http://img513.imageshack.us/img513/1281/gtturbosdh2.jpg
Printable View
hmm teşekkürler. gt lerin sadece t lerden temel farklılıkları neler?
T ler GT serilerine göre baya eski artık. Gt serilerinde daha fazla ve iyi hava akışı ve daha fazla güç alablrlsn.
bigler için teşekkürler cem
saol bılgıler ıcın
olsa bı gt12 guzel olurdu aslında:D
gt60da mı varmıs ya yuh
T ler eskı ama spec bı T turbo GT den ıyı ıs yapabılıyor :)
bir t4 ile gt28 falan nerdeyse aynı seviyedler o zaman?
yok ömer gt28 daha üstün
hazır Cem bunu eklemişken bende şunları ekliyim:)
alıntı:forcedinductionsAlıntı:
GT Models explained
GT Models use a new naming system. The new system was introduced to permit an easier identification of the turbo's characteristics.
New models can have up to 10 digits, that specify its range, measurement of the compressor wheels and the rest of the turbo's characteristics. The old naming system is obsolete.
Example G T 3 2 7 1 B F
Digits 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Dígits Used
1-2 Should always be GT
3-4 Range denomination ( based on the size of the turbine wheels and the turbine housing)
5-6 Corresponds to the diameter of the compressor wheel in mm ( In the event that the wheel is bigger than 100mm only the last two figures are used )
7-10 These are used to designate the specific characteristics of each model, according to the following table:
A Variable nozzle turbochargers (VAT)
B Compressor wheel without nuts
C Ceramic turbine
Turbo class 101
How to read Garrett Turbos:
GT Models explained
GT Models use a new naming system. The new system was introduced to permit an easier identification of the turbo's characteristics.
New models can have up to 10 digits, that specify its range, measurement of the compressor wheels and the rest of the turbo's characteristics. The old naming system is obsolete.
Example G T 3 2 7 1 B F
Digits 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Dígits Used
1-2 Should always be GT
3-4 Range denomination ( based on the size of the turbine wheels and the turbine housing)
5-6 Corresponds to the diameter of the compressor wheel in mm ( In the event that the wheel is bigger than 100mm only the last two figures are used )
7-10 These are used to designate the specific characteristics of each model, according to the following table:
A Variable nozzle turbochargers (VAT)
B Compressor wheel without nuts O
C Ceramic turbine
D A double hole in the turbine housing bypass
E Adapter integrated into the turbine housing
F Carbon seal
G Recirculation Actuator
H Separate manifold adaptor
I Manifold elbow and turbine housing integrated
K Turbo assisted hydraulic
L Body refrigerated by water.
M Manifold and turbine housing integrated
N Imitation shroud wheel
P Variable nozzle turbochargers (VNT OP)
R Ball bearing turbos
S A single hole in the turbine housing bypass
T Titanium-aluminum turbine
V Variable nozzle turbochargers (VNT)
W Refrigerated turbine housing
Z Compact
alıntı:gmhightechperformanceAlıntı:
Garrett's GTs were developed in the 1990s to be superior replacements of the older T-series turbos. Initially released overseas, they were around for a few years before filtering into the American turbocharger market. Only a few U.S. companies--including Lake Havasu City, Arizona's Limit Engineering and Hebron, Indiana's Precision Turbo & Engine--are licensed to distribute them.
While many of the GT's features were a vast improvement over the old T-series (45 percent fewer components, improved shaft stability, increased thrust bearing capacity), the radical fin technology is what got the racers' attention. These wicked-looking wheels were said to spool much faster--swapping a similarly sized GT in place of your old turbo could get you into boost quicker, and upgrading to a much larger GT turbo could make gobs of extra power without the lag.
Ömer ama şimdi t4 var t4 var, 55 56mm inducer wheele sahip t4 var 76 77 mm ind. wheele sahip t4 var, iş compressor pallerinin çapında başta flow açısından yaklaşık büyüklüklerdeki turboları karşılaştırmak daha kolay olur bu sayede:)
t4lerdede bazen gt serisinden daha iyi paller tasarımları olabiliyo biraz araştırmak lasım:)
ok beyler sağolun:)
kendı adıma rıca ederım :)
gt60 :icon_wack
gt60 iyidir :)
ondan büyükleride var ama:D
105mm inducer var onda
bw s15122 var 122mm inducerı var 2500 hp flowu:)
http://videos.streetfire.net/toprate...af4dd0584e.htm
bu mesela o yazdığımdan baya bi küçük boyutları hesap edin:)
gt 60 ne zmn cıktı ya? 47 yı bılıodum ben supralardan:)
ayrıca tabloda max uretebılceği gucumu gösterıo?o zmn gt35 max 550hp dıelım, daha fazla uretenlerde bılıorus:)
gt 60 a bak vay bee:)amerıkanda görmek lazım bılmıorum hiç.. başka bi japonda kullanıomuki..
sheet biraz eski olabilir gt45 gt55 falan yok
gt55 gördüm ama gt60 göremedim bi japonda:)
ayrıca şu anki güncel flow değerleri biraz daha yüksek garrettin kendi sayfasında ara ara güncelleme yapıyolar ondan sanrıım yada daha büyük üretildi fakat o sheet yapılırken yoktu
mesela şu an gt3582 600hp olarak gözüküyo
http://www.turbobygarrett.com/turbob...R_714568_3.htm
evt birazdaha yuksek olmalı sankı...
600 fena deıl.. gerçi 740 hpde cıkaran var ama bılemıorum:rolleyes:
günlük kullanımda 450-500hp çıkartacak turbo tavsiyeniz nedir ?
çılgın işte :D ring e falan mı çıkcan?
ben suan 300 hp ler cıvarındayım trafıkte cok cok cok fazla
walla ıstersen bı gel kullan zaptedebılıyorsan sorun yok evo degıl bu 4 pence kullanmıyo :D
gece saatı kardeısmız kafayı kırmıs bulunmakta :) 2.9 kal devırlı olsun caızdır :D
2.0 olcektı o :D
evo alıp stock bınmek laızm :D
yok yok evo ıyıdır :)
Bu chart GT serisi Journal bearing turbolar için (genellikle dizel vs.) R serisinin chartı daha farklıydı yanlıs hatırlamıyosam, Cunki GT30r fşn yok bunda R serisinin kompresor tarafları egzoza gore daha buyuk olur genelde