User Tag List

Sayfa 1/6 123 ... SonSon
111 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Toyota ae86 evo9

  1. #1
    E30///M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    60
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Toyota ae86 evo9

    Rolmodel Ahmet Çoşkunbayır kardeşimin gazıyla 2009 Yazında Karadeniz Ereğlide bulup aldığımız TR nin belkide en temiz ae86 sını drift makinası yapmakdı amacımız .projeye başlangıcında motorla ilgili karar vermekde zorlandık k20 ile f20c arasında gidip geldik.Teknik bilgisine ve fikirlerine değer verdiğim Korhan Karagöz ün ağzından 4g63 ü duyunca karar verildi.Mantar Gökmen kardeşimi seferber ettik ve uzunca bir bekleyişden sonra beklediğimize kat kat değecek 5000 milde evo9 mivec bulundu.Buraya kadar herşey çok güzeldi çalışmalar ve çile o dakikadan itibaren başladı.düşündüğümüzden çok fazla engel bizi yıldıramadı.bu güne kadar aşılmaz bir engel çıkar proje değişir diye suskunduk.Allaha şükürler olsun geldiğimiz aşamadan sonra teknik anlamda bizi durduracak bir sorunla karşılaşmayacağımızı düşünüyorum.






  2. #2
    E30///M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    60
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abiler sağolun Allah bu işe gönül veren heskesin yardımcısı olsun..niye full swap dedim başlıkda çünkü sadece motor değişmedi..evett aşamaları resimleriyle anlatmaya başlayalım.

    MANTAR ağanın gönderdiği çiçek gibi 5000 mildeki motorumuz..kapağını açtığımız dakka çekilen fotolar..



  3. #3
    E30///M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    60
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunlarda motorun araba üzerinde ilk fotoları.evo9 muhafazayı kesip biçip tünele girecek duruma soktukdan sonra ae86 nın şanzıman muhafazasını çıkarıp araya adaptörle t50 şanzımanı evo9 muhafazaya bağladık ve motoru üzerine attık şimdiden olmaz abi bu şanzıman dayanmaz seslerini duyar gibiyim ve bende öyle düşünüp sonra şanzımanı değiştirdim şu an üzerinde t50 yok ne mi varr arkası yarın


  4. #4
    E30///M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    60
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şanzıman nedir? diff - aks hangi aracınkini kullanacaksınız

    maaşallah

  6. #6
    E30///M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    60
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ulaşacağımız güçde bize sorun çıkaracak noktalardan birisi dif ve akisler.araştırmalarımız sonucu hilux ün kovanı akisleri ve kilitli difi bizim sorunlarımızı fazlasıyla çözecek gözüktü.ae86 tının kovanını bağlantı noktalarını referans alan bir aparat yaparak bağladık.sonra kovan üzerindeki kaynaklı bağlantı parçalarını kesip alarak üzerini temizlediğimiz hilux kovanın üzerine yaptığımız aparat üzerinde kaynattık.
    difransiyelimiz 4,30 2 taraflı 4 erden 8 balatalı kilitli.akislerde çok güçlü.




  7. #7

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şanzıman ne koydunuz peki?

    4g63 ü dik kullanan mitsu var mı ?

    çok mantıklı hareket hilux arka aktarma sistemi , maaşallah

  8. #8
    E30///M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    60
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4g63 ü dik kullanan mitsu var mı ?
    evet bütün mesele burda 4 tel saçım vardı onlarıda yan bir motorun dik konuma getirme uğruna kaybettim hani atmosferik olsa bir nebze turbo olunca zorluk iki kat artıyor.ilerki resim ve açıklamalarda geçdiğimiz hendekler daha iyi anlaşılacak.BUGARU beni bu kadar zorlamamıştı.

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ankaryaa gelme durumum olursa gelip incelemek isterim ...

    dünyada var mı acaba örneği? 4g63 lü ae86 ..

    hala şanzımanı söylemediniz.. gizliyse ok problem yok ..


    aslında yatık motoru dik e çevirdikten sonra güzel olan kısmı , motor yatık olduğu içn manifodl ve turbo bloğa yakın dolayısıyla çevirince yer kalması yüksek ihtimal oluyor.. bu arada ben biliyormuşum gibi yazıyorum da daha önce yaptığım bişey yok , tamamen fikir ..

  10. #10
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1000 kere maaşallah.Hakikaten işiniz çok zor.Bittimi bari?
    Bu arada yanlışım yoksa 4G63 ü dik kullanan mitsubishi yok galiba.Sadece starion dan emin değilim.Aslında amerikada araştırmışken starion şanzuman diferansiyel komple araştırsaymışsınız keşke.Muhtemelen bir çok sorunun önüne geçerdiniz.
    Ha birde sorması ayıp olmazsa evo9 motoru kaça geldi?

  11. #11
    E30///M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    60
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    örnek bilmiyorum mivec turbo 4g63 olarak.
    Bizde gizli bişiy yok bilgi paylaşıldıkça güzeldir.ilk sayfalarda yazdım ilk önce ae86 nın T50 kodlu şanzımanını kullandık (burası yeni )ama sonra iptal ettik 1jz 2jz supralarda çıkan W58 kodlu şanzımanı kullandık şimdi.yanlarda yer kalmaması probleminden daha büyük bir problem yan durduğunda sola bakan manifoldun emmesi ile turbonun emmesi motoru dik konuma getirdiğimizde arkaya doğru yani arabanın içine doğru bakması

  12. #12

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EJ lerin de kelebekleri arkada , fmic değilde top mount kullansanız intercooler ı nasıl olur acaba?


    amaç drift ise eğer , denge için üzerind ebüyük çalışmalar olmalı bence.. şanzıman 5 ileri galiba non-turbo supranın .. çok keyifli olacak inşallah.. detaylı bekliyoruz resimleri...

    W58 in kullanıldığı araçlar:

    1982-1986 Toyota MK 2 Celica Supra
    1986-1992 Toyota MK 3 non-turbo Supra
    1993-1998 Toyota MK 4 non-turbo Supra
    1986 Toyota Cressida
    1986 Toyota Soarer
    1982-1992 Lotus Excel
    1992-1997 Lexus SC300
    1998-2005 Lexus IS300 5 speed

  13. #13
    E30///M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    60
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    FRENLERRRR..
    Ön küçücük bir diskden arkası kampanadan oluşan orjinal frenlerimizi önde yetersiz kalacağını düşünerek hazır elimiz değmişkende arkaları da diske çevirelim dedik ve operasyona başladık.önler için mazda rx7 nin ön calliperleri 4 pot ve 280mm diski kaldırabilecek en hafif ve en ucuzundan seçim olarak geldi.disk olaral LGL tuningin
    http://www.lgl.com.tr
    ürettiği disklerden seçimimi yaptım.lafı ve yeri gelmişken lgl ürünleri inceleyelim ve ihtiyacımızı karşılayacak olan ürünleri seçip burdan alalım yerli üreticiyi destekleyelim.ürünlerini gönül vererek teknik ve mekanik olarak işin gereğinin üstünde yaptıklarına eminim.
    arka içinde serde BMW ciyizya elde kalanlardan filan e30 325 arka disklerini ve caliperlerini taktık.





  14. #14

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi cok yol kat etmissin, senin disinda biri zaten bu tarz bir is ile zor ugrasirdi.

    @tool : 4g63 severim ben olum niye sevmiyim, iyi malzeme. Fakat dedigin gibi eger sigsa spec-c oneriridim o kesin.

    4g63 montaji zor gozuksede ha f20c takip turbolamissin ha 4g63 takmissin mantik cok benzer, sadece manifold tadilatlari gerekiyor ki bu k20 icinde gerekecekti. bence stock, sadece egzoz yazilimla bile o hafiflikte cok guzel is yapar 4g63 ve bir diger ozelligide yuksek isida devamli calismaya daha dayanikli ve az isinina bir motor olmasi d1 mantigi ile dusununce, hasan abim acilarin gozune vurunca onden hava az gelecek tabi.

    motoru dik evo
    http://speedhunters.com/archive/2009...autosport.aspx
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  15. #15
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi cok yol kat etmissin, senin disinda biri zaten bu tarz bir is ile zor ugrasirdi.

    @tool : 4g63 severim ben olum niye sevmiyim, iyi malzeme. Fakat dedigin gibi eger sigsa spec-c oneriridim o kesin.

    4g63 montaji zor gozuksede ha f20c takip turbolamissin ha 4g63 takmissin mantik cok benzer, sadece manifold tadilatlari gerekiyor ki bu k20 icinde gerekecekti. bence stock, sadece egzoz yazilimla bile o hafiflikte cok guzel is yapar 4g63 ve bir diger ozelligide yuksek isida devamli calismaya daha dayanikli ve az isinina bir motor olmasi d1 mantigi ile dusununce, hasan abim acilarin gozune vurunca onden hava az gelecek tabi.

    motoru dik evo
    http://speedhunters.com/archive/2009...autosport.aspx
    Bütün fikirlerimle Korhana katılıyorum

    Fakat ben genede F20C derdim

    ne şanzumanla ugraşıcaksın ne manifoldlarla

    K20de zor bi swap gercekten ama tadından yinmezdi
    Maşallah hasan abi

    vur mivecin gözüne bundan sonra
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  16. #16
    E30///M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    60
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TURBO MANİFOLD....
    Orjinal manifoldla elimiz kolumuz bağlandı interwal WG si ile bir dünya yer kapladığı yetmiyormuş gibi birde tersine bakıyordu.Mantar ağanın gönderdiği çelik manifold imdadımıza yetişdi baya bi uğraştırdı gerçi ama oldu sonunda.evo9 turbonun manifold bağlantı flanşı simetrik değil flanşı ters çevirerek turbonun yönünü değiştirelim dedik turbo kuleye tosladı.flanşı kestik 4 borunun birleşim yerini uzattık ters açıyla frezede keserek turbonun bloğa yaklaşabişeceği kadar yaklaşmasını sağladık.interwall WG iptal.. turbo çıkışına flanş.. wg ile egsoz çıkışlarını ayır işlem tamam..sıradaki gelsin

  17. #17
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E30///M3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    F20C hakkatden çok fazla uğraştırmazdı turbolamadıkdan sonra ve daha ucuza malolurdu.K20 ile Mivec aynı zorlukda ve aynı para fakat mivec in üstünlüğü yazılım+eksoz+hava filtresi ile 80bg kazanır.k20 ye 80 bg için bir çuval para lazım.
    abi K20 atıp stock motor turbo yapmak inan evo 9 motorunu yüklemekten daha ucuza cıkar

    ama attıgın gibi egzost + yazılım + cıtır basınc şekli 350 hp yeter diosan orasıda tartışılmaz tabikide MİVEC
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  18. #18
    E30///M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    60
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi cok yol kat etmissin, senin disinda biri zaten bu tarz bir is ile zor ugrasirdi.
    Sağol abicik senin fikirlerinle yönlenip bişiyler yapmaya çalışıyoruz işde iyiki varsın swaplarımızın teknik danışmanı..

  19. #19
    E30///M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    60
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi K20 atıp stock motor turbo yapmak inan evo 9 motorunu yüklemekten daha ucuza cıkar

    ama attıgın gibi egzost + yazılım + cıtır basınc şekli 350 hp yeter diosan orasıda tartışılmaz tabikide MİVEC
    yeter abicik bee 350 bg 1000 kg olsak yola sığmayız zaten.birde bg ötesi arabayı sürükleyecek torkumuz olacak..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •