User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: supercharger

  1. #1
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo diye degistik

    arkadaslar arabama supercharger montajı yapacam neden dersenız turbodan daha kolay benım egzos manıfoldu arkada kalıyo parca sıkıntılı o yuzden supercharger en mantıklısı gıbı geldı bana arkadaslar sımdı aracım citroen xantia 2.0i 16v 9:1 sıkıstırma oranı doch motor pejo 406 motoruyla bırebır aynıymıs ben sımdı supercharger takacam aracımda nelerı degıstırmem gereklı ne tur bı parcayla degıstırmem gereklı yanı motoru acmam gereklı mı pıstonlar kolları yataklar ıcın falan cok fazla bı guc ıstemıyorum 140 beygır suanda stock halı sc ıle 180 200 gıbı bı rakama cıkarsam yeter benım ıcın bıde ben dusuk devır hastasıyım sımdı arkadaslar bana bı lıste cıkaralım

    hangı marka hangı model sc kullanmalıyım degısecek olan parcaları ne ıle degıstırmelıyım sc ıcın ıntercooler sıstemı yapmalımıyım

    kalıcı bı ıs olsun ıstıyorum onun ıcın maddıyatı 2. planda bıraktım motoruma kucagıma almadan saglam bı ıs cıkarmalıyım sımdı ustadlardan lıstesı alalım ama lutfen konu ucup gıtmesın zaten tam anlamıyom herkes bısey dıyınce kafam karısıyo onun ıcın yorumların en sonunda bı lıste olsun ben o lısteyı almaya baslayım

  2. #2
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın kaç binde ? Hiç motor yapıldımı. Motoru kucağına almak istemiyorsan biraz masraf yapman gerekicek.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #3
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arac 240000 bınde benımde ıcmdekı forged pıston ve kolları bronz yatak takmaktan yanaydı zaten sılındır kapak contasını degıstırmek ıcın acacam actıgımda onlarıda degıstırıyım dıyorum

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Makina 240binde ise eğer makinayı forged kol piston ve diğer gerekli tüm OEM parçaları kullanıp sıfırlamadan hiçbirşeye başlama derim. Oldukça masraflı bir iş olucak ama bu.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #5
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ewet ızmırden bırıyle gorusuyorum forged piston ve kollar bronz yatak hakkında sahıbınden su sc yı buldum genelde ıyı denılıyo ama sız ne dersınız Mini Turbo 1.000 TL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 45169487

  6. #6
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merusse nickli bı abım varmıs kendısı ewınde sc takmıs onunda tesrıflerını beklıyorum yanı

  7. #7
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaslar merusse nıcklı mertal abının numarası olan vrsa bana yazabılır mı?

  8. #8
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım centrifugal olan cesıt benım ıcın en uygunu

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Neden supercharger? Ufacık bir turbo ile çok daha fazla iş yapabilirsin.
    Aradığın güçmü torkmu önce ona karar ver. Ama motorunu görmeden kim ne derse desin havaya üfler.
    SC turbo gibi değil. Onun montaj braketlerini falan herşeyini kendin imal ettirmen lazım. Kayışıydı gergisiydi havanın taşınmasıydı falan filan uzun ve meşekkatli bir iş. Kolay gibi gözüksede yapacağın herparçayı tek tek elde imal ettirmen gerekeceği için hem zaman hemde emek lazım. Para konusunu konuşmuyorum bile. Ama sıkı ve buna zaman ayıracak tornacı + argon/gazaltı kaynakcı bir tanıdığın yoksa hiç girme o işe.. Ama turbo mekanik işçilik anlamında SC ye nazaran çok daha pratik. Altı üstü egzostcu ve flanşa bakar.. SC de önce yer bulman lazım. O linkini verdiğin eaton m45 pek ufak birşey değil. Onu koyabileceğin kadar yer olması lazım. Onu koymayı düşündüğün yerde SC yi sabitleyebileceğin yerler olmalı. O yerler ile SC arasına parça (mount) ürettireceksin. Ve onu koyduğun yerde kayışa ve dolayısı ile krank kasnağına paralel olmalı. Senin arabanda kullanılan alternatör kayışının uygun boyda olanını bulman lazım. Aynı zamanda o kayışın gergi mekanizmasını imal etmen ya da uydurman lazım. Onu da sabitleyeceğin bir yere ihtiyacın var. Hepsini yaptıktan sonra havayı taşıma mevzuusuna geçebilirsin.
    Geri kalan kısmında SC ile turbo arasında bi fark yok zaten.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  10. #10
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mertal abi sımdı sc turbo kadar motorun omrunu yemıyo bı ılk sebebım benımbıde benım egzos manfoldu arkada kalıyo motor yan duruyo benım onun ıcın borulardı montajdı oda uzun ıs gıbı gorunuyo benım arabada hıdropnomatık sıstem var bıldıgın gıbı onun pompasının altında bosluk var oraya koyacam scyı klımanın motorunu ıptal edecem kayıstan artan o fazlalıgı scye kullanırım dıye dusundum ben sc yıde o eaton yerıne centrifugal olanları turbo seklınde olanlardan kullanmayı dusundum vortex v1 yada v2 uygun gıbıme geldı ama bu konuda sen daha bılgılısın abı

    Citroën Xantia 2.0i 16V 1998 Model 12.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Mavi renk - 70455210

    bu benım arabanın ılanı abı motor resmıde var orda bı bak ıstersen

  11. #11
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bıçaklı SC bence arabayı Turbo kadar yıpratır. Yüksek IAT var bi kere. Aftercooler felanda zor işler. Vortech yada Rotrex dersen çok mantıklı ama Vortech kocaman bişi onu koyacak yer bulamazsın. Rotrex dersen oda 3500 tl civarı sadec chargerın kendisi.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence turbocharger daha mantıklı.İşim düşük devir ile diyorsan ona göre bir turbo seçersin olur biter.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece turboyu ya da SC yi takmakla bitmiyor.Beyin ve yazılımda yaptırman gerek sağlıklı olmasını istiyorsan. Bi de aracında sanırım LPG var. LPG görmüş bir motoru ellemeden turbolamak mantıklı değil. Motorun içine el atmanda fayda var.
    IN BOOST WE TRUST

  14. #14
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ewt dunden berıdır benımde kafamı turboya kaydırdılar turboya gectık kucuk bı turbo takacaz 0.4 0.5 bar fln basacaz stock halı kaldırır dıyolar ama bılmıyorum

  15. #15
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    240 binde motoru açılmamış bir araç için tam bi karambol olur turbo, 0.4bar bile basınç basıcak olsan.

  16. #16
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaslar turboya karar verdık ve 0.6 0.7 bar basacam ısımı saglama almak ıcın forged pıston ve kollar takacam motoruda acacam yatakları fln turboya gore edıtleyecem sımdı parca fıyatlarını cıkarsak motor 406 pejo ıle aynıymıs 86mm piston capı var hadı bakalım parca fıyatlarını cıkaralım

  17. #17
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Senin araçtaki motor 406'nın ilk versiyonundaki motor ile aynı. XU10 blok var sende. Döküm demir olan blok. İlk nesil 406 lardan sonraki 206GTI ile aynı motoru kullanır. Daha hafif olan aluminyum doküm olan EW10 blok. Eğer gerçekten böyle birşeye niyetin varsa şimdiden forged parçalarını ana yatak kol yataklarını toplamaya başla.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #18
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rfv xu10j4r benım motorun kodu bu motor var uzerınde nelerı degıstırmem gerekır kı ?

  19. #19
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    xantianın 2.0i turbo actıva modelı var XU10J2TE motorlu bunun hurdasını bulup turbosunu turbo manıfoldunu yag hortumlarını alayım dıyorum forged pıston wossner marka ve forged kollarını alayım bronz yatak alayım dıyom

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •