User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: arabaya motorsiklet karbüratörü ??

  1. #1
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    arabaya motorsiklet karbüratörü ??

    youtube da bu tarz şeyler gördüm..
    karbüratörlü araca yapmamın avantajı olurmu?
    biraz bakındım sahibinden de vs..
    mesela yamaha yzf r6 ların 2001-2002 leri karbüratörlü anladığım kadarı ile..
    mesela bunun karbüratörü golf mk2 1.6 8v için nasıl olur?
    Yzf r6 karbiratör - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 21215037
    bu mesela?
    yada uygun karbüratör ne olur?
    zaten aracımın karbüratörü cort durumda..
    kendi emme manifoldunu söküp ondan ölçü alarak bi flans yaptırıp bu karbüratör yada benzeri bir karbüratör oturtulamazmı?
    bikaç gündür acayip ilgimi çekiyor..
    4 lü weber karbüratör - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 65811389
    bu da var mesela..

    ya da bu olabilir, r1 karbüratörü bu da..
    Yamaha yzf r1 karbiratör 1998 2002 model uyumlu - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 19524348

    edit:
    bi kaç tanede video ekleyeyim..

    http://www.youtube.com/watch?v=kAdOH-M8rDk

    http://www.youtube.com/watch?v=Dk0JLcRJmPQ

    http://www.youtube.com/watch?v=HA6gQECmew8

  2. #2
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yokmu hiç bu mevzuyu araştirmış olan falan?
    yada uygulamış olan?

  3. #3
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben ef civice düşünüyordum bunu... ama yakıtı aşırı yakacak ve hiç çevreci olmıyacağı uzak duruyorum... yoksa çok artısı olan bir olay hava yakıt oranını iyi tutturulursa ciddi güçler alınır bu carblarla...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  4. #4
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben ef civice düşünüyordum bunu... ama yakıtı aşırı yakacak ve hiç çevreci olmıyacağı uzak duruyorum... yoksa çok artısı olan bir olay hava yakıt oranını iyi tutturulursa ciddi güçler alınır bu carblarla...
    yakıtı neden aşırı yakıyor?
    ayarlanabilir olmalı yakıt nihayetinde diye düşünüyorum ama bilemiyorum..

    benim zaten kendi karbüratörüm cort durumda, çıkmacı arkadaşım var bir iki ay içinde zaten çıkma ama temiz carb alıcam, hani diyorum böyle bir uygulama daha makbul olursa şayet böyle yapayım diyorum ama bilemedim bende birtürlü..
    acayip kafama takıldı şimdi bu benim..

    r1 karbüratörü özellikle aklıma çok yatıyor..

  5. #5
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu olayı ilk kez duydum ilgimi çekti açıkcası . parça olarak çok fazla bişey tutmaz ama getirisi buyuk olacak o kesin . ama yakıt tüketimini çok etkilermi acaba ?

  6. #6
    meLaNchoLic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    örnekleri varsa denenebilir bence.. yakıt performans olayıda ortaya cıkmıs olur
    Alıntı atituti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu kızın memeleri anadoluda 9 çocuk doğurupta emzirememiş kadınlarınkine benziyor ama biri ünlü oluyor digerleri tarlada ugrasıyor

  7. #7
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yakıtı neden aşırı yakıyor?
    ayarlanabilir olmalı yakıt nihayetinde diye düşünüyorum ama bilemiyorum..

    benim zaten kendi karbüratörüm cort durumda, çıkmacı arkadaşım var bir iki ay içinde zaten çıkma ama temiz carb alıcam, hani diyorum böyle bir uygulama daha makbul olursa şayet böyle yapayım diyorum ama bilemedim bende birtürlü..
    acayip kafama takıldı şimdi bu benim..

    r1 karbüratörü özellikle aklıma çok yatıyor..


    yakıt neden fazla oluyor.. nedeni şu aslında almanyada ef üzerinde denemiş bir kaç elemana sordum ve forumlarda araştırdığım... genellikle 600 lük ve 1000 lük carburatörler normal olarak yakıt yetiştiremiyor motora ve zengin karışımla çalıştırılıyor araçlar bu yüzden.... ayrıca bu carburatörlerde mekanik karburatörlerdeki gibi yakıt ayarlıyıcı selenoidler bulunmuyor.... olanlardada tesisatı uydurmak zahmetli oluyor
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  8. #8
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yakıt neden fazla oluyor.. nedeni şu aslında almanyada ef üzerinde denemiş bir kaç elemana sordum ve forumlarda araştırdığım... genellikle 600 lük ve 1000 lük carburatörler normal olarak yakıt yetiştiremiyor motora ve zengin karışımla çalıştırılıyor araçlar bu yüzden.... ayrıca bu carburatörlerde mekanik karburatörlerdeki gibi yakıt ayarlıyıcı selenoidler bulunmuyor....

    hımm..
    bende olayı aslında şu şekilde düşündüm..
    şimdi bu carblar örnegin 600 cc için olan carb o motora 12k devirlere kadar yakıt yetiştirebiliyor, hal böyle olunca bu carb ın 1200cc motorada 6k devirlere kadar yakıt yetiştirebilmesi lazım..
    bizim araç 1600 cc, dönsün dönsün 6k devir dönsün..
    bana r1 carb ı rahat rahat yetmeli diye düşünüyorum..
    ya şöyle söyleyim, 250-300 civarı ben zaten kendi aracımın carb ına para vericem çıkma olarak..
    50 100 daha ekleyince r1 carb ı alınıyor neerdeyse..
    yani aşırı yakıt tüketimi olmayacaksa çok sıcak bakıyorum bu işe..

    ama yinede fikirleri almak istiyorum..

  9. #9
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yabancı forumlarda bakarken birisi mx5 için sormuş angi carb iyi olur diye

    vatandaşta cevaben

    Either R1 or ZX9R carbs will be fine. Just change the jets to suit. Costs about £3 each for new jets.

    If it's your daily driver and you need the car to get to work etc I would advise getting a few days off as fitting them is easy, making them reliable is not. Mate of mine just fitted some ZX9R carbs to his MK2 Golf and weeks later they're still not 100%. For the first week we had to tow it and bump it to even get it started until he got the correct jets and the fuel pressure sorted. Now because the carbs are not spaced to suit the inlet manifold correctly the hoses suck off at 1 and 4 everyday. He literally has to refit them every time he uses the car. Not much fun when it's 0 degrees outside.

    Sounds mighty though.

    demiş..

    yani r1 yada zx9r tak ama jetleri değiştirmenmi gerek demiş?

    şimdi ben r1 carb taksam jetleri değiştirmemmi gerekicek?
    umarım bu jetlerin kaçlık olduğunu bulabilirim
    bir de türkiye de bulup bulamayacağımı..

  10. #10
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    VWVortex.com - Switching to Bike Carbs. Heres a write up!

    bir de bunu buldum,
    ama uykusuzluktan ölüyorum yarın falan zaman buldukça bakmaya çalışacağım..
    benden başka (belki) merak eden varsa inceleyebilir..

  11. #11
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    erdem abı aradan 2 yıl gectı ama naptın sen

  12. #12

  13. #13
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    acba 1400 cc arabaya kaçç cc lık motorsklet karburatoru uyum sağlar yada 1600 cc yada 1800cc

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motorsiklet karburatörlerinin çoğu birbirinin aynısı aslında motor hacmine göre içerisindeki jetlerin ölçüleri değişiyor o kadar.Hangi ölçüde jetleri kullanmanız gerektiğiniz ya deneme yanılma yolu ile siz bulacaksınız yada iyi bir motorsiklet servisine gidip yardım alacaksınız.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15
    K.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyu hortlatmıy oluyorum sanırım.

    bu konuyu bende baya bi kafaya taktım açıkçası. Flash a uygulamayı düşünmüyorum bilgi yada tecrübe sahibi olanlar yardımcı olabilirse sevinirim. aracımın üzerindeki karbüratör zaten sıfır gibi yeni. onu satıp böyle bi sisteme geçsem artısı eksisi se olur acaba

  16. #16
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakıt tüketimin artar ve bir miktar yüksek rölantili çalışır motorun 4 lü karburatöre dereceli egzantrik te uygulayabilirsen o zaman kayda değer bir şeyler alabilirsin.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #17
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı K.Kaan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konuyu hortlatmıy oluyorum sanırım.

    bu konuyu bende baya bi kafaya taktım açıkçası. Flash a uygulamayı düşünmüyorum bilgi yada tecrübe sahibi olanlar yardımcı olabilirse sevinirim. aracımın üzerindeki karbüratör zaten sıfır gibi yeni. onu satıp böyle bi sisteme geçsem artısı eksisi se olur acaba
    Fazla yakıt tüketimi, yüksek rolantı, rolantıde (yüksek olduğu halde) aşırı titreme, bunlar eksileri, avansı iyi ayarlamak gerekiyor, hava avans ayarı olayina filtreleri bantla kısmen kapatarak halloluyor, artıları ise baya baya iyi performans, süper ses kaputu açınca fena güzel görüntü vermesi, bol bol catara Patara, egzozdan çıkan ateş fakat rahat rahat sürekli binmek isterim dersen eğer yatık 45lık çift webber tavsiye ederim. He bide montaj işi teferruarlıdır, benzin pompası elektronik olmalı, motosiklet karburatorunun manifold falan ugrastırır yani.
    bbm pin :2B244451

  18. #18

    Üyelik
    Sep 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bursada mk1 escort bu işlemle ciddi yürüyor. Koray arkadaşımız ayrıntılı bilgi verir ve açıklama yapar (131mirafiori)
    Alıntı Gökhan Bilgin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    allah cümlemize akıl fikir versin

  19. #19
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lan zaten zamaninda ne sorsam anca hort olunca bilgi geliyor
    blos mevzusu da boyle olmustu
    nedir bu bahtsizlik anlamiyorumki
    If you have no LAG, you have no turbo..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •