User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
39 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: JDM Works 1997 M3 Turbo

  1. #1
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    JDM Works 1997 M3 Turbo 450hp+

    Bu sefer ki projemiz yine bir BMW oldu.Artık servisimiz olmadığı için kapının önünde yapıyoruz arabaları.

    Araç 1997 BMW E36 M3 - 321hp 6 İleri

    Amaç günlük ve Drift kullanımında performanslı ve torklu bir motor gücü elde etmek.

    Burada sadece motorun turbo uygulamasını paylaşıyorum.Yoksa drift amaçlı da bir çok şey yapıldı araca.

    Turbo , ne durumda olduğunu bilmediğimiz , standart motora uygulandı.Atmosferik olarak sorunsuz yürüyen , ama turbo hali ile ne kadar dayanacağını bilmediğimiz sürpriz bir motor diyebiliriz.


    Kullanılan Turbo Garrett T3/T4 .

    Yapım videosu :

    http://www.streetfire.net/video/jdmw...04_2348419.htm



    Manifoldun montajından sonra ilk yapılan iş 76mm downpipe oldu.



    38mm wastegate'in yeterli gelmesini umuyorduk , ve yetti de.



    Maf'ın yeri değişecek , kablolama yapılıyor.



    Montaj sonrası wastegate'in pozisyonu.



    Montaj sırasında Turbo'nun pozisyonunun ayarlanma aşaması.



    Egzoz 76mm , sonra yine Varex son susturucu var.



    M3'lerin en yorucu parçası emme manidolfunu baştan yapmak.Individual Throttle Body'ye yeniden şekil verip ilerki zamanda sorun çıkaracağını bildiğimiz standart silikonları iptal edeceğiz.Yani aslında manifoldu baştan yapacağız.





    Bmw'lerde tampon demirlerine müdahale etmeden intercooler takmak için komik görünen bu intercooler tipini tercih ediyoruz.




    Egzozda tamamlanıyor.



    Külbütör kapağının rengi korkunç , değişecek.



    Alt tarafta işler bitmeye yakın , artık intercooler boruları yapılacak.





    ITB söküldü , yeni manifoldumuz da zaten hazır.



    Ta daaa , işte yeni manifold.



    Ve diğer tüm yeni silikon ve yalıtım oyuncakları.



    Filtremiz ve mafımız







    Manifoldun ilk denemeleri





    Güzel görünüyor , şık oldu.





    Intercooler boruları yapılıyor aynı anda.





    Boruların yapılmasını beklerken ilk haritamızı da attık , ilk marşta çalışan araba gibisi yoktur.





    Günlük kullanımda gerçekten çok keyifli.M3'lerin en büyük sorunu olan tork bu araçta 2000 devirden itibaren gelmeye başlıyor.

    25 Aralıkta Drift Antrenmanında aracın drift performansını da görebileceğiz .

  2. #2
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)














    Sonuç :



  3. #3
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kit olarak hazır kir turbo kitimi kullandınız ?
    Yoksa Custom olarak mı yapıldı ?
    Motor içi standart sanırım

  4. #4
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    MAsallah süper olmuş .. Musti turbo bayagı yukarıda geliyor ama galiba ? Twinscrollu 28-30 daha mantıklı olmazmıydı ? Ortalama maliyet nedir bir de ?

  5. #5
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Görkem tork 2000de geliyor, boost 3000 de oturuyor. Turbo çok çok uygun oldu.Eski dynosunu bulursam atmosferik/turbo karşılaştırması olarak koyarım.

  6. #6
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kit olarak hazır kir turbo kitimi kullandınız ?
    Yoksa Custom olarak mı yapıldı ?
    Motor içi standart sanırım

    Yok Mertcan , hazır olarak aldığımız şey sadece egzoz manifoldu.Onun dışında intercooler borularından Ecu ya kadar kendi yaptığımız şeyler.
    Dediğin gibi motor içi standart.

  7. #7
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada , ilk konuyu açtığımda fotoğraflar baya karışıktı.Konu açıldığında da yönetimden onay gelmesini gerektiğini unuttum.Bu yüzden anca yazıları ve fotoğrafları düzenleyebildim , kusura bakmayın.

  8. #8
    gorke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Ist
    Mesaj
    2.029
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kulelerin rengi ne alaka çözemedim.. bide yağ sıcaklığı ile ilgili problem yaşıyanıyor mu turbo bmw lerde?
    Sakin güç...

  9. #9
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gorke Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kulelerin rengi ne alaka çözemedim.. bide yağ sıcaklığı ile ilgili problem yaşıyanıyor mu turbo bmw lerde?
    Kaput içi turuncu , Seçkin böyle olmasını istedi.Temiz olacağı için bize de uydu.

    Yağ sıcaklığında sorun yok rolling de , drift te normalde 20 turda bir dinlendiriyorsak turbo olduktan sonra 10 turda bir dinlendiriyoruz.Bu şekilde motor yağı sıcaklığı 110 dereceyi geçmiyor.

  10. #10
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dyno eğrisinde 7000rpm de maksimum güç görünüyor ve orda kalıyor. aslında daha üstlerde daha güç var gibi eğriye bakarsak.
    VW Tech de teker ölçülüyor zaten; o da sheet'de 7000rpm de 380hp teker gücü gözüküyor., 7000rpm sonrasını nasıl gördünüz ve kaç rpm e kadar güç yükseliyor. resime maksimum 7200rpm de 456HP yazılmış ama nerden kıstas aldınız ?

    güzel iş çıkmış bu arada tebrikler...

  11. #11
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mustafacım german works olarak tabelayı yenileyelim.

    Teşekkürler

  12. #12
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    abi tampon demirine müdahale etmeden intercooler demişsin 3.25 turboda ne gibi değişiklik oldu tampon demirinde
    rob'da da aynı stil emme vardı sanırım buluşma sonrası fatih abinin orada konuşurken dikkatimi çekmişti
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  13. #13
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah. ECU ne var araçta. Kalın conta varmı yoksa standart sıkıştırma mı ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #14
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bana yazmak dusmez ama aracta bildigim kadryla conta yok ve powermod var
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  15. #15
    Kahraman castle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    antalya/merkez
    Mesaj
    877
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sonuna kadar takipteyim.
    BAŞTAŞ PERFORMANCE

  16. #16
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KA®ANLIK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dyno eğrisinde 7000rpm de maksimum güç görünüyor ve orda kalıyor. aslında daha üstlerde daha güç var gibi eğriye bakarsak.
    VW Tech de teker ölçülüyor zaten; o da sheet'de 7000rpm de 380hp teker gücü gözüküyor., 7000rpm sonrasını nasıl gördünüz ve kaç rpm e kadar güç yükseliyor. resime maksimum 7200rpm de 456HP yazılmış ama nerden kıstas aldınız ?

    güzel iş çıkmış bu arada tebrikler...
    7000 üzerini ölçüyor , ama kağıda 500 devirde bir yazıyor.O yüzden kağıtta tam detay yok.Motor kesiciye girdiğinde makina 7400 okuyor , 7200 de max gücü alıyor ama o da kağıtta yok.

  17. #17
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fastchild Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi tampon demirine müdahale etmeden intercooler demişsin 3.25 turboda ne gibi değişiklik oldu tampon demirinde
    rob'da da aynı stil emme vardı sanırım buluşma sonrası fatih abinin orada konuşurken dikkatimi çekmişti
    M3 Turbo da eğer parayı basıp 3.000$ a emme manifoldu almıyorsan , bizim yaptığımız en mantıklı çözüm oluyor.

    325'de tampon yada görsellik sorunumuz yok , tampon demirine ihtiyacımızda yok haliyle.

  18. #18
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah. ECU ne var araçta. Kalın conta varmı yoksa standart sıkıştırma mı ?
    Standart sıkıştırma , herşeyiyle standart.Ne kalın conta ne ARP.

    Ecu olarak başından beri BMW lerde kullandığımız Power Mod'u kullanıyoruz.

  19. #19
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapım videosu :

    http://www.streetfire.net/video/jdmw...04_2348419.htm

    Mert den dolayı özür dilerim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •