Bu sefer ki projemiz yine bir BMW oldu.Artık servisimiz olmadığı için kapının önünde yapıyoruz arabaları.![]()
Araç 1997 BMW E36 M3 - 321hp 6 İleri
Amaç günlük ve Drift kullanımında performanslı ve torklu bir motor gücü elde etmek.
Burada sadece motorun turbo uygulamasını paylaşıyorum.Yoksa drift amaçlı da bir çok şey yapıldı araca.
Turbo , ne durumda olduğunu bilmediğimiz , standart motora uygulandı.Atmosferik olarak sorunsuz yürüyen , ama turbo hali ile ne kadar dayanacağını bilmediğimiz sürpriz bir motor diyebiliriz.
Kullanılan Turbo Garrett T3/T4 .
Yapım videosu :
http://www.streetfire.net/video/jdmw...04_2348419.htm
Manifoldun montajından sonra ilk yapılan iş 76mm downpipe oldu.
38mm wastegate'in yeterli gelmesini umuyorduk , ve yetti de.
Maf'ın yeri değişecek , kablolama yapılıyor.
Montaj sonrası wastegate'in pozisyonu.
Montaj sırasında Turbo'nun pozisyonunun ayarlanma aşaması.
Egzoz 76mm , sonra yine Varex son susturucu var.
M3'lerin en yorucu parçası emme manidolfunu baştan yapmak.Individual Throttle Body'ye yeniden şekil verip ilerki zamanda sorun çıkaracağını bildiğimiz standart silikonları iptal edeceğiz.Yani aslında manifoldu baştan yapacağız.
Bmw'lerde tampon demirlerine müdahale etmeden intercooler takmak için komik görünen bu intercooler tipini tercih ediyoruz.
Egzozda tamamlanıyor.
Külbütör kapağının rengi korkunç , değişecek.
Alt tarafta işler bitmeye yakın , artık intercooler boruları yapılacak.
ITB söküldü , yeni manifoldumuz da zaten hazır.
Ta daaa , işte yeni manifold.
Ve diğer tüm yeni silikon ve yalıtım oyuncakları.
Filtremiz ve mafımız
Manifoldun ilk denemeleri
Güzel görünüyor , şık oldu.
Intercooler boruları yapılıyor aynı anda.
Boruların yapılmasını beklerken ilk haritamızı da attık , ilk marşta çalışan araba gibisi yoktur.
Günlük kullanımda gerçekten çok keyifli.M3'lerin en büyük sorunu olan tork bu araçta 2000 devirden itibaren gelmeye başlıyor.
25 Aralıkta Drift Antrenmanında aracın drift performansını da görebileceğiz .![]()