Allah utandırmasın . Inşallah istediğiniz gibi birşey çıkar ortaya :)
Printable View
Allah utandırmasın . Inşallah istediğiniz gibi birşey çıkar ortaya :)
Beklemek de ayrı bir dert :) Maşallah çok tehlikeli olucak
Maşallah nazar değmesin :)
Cidden kocaman bi iç çektim
Bu 1.8 t ler cok ciddi güçler çıkarıyo , adanada emsalleri var ve arkadaslarımın arabaları oldugu için tecrübe etme şansım oldu..
Ne diyelim bu 1.8 t içinde bide s3 olunca dananın kuyrugu fazlasıyla kopuyor
Kolay gelsin , Allah muvaffak etsin..
Ağustosta eksantrikler Türkiye'de ufak tefek eksiklerle beraber herhalde artık bütün parçaları toparlamış oluyorum :)
2.0 cupra krank kullandınız sanırım aklımda olan bi projeydi. Kocaman maşallah merakla bekliyoruz.
Bu arada orjinal s3 jantlarini satmayı düşünürsen alıcı olurum.
heheh emme ile egzantirikleri bu hafta bizde takcesS:D
Turbo arabada atmosferik krankı kullanmanın +ları -leri nedir?
Maşallah çok güzel bi proje Allah utandırmasın.Umarım en kısa zamanda egzantirkler gelir projenin gidişatını merakla bekliyoruz:)
2008CC'de kullanilan Stroker kranklar hakkinda biraz bilgi vermek gerekirse;
Cogu 2.0 FSI ve TFSI trigger kayisli motorlardan cikan kranklar Forged'tir ve 92.80 stroke’tur. (Atmosferik veya Turbo gozetmeksizin)
Firmalarda daha yuksek guclere dayandiklari icin forged kranklari kendi stroker kitlerinde tercih edip pazarlamaktadir.
Bunun disinda maliyet dussun diye kullanilan, gene 92.80 stroke olan Cast (Döküm) kranklarda wardir ve bu kranklar 2.0 8V motorlardan cikmaktadir.
Kesin olarak bu kranklarin ne guclere dayandigi bilinmedigi icin, forged kranklar tercih sebebidir ama maliyet acisindan döküm tercih eden DIY projeler yapan son kullanicilarda bulunmaktadir.
Döküm kranklarin obur bir avantaji ise 06A bloka hic bir modifikasyon gerekmeden takilabilirler, buda maliyet acisindan ufakta olsa kucuk butceli projeler icin bir avantajdir.
FSI/TFSI krankin 06A bloka takilmasi icin yag pompasi dislisini degistirilmesi gerekir ve iki setup icinde 06A/06B yag pompasi kullanilmalidir.
Kisacasi sorunun cewabina gelirsek;
92.80 stroke olup FSI/TFSI secilmesinin asil nedenin bu kranklarin yukarida yazdigim gibi Forged olmasidir, birinin digerinden daha ustun olmasi degildir, cunku kranklar aynidir :)
Asagida yazdigim bilgileri ve parca nolarini VW/Audi'nin kendi sistemi olan ETKA'dan aldim.
Turbo ve Atmosferik kranklarin parca nolarinin ayni oldugunu gorebilirsiniz.
Yane Atmosferik veya Turbo kranki diye birsey yoktur.
Sadece Döküm ve Forged diye ayrim wardir.
AXW Engine 2.0 FSI - Naturally Aspirated (Atmosferik)
Bore x Stroke - 82.50 x 92.80
Compression - 11.5:1
110 KW
Krank Parca Kodu # 06A 105 021 AR
BPY Engine 2.0 TFSI - Turbo Application
Bore x Stroke - 82.50 x 92.80
Compression - 10.3:1
147 KW
Krank Parca Kodu # 06A 105 021 AR
http://s23.postimg.org/r9lo0zgu3/TFSI_vs_FSI_Crank.png
Burak verdiğin bilgi için teşekkür ederim.
Tabiki billet degil abi.
Sicak dövme islemi gören kranklar bunlar.
Die Forging diye gecen islem.
Burak ben yağ pompası aldım ama dişli standart integrated dan ole bişi istemedik.Yanlış mı war bi yerde oleyse isteyelim eksantriklerle geldin ya
söylediğiniz 3 şeyde birbirinden farklı aslında..
forged: çelik malzeme darbe altında şekillendirilir, türkçede sıcak dövme diye geçer bu işlem.
billet: çelik çubuk (yuvarlak çelik) malzemelerden talaşlı imalatla şekillendirmedir, dövme kadar olmasada döküme göre daha sağlamdır (aynı malzeme için tabiki!)
döküm: malzeme eritilir ve kalıba dökülür.. yapı olarak en zayıfıdır..
bu arada çelik çubuklarda üretimin temelinde eritilip döküm yapmak vardır ama çok büyük çapta dökülen malzeme, defalarda silindirler arasında ezilerek daha ince çapta yuvarlak veya kare formda çelik haline döndürülür, malzeme defalarca ezildiğinde mikroskobik yapıdaki taneler sıkışır ve malzeme kuvvetlenir. sıcak dövme işleminde de çelik çubuk malzeme darbe eşliğinde sıkıştırılarak şekillendirildiğinden en güçlü hale gelir..
aynen kanka şimdi jeton düştü :)
Ağustos sonuna başlıyoruz sökmeye.............
Aracını merakla bekliyorum.hadi başlada yürüyen vag lar çoğalsın. :)
inşallah herşey isteğin gibi olur.savaş yaparsa olur :)
Herşey tamam gibi ufak bi parti var ay sonunda çıkacak olan ondan sonra başlıyoruz.....
Bütün malzemelerimiz geldi eksantrikler,triger kayışımız,benzin depomuz hepsi hazır,kapağımız işleniyor,bayram ertesi artık sökülmeye başlayacak...Rollgace siparişimizide geçtik :))
Bu projeyi de merakla izledik umarım güzel birşeyler cıkar ortaya :) Allah kaza bela vermeden binmeyi nasip eder.
Varmı gelişme durum nedir bahadır ?
Merakla bekliyorum ,umarım her şey istediğin gibi olur :)
[IMG]http://i42.tinypic.com/2nqcqpl.jpg[/IMG]
Son durum bu abi motoru aldılar aşağı etrafını söküp kapağı ayırıp rektifiyeye falan gidecekti...
hadi bahadır ihtiyarladık,
beni geçtin proje uzatma konusunda...:D
Keske konuyu gecen sene acmasaydin Bahadir :D
Saka bir yana sevindim, baslandigina sonunda.
Throttle body seciminde yanlis yapmissin, bu setuplarda min. 75mm kullanman lazim.
R32 Throttle Body'si al, hemde electronic kelebege gecmis olursun.
Bu arada face'te gordum, EVC icin Ozgune isyan etmissin ama EVC almana gerek yok.
AEM Boost Solenoid al, Vi-PEC'in boost controller ozelligi war.
Birkac toggle switch ile kontrol edersin, boost levelini.
Sağol Burak Allah razı olsun , kelebeği Sawaş abi aldırdı 80 mm de gaz tepkimesi düşüyor diye,telli olsun diye de Özgün efendi dedi ,sonra vazgeçti :) boost selenoid ve toggle switchleri aldım. Bakalım 2 ay maks. 3 ay diyorlar ama :)) şimdiden heyecan bastı...
Hatirladigim kadariyla Savas abide 70mm kablolu kullaniyordu ilk setubinda, ondan sana onu tavsiye etmistir.
80mm buyuk dogru soylemis, 75mm en ideali.
Banada cok kisi kabloluya donmemi solemisti ama gerek yok, sonucta beynin bunu kontrol edebilme ozelligine sahip.
Ozgun Hondaci sen ona ne bakiyorsun, eski Vag dusmani, simdinin iyimser Vagcisi :D
Eski vag düşmanı aahahaha :)
Geç olsun güç olmasın. Maşallah diyelim :)
Güncel durumumuz biraz yol aldık artık :)
[IMG]http://i39.tinypic.com/23hxhs9.jpg[/I