arabayı gece çalıştırdığmda ısıtıyorum.. farları açtıgımda rolantide düşme oluyo.? normal midir? nedendir???
arabayı gece çalıştırdığmda ısıtıyorum.. farları açtıgımda rolantide düşme oluyo.? normal midir? nedendir???
diğer konundada akünde sıkıntı varsa araba sarsmayı cok yapabilir. soğuk havalarda özellikle nefret edersin. yerinde olsam durumun müsaitse ilk aküyü değişrim
edit: murata katılıyorm aynı şeyleri yaşadım tek tek değişmiştim hatta bi sabah arabayı çalıstırıcam diye inanıp marş motorunu kırmayı becermstim
sonrasında akü ve şarj dinamosunu halledip huzura ermiştim
Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ
şarj dinamonu kontrol ettir...
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
akünün eski olması veya normalinden düşük amper olduğunda yapar bu sıkıntıyı çok uyuz bi durum ben 2 yılda bir akü değişirim erzurum havasından dolayı pek dayanmıyor akü
aküyü benden önceki sahibi ne zaman değiştirdi bilmiyorum. araç 11 aydır bende. daha önce hiç dikkatimi çekmemişti bu olay. bu ara arabaya fena halde taktım.. aküye baktığımda tam şarjlı oldugunu gösteren yeşil bi delik var. üzerindeki yazıya bakarsan tam şarjlı.. onu da kontrol etmekte fayda var gibi. teşekkürler arakdaşlar.
akün bitiyor.
Ya şarj dinamo kömürlerinde sıkıntı var yada konjektör de.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
göstermek lazım.. sanayiye gitmekten sıkıldım artık.. gidiyoruz yontuluyorz. 3 gün sonra tekrar sanayideyim. kanka oldum artık adamlarla.. biraz da bende var. kıl kuyruk oldum iyice.. tık ses gelse sanayide alıyorum solugu..
aracında far rolesi yok sa ampullerin 90-100 lükse çok belli eder ama 55-60 lık ampuller varsa hafif kısıyopr gaz verince canlanıyorsa normaldır çünkü motordan akım çekiyor bunlara artı olarak kalorifer ve sisleri açarsan kendini dahada belli eder bunlar normal şeyler ama far rolesi yoksa o şart
bunu sıkıntı edip boşuna aracı kurcalatmayın.
akü-şarj dinamosu ve regülatörü aracın besleme kaynağıdır
voltaj burada depolanır ve üretilir.
bunu zaten herkes biliyor.
siz farları aınca 2x55 wattlık bir güç çekersiniz
birde frene basarsan 2x21 watt da orada
arka cam rezistansı, fan açtı, kalorifer çalışıyor ,uzunları yaktın, sinayl verdin falan filan derken çekilen akım artar, o yüzden üretilen voltaj bir miktar düşebilir.
akü 12 volttur
motor çalışma sırasında ideal olan 13.8 volt ile şarj edilir
bütün bu dediklerim çalışınca o andaki voltaj düşer bir miktar
bu araçtan araca değişebilir
diyelim 13.8 volt oldu 12.9 volt
şimdi ecu programı içerisinde voltaj compensation vardır
yani voltaja göre düzenleme çarpanı
derki 13.8 voltta enjeksiyon süreleri budur
13 voltta budur
12.9 voltta budur
11 voltta budur
bu bir çarpan değerdir, enjektörlere etki eder.
işte sizin voltaj düşünce bu değerler değişiyor ama demekki bu çarpan çok iyi çalışmıyor
belki sınırların dışında kalıyordur
voltaj düşmesinin rölanti valfine de etkisi var o da bir miktar rölantiyi sapıttırıyor olabilir
uzun lafın kısası bence çok dert etmeyin bunu
aküyü ve şarjı bir ölçtürün ama kafası çalışan bir elektrikçiye
muhtemelen sorun çıkmayacaktır zaten
belki son ihtimal aküyü 1 büyük version ile değişmek iyileşme sağlayabilir
yani diyelim sizin akü 45 amperlik onu 55 amperlik falan yaparsınız eski akü bitince
akünün durumuna bi baktırayım da ona göre bi hal ve çaresi bulunur.. teşekkürler
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)