User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Swap sonrası motorun kasaya verdiği titreşim sorunu ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Swap sonrası motorun kasaya verdiği titreşim sorunu ?

    Aracımda orjinali olmayan farklı motor&şanzıman ikilisi bulunmakta.Bu motor ve şanzımanı araca yüklediğim günden bu yana beni rahatsız eden bir durum var.Belirli devirlerde anlamsız bir titreşim söz konusu bu titreşimi aracın içerisinde bariz bir şekilde hissedebiliyorsunuz ve çok rahatsız edici.Araç duruyorken boşta gaza bastığımda 2500 - 3000 devir arası arabanın kasasını ciddi manada titreten bir durum söz konusu.Motor soğuk iken çok daha fazla titreşim oluyor ısındıkça azalıyor ancak bir seviyeden sonra hep aynı.

    Motor takozlarını daha yumuşak olanları ile değiştirdim titreşim azaldı ama hala rahatsız edici boyutta.Sizce problem neden kaynaklanabilir ? Özellikle swap konusunda tecrübesi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.Volant ı çıkma almıştım acaba volatta bir adilik söz konusu olabilirmi ? Baskı balata takımını sıfır mapa marka almıştım.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor kulak ve takozlarının hepsi asmayamı çalışıyor alttan taşıyan destek varmı? motorun orjinal kulaklarının çekme ve taşıma yönlerine sadık kalmanızı tavsiye ederim

  3. #3
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Volanda balans olsa bunu kavrarkende çok rahat hissetmez misiniz?
    Dr.Ecu

  4. #4
    cabriolet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    M Town
    Mesaj
    2.175
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya benim arabamdada belli devirlerde aşırı bi titreşim vardı egzozdan yapıyomuş çözdüm sonunda bence egzozuda bi kontrol edin

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor ford taunus motoru.Taunusun motor takozlarını kullanmıştım önce ve felaket titreşim vermişti kasaya zaten taunusların takozları çok sert kaya gibi.Daha sonra tofaşların içten yaylı takozlarını kullandım taunusunkilere nazaran bariz yumuşak titreşim bir nebze azaldı ancak hala devam etmekte.

    Alıntı palamut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor kulak ve takozlarının hepsi asmayamı çalışıyor alttan taşıyan destek varmı? motorun orjinal kulaklarının çekme ve taşıma yönlerine sadık kalmanızı tavsiye ederim
    Asmaya çalışıyor derken ne demek istediniz?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cabriolet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya benim arabamdada belli devirlerde aşırı bi titreşim vardı egzozdan yapıyomuş çözdüm sonunda bence egzozuda bi kontrol edin
    Egsoz mu çok garip bu Egsoz sistemimdeki tek sıra dışı olay borularımın 45 lik olması gerekiyorken 40 lık olması susturucular vs. motorun kendi susturucuları.Acaba boru çapı buna neden olurmu ?


    Alıntı Enes-x Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Volanda balans olsa bunu kavrarkende çok rahat hissetmez misiniz?
    10 kalkışın en az 5 - 6 sı kavrama anında titreme yapıyor zaten
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    muhtemelen motor takıldıkdan sonra kasaya dokunan bır yer vardır , ıçerıden barız şekılde hıssedılen vıbrasyon var anlatmak ıstediğiniz bu sanırım, eksozda olabılır bu dıkkatlıce ıncelersenız gorursunuz kolay gelsın

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ona dikkat ettim kasaya dokunan hiç bir yer yok egsozda dahil olmak üzere.Zaten her devirde yok 2500 devirde titreşim başlıyor 3000 - 3200 gibi kesiliyor devam edersem gaza basmaya 6000 devir gibi yine aynı şekilde bir titreşim oluşmaya başlıyor.

    Şöyle bir durum var şaftı custom yaptık kaplin denilen lastik takoz yok ancak çift mavsallı.Acaba motordaki titreşim şaft üzerinden diferansiyele yürüyüp ordanda kasaya geliyor olabilirmi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9
    Velter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sifir aldigim Megane Coupe'de ayni problemle karsilastik. arac 20 gun serviste yatti ve sorunun volan'da oldugunu kesfettiler. Volan deisti titresim kalmadi.

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende volant yada baskı balata ikilisinden şüpheleniyorum açıkçası.Volantı zaten çıkma almıştım niye almışsam
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ömer abi motor kulaklarını ve şanzuman kulağının detaylı resimlerini çekip koyarmısın

  12. #12
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ipin her ucu poklu deynek

    motor takozlarından kaynaklanabilir

    motor kasılmış durumda yerine montajlanmış olabilir

    şaft custom bundan dolayı olabilir

    volan atık olabilir

    edit: bu yüzden tek bir yere yönlenmeyin
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  13. #13
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Büyük ihtimalle şanzıman şaseye değiyor.

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Buyur çağrım.

    Sol taraf ;





    Sağ Taraf ;





    Buda daha önceden mavsallı düzenek için çekmiş olduğum foto ancak şanzıman takozu bağlantısıda görünüyor şayet yeterli olmaz ise daha detaylı foto çekebilirim.

    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E0041 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ipin her ucu poklu deynek

    motor takozlarından kaynaklanabilir

    motor kasılmış durumda yerine montajlanmış olabilir

    şaft custom bundan dolayı olabilir

    volan atık olabilir

    edit: bu yüzden tek bir yere yönlenmeyin
    Motor kasılmış durumda olamaz sanıyorum çünkü motoru ve şanzımanı birleştirip motor dairesine indirdik askıya alıp gerekli ayarlamaları yapıp motor ve şanzıman takozu ayaklarını ona göre yaptık yani herhangi bir kastırma vs. söz konusu olmadı.

    Şaft benide düşündürüyor ancak baştada belirttiğim üzere araç sabit duruyorken boşta gaz verdiğimde de titreşim söz konusu.




    Alıntı Mechanix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Büyük ihtimalle şanzıman şaseye değiyor.
    Bunun olma ihtimali yüzünden iki kez kontrol ettim ama kasaya değen sürten hiç bir yer yok bundan eminim artık.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  16. #16
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Asmaya çalışıyor derken ne demek istediniz?
    bazı takozlar motorun ağırlığını alttan yastık gibi beslerken bazıları ise egzoz askısı gibi şaseye asarak taşır. orjinal kulakların yönlerine sadık kalmazsanız tüm kulaklar aynı yönden taşıyorsa bu da vibrasyon problemine sebep olabilir. kadett c c20xe swapta benzer sorun yaşamışlardı.

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Himm anladim ayni tip motor takozu kullandik bizde yani asmali degil yuku uzerine alan tip takozlar.Taunusun kendi takozlarida kullanmis oldugum su anki takozlarda bu sekilde islev goruyor yani takozun calisma prensibi konusunda aykiri bir durum yok.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı palamut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kadett c c20xe swapta benzer sorun yaşamışlardı.
    Peki ne şekilde bir çözüm ürettiler bilginiz varmı ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  19. #19
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Direksiyon mili motorun herhangibir parçasına değiyor olabilir mi ? Egzoz vs vs .

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •