Sona yaklaşılıyor.
Printable View
Sona yaklaşılıyor.
Hayırlı olsun
1 haftalık tatil sonrası bugün Maslak'a uğrayabildim ve güzel bir süpriz beni karşıladı. Ben yokken haftaiçi daha ilk marşta ( hatta yarım marşta) makine çalışmış ve Savaş ustayı bile biraz şaşırtmış :) Benim de gelmemle birlikte yağ basınç kontrolü için de bağlantı yapılıp ilk kez makine 8-10dak. çalıştı :D
Savaş ustanın, Adnan ustanın ve tüm Paşaoğlu ekibinin ellerine sağlık kaputun altı, tüm bağlantılar herşey 10 numara gözüküyor.
Mekanik direksiyon pompa iptali ile elektrikli hidrolik pompa sağ davlumbaz ile çamurluk arasında silecek suyu haznesinin olduğu bölüme çok güzel konumlandırılmış. Silecek suyu için daha küçük bir hazne sol tarafa yapılmış. Emerald3D beyin, yeni ufak akü ve custom oil catch tank ve bunlara özel yapılan alt tabla çok güzel hazırlanmış.
Yeni enjektörler, benzin hattı, tüm rekorlar, bağlantılar gayet hoşuma gitti. Fotolarda değil ama bir süre sonra yükleyeceğim videoda ön üstte yağ soğutucu da gayet güzel yerini almış durumda.
Karbon airbox'a bağladığımız yeni emme borusunun çok geniş olması sebebiyle tamponun sol tarafındaki hava emme çıkışının da daha büyüğünü özel olarak yaptırmışlar :icon_tup:
İnşallah Cumartesi veya Pazartesi rodaj için arabayı teslim almış olacağım. Hedef Ramazan sürecinde rodaj ve yazılımı tamamlamak ve inşallah 10 Ağustos veya 14 Eylül'de de İstanbulpark'da yeni setup ile keyifle denemek ;)
Selamlar
Kemal
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/855/r8f9.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/819/40yc.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800.../843/opege.jpg
hayırlı olsun , harika gorunuyor. Guzel keyifli surusler dilerim
Dün Maslak' ta canlı canlı gördük.
Maaşallah.
Hayirli olsun gercekten cok guzel bir proje bende gecen senelerde vts arayislarina gecmistim il il gezdim istedigim gibi bulamadigim icin en sonunda ara vermistim kafamdaki projeyi yapiyosunuz inş umdugunuzdanda iyi olur. Merakla bekliyorum kolay gelsin.
Hayırlı olsun keyifli sürüşler..
teşekkürler.
teşekkürler. temiz vts arada düşüyor ama makine ve yüreyen açısından bu kıvama getirmek için 4 x (2.el xsara vts) parası da kenara koymak gerekiyor. inşallah eksisine göre çok daha istekli ve keyifli bir makine olacak.
teşekkürler.
Dün Özgün arabanın beyin içinde hazır gelen ultra zengin standart mapını ve 4000rpm limitör ayarlarını yaptı. Bugün vts'yi Paşaoğlu'ndan teslim aldım ve 1500km rodaj süreci başladı :icon_tup:
Şu anda herşey çok sağlıklı çalışıyor maşallah. Spor motor kulaklarının çıtır titreşimi, tampondan gelen throttle sesi ve egzosdan gelen ara patlamalar da artık aynı VTS değilim mesajı veriyor gibi ;)
Yakında fotolar ve makinenin çalışır halini içeren kısa videolar da eklerim. Şu an için gaz pedalına dokunduğumda bir farklı gitmek istiyor ama 4K limitör "oğlum dur" modunda daha basmaya var diyor :D
$ vs Beygir açısından turbo makinelere göre çok daha maliyetli bir proje ama inşallah rodaj süreci sonrası güzel bir ayar ile hedeflediğim 230-240ps seviyesini yakalarım.
Selamlar
Maşallah araç çok güzel hazırlanmış Yapan ustaların ellerine sağlık işcilik cok ıyı duruyor Güle güle kullan allah kaza bela göstermesin
Birader dün sanada söyledim, bence en büyük ve en önemli eksik nazar boncuğu :)
tekrar maşallah
Çok keyifle okudum konuyu. Ciddi emek ve para harcamışsınız. Allah kaza bela göstermesin maşallah.
rodaj sonrası bir video iyi gider bence ;)
2 ayı aşkın bir süre sonrasında projenin makine tarafında büyük bir kısmını tamamlamış olduk.
rodaj süreci Ramazan ayına denk geldiği için 1500km ve 3 yağ değişimini 1 ayda ancak tamamlayabildim.
rodaj bittikten sonra Özgün ile yaklaşık 3 hafta önce yazılım için çıktığımızda makine alt ve üst devirlerde biraz sıkıntılıydı.
Paşaoğlu'na döndüğümüzde makinenin biraz teklediğini ve 1. ve 3. silindirde ateşlemeyi kestiğimizde bir değişiklik olmadığını gördük.
bujiler, bobinler, enjektörler silindirler arası değiştirildi fakat problem çözülmediği için sübap problemi olduğuna karar verildi ve üst kapak söküldü.
gerçekten tahmin ettiğimiz şekilde sübaplarda sıkıntı vardı. Supertech'den emme ve egzos 16 adet sübap siparişi verdim.
http://supertechperformance.com/cat-...ca=360&en=5846
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...661/P1gkjY.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...537/kj4BYW.jpg
sübapların gelmesi 10 gün sürdü. sonrasında üst kapak sübaplar ile birlikte rektifiyeye gitti. makinenin tekrar toplanması ile 3 hafta süre geride kaldı.
cumartesi makine hazırdı fakat throttle senkron ayarı yapılmamıştı. bu sabah Savaş usta throttle senkron ayarlarını da yaptı.
throttle sync örnek video için tıklayın
Özgün de sağolsun ayağı rahatsız olmasına rağmen önceden belirlenen randevuya sadık kalarak geldi :)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...540/2TqGU9.jpg
Önce Kemerburgaz yönünde yolda ayar yapıldı ve sonrasında beklenen güç ölçümü yapıldı ve işte sonuç ;)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...902/v1HyNG.jpg
Yakıt olmadan tekerde 188PS, Krankta 229PS güç aldık. Tork da teker 177NM, Krank 216NM olarak çıktı.
Devir limiti olarak hidrolik iticilerde kalındığı için 8100rpm olarak kesici belirlendi. İngiltere ile de dyno sırasında konuştum fakat mekanik itici olmadığından üstünü çevirmeyi tavsiye etmediler. Inlet camleri 0.5mm saat yönünde çevirip güç bandını biraz daha alt devire çekebileceğimizi belirttiler fakat şimdilik bu işlemi yapmadık.
Egzosu proje öncesi 60mm olarak 200cell spor kat ve İskender usta custom orta ve son olarak yapmıştık. Kat iptali ve bir miktar çap büyütme ile güç artışı olacağını düşünüyorum. Proje öncesi hedef 230-240ps olarak belirtmiştim. Egzos'da değişiklik, çıtır timing ve bir miktar da yakıt tavsiyesi ile de 240-245ps güçler yakalanabilir gibi gözüküyor.
Şimdlik şükür hedef gerçekleşti. Kozmetik ufak tefek eksikler kaldı. 288mm Xantia diskler 4 piston brembolar ile 140km'de bile çılgın gibi ötüyor, buna da çözüm bulmam lazım :)
İnşallah Scirocco ile 14 Eylül Pazar günü 2:35.564 ile bıraktığım yerden Ekim organizasyonunda Xsara VTS ile devam etmek hedefim.
Diğer proje sahiplerine de sabırlar ve başarılar dilerim. Takip edenlere de selamlar :icon_tup:
Güzel güç çıkmış gerçekten. Şaşırmadım desem yalan olur ancak. Ben 215-220 gibi en fazla. Tebrik ediyorum. Bir ara bakım için felan Paşaoğlu'na gittiğinde araç oradada Dyno alırsanız eğer sonucu paylaşırsanız sevinirim. Güle güle kullanın.
Ayrıca 406 Brembo'ların ötmesini engellemenin 2 yolu var. Ya Tarox G88 disk kullanacaksınız yada en az 300 mm disk kullanacaksınız. Ben 406 Brembo'larını 330 mm disk ile 3 seneden fazladır ötme sorunu olmadan kullanmaktayım. Zaten bilinen bir sorundur 406 Brembo'larının 300 mm den küçük disklerde ötme problemi.
Hem proje parçalarını belirlediğim Pug1Off'a hem de Paşaoğlu'na güvendiğim için sonuç beni şaşırtmadı.
Tarox G88 kullandım ama pistte 2 seans sonrası balans yaptılar. G88 kesinlikle pist diski değil.
Öncelikle frenleri soğutmak için hava borusu ayarlamayı düşünüyorum. Fren soğutmasının disk, hidrolik ve balata konusunda ciddi artısı olacak diye düşünüyorum.
Disk büyüdükçe ağırlığı da artıyor. 288 Xantia diskleri bile 8kg. 300 ve üzeri bir disk için göbek aluminyum ve ayna ayrı setlerden getirtebilirim. Kaliper olarak da Megane RS Brembo'lara geçme planım var. Arabanın yeni güç bandına alışıp pistte denedikten sonra frenler konusunda kesin karırımı vermiş olurum.
iyi dilekler için teşekkürler.