User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Emme Manifoldu tasarımı

  1. #1
    OmerBLN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    34-16-27
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Emme Manifoldu tasarımı

    Arkadaşlar benim merak ettiğim konu şu aracımdaki saçma plastik emme manfioldundan kurtulmak için bir emme manifoldu tasarlamak için nelere dikkat etmeliyim.Aracımın üzerindeki emme manifoldu iki parça bu bakımdan işim kolay enjektör kütükleriyle uğraşmıcam oraya kadar aliminyum zaten aynı 106'ların TB lerininkine benzer fakat sonrasında daraşmalık acayip bi plastik emme manifoldu var.Takım tezgahları teknik konularda bilgim var fakat nelere dikkat edilmeli mesela uzun bir emme manifoldu mu yoksa kısa olanı mı daha verimli gaz kelebeğinin konumu nerede olmalı gibi yardımcı olursanız sevinirim...

  2. #2
    5ani5 mk3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın motoru seçenegi nedir ve resimlerii mevcut ise daha yardımcı olablirler.
    Vw MK2 GTi
    Hergestellt in Deutschland


    EXCLUSIVE GARAGE

  3. #3
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    takım tezgah biliyon da, al. döküm yaptırcan, buna kalıp yaptırcan, dökümü işletecen ölçüsüne getircen, (hafif olacak) vs.vs.. bunları dikkate aldın mı?
    yine bir "astarı yüzünden pahalıya gelme" sendromu olmasın da...
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  4. #4
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mk1 bravo hgt lerde döküm manifold olması gerekior güzel bi polishle işini görür diye düşünüyorum.

  5. #5
    OmerBLN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    34-16-27
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 5ani5 mk3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın motoru seçenegi nedir ve resimlerii mevcut ise daha yardımcı olablirler.


    Bu resimden birazda olsa görülebiliyor.

    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    takım tezgah biliyon da, al. döküm yaptırcan, buna kalıp yaptırcan, dökümü işletecen ölçüsüne getircen, (hafif olacak) vs.vs.. bunları dikkate aldın mı?
    yine bir "astarı yüzünden pahalıya gelme" sendromu olmasın da...
    Yani dediğin yöntemle gidersen elbette haklısın maliyet yüksek çıkar fakat burda amaç olmaz deyip kenara atmak değil ki öyle olsa neden arabaları modifiye ediyoruz.Benim sadece istediğim biraz teknik bilgi ve tavsiye.Yinede tavsiyen için teşekkür ederim.

    Alıntı bullet07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mk1 bravo hgt lerde döküm manifold olması gerekior güzel bi polishle işini görür diye düşünüyorum.
    Onlar 5 silindir benim ki 4

  6. #6

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    TR/İSTANBUL
    Mesaj
    101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emme runnerlarını aynı oem uzunlukta tutman ve gaz kelebeğini aynı oem açıda tutman senin için daha mantıklı olacaktır. Böylece aracına uyan kitleri kullanabilirsin. Dikkat etmen ve önem vermen gereken konu plenum hacmi ve tasarımı. Gaz kelebeğinden gelen havayı geniş bir hacim karşılamalı ve en arkada kalan runnera doğru daralmalı ki her silindir eşit miktarda havayı eşit zamanda alabilsin yada uzakta kalan runner da gaz kelebeğinde aynı emiş gücünü sağlayabilsin. Aynı zamanda eğer aracının üst kapağındaki emme portlarını geliştirirsen yapıcağın tasarıma göre runner çaplarını da genişletebilir bunu da daha büyük bir gaz kelebeği ile destekleyebilirsin. İyi çalışmalar...

  7. #7
    OmerBLN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    34-16-27
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FuKu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emme runnerlarını aynı oem uzunlukta tutman ve gaz kelebeğini aynı oem açıda tutman senin için daha mantıklı olacaktır. Böylece aracına uyan kitleri kullanabilirsin. Dikkat etmen ve önem vermen gereken konu plenum hacmi ve tasarımı. Gaz kelebeğinden gelen havayı geniş bir hacim karşılamalı ve en arkada kalan runnera doğru daralmalı ki her silindir eşit miktarda havayı eşit zamanda alabilsin yada uzakta kalan runner da gaz kelebeğinde aynı emiş gücünü sağlayabilsin. Aynı zamanda eğer aracının üst kapağındaki emme portlarını geliştirirsen yapıcağın tasarıma göre runner çaplarını da genişletebilir bunu da daha büyük bir gaz kelebeği ile destekleyebilirsin. İyi çalışmalar...


    Teşekkür ederim bilgiler için.
    S1600 de kullanılan emme manifolt tasarımı bu şekilde buna benzer birşey düşünmüştüm ben sence artıları eksileri ne yönde olur?

  8. #8

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    TR/İSTANBUL
    Mesaj
    101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Abarth Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Teşekkür ederim bilgiler için.
    S1600 de kullanılan emme manifolt tasarımı bu şekilde buna benzer birşey düşünmüştüm ben sence artıları eksileri ne yönde olur?
    Bu gerçekten çok başarılı tasarlanmış bir sistem farkettiysen gaz kelebeğinin konumlandığı yerden sonra homojen hava dağılımını maximumda tutmak için bir tasarım yapılmış (gaz kelebeği 4 runnerın merkezine alınmış ve radyal gelen hava lateral şekilde runnerlara dağıtılmış). Üretim açısından zor bir sistem değil gerçekten fakat hafiflik için bende carbon birleşme noktaları kullanmak istiyorum dersen maliyetli olacağı da kesin. Sen bu tasarımı daha az maliyetli olsun istiyorsan runnerlardan sonrasını iyi bir ustaya sactan imal ettirebilirsin. Fakat egsoz manifoldunun olduğu yeri heatshield ile ızgarandan hava çekiceğin yerden ayırmalı ve egsoz manifold sargısıda kullanmalısın diye düşünüyorum.

  9. #9
    OmerBLN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    34-16-27
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FuKu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu gerçekten çok başarılı tasarlanmış bir sistem farkettiysen gaz kelebeğinin konumlandığı yerden sonra homojen hava dağılımını maximumda tutmak için bir tasarım yapılmış (gaz kelebeği 4 runnerın merkezine alınmış ve radyal gelen hava lateral şekilde runnerlara dağıtılmış). Üretim açısından zor bir sistem değil gerçekten fakat hafiflik için bende carbon birleşme noktaları kullanmak istiyorum dersen maliyetli olacağı da kesin. Sen bu tasarımı daha az maliyetli olsun istiyorsan runnerlardan sonrasını iyi bir ustaya sactan imal ettirebilirsin. Fakat egsoz manifoldunun olduğu yeri heatshield ile ızgarandan hava çekiceğin yerden ayırmalı ve egsoz manifold sargısıda kullanmalısın diye düşünüyorum.
    Teşekkür ederim bilgiler için gerçekten işe yarar şeyler çıkıcak ortaya şu tofaşı biraz hareketlendirmek istiyorum

  10. #10

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    TR/İSTANBUL
    Mesaj
    101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Umarım düşündüklerini elde edersin. NA herzaman zewklidir Bence eğer emme manifoldunu söktürüyorsan üst kapağına portla ve polishle böylece maximum efficiency olarak sistemini kullan. Agresif egzantrikler buna daha da yardımcı olucaktır. İyi forumlar

  11. #11
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba, daha önce birkaç kere manifold tasarlayıp üretmiştim.. O kadar kolay ve ucuz bir işlem değil. en basit hali ile bile 300tl yi geçer..
    Onun dışında iyi bi tasarım ve üretim yöntemi olmazsa daha kötü olur üstüne bir da çok ağır olur..
    Düşünürseniz görüşelim, örneklerine bakalım kabaca kaç paraya olur fikir vereyim..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  12. #12
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    emme manıfoldunun degısmesi bir arabanın damarlarına anju yapılması gibi oluryor en yakın ornegi skunk2 emme taktım hayatımda en guzel seyı yaptım bence ses goruntu performans ben bu akdarını beklemıyodum tavsıye ederım
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  13. #13
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yauw nasıl lafımı yesem ki şimdi sana dedim ben karar verdim yapmaya
    hehhee
    sana da kolay gelsin. bene projelerde konu başlat ordan aşama aşama göstert eğer yapacaksan
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  14. #14

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    Fransa
    Mesaj
    1.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    If you don't go when you want to go, when you do go, you'll find you're gone.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •