User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
52 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Mondeo BTCC Replia projesi!

  1. #1
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up Mondeo BTCC Replika projesi!

    Ya can sıkıntısından, yada cocuklugumdan BTCC ye duydugum ilgiden dolayı bir ruyamı gerçekleştirmek amacı ile çıktigim yolu sizlere gostermek icin projemi sizin ile paylasiyorum.

    Normal bir insanin anlam veremiyecegi bu projeye verilmis emege, dokulmus olan terlere (hala devam etmekte) sizler gibi otomobil sever bir camiyanin saygi duyacagina inaniyorum.

    Soz konusu olan arabanin biraz gecmisine bakmak istiyen arkadaslar bu arabam icin onceden actigim konuya buradan goz atabilirler > http://www.techturkey.com/forum/otom...i-arabasi.html

    Projedeki arabada Avrupa da Mondeo ST200 modeli altinda satilan otomobilin Kuzey Amerika'da 1990 li yillarin sonunda piyasaya surulmus modelinin es degeri. Sayili uretim olan bu otomobil, 1999 yilinda uretlien 2760 otomobilden 1878 incisidir. 3 yil boyunca toplam uretim sayisi sadece 11445 adettir.

    Arabanin sahibi oldugum ilk uc senede bir cok track day e katilip, uc sene boyunca yerel GT klasmaninda yaristirken arabayi, surus kabiliyetim gelistikce, ufak ufak gelistirmeye basladim. Her zaman bir gun bu projenin ne yon alicagini biliyordum, vede sonunde dosunu olmayan bu yonde yol kat etmeye basladim.

    Araba hala plakali olup, onceden oldugu gibi sokakta oldugu kadar kullanmaya calisacagim.

    Yeterince yazi yazdim sanirim, simdi resimlerle anlatima devam.

    ------------------

    Arabanin sokulmeden onceki son yarislardan birinden resimi.




    Referans amacli, araba tekrar yapilmaya baslamadan onceki surucu kabininin sekili.




    Vede distan bir resim






    Vakum gucu gayet yuksek olan, kara delik adini verdigim supurge ile arabanin icinde bulunan eski rollbar i ve geri kalan herseyi soktukten sonraki hali




    Spageti istiyen? Arabadan, gereksik olan butun kablolari ayirmaya basladim (otomatik camlar, elektrikli kapi kilitleri vs...)




    Arabanin original torpidosunu tutmak istiyordum, fakat neredeyse 60 kilogram olan fabrika torpidosunu arabaya takmak pek anlamli gelmiyordu. Cozum? Orijinalin kalibini cikarip karbon fiberden yaptirtmak. Assagidaki resim, ilk kaliptan cikan, vede test amacli fiber den olan versiyonu, full karbon fiber olani yakinda yapimi tamamlanacak.













    FIA 2013 kurallarina uyan rollcage yapilmaya baslandigi sureci.




    Arka kisim sekil almaya basliyor. Dikkatinizi rollcage in ana halkasinin (main hoop) ayaklarina cekmek istiyorum bu resimde. Guvenlik vede sasinin rijiditesini arttirmak amacla yapilan rollcage lerde, rollcage in sasiye baglanma noktalarina "box" (kutu) adini verdikleri takviye bazlari yapilmasi sarttir.






    Rollcage ana halini almaya basladigi ilk resimler. Kapidaki X barlari, yandan gelen darbeler icin pilotu korumasi icin yerlestirilir. Bu resimde pek belli olmasada, kapi X'i kabinin disina dogru kavislidir.




    Arabanin sadece rollcage i degil, bastan assagiya motor ve sanziman disindaki butun herseyi yeniden istedigim sekilde yapiliyor. Arka suspansiyon kulelerini, suspansiyonun geometrsini gelistirmek amaci vede her yonden ayarlanabilir hale gelmesi icin yeniden yapildi.






    Arka kule kisimindan ic taraftan ki resimi. Guvenlik icin vede buyultulmus benzin hucresi bagajda bulundugundan dolayi, kabin ile arasinda guvenlik duvari bulunmasi zorunlulugu vardir. Karbon dan yapilacak guvenlik duvari gorevi gorecek panellerde arkadaki yapilmis olan cercevelere monte edilecektir.



    Arabanin on cam disindaki butun camlari hafiflik icin "plexiglass" adi verilen plastik den yaptirildi. Arka cam takilirkenki hali.




    Arabanin agirlik dengesini olabildikce esitlemek icin, surucu koltugunu olabildigince arkaya dogru takildi. Koltugun yerini belirlerkenki resim.




    Yukardaki resimde goruldugu gibi, rollcage in vede sasi rijiditesini arttirkmak amacli payandalar eklendi. Assagidaki resimde de bu payandalari gorebilirsiniz. Rollcage araba nin tavanina vede A sütununa baglandi.




    Arabanin bu konuyu actigimdan itibarenki son hali. Arabanin kemer barlari ana halkaya eklendi. Bunlarin onceden yapilmamasinin sebebi koltugun yerinin berlilenmesi, vede kemerin baglanti noktasinin, koltuktan gelme noktasindan maksimum 20 derece olmasi gerekcesindendir.

    Ne yazikki bir cok kisi, 5 nokta kemerlerini otomobillerine yanlis sekilde takiyorlar, istek ustune, bu konu hakkinda Turkce bir makala yazabilirim.



    Bundan sonra bu konuyu gelismeler ile guncek tutmaya devam etmeye calisacagim. Yorumlariniza herzaman acigimdir vede olabilcek herhangi bir sorunuzu yanitlamakta mutluluk duyarim.

  2. #2
    DoganSuper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Angara
    Mesaj
    919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    masallah çok emek veriyosunuz kolay gelsin

  3. #3
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.386
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Büyük emek büyük uğraş tebrik ederim

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  4. #4
    Jem89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    41-34-20
    Mesaj
    3.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gerçekten büyük emek var.. Kolay gelsin.. Bitince eminim çok güzel olacaktır..

  5. #5
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son donemde degisik ve guzel projeler cikiyor valla

    Kolay gelsin

    Bizim mondeoyu dusununce.....-)
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

  6. #6
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    projeniz en kısa zamanda sorunsuz bir şekilde biter inşallah.bizide foto.suz bırakmayın.takipteyiz...

  7. #7
    chatlaxs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    1.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Plakalı demişsiniz, bu şekilde trafiğe çıkmasına izin veriliyor mu ? Bildiğin yarış arabası videoda bekliyoruz kolay gelsin
    Trafik & Kasko Sigorta işleri Yapılır

  8. #8
    HUSNU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En sonunda niyetini bozmuşsun ki bence çok iyi olmuş . Sonucu merakla bekliyorum. Umarım bu araç birgün İstanbul Park a da gelir. Kolay gelsin. Peki motorda bir değişiklik olacak mı ?

  9. #9
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Projeye devam ettiğine sevindim. Roll cage baya iyi duruyor.

    Bende kendi BTCC projemi yürütüyorum bu arada, daha soft tabi.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  10. #10
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elinize sağlık, kolay gelsin.
    Şase bağlantılarınıda kaynatıcakmısınız?

  11. #11

    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    704
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım pistonheadsde de konunuz vardı ordanda takip ediyordum, sizin araba yanlış hatırlamıyorsam 3.0 litrelik olan v6ydı değil mi birde bu st220 emmeleri 2.5 litreliklere uyuyor mu ??
    Alıntı fastuncle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    ONLY MODS CAN JUDGE ME

  12. #12
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Müthiş bir proje, keyifli takip edicem.

    Kolay gelsin

  13. #13
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorla ilgilide bilgi verebilirmisiniz acaba neler yapılıcagı hakkında?

  14. #14

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boyat ya da kaplat şu arabayı artık be Mani başkan, senelerdir bıkmadın şu renkten

  15. #15
    BU®AK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İşte gerçek bir proje daha Şimdiden kolay gelsin, inşallah hiç bir aksaklık yaşamadan istediklerinizin tamamını yaparsınız.

  16. #16
    mimarsertac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Munih
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kolay gelsin muhteşem bir otomobil olacağa benziyor.

  17. #17
    DallaraF395 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    127
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rollcageleri seviyorum pist icin kesinlikle gerekli. Hem guvenlik hem rigidlik acisindan.

    Kolay gelsin Kolay olmuyor ama sonunda herseye degiyor.

  18. #18
    tuner faruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    1stanbul
    Mesaj
    5.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Severek takip ediyorum konularınızı kolay gelsin

  19. #19
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel olan aracınızı dahada güzel hale sokuyorsunuz. Tebrik ederim. Bende benzer bir proje yapmaya başladığım için hemen dikkatimi çekti soruyorum. Bu tarz araçların başına bela olan sunroof için ne yapmayı düşünüyorsunuz. Tavan sacı mı değişecek yoksa oraya sac mı kaynatıcak sınız ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •