User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
39 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: e46 3.20 bmw lpg sistem önerileriniz

  1. #1
    yöksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    53
    Şehir
    TÜRKİYE\İzmir
    Mesaj
    84
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    e46 3.20 bmw lpg sistem önerileriniz

    e46 3.20 için lpg kiti önerileriniz nelerdir şu an araç 420 yakıyor yakıt nerelere düşer acaba perfermans ne kadar etkilenir cevaplar için teşekkürler

  2. #2
    burak_01
    Misafir
    %50 düşer

  3. #3
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardesim arkadasım taktı e46 ya hiç memnun degil hemde çok bilinen biyerde söktü attı tawsiye edemicem 320ye

  4. #4
    başalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    konya
    Mesaj
    587
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşım bende e 39 520 var yaklaşık 2 ay önce lpg taktırdım. en iyisi italyan tartarini dediler. lpg takmadan benimkide 420 civarlarında yakıyordu şu an aşşa yukarı 270 civarlarında yakıyor. ama araba sürekli bir arıza çıkartıyor. bugün hatta tekrar arıza çıkarttı. takılan yere tekrar gidecem ve hatta lpg yi komple söktürmeyi bile düşünüyorum... yakıt tasarrufu sağlıyor ama arabanın motorunuda mahvediyor... yani hiç taktırmazsan daha iyi olur...

  5. #5
    ALPER-VNS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    4.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lpg madem sorunlu bişey arabayı satıp 3.18 yada 3.16 alınabilir yerine.. 300 civarında yakıyo çnü bu arabalar

  6. #6
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya takıpta 2-3 beygir sadece kaybedenler var istanbulda
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  7. #7

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim çok yakın arkadaşımda m52 motorlu 96 e39 5.20 var. Romano kit taklı üstünde. Şu ana kadar hiçbir sorun çıkartmadı. Km de 20 krş falan yakıyor.

    Benim arabam 1.6 mondeo. Onda da teleflex kit var. O da hiçbir sorun çıkartmadı. 10 bin km yi geçtim teleflexle. Kendini ödedi bile.

    Eğer LPG taktıracaksanız biraz paraya kıyıp Teleflex yada Prins tktırın. Prinsin en önemli avantajı standalone ECU ya sahip oluşu, ki bu malesef bizim ustalarımızın elinde maymun olup abuk subuk mappinglerle kullanılıyor olsada faydalı bir alet diyebilirim. Ama onda da arabanın elektrik teisatında mıncıklanmadık yer kalmıyor.
    Teleflexin diğerlerinden farkı ECU sunun piggy gibi çalışması ve enjektörlerinin direk manifolta monte ediliyor olması. ECU nun çalışma şekli önemli çünkü diğerleri gibi ustanın yaptığı kalibrasyona ihtiyacınız yok. Kalibrasyon yapılan kitlerde bir kez benzin mappinglerini okuttuktan sonra (saçma bir tanımlama kabul ama genel kullanılan bu) ustanızın tanımladığı fark kadar LPG enjektörlerinin püskürtmesini uzatıyor. Statik kısacası. Ne mahsuru var? sıcakta ve soğukta kalibrasyonun mükemmele yakın yapılmış olması lazım. Aksi halde ya fakirde kalırsınız arıza lambanız yanar, yada gereksiz şekilde LPG tüketirsiniz. Eğer arabanızın enjektör hacimleri LPG nin enjektörlerinin hacimlerinden çok farklı ise o durumda aradaki farkı kapatacak bir kalibrasyona ihtiyacınız olabilir ama onda da çeşit çeşit enjektör olduğu için gerekmiyor açıkcası. Benim arabanın benzin enjektörlerinin hacmi 185cc, LPG ninki 200cc. Ben ilk taktırdığımda montörün yaptığı kalibrasyonla 2 ay falan kullandım, motor hem fakir karışım hatası veriyordu hemde performansı düşüktü. Evoparatörün çıkış basıncını arttırarak yani rail basıncını arttırıp karışımı zenginleştirdim, 1 ay falanda öyle dolaştım, ama sonuçta değişen çok fazla birşey olmadı. Standart %30 eklemeli kalibrasyonu yükledim, onda performans benzin kadar olmadı ama ötekine kıyasla çok daha iyiydi, ancak uzun süre closed loop çalışınca arıza lambası yakıyordu. En sonunda kafam attı standart kalibrasyonun dosyasını diğer kalibrasyonlarla karşılaştırıp farklarını buldum (15-20 gün geceler boyunca 16 bit hex kodlar ile tırmalamaktan bahsediyoruz) , grafiğe döktüm ve kalibrasyonda değişen verileri editleyip kendi mappingimi kullanmaya başladım. Ve tekrar dinamometreye girdim. Önce benzinden 9KW düşük çıktı, daha sonra vaporizerden basıncı standart değerine düşürünce adam gibi çalışır hale geldi ve fine tuning sonrası şu an dinamometrede benzinden daha iyi çıktı veriyor. Düşük devirde tork alabilmek için biraz zengin çalışıyor ama lambda 1080 in üstüne çıkmıyor. Zaten LPG de sthiometric 1065 olduğu için düşük devirdeki o kadarlık fark sorun değil. Yüksek devirde ise benzin ile arasında çok az bir fark var. Yüksekde 1065 lambdayı tam tutturuyor. 7bin devire kadarda sorunsuz çeviriyor makine. Dünkü son ölçümle benzidne 89 KW, LPG de 93 KW veriyor... Benzin torku 144nm -4100 d/dk LPG torku 147 nm - 3900 d/dk Kısacası arabayı LPG ile çiplemiş oldum. Yazarken bunlar tabi basit geliyorda kaç kere dinamometreye girdiğimi ben bile unuttum artık. Tüketimi son hali le henüz hesaplamadım. Ama çok abaracağını sanmıyorum.

    Bunları neden yazdım? LPG işini herkes yaparım sanıp dalıyor. Ama %90 unun enjektör ve PWM hakkında en ufak bir fikre bile sahip olmadıkları bir gerçek. Onlar manifolt delip rekor takmaktan ötesine geçememiş durumda tırmalıyorlar. Eski kaportacılar bile derme çatma yerlerde LPG kiti takma gayretine girişiyorlar. Eğer arabanızda sorun yaşansın istemiyorsanız, TSE si olan kendi bünyesinde imza yetkisine sahip 'deneyimli' mühendis istihdam eden bir yerde taktırın.

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim çok yakın arkadaşımda m52 motorlu 96 e39 5.20 var. Romano kit taklı üstünde. Şu ana kadar hiçbir sorun çıkartmadı. Km de 20 krş falan yakıyor.

    Benim arabam 1.6 mondeo. Onda da teleflex kit var. O da hiçbir sorun çıkartmadı. 10 bin km yi geçtim teleflexle. Kendini ödedi bile.

    Eğer LPG taktıracaksanız biraz paraya kıyıp Teleflex yada Prins tktırın. Prinsin en önemli avantajı standalone ECU ya sahip oluşu, ki bu malesef bizim ustalarımızın elinde maymun olup abuk subuk mappinglerle kullanılıyor olsada faydalı bir alet diyebilirim. Ama onda da arabanın elektrik teisatında mıncıklanmadık yer kalmıyor.
    Teleflexin diğerlerinden farkı ECU sunun piggy gibi çalışması ve enjektörlerinin direk manifolta monte ediliyor olması. ECU nun çalışma şekli önemli çünkü diğerleri gibi ustanın yaptığı kalibrasyona ihtiyacınız yok. Kalibrasyon yapılan kitlerde bir kez benzin mappinglerini okuttuktan sonra (saçma bir tanımlama kabul ama genel kullanılan bu) ustanızın tanımladığı fark kadar LPG enjektörlerinin püskürtmesini uzatıyor. Statik kısacası. Ne mahsuru var? sıcakta ve soğukta kalibrasyonun mükemmele yakın yapılmış olması lazım. Aksi halde ya fakirde kalırsınız arıza lambanız yanar, yada gereksiz şekilde LPG tüketirsiniz. Eğer arabanızın enjektör hacimleri LPG nin enjektörlerinin hacimlerinden çok farklı ise o durumda aradaki farkı kapatacak bir kalibrasyona ihtiyacınız olabilir ama onda da çeşit çeşit enjektör olduğu için gerekmiyor açıkcası. Benim arabanın benzin enjektörlerinin hacmi 185cc, LPG ninki 200cc. Ben ilk taktırdığımda montörün yaptığı kalibrasyonla 2 ay falan kullandım, motor hem fakir karışım hatası veriyordu hemde performansı düşüktü. Evoparatörün çıkış basıncını arttırarak yani rail basıncını arttırıp karışımı zenginleştirdim, 1 ay falanda öyle dolaştım, ama sonuçta değişen çok fazla birşey olmadı. Standart %30 eklemeli kalibrasyonu yükledim, onda performans benzin kadar olmadı ama ötekine kıyasla çok daha iyiydi, ancak uzun süre closed loop çalışınca arıza lambası yakıyordu. En sonunda kafam attı standart kalibrasyonun dosyasını diğer kalibrasyonlarla karşılaştırıp farklarını buldum (15-20 gün geceler boyunca 16 bit hex kodlar ile tırmalamaktan bahsediyoruz) , grafiğe döktüm ve kalibrasyonda değişen verileri editleyip kendi mappingimi kullanmaya başladım. Ve tekrar dinamometreye girdim. Önce benzinden 9KW düşük çıktı, daha sonra vaporizerden basıncı standart değerine düşürünce adam gibi çalışır hale geldi ve fine tuning sonrası şu an dinamometrede benzinden daha iyi çıktı veriyor. Düşük devirde tork alabilmek için biraz zengin çalışıyor ama lambda 1080 in üstüne çıkmıyor. Zaten LPG de sthiometric 1065 olduğu için düşük devirdeki o kadarlık fark sorun değil. Yüksek devirde ise benzin ile arasında çok az bir fark var. Yüksekde 1065 lambdayı tam tutturuyor. 7bin devire kadarda sorunsuz çeviriyor makine. Dünkü son ölçümle benzidne 89 KW, LPG de 93 KW veriyor... Benzin torku 144nm -4100 d/dk LPG torku 147 nm - 3900 d/dk Kısacası arabayı LPG ile çiplemiş oldum. Yazarken bunlar tabi basit geliyorda kaç kere dinamometreye girdiğimi ben bile unuttum artık. Tüketimi son hali le henüz hesaplamadım. Ama çok abaracağını sanmıyorum.

    Bunları neden yazdım? LPG işini herkes yaparım sanıp dalıyor. Ama %90 unun enjektör ve PWM hakkında en ufak bir fikre bile sahip olmadıkları bir gerçek. Onlar manifolt delip rekor takmaktan ötesine geçememiş durumda tırmalıyorlar. Eski kaportacılar bile derme çatma yerlerde LPG kiti takma gayretine girişiyorlar. Eğer arabanızda sorun yaşansın istemiyorsanız, TSE si olan kendi bünyesinde imza yetkisine sahip 'deneyimli' mühendis istihdam eden bir yerde taktırın.

    varmı böle bi yer?

  9. #9
    edaA3
    Misafir
    bmw'ye lpg takılmaz. (şahsen)

  10. #10
    mertacar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka/İZMİR
    Mesaj
    1.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dusuncenı bılemem ama en kralı 3,18

  11. #11
    orc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    881
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vectra cdx'e taktırdık 6 ay kadar önce.. su ana kadar 2 kez problem cıkarttı onlarıda hallettiler.. bir problem yok..
    takan yerdeki arkadaslar %40 tasarruf saglar dediler bize.. gayet memnunuz
    bu arada bmw'ye takılmayacağını nerden cıkarttınız anlamadım? dünyanın en pahalı benzinini kullandığımızın farkında değilsiniz sanırım
    sıkıntı yok, o da bizim aracımız
    öteki mi? o da bizim
    diğeride bizim

  12. #12
    edaA3
    Misafir
    dünyanın en pahalı benzinini kullanıyosak arabanın bi suçu yok ama. o halde 3.20 bmw kullanmayalım. 1.6 v-tec kullanalım, hem ne güzel ekonomik bi araç o. arabaya anlam veren motorudur bence. lpg'ye tamamen karşı değilim ama özellikle mercedes, bmw, audi gibi premium araçlara lpg çok abes kaçıyo. çünkü ekonomi düşünen insanlar bu tür araçlar kullanmaz. çünlü bi e46'yı 15.000 km bakımına sokmak ne kada biliyo musunuz?

  13. #13
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Bu lpg işi kafamı karıştırıyor benimde,kimisi yeni nesil sıralı sistem gayet sorunsuz kullanıyorum derken kimisi de memnun değil sökme peşinde.

    Takılırmı yoksa takılmazmı

  14. #14
    orc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    881
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3.16 ti'm wardı zamanında az cok fiyatlardan haberdarım..
    yurtdısında lpg'li type'rların piste cıktığını biliyormuydun ? lüks deil ama sınıfının en hızlı arabasına lpg takmıs adamlar..
    bence lüks otomobillere lpg takmak abes kacmak deil mantıklı düsünmektir... tabi satma düsüncesi yoksa sahibinin...
    sıkıntı yok, o da bizim aracımız
    öteki mi? o da bizim
    diğeride bizim

  15. #15

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    varmı böle bi yer?
    Sırf o sebeple montaj için Ankaraya gittim. Aslında o yazdıklarım kanuni zorunluluk ama denetleyen kim?...

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı edaA3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bmw'ye lpg takılmaz. (şahsen)
    Valla ister BMW olsun ister başka bir marka.. İkiside yakıt. Hatta LPG daha temiz ve performanslı bir yakıt. Doğru uygulanırsa sorunsuzda çalışıyor. 3.15 yerine 1.75 vermek varken neden fazla olanı tercih edeyimki?

    Kaldı ki; BMW si olan insan parası olan insandır. Parası olanda paranın hesabını biliyor demektir.

  17. #17
    edaA3
    Misafir
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaldı ki; BMW si olan insan parası olan insandır. Parası olanda paranın hesabını biliyor demektir.
    her parası olan da parasının hesabını biliyor diye bi kural yok. çok var parasını çarçur eden veya sırf marka diye bmw'ye onbinlerce euro döken. madem o kadar ekonomi düşkünüyse insan, o halde gider dizel alır.

  18. #18
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dızelle benzınlı arasındakı fıyat farkını hesaba katıyomusun eda?

  19. #19
    edaA3
    Misafir
    Alıntı STP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dızelle benzınlı arasındakı fıyat farkını hesaba katıyomusun eda?
    evet ama burada mesela araçların fiyatları değil, yakıtları. öyle olunca da dizel, benzinli, likit yakıt gibi şeyler devreye giriyo.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •