Merhaba arkadaşlar, 2000 model 8L A3 1.8T aracım var. Simota Cold Air A3 1.8T Intake kiti almaı düşünüyorum. Ama KN veya AEM de 1.8T için kit üretiyor. arada kaldım açıkcası :soru: bilgisi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.. Teşekkürler...
Printable View
Merhaba arkadaşlar, 2000 model 8L A3 1.8T aracım var. Simota Cold Air A3 1.8T Intake kiti almaı düşünüyorum. Ama KN veya AEM de 1.8T için kit üretiyor. arada kaldım açıkcası :soru: bilgisi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.. Teşekkürler...
aem al derim ben :)
hks kutu ıçı fılıtre uretmeye basladı. elımde de mevcut. en ıyı verımı alıosun.
sen cevap vermeden ben geldim taktırdım zaten hks'yi (siyah A3)..
biraz uğraştırdım sizi ama üründen gayet memnunum.
teşekkürler miniks tuning...
abı sen cok hızlısın ben ne yapabılırım kı :) hyrlı olsun tekrar dan...
A3 lerde şöyle bir şey var beyin hava akşına ilk 1-2 gün adapte olmaya çalışıyo 1-2 gün belki sesi bile az çıkacak ve alt devirlerde biraz kayıp göreceksin.(normaline nazaran) kendini bu şekilde hava almaya alıştıran motor filtre ile uyum sağlayacak seste ve devirlerindeki artışı az da olsa hissedeceksin. Tavsiyem AEM dir çünkü aem bu işe çok önem veriyor ve her yıl AR-GE departmanına çok sağlam bütçeler ayırıyor. ;)
bide şöyle bi grafiğe ulaştım.
Değişik bir marka filtre kiti ile ölçüm yapıldığında stock ile karşılaştırmalı
http://www.18turbo.com/testdyno.jpg
neye daytanarak aem dedıgınızı ogrenebılır mıyım? aem de vw veya audı grubu ıcın uretılmıs bır parca mevcut deıl.
bır kıt uygulaması yapılır ve sadece fılıtresı aem olarak takılabılır.
kı ypıcaktık ama tercıh HKS HYBRID den yana oldu...
Kutu içi HKS super hybrid taktırdım kardeşim ya, cesaret edemedim açık filtreye, sorun çıkartıyomuş..
1.8T lerde acık filtre her zaman maf sorunu verir. O yuzden kesinlikle tavsiye edilmez. Yapılacak en mantıklı secenek kutu içi filtredir. Gule gule kullan.
bizimde tercihimiz kutu içinden oldu zaten, dedim ya cesaret edemedim, e bide miniks de kutu içini önerince tamamdır dedim.. senin gönderdiğin grafik kutu içi filtre mi?
Ben arkdaşın yazısında “AEM de üretim yapıyo” cümlesini görünce araştırmaya gerek duymadım ve o nedenle AEMi tavsiye ettim. Diğer markalarda ekstradan +10 Hp alacak değil neticede ama AEM markası benm nazarımda diğerlerinden daha iyi. injen i de tavsiye edebilrim. Ayrıca araştırma yaptım ve AEM in VW grubu için üretim yaptığını bende gördüm? aşağıda 1-2 link verdim intake die geçiyo hepsi. yazdıklarımı ukalalık olarak değerlendirme sakın ben herşeyi 4/4 lük biliyorum triplerinde değilim:D
mujksss :p
http://www.ecodetuning.com/shop/cart...duct_list&c=89
http://www.sportcompactonly.com/Audi...164758_m-3.htm
İlginize teşekkür ederim fakat gönderdiğiniz adreslerde benim arabama göre kit yok ya vw var ya da yenş kasa turbolar için kitler var. Tamam vw golf IV gti 1.8t motoruyla benim motorum birebir aynı belki ufak tefek yazılım farklılıkları vardır ama bu adamlar neden sadece golf yazmışlarda a3 yazmamışlari demek ki 8L A3 1.8T'ye açık filtre olmuyomuş diye düşünüyorum.
1.8T lerde açık filtre hemen olmasa bile uzun vadede mafı bozuyor.En iyisi kutu içi.
1,8T kutu içi iyidir maf bozmaktan başka işe yaramaz cai çünkü vw sistemi çok güzel hava alması için yeterli extra bişeye gerek yok yani anlıyacağınız sadece kutu içi filtre ile yola devam ...
abicim hem 2000 model yazıyo eğer anlayan biriysen zaten 8L olduğunu modelinden çıkarırsın. ben bide anlamayan olursa diye 8L de yazdım ama yine fayda etmemiş :)
yanlış anlaşılmasın biz kimseyle dalga geçmiyoruz anlamıyosun falan diye, hatta çok teşekkür ederim araştırıp bilgi sunmuşsun STeaM...
lem sezai sacamalamısın :) hıcbırı bızım yaptıgımız aracın kıt ı deıl. bu aracta deısık bır okuyucu sensor var. o yuzdn dıorum aem de uretım yok dıe. aem getırıoz bos konusmuoz burda kardesım. artıstlık yapma dagıtırım bak :)
ewt o gun bende vardım , arkadasın arabada zaten hand made bi filitre kiti var anladıgım kadarıyla, birde içine cok guzel bi filitre takıldı tam oldu.
Eger oyle olmasaydı cok guzel 2 kit var 1i karbon digeri de 2 farklı yrden soguk hava tasıyan bi sistem fakat ucuk paralar. oyuzden hiç gerek yok
Filitre 10 numara oldu
eyw kardeşim saolasın. senin dump valve sesini ben nasıl alabilirim güzel bir ses çıkyo çok hoşuma gitti, forge düşünüyorum ne dersin önerir misin?
yok alınmadım, çünkü doğuş grubu araçları çok iyi biliyorum hatta bir çok arabayı iyi biliyorum hepsinin yayını filtresini jantını lastiğini ve bodykitlerini satıyordum eskiden sadece göz yanılması yada akıl karışması ;)
doğuşmotorspordan bir arkdaşımla konuştum (kapanan doğuş motorspor)
Söylediği; araç fazla hava emisyonu yapacağından sensörün kayıtlı okuma değerlerinin üzerine çıkacağından çakışma olacak, okunan değerlerde artış olduğu için maf ve ISC valve bozulma ihtimali çok yüksek. Bunu uygulayabilmek mümkün mü evet mümkün ama yazılımdaki değerleri değiştirmek suretiyle. Bize maf ı bozuk çok araç geliyodu dedi. Ayrıca DMS( Doğ.mot.spor) da biz bu işlemleri yapıyorduk ve garantide veriyorduk dedi.
Golf IV 1.8T ile motor uyumuna gelince, daha önceden benmde yaşadığım bir sorunu hatırlattı. VW de özellikle golf serisinde 1.6 olup aynı yılda üretilmiş bile olsalar birbirinden farklı 6-7 motor koduna sahip araçlar olabiliyor ve kutuiçi filtreleri bile uymayabiliyordu. 1.8T içinde aynısının olduğunu söyledi. Motor kodu birbirinden farklı olan araçlar söz konusu. 8L ile golf IV uyumu %100 denemiyor.
Golf IV motor kodu 1.8T : ARX, AUM, AWD
A3 8L motor kodu 1.8T : ARZ,AGU,APG,AJQ,APY,AQA (A3 te yazılım değişikliği baya bi zor olacak :))
beni tuning etme basarım tükkanını :)
Olm biliyoz AEM i getirdiğini nerdeyse B20 yi AEM’le kaplayacaktın kocaman yazmışın ehe he he eh he :D. Neyse hayırlı satışlar kardeşim :icon_tup:
çünkü doğuş grubu araçları çok iyi biliyorum hatta bir çok arabayı iyi biliyorumGolf IV motor kodu
1.8T : ARX, AUM, AWD
A3 8L motor kodu 1.8T : ARZ,AGU,APG,AJQ,APY,AQA (A3 te yazılım değişikliği baya
Kardeşim madem öyle sana bi soru sorcam, aklıma takıldı ve herkesten farklı şeyler duyuyorum, benim ruhsatımda 163 hp yazıyo. Şimdi 1.8T motorun araştırdığım kadarıya altı türü var güç bakımından:
1.8T 110KW-150PS 1.8T 120KW-163PS 1.8T 132KW-180PS
1.8T 140KW-190PS 1.8T 154KW-210PS 1.8T 165KW-225PS
benim arabam 1.8t sport değil bu durumda 150 lik sınıfına giriyor ama ruhsatta 163 yazıyor. Bilgin varsa yardım edersen sevinirim kardeşim...
1.8 T Sport larda 150 - 225 Hp aralığında, k03/k04 şeklinde 2 farklı turbo kullanılıyor. K04 daha güçlü olanı 210-225 Olanları K03 kullanıyorlar. seninki kaç vites bilmiyorum ama bunlar 6 ileri şanzımanlıymış. 163 Hp olarak sadece A4 1.8T lar var gözüküyor. bende anlayamadım açıkcası?:beuj:
"AGU" Motor 150 BG'dir ve Avrupa Golf 4 GTI/Audi A3 1.8T 1997-2001 aralığındaki modellerde kullanılmıştır. 1.8T derseniz, bende az bucuk bir tecrübeliyim de..
Geç cevap için özür dilerim.
Forge gayet iyi daha once denedim, eger alırsan yay ları degişeni al eger chip yada k04 yaparsan basıncına gore degiştirirsin
Ayrıca bnm arabada 1.8t için hks bov var direk dump valve yerine takılıyo, dump valve gibi hava geri donusumu yapabiliyosun arza ısıgı yakmadı bende, istersen arabanda deneyebilirsin.
musait oldugumuz bi zaman miniklerde yada vw tech de deneyebiliriz
Yapmayın arkadaşlar, 1.8T'ye BOV yaramaz hiçbir şekilde ve hiçbir marka/modeli. Ben zamanında GFB'nin hybrid BOV'unu bile takıp denedim. Onda sistemdeki havanın ayarına göre min %25'i geri basılınca bile yine de güç kaybı oluyordu... MAF sensörünü yavaş yavaş bitirmesi de cabası.
evet 1.8 t lerde bovda güc kayıplarının oldugu kesin
ama illede bov sesi almak istiyorum diyen adam için de yapılmaz diye bişey yok bülent
eger cok ucuk setuplar olmuycaksa bov takılablinir diye düşünüorum
Hks Recirculation kit ile fark yok diyebilirim.
forge da re kit için guzel slikon boru kiti cıkartmış
en kotu 2 tane kelepce altı ustu gazlıcagın zaman sokebilirsin.
bov işini sana sormuştum zaten bülent abi, sen olmaz dedin bende vazgeçtim hatırlarsan.. O kadar çok araştırdım ki bu konuyu anlatamam en son noktayıda bu forum koydu, konu açık filtre kitinden bov'a döndü ama iyide oldu artık daha eminim bu konuda...
150HP 1.8T, 180HP 1.8T ve 225HP 1.8T modellerindeki bu güç farkı sadece yazılım mı? yoksa turbolar da değişikmi? yoksa başka birşeylermi var? Bilgi alabilirmiyim?
1.8T motora stock pistonlar ile kaç bar basılabilir? 150'lik ya da 180'lik makina 225'liğe çevrilebilir mi?
150 ve 180 likte k03 225 likte k04 turbo var.
225HP'lik versiyonds Turbo farklı k04 var.Bu üç versiyon motor arasında belli ki başka farklarda var....ECU'ların farklı olduğu kesin, bunun dışında diğer farklar neler?
Turbo, şanzıman, enjektörler ve yazılım gibi farklılıkları var.
150/180 ve 210/225 BG'lik 1.8T'ler arasında motorun içindede farklılıklar mevcut. Farklı ve daha güçlü pistonlar, sübaplar, enjektörler, çift intercooler, farklı enjektörler, benzin pompası, yazılım, k04 turbo ve egsoz manifoldu.. Liste uzayıp gidiyor.
Sağlıklı bir 150 BG'lik 1.8T stok olarak 400 BG'lere kadar çıkabilir.