Merhabalar..
si lar 7500-7800 gibi kesiciye giriyor bildiğiniz gibi bu yazılım ile 9k ya çekilebilirmi ve sıkıntı yaratmaması için motorda ne gibi değişiklik olması gerek ilginiz için şimdiden teşekkürler...
Merhabalar..
si lar 7500-7800 gibi kesiciye giriyor bildiğiniz gibi bu yazılım ile 9k ya çekilebilirmi ve sıkıntı yaratmaması için motorda ne gibi değişiklik olması gerek ilginiz için şimdiden teşekkürler...
9000 rpm si'la çevirmek hayal gibi bişey. Yada ciddi atmosferik yüklerseniz çevirebilirsiniz. Stok hali ile 7500 dönmek bile tehlikelidir.
Ama çok istiyorsan p29 beynine çip yaptırıp devir bandını yukarıya çekebilirsin.
SongürGarage
USPeformance by UtkuSelamoğlu
motorun açılmalı yağ pompan yatakların modifiye edilmeli yağ süzgeçin kartelin yeniden yapılmalı bu işlemer sırasında hiçbir hata yapılmamalı ben 11000 e kadar döndüm bişey olmadı en son vites kaçırıp 4 den 9500de 3 atarak 16100 rpm çevirdim yine sarmadım güç için önce sıkıştırma sonra da o değerlere kadar destekleyen egzantirik + timing olmalı bu da çok yüksek bi bütçe demektir onun yerine başka işlemlerle verim almayı dene
ECUTECH İstanbul
ben sedan civic im 8500 devir döndü sonr 7850 devre çekildi birsey olmasın diye ben çektirdim ustam böyle dönsun gitsin birsey olmaz saglıklı bir araçtan dedi ben guvenemedım
fakat 8500 dönerken dynya cıktıgında 7000 den sonra grafik eskige gidiyorsa boşa dönmüş olursun ama 7000 den sonra grafikteki düşüş çok olmazsa dönersın maximum hızın artar okadar araba devir dönunce daha hızlı gidicek diye birsey yok.
ztn devir dönmek için yapılcak olan işlemleri erkut abi anlattı....
MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ
o zaman bu işten vazgeçicem.. birde bu araçlarda egzantirik olayı sıkıntı oluyomuş atmo takılmıcaz bu durumda üflemek en sağlıklısı gözüküyor şu durumda stok motora 0,5 bar basılsa bi sakıncası olurmu sizce ?
egzantrik olmazsa 9000 devir dönmenin sana hiç bir artısı olmaz, oem egzantriklerin verebilecekleri maks. gücü daha önce verdiği için senin için rollde dezavantajı olur, boşa dönersin kısacası...
d serisine pek aşina değilim ama bladerk arkadaş bu motorlarla ilgili çok ciddi işler yapıyor bildiğim kadarıyla onun tavsiyelerini dinlemek faydalı olacaktır.
ha egz. alacak bütçe yoksa turbolayacak bütçenin de olması zorduri öyle bir durumda egoz filtre emm headers gibi daha soft modifiyelere yönelmek faydalı olabilir, yanlış hatırlamıyorsam si larda crx 3-4 dişlisi takıldığında fena olmuyordu...
Devir bandını yukarı çeksen bile bu süreyi eksantriksiz boşa döneceksin bi mantığı kalmıyor
90mm stroku olan bir motorla 9000 devir dönmek pek sağlıklı olmaz sürekli bakım ister + olarak vibrasyonlu çalışan bir motor d16a9 gevşemeyen vida kalmaz gibime geliyor![]()
OKAN YILMAZ
..MTM & PRO STOCK GARAGE..
sorun bütçe meselesi değil egz. olayı bu motorlarda sağlıklı olmuyomuş diye okudum sitede rolanti tutmuyormuş felan.. zaten aracımda 4-2-1 headers / 51lik düz boru / cai / hafif volant / özel yapım baskı balata var bi crx 3-4 dişlisi takıp ilerleyim ben en iyisi bu işin sonu yok![]()
vites dişlisini değiştirerek hp alamazsın.
şanzımanın kısalıyor ondan dolayı bir hızlanman olacak, devir 100 km vs konularını bilemiyorum si sahipleri daha iyi bilir
P29 a gerek yok orjınal beyninede çip atabiliyorsun benimki öyle
benim ayarlara göre kesici bandını 8500 devire çıkarttık dynoya çıkartıp baktığımızda 7200devirde en üst hp aldık bende o yüzden sadec 2.viteste 8200 çevirip 3-4-5 te 7200 çeviriyorum dynodaki devirle aracın üzerindeki devir bandı arasında 0.20 fark var
41 LY 096
HAN PERFORMANS
si'ların orjinalı p29 beyin değilmi zaten?
///
E36 3.20 Coupe
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)