User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: 99 Forester Turbo afr ve yakıt sorunu

  1. #1
    ssdriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum/Ankara
    Mesaj
    168
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    99 Forester Turbo afr ve yakıt sorunu

    selamlar

    99 forester turbo kullanıyorum. geçen ay orhan usta sağolsun tork'ta genel bir bakıma soktuk. araba zaten ilk elden beri bizde olduğu için oldukça temiz. diferansiyel, motor, şanzıman yağları, benzin, hava filtreleri, bujiler vs. değişti. arızalı olan knock sensör değişti. turboyu td04 ile değiştirdik. 2.5" düz boru + prodrive son taktık. şimdi birkaç problemi daha kaldı. zamanla onları da yapıcaz kısmetse.

    bütün bu işlemlere rağmen yakıt tüketimini bir türlü düzeltemedik. tabi şu an ankara'nın soğuğunda ve genelde çankaya taraflarında kısa mesafelerde kullanıyorum. ort 17lt lerde geziyor. denemek için incek tarafında düz yolda 90-100 sabit gittik 12lt ye düştü. bunun dışında afr bağladığımızda 13,5 altına inmiyor. son devirlerde de 3000 civarı da bu rakamlarda geziyor. bir şekilde fakir çalışıyor motor. fakat ortada bir arıza ışığı vs. yok. bu arada araç otomatik. şanzımanda hafif bir basınç kaçırma durumu var. onu da önümüzdeki ay halledicem inşallah. yakıt tüketiminin yüksekliğini bu şanzımandaki olaya da bağlıyorlar. ek olarak bu bakım, egzoz vs. değişmeden önce de çok yakıyordu araç.

    araç 178.000'de. aklıma bir sürü şey geliyor ama bu tip bir durumda kalınca ilk nerelere bakmak lazım sizce? denemek için başka bir maf taktık değişen birşey olmadı.

    -benzin deposu
    -benzin pompası
    -enjektörler
    -sente ayarı

    düz boru ve downpipe takıldıktan sonra beyine herhangi bir müdahalede bulunmadık. bu işlemlerden sonra devire göre hava-yakıt karışımını ayarlamak için safc vs. benzeri bir alet takmak gerekir mi? yoksa standart beyin ile sağlıklı yürür mü?

    son olarak şu afr ve şanzıman problemini yaptıktan sonra 0.9-1 bar civarı kullanmak istiyorum. tahmini ne güç alırız? otomatik şanzıman bir problem çıkartır mı bu güçlerde? şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı araç bende var ve yüklü bir şekilde lpg ile kullanmaktayım....

    yakıt artışı konusunda pek bir yorum yapamıyacam ancak, 13,5 altına inmiyor derken aracı 2. 3. viteste son devire kadar kullandınızda afr 14.9 lardan en fazla 13,5 e mi indi bunumu kastettiniz?

    öte yandan bizim araçların beynine müdahale malesef mümkün değil ve safc gibi cihazlar bağlamanızı kesinlikle önermem,zamanında ben bağladım ve ğişman oldm söktüm, araç sapıtıyor çünkü gaztepkileri falan salak bir hal alıyor.... yani orjinal beyini yeterlidir....

    şimdi sizin yapmanız gereken aracınıza bir fcd(fuel cut dfencer) bağlayıp basıncını 1.1 yada 1.2 bara peak vuracak şekilde ayarlamak, tabi bunu yaparken wideband bağlı olsun son devirlere kadar basıncı takip edin, son devirlerde afr 11.5in üstüne çıkmamalı eğerki çıkarsa basıncı birazdaha kısarsınız....

    benim aracımda wrx intercooler, td04, 60lık düz boru egzos, ve 1.2 barda 270hp dynoda ölçtük, lpgdede sonuç aynı çıktı ancak, otomatik foresterlarda gücü 250hp nin üstüne çıkarmanızı tavsiye etmem zira tork konvertörünü ve blataları çok kısa süre içinde yersiniz şanzıman açısından hiç sağlıklı bir durumdeğil...

    bu arada 13,5 afr yede bir yorum getirecek olursak, şanzımanla belki bir alakası vardır, otomatik şanzımandan pek anlamam ama şanzımandaki problemden dolayı motor gücün tamamını yürüre iletmez yani motor yüke binmez ise afr nin 13,5 lerde kalma durumu normal diye düşünüyorum, misal motoru vites boştayken kesiciye sokar ve afr yi takip ederseniz 14 lerin altına pek inmediğini görürsünüz buda a ynı mantık, yakıt tüketiminede muhtemelen bu sebep oluyordur

  3. #3
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada benim aracım manuel

  4. #4
    ssdriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum/Ankara
    Mesaj
    168
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biliyorum yiğit konuşmuştuk senle aslında bu konu hakkında. afr değeri yarım gaz 3000-4000 giderken de tam gazda da 13-14 arası değişiyor. değerlerde dalgalanma tabi var ama hiç stabil 12 falan görmedik. yani neden fakir kalıyor çözmemiz lazım.

    mekanik birşey mi var atıyorum. depoda, enjektörde pislik vs. ya da sağlıklı ateşleme mi yapamıyor. şanzımanı revize etmeden bu değerlerle bir yere varmak zor ama bu tip bir olay yaşamış olan varsa tavsiyeleri benim için önemli olacaktır.

  5. #5
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu sorunu çözmek için öncelikle mutlaka o şanzımanın yapılması lazım ama dediğim gibi bence afr sorunu da şanzımandan kaynaklanıyor

  6. #6
    ssdriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum/Ankara
    Mesaj
    168
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki enjektörlerde bir pislik vs. durumu olabilir mi? enjektörlerde işeme diye tabir ediyorlar sanırım bu durumu. eskiden carbon clean falan yaparlardı. bu olayı tespit etmenin ve enjektörleri temizlemenin bir yolu var mı acaba?

    ek olarak soğuklarda araba zor çalışmaya başladı. normal marş motoru sesi gelirken arada kışşşşk kışşşşk şeklinde bir ses geliyor ve sabah soğukken ancak 2. marşta çalışıyor.

    bu kadar gc8'ci var yorum alabilirsem çok sevinirim.

  7. #7
    JenGoO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Adana-Ankara-Kemer
    Mesaj
    1.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ssdriver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biliyorum yiğit konuşmuştuk senle aslında bu konu hakkında. afr değeri yarım gaz 3000-4000 giderken de tam gazda da 13-14 arası değişiyor. değerlerde dalgalanma tabi var ama hiç stabil 12 falan görmedik. yani neden fakir kalıyor çözmemiz lazım.

    mekanik birşey mi var atıyorum. depoda, enjektörde pislik vs. ya da sağlıklı ateşleme mi yapamıyor. şanzımanı revize etmeden bu değerlerle bir yere varmak zor ama bu tip bir olay yaşamış olan varsa tavsiyeleri benim için önemli olacaktır.
    AFR değerinin yarımgazda bir etkisi olmaz olsa bile %20 doğru diyebiliriz, afr ye tam gaz bakmalısınız aracınız turbo olduğundan basıncın peak yaptığı yere dikkat edip cont. yürüdüğünüz yerdeki değerlerini kontrol edin tabi tam gaz yaparak..

  8. #8
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ssdriver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki enjektörlerde bir pislik vs. durumu olabilir mi? enjektörlerde işeme diye tabir ediyorlar sanırım bu durumu. eskiden carbon clean falan yaparlardı. bu olayı tespit etmenin ve enjektörleri temizlemenin bir yolu var mı acaba?

    ek olarak soğuklarda araba zor çalışmaya başladı. normal marş motoru sesi gelirken arada kışşşşk kışşşşk şeklinde bir ses geliyor ve sabah soğukken ancak 2. marşta çalışıyor.

    bu kadar gc8'ci var yorum alabilirsem çok sevinirim.
    kışşşk sesi araç çalıştıktan sonramı geliyor? bi elektrikçiye gidip önce marş motorunu kontrol ettir derim....

    carbonclean halen yapılan birşey onuda yaptır derim ama bu afr durumunun bundan kaynaklanacağını pek düşünmüyorum...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •