10.4 sıkıştırmalı motorda güvenli max. turbo basıncı ne kadar olmalıdır??
uygulama bolt on yapılacak
Printable View
10.4 sıkıştırmalı motorda güvenli max. turbo basıncı ne kadar olmalıdır??
uygulama bolt on yapılacak
turbo nedir egzantrik vs nedir bu söylenemezki bu şekilde
e ben dedim ona.
motor d16v1 diyeyim daha açıklayıcı olur.
stock internal bolt on turbo.
turbonun ne olduğunu yusuf yazar
bolt on turbo ne demek turbonun büyüklüğünü özelliklerini yazsanıza:) iş sıkıya gelirse her turboyu bolt on yaparsın:)
aracın stock sıkıştırması 10.4 turbo uygulanacak araca
garett gt25 turbo (internal wesgate )
550 cc enjektörler
safc ıle kontrol edılecek (0.5 barda yeterlı olacagını düşünüyorum)
avansla şunla bunla oynanmayacak
safc her araca uygun oluyormu ya ?
bide avans falan uğraşmıcaz diyonuz , sebebini merak ettim. amaç beyine falan girmeden en ucuza çıkarmakmı ?
anladım abi MS falan niye düşünmüyosun
safc yerine bence farklı birşeyler kullanın,
0.7 0.8 bar basmanız gerekir bence sıkıntısız yani ben olsam böyle bırakırım
FİC de kullanabilirsiniz
aslında ılk etap için 0.5 , sonrasında bır aem fic işimi görür ve hem basınc yükseltirim hemde avan ıle oynarım diye düşünüyorum
bırde sormak ıstedıgım başka bişey var senna
şimdi motorun oem enjektörleri 240cc , benım elımde 550cc enjektörlerde var sorum şu: oem enjektörler üstünde kalsın onları kullanıp yakıtımı besliyeyim yoksa 550cc lerı takıp yakıtımı kısayım sizce en saglıklı hangisi olur ??
Konuyu takipteyim ben de astra g için tam olarak böyle bir proje düşünüyorum...
eger fic dusunursen cok cok uygun fiyata verebilirim sıfırdan farksız
.............................................
SAFC kullanacaksanız avansınız dusecek bılgınıze ;)
Bu motorun orjinal kollarının fotoğrafı varmı. İncemi kulları acaba. Gerçi Vtec2 araçlara kalın conta koymadan daha öncede turbo uygulamaları yaptılar. Manifold ne kullanıcaksınız ? Döküm mü acaba ?
vtec2 nin kolları çok ince. o yüzden stock internal 0,8 - 0,9 bar limit gibi görünüyor.
neyse nede olsa kırılınca kaç psi da kırıldığını söyleriz :D
D16v1 in kollar gerçekten ince. daha önce konularda 0.6 barın üstünde sıkıntı yaratacağı söylenmişti.
http://www.techturkey.com/forum/asir...si-yardim.html
kanka vtec2 turbo konusunda sana gökhan035 çok iyi yardımcı olur.
bizede çok yardımcı olmuştu saolsun...
valla kanka çarşamba akşamı despe, ben , e0041 girişiyoruz bakalım ya olur keyifle bınerız ya motoru alırız kucagımıza ben butun cesaretı toplamışken bu işi dallandırıp budaklandırmıcam, eger kafamızın basmadıgı bır nokta olursa elbette gökhanda da burdakı bu işin ehli diğer arkadaşlardan da bu konuyu açıp kafamın takıldıklarını sordugum gibi yine utanmam ve bılmediğim yada tereddüt ettiğim herşeyı sorarım , bılmemek değil öğrenmemek ayıp , herkese yardımlarından dolayı sonsuz teşekkürler ALLAH sonumuzu hayretsin inşallah AAMİN
başlangıç dahi olsa safc yerine aem fic ile başlamak daha iyi bir seçenek..
basınçla birlikte ateşlemeyi rötara çekmek motoru sadece safc ye göre koruyacaktır..
Ayrıca aem fic de benzin ayarınısafc ye göre daha sık devir aralıklarla yapmak olası..
Bu projede kısacağınız maliyet işletim sistemi olmamalı bence..
Başarılar
240CC düşük değer değil abi , fakat 0.4-0.5 üzeri sanki yetmez gibi geliyor . emrecan'da aynı problemi yaşadık .
regülatörle ray basıncını arttırırsan yetebilir enjektörler. duty e çok dikkat etmek lazım afr tutsa bile... basınçtan değilde fakirden kırma arabayı .
Aracla ayni turbo ile tecrubesi olan biri soylese bile senin icin kistas olmaz cunku motor kondisyonlariniz ayni olmayacaktir.
Her soylenen basinc bana gore mantiksiz tahmindir. Denemeden gormeniz mumkun degil.
Basarilar
burada yetmesi önemli değil . %90 duty olur ama yeter diyelim , o da sağlıklı değil. bobinleri çok ısınıyor enjektörlerin belli bir yüzdeden sonra. en öenmli konulardan birisi . muhakkak duty okuman lazım .
550CC de çok fazla . senin için gereksiz yani , ufak enjektörle daha güzel rölanti yakalarsın .