Ya can sıkıntısından, yada cocuklugumdan BTCC ye duydugum ilgiden dolayı bir ruyamı gerçekleştirmek amacı ile çıktigim yolu sizlere gostermek icin projemi sizin ile paylasiyorum.
Normal bir insanin anlam veremiyecegi bu projeye verilmis emege, dokulmus olan terlere (hala devam etmekte) sizler gibi otomobil sever bir camiyanin saygi duyacagina inaniyorum.
Soz konusu olan arabanin biraz gecmisine bakmak istiyen arkadaslar bu arabam icin onceden actigim konuya buradan goz atabilirler > http://www.techturkey.com/forum/otom...i-arabasi.html
Projedeki arabada Avrupa da Mondeo ST200 modeli altinda satilan otomobilin Kuzey Amerika'da 1990 li yillarin sonunda piyasaya surulmus modelinin es degeri. Sayili uretim olan bu otomobil, 1999 yilinda uretlien 2760 otomobilden 1878 incisidir. 3 yil boyunca toplam uretim sayisi sadece 11445 adettir.
Arabanin sahibi oldugum ilk uc senede bir cok track day e katilip, uc sene boyunca yerel GT klasmaninda yaristirken arabayi, surus kabiliyetim gelistikce, ufak ufak gelistirmeye basladim. Her zaman bir gun bu projenin ne yon alicagini biliyordum, vede sonunde dosunu olmayan bu yonde yol kat etmeye basladim.
Araba hala plakali olup, onceden oldugu gibi sokakta oldugu kadar kullanmaya calisacagim.
Yeterince yazi yazdim sanirim, simdi resimlerle anlatima devam.
------------------
Arabanin sokulmeden onceki son yarislardan birinden resimi.
Referans amacli, araba tekrar yapilmaya baslamadan onceki surucu kabininin sekili.
Vede distan bir resim
Vakum gucu gayet yuksek olan, kara delik adini verdigim supurge ile arabanin icinde bulunan eski rollbar i ve geri kalan herseyi soktukten sonraki hali
Spageti istiyen? Arabadan, gereksik olan butun kablolari ayirmaya basladim (otomatik camlar, elektrikli kapi kilitleri vs...)
Arabanin original torpidosunu tutmak istiyordum, fakat neredeyse 60 kilogram olan fabrika torpidosunu arabaya takmak pek anlamli gelmiyordu. Cozum? Orijinalin kalibini cikarip karbon fiberden yaptirtmak. Assagidaki resim, ilk kaliptan cikan, vede test amacli fiber den olan versiyonu, full karbon fiber olani yakinda yapimi tamamlanacak.
FIA 2013 kurallarina uyan rollcage yapilmaya baslandigi sureci.
Arka kisim sekil almaya basliyor. Dikkatinizi rollcage in ana halkasinin (main hoop) ayaklarina cekmek istiyorum bu resimde. Guvenlik vede sasinin rijiditesini arttirmak amacla yapilan rollcage lerde, rollcage in sasiye baglanma noktalarina "box" (kutu) adini verdikleri takviye bazlari yapilmasi sarttir.
Rollcage ana halini almaya basladigi ilk resimler. Kapidaki X barlari, yandan gelen darbeler icin pilotu korumasi icin yerlestirilir. Bu resimde pek belli olmasada, kapi X'i kabinin disina dogru kavislidir.
Arabanin sadece rollcage i degil, bastan assagiya motor ve sanziman disindaki butun herseyi yeniden istedigim sekilde yapiliyor. Arka suspansiyon kulelerini, suspansiyonun geometrsini gelistirmek amaci vede her yonden ayarlanabilir hale gelmesi icin yeniden yapildi.
Arka kule kisimindan ic taraftan ki resimi. Guvenlik icin vede buyultulmus benzin hucresi bagajda bulundugundan dolayi, kabin ile arasinda guvenlik duvari bulunmasi zorunlulugu vardir. Karbon dan yapilacak guvenlik duvari gorevi gorecek panellerde arkadaki yapilmis olan cercevelere monte edilecektir.
Arabanin on cam disindaki butun camlari hafiflik icin "plexiglass" adi verilen plastik den yaptirildi. Arka cam takilirkenki hali.
Arabanin agirlik dengesini olabildikce esitlemek icin, surucu koltugunu olabildigince arkaya dogru takildi. Koltugun yerini belirlerkenki resim.
Yukardaki resimde goruldugu gibi, rollcage in vede sasi rijiditesini arttirkmak amacli payandalar eklendi. Assagidaki resimde de bu payandalari gorebilirsiniz. Rollcage araba nin tavanina vede A sütununa baglandi.
Arabanin bu konuyu actigimdan itibarenki son hali. Arabanin kemer barlari ana halkaya eklendi. Bunlarin onceden yapilmamasinin sebebi koltugun yerinin berlilenmesi, vede kemerin baglanti noktasinin, koltuktan gelme noktasindan maksimum 20 derece olmasi gerekcesindendir.
Ne yazikki bir cok kisi, 5 nokta kemerlerini otomobillerine yanlis sekilde takiyorlar, istek ustune, bu konu hakkinda Turkce bir makala yazabilirim.
Bundan sonra bu konuyu gelismeler ile guncek tutmaya devam etmeye calisacagim. Yorumlariniza herzaman acigimdir vede olabilcek herhangi bir sorunuzu yanitlamakta mutluluk duyarim.