User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Tuhaf bir problem

  1. #1
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Tuhaf bir problem

    Golf 3 var bende problem şu araç giderken hiç bir şekilde teklemeden öksürmeden stop ediyor sanki kontak kapanmış gibi. Sanki bujilere giden elektrik kesiliyormuş gibi yani o an ateşleme olmuyor . Çünkü vurdurmaya çalışıncada çalışmıyor. Ayrıca 2-3 dakika sonra çıt diye bir ses geliyor o ara sanki bir kısadevre varmış gibi devir saati ve hız göstergesi araç çalışmıyo olmasına rağmen hafif bir yükselip alçalıyor. Sonra marş bastığımda çalışıyor. Sanırım bi yerlerde bir kısa devre var beynin ateşlemeyi kesmesine neden oluyor ama tam anlıyamadm. Bikaç ustaya götürdüm onlarda anlıyamadı. Bi size danışayım dedim.

    Edit : Yapılanlar

    1- motor kontrol rölesi değişti
    2- şase kabloları kontrol edildi
    3- ateşleme bobini değişti
    4- distrübütör kontrol edildi
    5- Bilgisayara bağlandı immobilizer hatası varmı diye bakıldı bişey çıkmadı

    daha ne yapıyım

  2. #2
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gaz kelebegini temizleyin, ayni aractan bir tanidigimda vardi tam olarak ayni sorun ayni tepkiler ve bu sekilde cozum bulundu

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rolanti motoruna bi baktırın ama bakmadan anlaşılmaz ustaya göstermek lazım nedesek boş burdan

  4. #4
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cumartesi gidicem bidaha sanayiye önce bu söylediklerinize baktırıcam sağolun arkadaşlar..

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Engine control relay yani motor kontol rolesinde sikinti var, role isininca akimi kesiyor soguyunca geri aciyor. Bobinlere direk 12 de onun uzerinden gectigi icin role actiginda devir oynuyor
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gaz kelebeği ile ne alakası var ? yok artık
    adam elektrik kesiyor diyor, vurdurunca bile çalışmıyor diyor
    siz gaz kelebeği yok, rölanti motoru falan ?
    şimdi biri çıkar maf sensörü der kesin

    arkadaş sen @khan ne diyorsa onun üzerine git, boşuna vakit harcama

  7. #7
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben zer sorunu 2 kere bende yaşadım 90 model civic ef de birisi dün akşamdı bütün elektirik gitti kapatıp açıyorum marş yok alarmın dügmesine bastım sesi duyunca içim ferahladı ve denedim herşey normal olarak çalıştı budurum ilk çalıştırdım 2 dk içinde hareket ettim 1 km olmadan yaşadım

    daha öncede yolda trafıkte kırmızı ışıkta felan ayağımı gazdan çekinde stop edecek gibi oluyordu ve ki edip tekrar geri çalışıyordu sanki voltaj düşmesi gibi birşey bütün aydınlatma teyp felan gidiyordu geri geliyordu rölantide bin devirin baya bir altında seyrediyordu bu oldugunda 10 kmden fazladır yolda idim
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  8. #8
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben zer sorunu 2 kere bende yaşadım 90 model civic ef de birisi dün akşamdı bütün elektirik gitti kapatıp açıyorum marş yok alarmın dügmesine bastım sesi duyunca içim ferahladı ve denedim herşey normal olarak çalıştı budurum ilk çalıştırdım 2 dk içinde hareket ettim 1 km olmadan yaşadım

    daha öncede yolda trafıkte kırmızı ışıkta felan ayağımı gazdan çekinde stop edecek gibi oluyordu ve ki edip tekrar geri çalışıyordu sanki voltaj düşmesi gibi birşey bütün aydınlatma teyp felan gidiyordu geri geliyordu rölantide bin devirin baya bir altında seyrediyordu bu oldugunda 10 kmden fazladır yolda idim
    bunun aynısı banada olmustu bi süre bekleyince düzeliyor bide cok fazla dur kalklı trafikte kalınca arac asırı zengin çalısıyor afr 9:1 9:4leri görüyor.
    stop edip tekrar mars yapınca afr 14.2-13.6 arası değişiyor normale dönüyor.sorunu bende bilmiyorum ama tps den şüpelenmiyor değilim.
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  9. #9
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzer sorunu bende yaşamıştım, benzin pompasının rolesini aldı usta içini açtı.. ve içimde atık lehimler, çatlak lehimler oldugunu gördük, ısındıkca birbirinden ayrılarak devreyi kesecek şekilde şeylerdi.. onları tek tek lehimledi ve sıkıntı yok artık. Eski clio aracımda da değişik bir stop lambası almıstım, onu bagladıgımda olmustu.. devir saati sapıtıyordu, sorun elektrikseldi onda da

  10. #10
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Engine control relay yani motor kontol rolesinde sikinti var, role isininca akimi kesiyor soguyunca geri aciyor. Bobinlere direk 12 de onun uzerinden gectigi icin role actiginda devir oynuyor
    Hocam çok sağolasın baya mantıklı geldi bu bende elektriksel bir problem olduğunu düşünerek şaseleri kontrol ettim bi yerlerde tamamlamıyordur devreyi iletince çalışıyordur diye ama pek bişey bulamadım birtek motorun üzerindeki biraz gevşekti ama geçiriyordur oda büyük ihtimal.
    Nerededir bu role hocam

    Alıntı Frid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben zer sorunu 2 kere bende yaşadım 90 model civic ef de birisi dün akşamdı bütün elektirik gitti kapatıp açıyorum marş yok alarmın dügmesine bastım sesi duyunca içim ferahladı ve denedim herşey normal olarak çalıştı budurum ilk çalıştırdım 2 dk içinde hareket ettim 1 km olmadan yaşadım

    daha öncede yolda trafıkte kırmızı ışıkta felan ayağımı gazdan çekinde stop edecek gibi oluyordu ve ki edip tekrar geri çalışıyordu sanki voltaj düşmesi gibi birşey bütün aydınlatma teyp felan gidiyordu geri geliyordu rölantide bin devirin baya bir altında seyrediyordu bu oldugunda 10 kmden fazladır yolda idim
    Hocam benim marş basıyor bütün elektirik aksamıda çalışıyor sadece ateşleme olmuyor

  11. #11
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uygun bir zamanda bir ustaya götüreceğim ama sonuç alabileceğimi düşünmüyorum açıkcası
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  12. #12
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla bu tarz teknik problemlerle her usta hakkıyla ilgilenmiyor malesef

  13. #13

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sizin aracinizda nerde bilmiyorum ama genelde role sigorta kutusunun icindedir, eger cit diye bir ses gelipte arac duzeliyorsa bir roleden oldugu kesin, bulmaniz gereken sadece o durum yasanirken hangi rolenin sanayi tabiri ile cekmedigi 1 olasilik motor kontrol rolesi, ikincide atesleme rolesi uzak bir ihtimal ilede immobilizer abs rolesinden yapabilir
    Eger arac o durumdayken kontagi actiginizda benzin pompasinin prime sesi gelmiyorsa sorun immodandir.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  14. #14
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor kontrol rölesini değiştirdim ilk bi hafta bi problem olmadı sonra yine devam etti. Geçen cumartesi bidaha çalışmamak üzere tekrar sustu motor
    Problem ateşleme bobinindeymiş değiştirdik halloldu gibi
    Everyday I ** çapuling...

  15. #15

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Demekki ilk role bobinlerin asiri akim cektigi icin kapaniyormus, isi korumali imis ilk rolen. Ikinci takilan role isi korumali olmadigi icin direk sorunun kaynagi bobinlerini yakmis. Cozum bulunduysa iyi bu tip arizalara pistir zor cozulur.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  16. #16
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Demekki ilk role bobinlerin asiri akim cektigi icin kapaniyormus, isi korumali imis ilk rolen. Ikinci takilan role isi korumali olmadigi icin direk sorunun kaynagi bobinlerini yakmis. Cozum bulunduysa iyi bu tip arizalara pistir zor cozulur.
    Çok mantıklı hocam zaten çıkardığım role fabrikadan çıkarken üzerine takılmış olan roleydi. Sence ilk röleyimi kullanıyım yoksa sonradan taktığımı mı İlk röleyi takmak daha mantıklı gibi sanki
    Everyday I ** çapuling...

  17. #17
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Demekki ilk role bobinlerin asiri akim cektigi icin kapaniyormus, isi korumali imis ilk rolen. Ikinci takilan role isi korumali olmadigi icin direk sorunun kaynagi bobinlerini yakmis. Cozum bulunduysa iyi bu tip arizalara pistir zor cozulur.
    Hocam yine tekrarladı aynı sorun roledende değilmiş bobindende. Ama bobinin yanmasına sebep olmuş olabilir diye düşünüyorum. Ustam beyinden olabilir dedi ama bilmiyorum başka neden olabilir bu sorun.
    Everyday I ** çapuling...

  18. #18
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Flood yapar gibi oldum k.bakmayın bi güncelliyim dedim.
    Everyday I ** çapuling...

  19. #19
    opelselim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    tr istanbul
    Mesaj
    13
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Krank devir sensörü olabilirmi?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •