e46 3.20 için lpg kiti önerileriniz nelerdir şu an araç 420 yakıyor yakıt nerelere düşer acaba perfermans ne kadar etkilenir cevaplar için teşekkürler
e46 3.20 için lpg kiti önerileriniz nelerdir şu an araç 420 yakıyor yakıt nerelere düşer acaba perfermans ne kadar etkilenir cevaplar için teşekkürler
%50 düşer![]()
kardesim arkadasım taktı e46 ya hiç memnun degil hemde çok bilinen biyerde söktü attı tawsiye edemicem 320ye
arkadaşım bende e 39 520 var yaklaşık 2 ay önce lpg taktırdım. en iyisi italyan tartarini dediler. lpg takmadan benimkide 420 civarlarında yakıyordu şu an aşşa yukarı 270 civarlarında yakıyor. ama araba sürekli bir arıza çıkartıyor. bugün hatta tekrar arıza çıkarttı. takılan yere tekrar gidecem ve hatta lpg yi komple söktürmeyi bile düşünüyorum... yakıt tasarrufu sağlıyor ama arabanın motorunuda mahvediyor... yani hiç taktırmazsan daha iyi olur...
lpg madem sorunlu bişey arabayı satıp 3.18 yada 3.16 alınabilir yerine.. 300 civarında yakıyo çnü bu arabalar
ya takıpta 2-3 beygir sadece kaybedenler var istanbulda
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Benim çok yakın arkadaşımda m52 motorlu 96 e39 5.20 var. Romano kit taklı üstünde. Şu ana kadar hiçbir sorun çıkartmadı. Km de 20 krş falan yakıyor.
Benim arabam 1.6 mondeo. Onda da teleflex kit var. O da hiçbir sorun çıkartmadı. 10 bin km yi geçtim teleflexle. Kendini ödedi bile.
Eğer LPG taktıracaksanız biraz paraya kıyıp Teleflex yada Prins tktırın. Prinsin en önemli avantajı standalone ECU ya sahip oluşu, ki bu malesef bizim ustalarımızın elinde maymun olup abuk subuk mappinglerle kullanılıyor olsada faydalı bir alet diyebilirim. Ama onda da arabanın elektrik teisatında mıncıklanmadık yer kalmıyor.
Teleflexin diğerlerinden farkı ECU sunun piggy gibi çalışması ve enjektörlerinin direk manifolta monte ediliyor olması. ECU nun çalışma şekli önemli çünkü diğerleri gibi ustanın yaptığı kalibrasyona ihtiyacınız yok. Kalibrasyon yapılan kitlerde bir kez benzin mappinglerini okuttuktan sonra (saçma bir tanımlama kabul ama genel kullanılan bu) ustanızın tanımladığı fark kadar LPG enjektörlerinin püskürtmesini uzatıyor. Statik kısacası. Ne mahsuru var? sıcakta ve soğukta kalibrasyonun mükemmele yakın yapılmış olması lazım. Aksi halde ya fakirde kalırsınız arıza lambanız yanar, yada gereksiz şekilde LPG tüketirsiniz. Eğer arabanızın enjektör hacimleri LPG nin enjektörlerinin hacimlerinden çok farklı ise o durumda aradaki farkı kapatacak bir kalibrasyona ihtiyacınız olabilir ama onda da çeşit çeşit enjektör olduğu için gerekmiyor açıkcası. Benim arabanın benzin enjektörlerinin hacmi 185cc, LPG ninki 200cc. Ben ilk taktırdığımda montörün yaptığı kalibrasyonla 2 ay falan kullandım, motor hem fakir karışım hatası veriyordu hemde performansı düşüktü. Evoparatörün çıkış basıncını arttırarak yani rail basıncını arttırıp karışımı zenginleştirdim, 1 ay falanda öyle dolaştım, ama sonuçta değişen çok fazla birşey olmadı. Standart %30 eklemeli kalibrasyonu yükledim, onda performans benzin kadar olmadı ama ötekine kıyasla çok daha iyiydi, ancak uzun süre closed loop çalışınca arıza lambası yakıyordu. En sonunda kafam attı standart kalibrasyonun dosyasını diğer kalibrasyonlarla karşılaştırıp farklarını buldum (15-20 gün geceler boyunca 16 bit hex kodlar ile tırmalamaktan bahsediyoruz) , grafiğe döktüm ve kalibrasyonda değişen verileri editleyip kendi mappingimi kullanmaya başladım. Ve tekrar dinamometreye girdim. Önce benzinden 9KW düşük çıktı, daha sonra vaporizerden basıncı standart değerine düşürünce adam gibi çalışır hale geldi ve fine tuning sonrası şu an dinamometrede benzinden daha iyi çıktı veriyor. Düşük devirde tork alabilmek için biraz zengin çalışıyor ama lambda 1080 in üstüne çıkmıyor. Zaten LPG de sthiometric 1065 olduğu için düşük devirdeki o kadarlık fark sorun değil. Yüksek devirde ise benzin ile arasında çok az bir fark var. Yüksekde 1065 lambdayı tam tutturuyor. 7bin devire kadarda sorunsuz çeviriyor makine. Dünkü son ölçümle benzidne 89 KW, LPG de 93 KW veriyor... Benzin torku 144nm -4100 d/dk LPG torku 147 nm - 3900 d/dk Kısacası arabayı LPG ile çiplemiş oldum. Yazarken bunlar tabi basit geliyorda kaç kere dinamometreye girdiğimi ben bile unuttum artık. Tüketimi son hali le henüz hesaplamadım. Ama çok abaracağını sanmıyorum.
Bunları neden yazdım? LPG işini herkes yaparım sanıp dalıyor. Ama %90 unun enjektör ve PWM hakkında en ufak bir fikre bile sahip olmadıkları bir gerçek. Onlar manifolt delip rekor takmaktan ötesine geçememiş durumda tırmalıyorlar. Eski kaportacılar bile derme çatma yerlerde LPG kiti takma gayretine girişiyorlar. Eğer arabanızda sorun yaşansın istemiyorsanız, TSE si olan kendi bünyesinde imza yetkisine sahip 'deneyimli' mühendis istihdam eden bir yerde taktırın.
bmw'ye lpg takılmaz. (şahsen)![]()
vectra cdx'e taktırdık 6 ay kadar önce.. su ana kadar 2 kez problem cıkarttı onlarıda hallettiler.. bir problem yok..
takan yerdeki arkadaslar %40 tasarruf saglar dediler bize.. gayet memnunuz![]()
bu arada bmw'ye takılmayacağını nerden cıkarttınız anlamadım? dünyanın en pahalı benzinini kullandığımızın farkında değilsiniz sanırım![]()
sıkıntı yok, o da bizim aracımız
öteki mi? o da bizim
diğeride bizim
dünyanın en pahalı benzinini kullanıyosak arabanın bi suçu yok ama. o halde 3.20 bmw kullanmayalım. 1.6 v-tec kullanalım, hem ne güzel ekonomik bi araç o. arabaya anlam veren motorudur bence. lpg'ye tamamen karşı değilim ama özellikle mercedes, bmw, audi gibi premium araçlara lpg çok abes kaçıyo. çünkü ekonomi düşünen insanlar bu tür araçlar kullanmaz. çünlü bi e46'yı 15.000 km bakımına sokmak ne kada biliyo musunuz?
Bu lpg işi kafamı karıştırıyor benimde,kimisi yeni nesil sıralı sistem gayet sorunsuz kullanıyorum derken kimisi de memnun değil sökme peşinde.
Takılırmı yoksa takılmazmı![]()
3.16 ti'm wardı zamanında az cok fiyatlardan haberdarım..
yurtdısında lpg'li type'rların piste cıktığını biliyormuydun ? lüks deil ama sınıfının en hızlı arabasına lpg takmıs adamlar..
bence lüks otomobillere lpg takmak abes kacmak deil mantıklı düsünmektir... tabi satma düsüncesi yoksa sahibinin...
sıkıntı yok, o da bizim aracımız
öteki mi? o da bizim
diğeride bizim
Valla ister BMW olsun ister başka bir marka.. İkiside yakıt. Hatta LPG daha temiz ve performanslı bir yakıt. Doğru uygulanırsa sorunsuzda çalışıyor. 3.15 yerine 1.75 vermek varken neden fazla olanı tercih edeyimki?
Kaldı ki; BMW si olan insan parası olan insandır. Parası olanda paranın hesabını biliyor demektir.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)