User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Motor çok soğuyor..

  1. #1

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Motor çok soğuyor..

    2011 model 85 lik yazılım yapılmış Fluance e biniyorum.
    Aracı rampa aşağı 5 viteste kendi halinde bıraktığımda (2-3km lik mesafe) ya da aracı sıkıştırmadığımda içerideki hararet göstergesi seviyesi düşüyor, havalandırma serin üflemeye başlıyor.
    Aklıma ilk gelen fanın çok fazla çalıştığı geliyor.
    Sizin fikriniz nedir bu konu ile ilgili? Zararı olur mu sizce?

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Termostat erken açıyor olabilir. Ama 2011 model arabada termostat arızası olacağını sanmıyorum. Muhtemelen orjinal termostatı erken açmak üzere ayarlanmıştır.

    Termostat erken açmasa bile siz fanı çok açıyor olabilirsiniz. Unutmayın ki yokuş aşağı inerken gazdan ayak çekilince yakıt kesilir. Motor zaten soğumaya başlar. Bir de üstüne kalorifer fanı açıksa motor ısısı hızla düşer.

    Sonuç; normal bir durum.

  3. #3
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen bencede normal durum.bende denemiştim.hatta bizim evden çıkınca yokuş ınıyorum 5 dk gibi motor ısınmıyor

  4. #4
    BurakCengizhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynısı banada oldu puntoda. Havalar soğuk + rampa aşşağı benzin gitmiyor motora çok normal

  5. #5

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ettim...

  6. #6
    cetinkaya55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    56
    Şehir
    İSKENDERUN-SAMSUN
    Mesaj
    439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yinede termostadı kontrol ettirmelisiniz,açık kalma ihtimalide olabilir,derim

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence termostad sıkıntılı açık kalmış yada tam kapatmıyor olabilir.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8
    sinan-s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Bostancı/Suadiye/Etiler
    Mesaj
    6.313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normal gibi durum ama servise bi sormak lazım
    2003 BMW E46 330 Cİ Topassss
    2006 BMW E46 318 Cİ SİYAH (SOLD)
    ]2001 PEUGEOT 106 GTI SARI SOLD)
    1998 DOĞAN SLX 1.6.İE BORDO (SOLD)
    2008 PORSCHE 911 TURBO S SiYAH (SOLD)

  9. #9
    cetinkaya55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    56
    Şehir
    İSKENDERUN-SAMSUN
    Mesaj
    439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Termostat erken açıyor olabilir. Ama 2011 model arabada termostat arızası olacağını sanmıyorum. Muhtemelen orjinal termostatı erken açmak üzere ayarlanmıştır.

    Termostat erken açmasa bile siz fanı çok açıyor olabilirsiniz. Unutmayın ki yokuş aşağı inerken gazdan ayak çekilince yakıt kesilir. Motor zaten soğumaya başlar. Bir de üstüne kalorifer fanı açıksa motor ısısı hızla düşer.

    Sonuç; normal bir durum.
    merakımdan soruyorum yani anlamak için; motora yakıt gitmemesi ve veya piston tepelerini soğuması motor bloğunun soğuması ile ne kadar? alakalıdır.

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cetinkaya55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merakımdan soruyorum yani anlamak için; motora yakıt gitmemesi ve veya piston tepelerini soğuması motor bloğunun soğuması ile ne kadar? alakalıdır.
    İçten yanmalı bir motoru, yanma odasında gerçekleşen yanma olayı ısıtır. Benzinli bir motorda verim ~%25, dizel bir motorda ~%35 civarındadır. Kalan kısmı ısı olarak açığa çıkar. Bu da egsoz, kalorifer ve radyatörden atılır.

    Yeni nesil motorlarda genelde alüminyum blok kullanılır. Kısa sürede ısınırken kısa sürede de soğurlar. Halbuki örneğin eski dizel motorlarda kullanılan döküm bloklar geç ısınmalarına rağmen geç soğurlardı. Bu yüzden yeni araçlarda bu başlıktaki gibi durumlara daha çok rastlanıyor.

    Gelelim bu başlıktaki olaya.

    Araçta hiç radyatör olmasa ve tüm su motor bloğunda dolaşsa bile eğer viteste gaza basmadan yokuş iniliyorsa motor hızla soğur. Çünkü motorda ısı üreten yanma olayı gerçekleşmiyordur. Sürtünme de yağlama ile minimuma indiğinden herhangi bir ısı kaynağı kalmamıştır. Hatta bu soğuma kontak kapalı haldeki soğumadan bile daha hızlıdır. Çünkü devirdaim çalışmaktadır.

    Ve hatta aşırı soğuk havalarda, bazı dizel motorlar rölantide çalışırken bile kalorifer havayı dışarıdan alacak şekilde ayarlanıp son kademe fan açılırsa motorun hacmine ve yapısına göre rölantide dahi soğuma ihtimali vardır.

  11. #11
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    termostad ın kaçırıyor olabilir. bir nebze soğur normal ama ısıtıcı ılınacak kadar soğumaz.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  12. #12
    By_MuGeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Çorum
    Mesaj
    580
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    termostat arızalı

  13. #13
    Serkan06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara-akçay
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı sorun bendede vardı geçen hafta sonu termostatı değiştim düzeldi.
    farkı yaratan ayrıntılardır...

  14. #14
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bencede normal durum ama şöyle bir durum var. bende uno varken enjeksiyonlu yokuş aşağı 90dereceden 50dereceye kadar düşmüştü 4-5km de. bu normal.

    207 rc varken aynı yerde önce 90 dereceden 60-70 derece civarına sonra tekrar 90a geldi. gaza hiç basmadım. buna anlam veremedim
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence durum gayet normal.
    115 tdci motor da aynısını yapıyor. çok soğuk havada kalorifer radyatörü motorun ısısını düşürüyor. geçen gece havaalanında gelen yolcu beklerken parkettim, bekliyorum. baya rötar yaptı uçak. dışarısı -2 dereceydi. ben de motoru çalıştırdım, koltuğu yatırdım, klimayı 22 dereceye ayarlayıp kapıları kilitleyip uyudum. yarım saat sonra uyandığımda hararet göstergesi minimumu gösteriyordu.
    enerji hesabı yapmadım ama, rölantide saatte 0.4 litre dizel yakarak ya da, yarım saatte 0.2 litre yakarak hem motoru delta 92 derece hem de yolcu mahalini delta 24 derece seviyesinde sıcak tutmak o kadar da mümkün görünmüyor mantık olarak zaten.

  16. #16
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunun 2 nedeni olabilir
    zaten o.b.k güzel açıklamış.

    1- normal
    blok aluminyum, zaten yokuş inerken yakıt kesiliyor motor soğumaya başlıyor + havalarda soğuk, kaloriferde açık olunca sıcaklık çabuk düşüyor çünkü o sırada su devirdaimi hala çalışmaya devam ediyor, yani sıcaklık veren birşey yok aksine soğuma için herşey var .

    2-belki termostat kaçırıyor olabilir
    bir ihtimal, bunu kafaya takmalımı? düşünülür
    ben olsam normal kullanımda veya sakin uzun sürüşte sıcaklık istenmeyen dereceye düşmüyorsa hiç kafaya takmazdım .

  17. #17
    Selman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.651
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı problem vardı. Termostat bozulmuş açık kalıyormuş. Değiştirdik problem kalmadı.
    SongürGarage

    USPeformance
    by UtkuSelamoğlu

  18. #18

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu sabah farkettiğim bir gelişma daha var.
    İşe otobandan gidip geliyorum. Arabayı sıkıştırmazsam sıcaklık seviyesi yine normalin altına düşüyor.
    Bu hafta termostata baktırayım. Ne de olsa garantili ve kiralık araba

    Ayrıca, ev-iş arası 32km.
    Kalorifer de hiçbir zaman bu arabayı ısıtmıyor.

  19. #19
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben daha ısınan bir dizel araba görmedim yüksek devirlere çıkmadıkça hep soğuk hep soğuk.

    Açıklamalar bilgiler çok güzel teşekkürler.
    Dr.Ecu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •