Hafif volan 7-8 hp'lik bi avantaja tekabul ediyor.
Printable View
Termal etki basinc arttirdigi dogru ama motor bolumunde sarmak sart. Olusturdugu sicaklik cok yuksek ve sen o sicakligi disaridan gelecek 20 derece hava ile sogutman zor. Cunku alan cok dar motor ssicakligi ve radyator sicakligi ve turbonun sicakligi birlesince disaridan gelecek hava yetmio. O nedenle bunlardan 1-2 sini elemine etmen icin sargi kullaniosun. O kadar gereksiz olsaydi butun proje arabalarda sargi kullanilmazdi. Tartismak bile manasiz.
aküyü arkaya alma gereksiz bir olay. Ağırlık merkezini değiştiriyorsun. Bütün fren etkisi yol tutuş etkileniyor. Sadece roll kovalayacaksan bi nebze ama pist için yeri ön.
Sargı konusunda kararsızım ama bi çok kişide görüyorum bu olayı.
ne olur ne olmaz köşede dursun, nerden bulabilirim ?
-----------------------
31.01.2014
Hafif volan ellerimde :D
Teşekkürler Aytuğ.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...73844567_n.jpg
Sargıları, sanayide subarucuların, type-r'cıların en çok gittiği atölyede bulursun ya da yol gösterirler. NET!!
Edit: 50-100 TL'lik bişey değil yalnız. :(
megane rs motor kodu f4r değilmiydi ?
F4R motor kodu ,F4k blok kodu..
Detaylar şu şekilde;
Silindir Bloğu İle İlgili
A - Alüminyum Blok-kam blokta
B - Döküm Blok-Kam mili blokta
C - Döküm Blok-Kam mili blokta
D - Döküm Blok-Kam mili blokta
E - Döküm blok-Kam kapakta (enerji motor)
F - Döküm blok-Entegre gömlekli
G- Döküm bloklu
J - Alüminyum blok-kam silindir kapağında
K- Döküm blok-entegre gömlek
L - Alüminyum blok-entegre gömlek
N- Alüminyum blok-entegre gömlek
P - Döküm blok-Entegre Gömlek
S - Döküm blok entegre Gömlek
Z - V6 Alüminyum blok-Kam mili Kapakta
H - Turbo şarjlı-Benzinli
Eksantrik Mili,Supaplar,Yakıt Sistemi ile ilgili
1 - Paralel supap-Tek boğazlı Karbüratör
2 - Paralel supap-Çift boğazlı Karbüratör
3 - Paralel supap-Enjeksiyon
4 - Küresel Yanma Odası
5 - Direk Enjeksiyonlu(Enerji motorlar hariç)
5 - Küresel Yanma odası-Tek boğazlı Karbüratör
6 - Küresel yanma odası-Çift boğazlı Karbüratör
7 - Küresel yanma odası Enjeksiyonlu
8 - Endirek enjeksiyonlu (DİZEL)
9 - Direk Enjeksiyonlu (DİZEL)
4- 16 supaplı motor
Silindir HACMİ
A - 0 – 825
B - 826 – 900
C - 901 – 975
D - 976 -1050
E - 1051 – 1125
F - 1126 – 1200
G - 1201 – 1275
I - 1276 – 1350
J - 1351 – 1425
K- 1426 – 1500
L - 1501 – 1575
M- 1576 – 1650
N - 1651 – 1750
P - 1751 – 1850
Q - 1851 – 1950
R - 1951 – 2050
S - 2051 – 2300
U - 2301- 2500
V - 2501 – 2700
W- 2701 – 2950
X - 3000 – 4000
Y - 4000 – 6000
Z - 6000-…
Alıntıdır..
I love Laguna... :D
kanka sen insan değilsin :D
Hey maşallh Allah utandırmasın
Umarım güzel sonuçlar alırsın
Ya yok o K harfi bloğun bi özlliğiyle ilgili muhtemelen f4r motorun var.Takıldınız bu aralar lagunaya :D
Edit:Bazı 172lik clio rs f4r'larına baktım intden onlarda blokta sadece F4 yazıyor mesela. O ''K'' blokla ilgili bir tanımlama ama nedir bilemiyorum.Benim koyduğum liste de biraz eksik sanki :)
turbo egzoz salyangozu zaten dısardan gelkecek 20 derece havayla sogumaz, içindeki 700-800 derece ısının en kotu 50-60 derecesını dışarı verır. onun ıcnde kaput altı ısınır.turboyu sarmak 50-60 dereceyı turbonun ıcıne hapsetmek demektır. bu durumu kımsede tartısmaz sanırım.
butun projelerde oyle oldugunu sanmıyorum.
turbo nıye sarılır.ıcerı hapsettıgımız 50-60 derece sıcaklıgın zararı, kaput altında olusan sıcak havanın zararından fazla degılse sarılır.
genellıkle sonradan turbolanmış, turbonun yerı degıstırılmıs araclarda turbo sarılması daha yaygındır. etrafında zarar gorebılecek cok parça vardır,hortumlar vs.
netten araştırdım ama pek bi bilgi edinemedim. Mitsubishi K5T turbonun spec'leri nedir?
Trophy turbosu. Senin turbonun oraya cuk oturuo. Flanş a uğraşmaya gerek yok. 14T nin bir büyüğü. Devir bandının üstünde ölmüyor. Garrett lere göre çok sağlam. Ama GT28 le aldığın gücü alamazsın hiç bir şekilde. Motor içine girmeseydin al derdim ama motor içine girdikten sonra iki kere masraf yapma paran olunca 28 i al bi kerede bitir. Bi de kendine büyük radyatör ve yağ saoğutucu al filter relocation kitli.
projede başarılar.
turbo ceketleri manifold amyant sargılar hem motor havuzundaki yüksek derecelerden kurtulmak, hemde sıcak hava bildiğim kadarıyla soğuk havaya nazaran daha rahat tahliye ediliyor,sıcaklığı düşürmeden bunu tahliye etmek için kullanılıyor.yanlışım varsa düzeltin.
ısıdan elde edilen enerji gibi birşeymiydi neydi.hatta motor suyu kullanılmayan intercooler kullanılmayan turbolu bir motorda vardı aynı mantıkla çalışan sanırım.
yakıt olarak E100 E85 falan düşünülüyor mu?
Murat'ın eline sağlık sizlerin keselerine bereket.
Az kaldı; konu gene senin ustan benim ustama kayacak...
Ama Alper abiye(kelalper) katılmıyorum da diyemem. Özellikle, İzmir'de motoru, ıvırı zıvırı sargılı, 400+ HP'lik en az 4-5 tane Subaru, Type-R gördüm 3'üncü Sanayide.
Bu kadar insan yanılmıyordur herhalde.
:icon_tup: Doğru bilmek yada yanlış bilmek önemli değil . İfade ve iletişim şekli önemli . Zorunlu empoze etmeler , sanki herşeyi tek biz biliyormuşuz gibi hareket etmek gereksiz ve kırıcı .
Her gün girip bakıyorum konuya gelişmelere , çıktığında bomba gibi bir araç olacak inşallah . Hayırlısı olsun , emeğinize ve sabrınıza sağlık .
ibo sen neden acaba 2 lt turbo arabaya 76lık boru takılıyor biliyor musun? Sana burada akışkanlar fiziği dersi mi vericem. Hayatında projelık araba yaptın mı? Uğraştın mı? Sardığın zaman motor kaputunun içinin ne kadar ısındığını sarmadığın zaman ne kadar ısındığını. Turbolu piyasaya çıkan arabaların turbolarının üzerinde neden ısı yalıtım kapağı olduğunu araştırdın mı? Sadece ben bilirim diye bir olayım yok. Bunları tecrübe ettiğim için bilerek konuşuyorum. Farazi olarak işkembeden sallamıorum. en basitinden söyliim megane daki o turbonun üzerindeki kapak kaputun sıcaklığını 4 derece aşağı çekiyor. Sadece kapaktan bahsediyoruz. Turbo S2000 üzerindeki battaniye çekilen havanın 5 derece soğuk olmasını sağlıyor. Bunları oramızdan buramızdan sallamıyoruz beyinden okuduğumuz değerler. Kaputun sıcaklığını kendim deneyerek ölçtüm. O motorun üzerindeki plastik kapak manifold sıcaklığına yine 5 derece etki ediyor.
Yavaş yavaş motor kendine geliyor :)
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...00141312_n.jpg
Adam size fizik dersi ver dememis , siz gorev edinmissiniz her defasinda forumda bn biliyorum demeyi .
Fikrine saygi duymayi beklerken yasiniza amk kelimesini yakistirmiyorum demis hic ondan bhsetmeyip 76dan girip 5 derecelere vurmussunuz , bir arada kafa kol bacak degisimi yapiyodunuz sanirim , ve bn tekrar iyi niyetle yaziyorum birkre daha yazmistim hatirlarsiniz , o kadar forumu aktif kullanan bukadar kisiyi taniyan ve tanitan birine yaptiginiz hic bir konusma yakismiyor atar gider hic yakismiyor bilginize alper bey .
arkadaş herkes takılmış bir amk lafına. Herkes günlük hayatında polliyanna bi ben küfürbazın önde gideni.
Yazılan yazıyla, anlatılmak istenen genelde örtüşmüyor. Bunun yanında, kişilerin birbirlerini hiç tanımıyor olması da işin tuzu biberi oluyor.
Alper abinin art niyetli ya da rencide edici niyetli yazmadığına eminim.
Custom Garage yapımı Down Pipe
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...03512453_n.jpg
MRS III Trophy Turbosu hiç hesapta yoktu :D
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...14349311_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...04182115_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...44494830_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...56485707_n.jpg
Çarşambaya çıkıcak inşallah :)
maşallah :)
Epeyce parça eklendi listeye, yazılım konusunda ne yapacaksın İnanç? MS falan mı kullanılacak?
Güzel iş çıkacak inşallah.. Maşallah kankam.. Beyin işini de hallet..
hayırlı olsun masallah dıledıgnız gıbı olur umarım
eyvallah :)
ESP devre dışı kalsın istemediğimden dolayı kendi beyni üzerinden yazılım yapılsın istiyorum. Insallah olur :)
Saol kankam amirim, usa damısın?
teşekkürler, daha iyileri sizlerin olsun.
Maşallah İnanç abi :)Faz II olucakmı?
Baklava güzeldi kesene bereket. :D
Bu akşam çıktım log aldım enjektörler fakire kalıyor yorumuna ithafen
http://imagizer.imageshack.us/v2/102...0/811/58we.png
Afiyet olsun :D bidaha getiririm inşallah..
rst premium sendeki abi? bendekine bağlanmaz herhalde wideband.
--------------------------
Ilk marş dün basıldı, bugün ise teslim aldım
Herşeyi en ufak detayına kadar bıkmadan usanmadan, zevkle yaptıkları için Magic Performance; Murat ve Bülent'e,
Down Pipe'ı yapan Custom Garage'a,
Bu süreçte kafasını ütülediğim Aytuğ'ya ve parça tedarikçim Çalışır Renault'a sonsuz teşekkür ederim. Her kontağa bastığımda yüzümde gülücükler açmasına sebep oldunuz :)
2000km sonra full boost'ta nasıl gittiğini çok ama çok merak ediyorum :)
34RS058 / ilk mars.. - YouTube
En son liste:
Aracın şuanki listesi;
Wössner 83.50mm 9.0:1 / 9.5:1cr Piston
PEC I-Beam Rods With ARP Bolts
Siemens DEKA IV 690cc Injectors (Henüz Takılı Değil)
Megane III RS Trophy Turbo (265)
Magic Performance Head Port Polish
OE Big End Bearing
OE Crankshaft Thrust Washers
OE Main Bearing
OE Oil Pump
OE Water Pump
OE Timing Belt
OE Down Gasket Set
OE Head Bolts
OE Oil Jets
BERU Ignition
NGK Platinum Spark Plugs
Megane Sport 1.30mm Head Gasket Set
K-Tech Lightweight Flywheel
Forge Intercooler
Custom Air Pipes
HKS Mushroom Air Filter
Forge DV Red Spring
Custom Garage 70mm Down Pipe
70mm Exhaust Pipes
Stage 1 Remap
Varex