User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: farlarla rolanti bağlantısı?

  1. #1
    illeqal89
    Misafir

    Question farlarla rolanti bağlantısı?

    arabayı gece çalıştırdığmda ısıtıyorum.. farları açtıgımda rolantide düşme oluyo.? normal midir? nedendir???

  2. #2
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    diğer konundada akünde sıkıntı varsa araba sarsmayı cok yapabilir. soğuk havalarda özellikle nefret edersin. yerinde olsam durumun müsaitse ilk aküyü değişrim

    edit: murata katılıyorm aynı şeyleri yaşadım tek tek değişmiştim hatta bi sabah arabayı çalıstırıcam diye inanıp marş motorunu kırmayı becermstim

    sonrasında akü ve şarj dinamosunu halledip huzura ermiştim
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  3. #3
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şarj dinamonu kontrol ettir...
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  4. #4
    mtahakorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Erzurum
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    akünün eski olması veya normalinden düşük amper olduğunda yapar bu sıkıntıyı çok uyuz bi durum ben 2 yılda bir akü değişirim erzurum havasından dolayı pek dayanmıyor akü

  5. #5
    illeqal89
    Misafir
    aküyü benden önceki sahibi ne zaman değiştirdi bilmiyorum. araç 11 aydır bende. daha önce hiç dikkatimi çekmemişti bu olay. bu ara arabaya fena halde taktım.. aküye baktığımda tam şarjlı oldugunu gösteren yeşil bi delik var. üzerindeki yazıya bakarsan tam şarjlı.. onu da kontrol etmekte fayda var gibi. teşekkürler arakdaşlar.

  6. #6
    BlackEmperor
    Misafir
    akün bitiyor.

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya şarj dinamo kömürlerinde sıkıntı var yada konjektör de.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8
    illeqal89
    Misafir
    göstermek lazım.. sanayiye gitmekten sıkıldım artık.. gidiyoruz yontuluyorz. 3 gün sonra tekrar sanayideyim. kanka oldum artık adamlarla.. biraz da bende var. kıl kuyruk oldum iyice.. tık ses gelse sanayide alıyorum solugu..

  9. #9
    LBK588 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracında far rolesi yok sa ampullerin 90-100 lükse çok belli eder ama 55-60 lık ampuller varsa hafif kısıyopr gaz verince canlanıyorsa normaldır çünkü motordan akım çekiyor bunlara artı olarak kalorifer ve sisleri açarsan kendini dahada belli eder bunlar normal şeyler ama far rolesi yoksa o şart

  10. #10
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunu sıkıntı edip boşuna aracı kurcalatmayın.
    akü-şarj dinamosu ve regülatörü aracın besleme kaynağıdır
    voltaj burada depolanır ve üretilir.
    bunu zaten herkes biliyor.

    siz farları aınca 2x55 wattlık bir güç çekersiniz
    birde frene basarsan 2x21 watt da orada
    arka cam rezistansı, fan açtı, kalorifer çalışıyor ,uzunları yaktın, sinayl verdin falan filan derken çekilen akım artar, o yüzden üretilen voltaj bir miktar düşebilir.

    akü 12 volttur
    motor çalışma sırasında ideal olan 13.8 volt ile şarj edilir
    bütün bu dediklerim çalışınca o andaki voltaj düşer bir miktar
    bu araçtan araca değişebilir
    diyelim 13.8 volt oldu 12.9 volt

    şimdi ecu programı içerisinde voltaj compensation vardır
    yani voltaja göre düzenleme çarpanı
    derki 13.8 voltta enjeksiyon süreleri budur
    13 voltta budur
    12.9 voltta budur
    11 voltta budur
    bu bir çarpan değerdir, enjektörlere etki eder.

    işte sizin voltaj düşünce bu değerler değişiyor ama demekki bu çarpan çok iyi çalışmıyor
    belki sınırların dışında kalıyordur
    voltaj düşmesinin rölanti valfine de etkisi var o da bir miktar rölantiyi sapıttırıyor olabilir

    uzun lafın kısası bence çok dert etmeyin bunu
    aküyü ve şarjı bir ölçtürün ama kafası çalışan bir elektrikçiye
    muhtemelen sorun çıkmayacaktır zaten

    belki son ihtimal aküyü 1 büyük version ile değişmek iyileşme sağlayabilir
    yani diyelim sizin akü 45 amperlik onu 55 amperlik falan yaparsınız eski akü bitince

  11. #11
    illeqal89
    Misafir
    akünün durumuna bi baktırayım da ona göre bi hal ve çaresi bulunur.. teşekkürler

  12. #12
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araba tofaşsa hıç uğraşma olmaz hepsınde sorun var

  13. #13

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akıncı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araba tofaşsa hıç uğraşma olmaz hepsınde sorun var
    Tamam sorun bulunmuş
    ...

  14. #14
    illeqal89
    Misafir
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam sorun bulunmuş
    aynen. niye uğraşıyoruz ki

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •