teşekkürler. görüntü güzel, ilk marşta çalışması daha da güzel. çoğu bitti azı kaldı inşallah :)
Printable View
Dün Maslak' ta canlı canlı gördük.
Maaşallah.
Hayirli olsun gercekten cok guzel bir proje bende gecen senelerde vts arayislarina gecmistim il il gezdim istedigim gibi bulamadigim icin en sonunda ara vermistim kafamdaki projeyi yapiyosunuz inş umdugunuzdanda iyi olur. Merakla bekliyorum kolay gelsin.
Hayırlı olsun keyifli sürüşler..
teşekkürler.
teşekkürler. temiz vts arada düşüyor ama makine ve yüreyen açısından bu kıvama getirmek için 4 x (2.el xsara vts) parası da kenara koymak gerekiyor. inşallah eksisine göre çok daha istekli ve keyifli bir makine olacak.
teşekkürler.
Dün Özgün arabanın beyin içinde hazır gelen ultra zengin standart mapını ve 4000rpm limitör ayarlarını yaptı. Bugün vts'yi Paşaoğlu'ndan teslim aldım ve 1500km rodaj süreci başladı :icon_tup:
Şu anda herşey çok sağlıklı çalışıyor maşallah. Spor motor kulaklarının çıtır titreşimi, tampondan gelen throttle sesi ve egzosdan gelen ara patlamalar da artık aynı VTS değilim mesajı veriyor gibi ;)
Yakında fotolar ve makinenin çalışır halini içeren kısa videolar da eklerim. Şu an için gaz pedalına dokunduğumda bir farklı gitmek istiyor ama 4K limitör "oğlum dur" modunda daha basmaya var diyor :D
$ vs Beygir açısından turbo makinelere göre çok daha maliyetli bir proje ama inşallah rodaj süreci sonrası güzel bir ayar ile hedeflediğim 230-240ps seviyesini yakalarım.
Selamlar
Maşallah araç çok güzel hazırlanmış Yapan ustaların ellerine sağlık işcilik cok ıyı duruyor Güle güle kullan allah kaza bela göstermesin
Birader dün sanada söyledim, bence en büyük ve en önemli eksik nazar boncuğu :)
tekrar maşallah
Çok keyifle okudum konuyu. Ciddi emek ve para harcamışsınız. Allah kaza bela göstermesin maşallah.
rodaj sonrası bir video iyi gider bence ;)
2 ayı aşkın bir süre sonrasında projenin makine tarafında büyük bir kısmını tamamlamış olduk.
rodaj süreci Ramazan ayına denk geldiği için 1500km ve 3 yağ değişimini 1 ayda ancak tamamlayabildim.
rodaj bittikten sonra Özgün ile yaklaşık 3 hafta önce yazılım için çıktığımızda makine alt ve üst devirlerde biraz sıkıntılıydı.
Paşaoğlu'na döndüğümüzde makinenin biraz teklediğini ve 1. ve 3. silindirde ateşlemeyi kestiğimizde bir değişiklik olmadığını gördük.
bujiler, bobinler, enjektörler silindirler arası değiştirildi fakat problem çözülmediği için sübap problemi olduğuna karar verildi ve üst kapak söküldü.
gerçekten tahmin ettiğimiz şekilde sübaplarda sıkıntı vardı. Supertech'den emme ve egzos 16 adet sübap siparişi verdim.
http://supertechperformance.com/cat-...ca=360&en=5846
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...661/P1gkjY.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...537/kj4BYW.jpg
sübapların gelmesi 10 gün sürdü. sonrasında üst kapak sübaplar ile birlikte rektifiyeye gitti. makinenin tekrar toplanması ile 3 hafta süre geride kaldı.
cumartesi makine hazırdı fakat throttle senkron ayarı yapılmamıştı. bu sabah Savaş usta throttle senkron ayarlarını da yaptı.
throttle sync örnek video için tıklayın
Özgün de sağolsun ayağı rahatsız olmasına rağmen önceden belirlenen randevuya sadık kalarak geldi :)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...540/2TqGU9.jpg
Önce Kemerburgaz yönünde yolda ayar yapıldı ve sonrasında beklenen güç ölçümü yapıldı ve işte sonuç ;)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...902/v1HyNG.jpg
Yakıt olmadan tekerde 188PS, Krankta 229PS güç aldık. Tork da teker 177NM, Krank 216NM olarak çıktı.
Devir limiti olarak hidrolik iticilerde kalındığı için 8100rpm olarak kesici belirlendi. İngiltere ile de dyno sırasında konuştum fakat mekanik itici olmadığından üstünü çevirmeyi tavsiye etmediler. Inlet camleri 0.5mm saat yönünde çevirip güç bandını biraz daha alt devire çekebileceğimizi belirttiler fakat şimdilik bu işlemi yapmadık.
Egzosu proje öncesi 60mm olarak 200cell spor kat ve İskender usta custom orta ve son olarak yapmıştık. Kat iptali ve bir miktar çap büyütme ile güç artışı olacağını düşünüyorum. Proje öncesi hedef 230-240ps olarak belirtmiştim. Egzos'da değişiklik, çıtır timing ve bir miktar da yakıt tavsiyesi ile de 240-245ps güçler yakalanabilir gibi gözüküyor.
Şimdlik şükür hedef gerçekleşti. Kozmetik ufak tefek eksikler kaldı. 288mm Xantia diskler 4 piston brembolar ile 140km'de bile çılgın gibi ötüyor, buna da çözüm bulmam lazım :)
İnşallah Scirocco ile 14 Eylül Pazar günü 2:35.564 ile bıraktığım yerden Ekim organizasyonunda Xsara VTS ile devam etmek hedefim.
Diğer proje sahiplerine de sabırlar ve başarılar dilerim. Takip edenlere de selamlar :icon_tup:
Güzel güç çıkmış gerçekten. Şaşırmadım desem yalan olur ancak. Ben 215-220 gibi en fazla. Tebrik ediyorum. Bir ara bakım için felan Paşaoğlu'na gittiğinde araç oradada Dyno alırsanız eğer sonucu paylaşırsanız sevinirim. Güle güle kullanın.
Ayrıca 406 Brembo'ların ötmesini engellemenin 2 yolu var. Ya Tarox G88 disk kullanacaksınız yada en az 300 mm disk kullanacaksınız. Ben 406 Brembo'larını 330 mm disk ile 3 seneden fazladır ötme sorunu olmadan kullanmaktayım. Zaten bilinen bir sorundur 406 Brembo'larının 300 mm den küçük disklerde ötme problemi.
Hem proje parçalarını belirlediğim Pug1Off'a hem de Paşaoğlu'na güvendiğim için sonuç beni şaşırtmadı.
Tarox G88 kullandım ama pistte 2 seans sonrası balans yaptılar. G88 kesinlikle pist diski değil.
Öncelikle frenleri soğutmak için hava borusu ayarlamayı düşünüyorum. Fren soğutmasının disk, hidrolik ve balata konusunda ciddi artısı olacak diye düşünüyorum.
Disk büyüdükçe ağırlığı da artıyor. 288 Xantia diskleri bile 8kg. 300 ve üzeri bir disk için göbek aluminyum ve ayna ayrı setlerden getirtebilirim. Kaliper olarak da Megane RS Brembo'lara geçme planım var. Arabanın yeni güç bandına alışıp pistte denedikten sonra frenler konusunda kesin karırımı vermiş olurum.
iyi dilekler için teşekkürler.
SolidWorks ile tasarlayıp CNC ile üretimini yaptığım kendi kaliper ayak kitim ve HiSpec 330x28 mm disklerime gene CNC'de yapılan Rotor Hat'lar ile kullanıyorum 406 Brembo'larını. Hem OEM balata hemde Ferodo DS2500 ile ötme sorunu yaşamıyorum. Çarpılma vs.vs. de yok. 406'nın kendi taşıyıcısı hariç bütün 4 bijonlu Peugeot'larda kaliperler aynı ofset ile montajlanıyor. Yani 106-205-206-306 gibi bütün araçlarda 406 Brembo'su 280x26 - 307/C4 HDI - 206 RC diski diye bilinen disk ile yada 288 mm Xantia V6 diski ile ki bu Xantia diski hem pahalı hemde zor bulunuyor direk montaj oluyor tıpkı senin araçtaki gibi. Özel mesaj ile resim yolluyorum.
Edit : Ayrıca disk göbeğinin aluminyum olması hem hafiflik hemde 2 farklı metal kullanımından termal yönetim açısından avantaj sağlıyor. Benim size tavsiyem 302mm - 207 RC / Makyajlı C4 fren diski ile bir sistem kurmanız. 8.6 kilo ağırlığı ile oldukça iyi bir disk. Ayrıca ayna yüzeyi şuanki kaliperinizin ihtiyacından bile fazla büyük. Ufak bir kaliper ayağı ile mevcut fren kaliperinizi 207 RC diski ile kullanabilirsiniz sanırım.
pm'deki fren kitinizi inceledim, gayet başarılı.
302mm rc diski değerlendirilebilir fakat ötme konusunu önceden araştırmamda fayda var.
sonuç mükemmel maşallah, ben sonuca şaşırmadım bekliyordum böyle birşey.
egzos sistemini başından beğenmemiştim fakat fazla eleştiri olmasın diye söylemedim. sonuçta farkına varmanızada sevindim.
timing ve yakıt olayını en kısa sürede halletmenizi tavsiye ederim. keza değişikliği hissettiğinizde yüzünüzde tebessüme neden olucaktır.
birde şunu merak ediyorum, tek seferde mi ayar yapıldı? daha kurcalanırsa şuanki haliyle çıkar mı bişeyler daha?
paşaoğlundan geçerken görüyordum. güzel bir proje harcanan vakit, nakit ve emek. proje olduğundan da ufak sürprizlerin olması kaçınılmaz. sorun olmadan başarı ile sonuçlanmış :icon_tup: bol bol pist günlerinde zevkle kullanman dileği ile. videolarını kısa süre içinde buradan görücez umarım aracın sesinide merak ettim :D
net bir sonuç yok, sadece hissiyat. dyno'da test etmeden güce net etkisi noktasında yorum yapmak istemiyorum.
şöyle bir örnek verebilirim. karbon airbox sökülüp trompetler üzerine sadece filtre oturttuğumuzda güç 10 beygir düştü..
egzos sisteminde değişiklik yapılırsa mutlaka dyno alıp sonucu paylaşırım.
ayar tek seferde yapıldı, biraz daha detay çalışılırsa sadece map ile de çıtır geliştirilebilir diye düşünüyorum.
yakıt, avans ve egzos sisteminde yapılacak değişiklikler sonrası daha kayda değer güç kazanımları elde edilebilir.
burda amaç maks. güçten ziyade uzun vadede dayanıklı ve keyifli bir makine ve onunla uyumlu bir yürüyen altyapısına sahip olmak.
son 5-10 beygiri kovalarken makinenin ömründen ciddi oranda çalmak da istemiyorum.
bu tarz projeleri gördükçe mutlu oluyorum.
son postlarda borozan ve filtre ile yapılan ölçümle airbox arasında 10hp fark var demişsiniz.
bana tezatlık var gibi geldi.sonuçta en yakın yerden en fazla havayı çektirdiğinizde daha fazla güç ve tork alınması gerekmiyormu?
çekilen havanın sıcaklıkları aynımıydı acaba onu merak ettim.
birde dyno üzerindeyken yapılan ölçümle yolda önden rüzgar alımıyla arasında ciddi fark olacağını düşünüyorum(scoop varmı aracınızda bilmiyorum tabi)
intake in önde olması büyük şans sizin için benim vts te arkada olduğundan yok orayı kes yok buraya kalkan yaptır derdimiz var.
bir de subaplar flattop mı acaba fotolardan göremedim.
kazasız belasız gazlamalar dilerim.
airbox'ın filtresi yarım silindir ve hemen borozanların önüne denk geliyor, benim tahminim bu şekilde borozan özelliği pek kullanılamıyor.
belki bir hava kutusu ve onun önüne kn tipi filtre eklenirse ve kaputtan özel hava girişi yapılırsa olabilir fakat bu tarz setup çok bağırıyor ve ben tampondan hava alan sistemin sesini daha çok seviyorum.
dyno üzerinde filtresiz de bir ölçüm yapacaktık fakat Özgün'ü yakalamak zor, bir dahakine inşallah.
sübapları poşetinden çıkarmadan Paşaoğlu'na teslim ettim, bu nedenle net bilgi veremiyorum ama uğradığımda sorup foruma yazarım.
emme arkada olan makinelerde itb işi çok zor, kolay gelsin.
iyi dilekler için teşekkürler.
Masallah abi guc cok cok ıyı cıkmıs, max guc kesıcıde gelmıs dahada cıkarmıs dedıgın gıbı, 8100 d ıle sanzıman cok uzamadımı kısa varmıydı gercı cok bılmıyorum,
roccoya gore performansı nasıl oldu
Söylenecek söz yok :)
Her şeyi bittiğinde bi 0-100 100-200 falan devirlenmesini görmek isterim
güle güle kullan :)
Detay yapılırsa ayarda eminim daha güç çıkacaktır.
Yakıt ve timing'i kendi aracımda ayrı ayrı zamanlarda yaptık, güç alındığını çok rahat hissediyorsun gazlarken o yüzden dedim, hissiyattan öte oluyor.
Zaten siz dyno üzerinde yapıcaksınız o an birçok deneme yanılma yaparak en uygunu bulursunuz.
Birde alacağınız 5-10hp'den daha fazla olabilir (ben daha fazla olacağını düşünüyorum)
Bu aracı sadece piste saklamamak lazım aslında roll gecelerinde çok can yakar :)
Var mı bir gelişme?
devamını bekliyoruz :)
Bir gelişme varmı projede ?
gelişmeler her zaman var ;)
Öncelikle Özgün ile alt devirler için yazılım tekrar elden geçirildi, günlük kullanım için de gayet güzel bir ayar oldu.
Tavan döşemesi alkantara tipi kumaşla kaplandı, sunroof bakımdan geçti, arka koltuklar söküldüğü için bu bölüm halı ile kaplandı ve hafif bir malzeme ile bagaj oluşturuldu, devir göstergesi bozuk olduğundan shift light'lı Defi Racer Gauge alındı ve takıldı. Bu yapılanların fotolarını yakında paylaşırım.
http://www.nippon-seiki.co.jp/defi/m...03-180x106.jpg
Orjinal ABS plastik Xsara VTS body kitin yan marşpiyelleri Ankara'dan alındı ve takıldı, yakında ingiltereden ön-arka parçalar da gelecek ve takılacak.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...661/3FQovt.jpg
288 Xantia diskler ile DS3000ler 140km'de bile canavar gibi ötüyor :) Tarox F2000 pist diskleri sipariş edildi, 1-2 haftaya gelmiş olur.
http://www.tarox.co.uk/wp-content/up...00-465x465.jpg
Ön kamber ayarı için BakerM top mountlar da siparişte ;
http://www.bakerbm.com/products/306-adj-top-mounts.jpg
16 Kasım Pazar tek seans çıkıp bir deneme yaptım. Yerlerin hafif ıslak olması, 1. tur sonrası fren pedalının yumuşaması ve daha önceki Xsara pist günlerinde 8. virajdaki muhteşem spin nedeniyle çok zorlamadım ve 2:36.04 en iyi tur zamanı geldi. Scirocco sürelerine ilk seferde 1-15.sn civarında yaklaşılmış oldu. Arabanın yeni devir bandına daha fazla alışma, F2000 diskler, top mountlar ile güzel bir süspansiyon ayarı ile hedef 2:30-2:31 seviyesini yakalamak. Pistten birkaç foto paylaşalım ;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...743/shaafR.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...661/rccNV7.jpg
En iyi tur harry's lap timer videosunu yükledim, araç içi çekimleri de yakında eklerim ;
http://youtu.be/BP5NRTkAHbk
tampon portu bence cıkarılmalı
Bitmesini hevesle beklediğim bir proje idi, kendi aracıma hazırlandığım proje için bir öncü olacaktı, bitmesine hem siz hem de kendi adıma sevindim, özellikle diskler ve frenlerin sonuçlanmasını bekliyorum, bol bol soru sormak maksadındayım size, maşallah kazasız belasız.
Istanbul park videosunu ilk paylastiginda izledim ordandan yazdim tebrik ederim ;)
projede son durum nedir acaba? :)
bakerM top mountlar gelecekti vs. uygulandı mı?
etkisi hakkında yorumlarınızı merak ediyorum.
birkaç ay önce çekmeköyde görmüştüm çok güzel gözüküyordu araç maşallah
bakerM'ler geldi fakat henüz montaj için vaktim olmadı, montaj sonrası yorumları mutlaka paylaşırım.
teşekkürler. şirketimizin deposu sancaktepe tarafında, arada xsara ile gittiğim zamanlar da oluyor ;)
merak edenler için son zamanlarda yapılanlar ;
İngiltere'den 2.el temiz abs plastik orjinal Xsara Ph1 body kit getirttim ve arabaya uyguladık.
Daha güzel foto için henüz vakit bulamadık, ilk kareler bunlar olsun ;)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...910/OdTUrm.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...661/WgEgXx.jpg
İstanbul'u kar kapladığında sanayi boş olduğundan İskender ustayı biraz daha müsait yakalayıp Varex uygulamasını yaptık ;)
Spor kat, İskender orta ve Varex üçlemesi ile ses kral oldu, üstlerde de biraz daha rahatladı.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...631/KnoZZ4.jpg
tarox F2000 diskler takıldı fakat tarox G88 haricinde 406 brembo kaliperler ve 283-288 disk boyutlarında sessiz bir çözümün mümkün olmadığına kanaat getirdim ! beşiktaş'da fren yapılsa sarıyer'den duyulur misali otobanda korna çalmadan herkesin yol verdiği bir modda ilerliyoruz :)
288m F2000 disklere de 800 TL'ye yakın verdik ama pist haricinde sese katlanmak mümkün değil.
2 seçenek var; 406 brembo veya renault megane rembo setup için 310 veya 330mm disk montaj aparatı ve göbek-ayna ayrı bir kit sipariş edeceğim. Henüz karar vermedim ama fren işi biraz daha uğraştıracak ve 3000-4000TL harcatacak gibi duruyor.
http://farm3.static.flickr.com/2466/...cab38f6a_b.jpg
Tamponda müthiş intake sesi + varex çok güzel video planlarım var fakat işlerden ve S55'den vakit bulamadım. S55'in de ABC pompası arıza yapınca araya Alman'ların noel tatili girince araba 4 hafta yattı. Bu arada disk, balata, hidrolik değişimleri, quaife kilit montajı vs. derken ara ara ustalara uğramak ve yoğun iş temposundan Xsara'ya ancak bu kadar vakit kaldı :) S55'den ufak bir kare ile bu gecelik noktalamış olayım. İnşallah yeni güncellerle görüşmek üzere
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...911/EGGAHX.jpg
S55 hakikaten surpriz olmus ama cokta yerinde bir hamle olmus guzel gunlerde kullanin insallah :)
Brembo konusunda benzer hadiseleri malesef herkes yasiyor. Cozum deneyimlerinizi merakla bekliyorum
Sizin çözümünüz bende ama siz bilirsiniz tabiki. :)
malzemeler geldi ve geçtiğimiz hafta Savaş Paşaoğlu ve ekibi operasyonu gerçekleştirdi, tüm arkadaşlara teşekkürler.
henüz tam anlamıyla test şansım olmadı ama ilk yorumlar olarak ; fren kiti inanılmaz, kafayı camdan çıkaran cinsten:cool:
140km'de bile 1km'den duyulan fren sesi gitti, bu da büyük bir rahatlama oldu:)
bakerbm top mountlar en ufak engebede cıyk cıyk ses yapıyor. biraz gazlayınca veya camı aralayınca ses kalmıyor.
pistte denemek istiyorum ama günlük kullanım için can sıkıcı olabilir.
215/40 slickleri ET16 7J Turini'ler ve 12mm flanşlar ile takmak biraz uğraştırdı ama sonunda cuk oturdu.
lastiklerin biraz km yapmaya ihtiyacı var ama hafif kamber ve yeni lastikler ile arabanın direksiyon hareketlerine tepkileri daha canlı.
Baker BM Top Mountlar
http://imagizer.imageshack.us/v2/640...905/lewgAW.jpg
Renault Brambo 330mm Fren Kiti, 17" Anthracite Speedline Turini, Yokohama Advan Neova AD08R 215/40/R17 Semi Slickler
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...661/VruudP.jpg
2cm civarında ekstra düşürdük. Xsara VTS'in son hali de budur ;) MaşaAllah'ları eksik etmeyelim :icon_tup:
http://imagizer.imageshack.us/v2/102...538/4CFj8O.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...913/1zfR9K.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...673/7C0Cfm.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...661/sgV4sY.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...673/iz9J1c.jpg