksek oktanda detonasyon veya pre ignition riski düşük olduğuna göre beyin eğer şartlar uygunsa ign timing i biraz daha erkene alabilir. ve biraz daha yakıt ekonomisi sağlar diye düşünüyorum. artı performans da artar.
97 konusunda merak ettiğim bişey war tr deki 97 lerde 95 e katkı atılmış olan 97 keza zmnında 100 lerde öleydi 98 den 100 e
bunun yerine 95 alıp octane booster kullansak daha sağlıklı değilmi ? çünkü adamların benzinlerine güwenemiorum malesef bn shell den başla :(