User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Vectra 2.0 Turbo Dyno Sonucu

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Vectra 2.0 Turbo Dyno Sonucu

    Turbo manifold contam bariz şekilde kaçırıyor.
    4-5 bin devir sonrası basınc 1,0 bardan 0,6 lara kadar düşüyor.
    Torktaki kaybımızın ne kadarı buna bağlıdır?
    Tahmini olarak bu durumda ne kadar kaybımız vardır?
    Araç 2.0 turbo stock 175 hp.
    Ekstra olarak 76 downpipe cut out ve yazılım mevcut.


  2. #2
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo standartmı ? ne kullanıyosunuz ?

    whp çok düşük yanlız bukadar kayıp normal olamaz

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo standart garet k03

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dgo2133 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo manifold contam bariz şekilde kaçırıyor.
    4-5 bin devir sonrası basınc 1,0 bardan 0,6 lara kadar düşüyor.
    Torktaki kaybımızın ne kadarı buna bağlıdır?
    Tahmini olarak bu durumda ne kadar kaybımız vardır?
    Araç 2.0 turbo stock 175 hp.
    Ekstra olarak 76 downpipe cut out ve yazılım mevcut.
    basınç 0,6 ya düştüğü için mi kaçırdığını düşündünüz?

    basıncın bu şekilde düşmesi normal gibi gözüküyor, turbonunz üst devirlerde 1.0 bar basınç oluşturacak havayı üfleyemiyor.

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo standartmı ? ne kullanıyosunuz ?

    whp çok düşük yanlız bukadar kayıp normal olamaz
    dinamometre kaybı ölçmezki. Tekerlekteki gücü ölçer

    kayıp hesabı parametrik olarak hesaplanır.

    Bu dynoda kaybı %18 olarak girmişler, önden çekişli araçlarda genel teamül %12-15 tir.

    Teker gücü 156 ise, motor gücü 180-185 hp gibi bi değer çıkması beklenirdi.

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Conta kaciriyor ondan eminiz basincin 0.6 lara dusmesinin ihtimalini buna bagliyordum

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manifold contası kaçırır halde dinamoya mı çıkılırmış ?
    neyi görmeyi amaçlıyorsunuz siz bu halde ?

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dgo2133 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Conta kaciriyor ondan eminiz basincin 0.6 lara dusmesinin ihtimalini buna bagliyordum
    turbo aracın orjinal basıncı için yeterlidir ama, yazılım ile basınç açılınca yeterli hava üfleyemediğinden basınç üst devirlerde düşüyor olabilir..

    Hem contadaki kaçak etkiliyor olsa aracın 1 bara ulaşmasına izin vermezdi, hep 0,6 da kalırdı..

    Alt devirlerde 1 bar, üstlerde 0,6 olması turbonun kapasitesi sonucu.

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    karışımı takip ediyormusunuz basınç düştüğünde AFR ne durumda? manifold kaçırırken sağlıklı ölçüm yapamazsınız zaten

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Durum biraz farkli manifold contasindaki bir kac somun yanlis vites cekme sonucu gevsedi
    Gevseyen somunlari siktik yanliz hesaba katmadigim sey contaya o surede elveda demisiz
    Boost saati taktiktan sonra basincin sapittigini gorunce contayi tekrar kontrol ettik maalesef kaciriyor

  11. #11

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egzoz capını ufaltmayı deneseniz downpipe dahil.tork biraz düşse bile üstlerde belki biraz daha tutunabilir

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Basinc dustugunde afr pek sapitmiyor 12.3 - 12.4 civari seyrediyor genelde
    Peki merak ettigim bir diger nokta turbo kapasitesi torku bu kadar sapitir mi
    Altini cizmek istedigim diger nokta sagolsun muhendisler cooler I klima radyatorunun arkasina gizlemis buna ne demeli?

  13. #13

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dgo2133 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basinc dustugunde afr pek sapitmiyor 12.3 - 12.4 civari seyrediyor genelde
    Peki merak ettigim bir diger nokta turbo kapasitesi torku bu kadar sapitir mi
    Altini cizmek istedigim diger nokta sagolsun muhendisler cooler I klima radyatorunun arkasina gizlemis buna ne demeli?
    bende bunun gibiydi agresif bi yazılımla.bi yerde pik atıp dizel gibi düşüyordu.ama 2800 rpmde max tork veriyordu.

  14. #14

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dgo2133 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basinc dustugunde afr pek sapitmiyor 12.3 - 12.4 civari seyrediyor genelde
    Peki merak ettigim bir diger nokta turbo kapasitesi torku bu kadar sapitir mi
    Altini cizmek istedigim diger nokta sagolsun muhendisler cooler I klima radyatorunun arkasina gizlemis buna ne demeli?
    Cooler bizde de orda

  15. #15
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi ilk contayı hal edin agbi
    birde wastegate te bi kıllık varmı yokmu ona dikat etmek gerek

  16. #16
    bulenthaliloglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    51
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wastegate onemli check edim
    nazar duası بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْنا"" وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ ح

  17. #17
    Z20LET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Afr degeriniz fakir bence. Gerci conta kacirdigi icin olabilir. Conta yapildiktan sonra hala afr ayni ise bence gozden gecirin.
    Vmax Performance
    Ümit H. Doğan

  18. #18
    osman 1.8t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    912
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yüksek devirlerde düşmesi normal ama sende biraz fazla düşüyor ama kaçak olsa 1 barı hiç basmaz direk kaçırır bence yazılımın ona göre olabilir yada dv basıncı tutamıyor basınç yüksek gelince tutamıyorda olabilir

  19. #19
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Stock Hali ile ölçüldümü ?

    Arabanı sağlıklı bir hale getir, tekrar ölçülsün, gerekirse tekrar basnc ayarlanır..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •