User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Zengin Karışım ve Sonuçları

  1. #1
    dilbata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Zengin Karışım ve Sonuçları

    Aracım turbo integra aracı ilk aldığımda 9 ay önce 190 hp dyno sonucu almıştım.Yakın bir zamanda enjektörleri ve intercoolerı büyüttüm intercool büyüttükten sonra turbomun dolması biraz gecikti daha önce 2800 gibi başlardı.Şimdi ise 3500 gibi başlıyor.Sonrasında İzmirde İsmail adında bir arkadaşa chip attırdım.üç gün öncede dynoya girdim ama bu sefer yaklaşık 155 hp dyno ölçümü verdi.Çok şaşırdım.Aracım dip gazda 5000 devirlere yaklaştığında 10 afr göstermeye başlıyor ve kesiciye kadar böyle gidiyor..Zaten üst devirlerde hızlanma iyi olmuyor.Motorda sanki bir boğulma sesi gibi sesler geliyor sebeb enjektörler ve intercoolerın büyümesimidir acaba? Çoğu arkadaş pistonları resmen yıkadığımı söylüyor.Yakıtta zaten çok yakıyor şuanda..Maddi imkanlardan dolayı P28/s300 takamadık ayarsızda olsa chipli şekilde gidiyoruz kısaca demek istediğim;

    Zengin karışım nedir? Gücü nasıl etkiler? Araca zararı nedir?

    ve benim ilk yapmam gereken nedir?Tşk ederim...

  2. #2
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaç cc enjektör taktınız bilgi yok fakat araç stock motor oem beyinle turbo ise oem enjektörleri takın intercooler üzerinde kalsın daha sonra p28 s300 gibi bir beyine geçince büyük enjektörleri takıp ayarı yaparsınız pr4 te yazılım yapılabiliyor iyi bir mapper basit bir şekilde ayarlayabilir..0.5 barda oem beyin oem enjektör gayet güzel afr değeri verir

    motor oem değilse basınç çok fazlaysa yazılım şart motoru kırarsınız anladığım kadarı ile stock motor turbo düşük bir basınç

    çok bilinmeyenli bi denklem...
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  3. #3
    dilbata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    550cc enjektör motor pistonlar forget

  4. #4
    gorke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Ist
    Mesaj
    2.029
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10afr çok zengine kalıyo, heleki dip gazlarda süre geliyosa motor içi çok fazla detonasyona uğruyor demek. segman kanallarında sıkıntı yaşıyo olabilirsiniz. motor içi vuruntu yüzünden çok fazla güç kaybetmiş olabilirsiniz. tabi bunlar ihtimaller. ama bu şekilde motor ömrüne çok zarar vermiş olabilirsiniz. bence çok fazla zorlamayın tavsiyem, ecu alabildiğinizde tüm kontrolleri yaparak deneyerek devam edin derim. bazen aceleci davranmak, beklediğiniz 2-3 ay kadar karlı olmayabilir. ayrıca sadece 10afr ecusal yaklaştık ama belki daha başka bir mekanik problem vardır. ama ilk olarak ecusal düşünmek mantıklı yazdıklarınıza göre, tabi diğer noktalarında fizibilitesini yapmak gerek.
    Sakin güç...

  5. #5
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dilbata Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    550cc enjektör motor pistonlar forget

    specleri ve kaç bastığınızı yazın güzel cevaplar alırsınız hiçbir bilgi olmadan insanlar yorum yapmak istemiyor açıkçası
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dilbata Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracım turbo integra aracı ilk aldığımda 9 ay önce 190 hp dyno sonucu almıştım.Yakın bir zamanda enjektörleri ve intercoolerı büyüttüm intercool büyüttükten sonra turbomun dolması biraz gecikti daha önce 2800 gibi başlardı.Şimdi ise 3500 gibi başlıyor.Sonrasında İzmirde İsmail adında bir arkadaşa chip attırdım.üç gün öncede dynoya girdim ama bu sefer yaklaşık 155 hp dyno ölçümü verdi.Çok şaşırdım.Aracım dip gazda 5000 devirlere yaklaştığında 10 afr göstermeye başlıyor ve kesiciye kadar böyle gidiyor..Zaten üst devirlerde hızlanma iyi olmuyor.Motorda sanki bir boğulma sesi gibi sesler geliyor sebeb enjektörler ve intercoolerın büyümesimidir acaba? Çoğu arkadaş pistonları resmen yıkadığımı söylüyor.Yakıtta zaten çok yakıyor şuanda..Maddi imkanlardan dolayı P28/s300 takamadık ayarsızda olsa chipli şekilde gidiyoruz kısaca demek istediğim;

    Zengin karışım nedir? Gücü nasıl etkiler? Araca zararı nedir?

    ve benim ilk yapmam gereken nedir?Tşk ederim...

    öncelikle wideband afr cihazın 10 dan aşağıyı gösteriyormu ?
    AEM ler minimum 10 değilmi ?
    ya afr 8 ise ?

    fazla zengin karışım gücü düşürür
    çok yakarsın
    ve harbi çok zengin ise piston inip çıkarken oluşan segmanların etrafındaki yağ film tabakası yok olur,
    bu sefer metal metale sürter ve kısa zamanda segmanları bitirirsin.
    yağ ömrün kısalır, yağ çabuk bozulur


    forget > Forged olarak yazılır
    daha dayanıklı piston, piston kolu malzemesine denir
    (örnek: wossner marka forged piston taktık kanka)

  7. #7
    dilbata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle wideband afr cihazın 10 dan aşağıyı gösteriyormu ?
    AEM ler minimum 10 değilmi ?
    ya afr 8 ise ?

    fazla zengin karışım gücü düşürür
    çok yakarsın
    ve harbi çok zengin ise piston inip çıkarken oluşan segmanların etrafındaki yağ film tabakası yok olur,
    bu sefer metal metale sürter ve kısa zamanda segmanları bitirirsin.
    yağ ömrün kısalır, yağ çabuk bozulur


    forget > Forged olarak yazılır
    daha dayanıklı piston, piston kolu malzemesine denir
    (örnek: wossner marka forged piston taktık kanka)
    zaten aracı alırken turbo vardı üzerinde motor içi hepsi yapılmış aldım ben gerçi nasıl bir malzeme ve nasıl bir işçilik yapılmış daha önce onuda bilmiyorum açıkcası neyse afr evet 10 gösteriyo ama belki daha düşüktür bilemiyorum çünkü 10 afr yi ben 5000 devirlerde görmeye başlıyorum 5000 den önce yavaş yavaş mesela 14-13,5-13-12,5-12-11,5-11 şeklinde bastıkça düşüyor tam 5000 lere geldiğimde afr 10 oluyor ve bu kesiciye kadar gidiyor çok basmıyorum gerçi bu durumdan sonra ama ciddi bir güç düşüşü var, hani bundan sebebmidir diye konu açma gereği duydum. Ayrıca zengin karışım gücü düşürür demişsin işte bu düşüş çok ciddi bir düşüşmüdür yani 35hp birden nasıl düşürür aklım almıyor.Arabayı aldığımda ilk dyno da 190hp gelmişti.Takii enjektörler ve intercooler değişene kadar...

  8. #8
    melih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    İsT.
    Mesaj
    2.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    afr n 10 a düşüyor ise devir cevirme bence sonra umadığın yerde sorunla karşılaşırsın en azından bi p28 beyin alıp ayarlatman daha iyi olur. ama s300 den asla şaşma hp düşüşüde chip nasıl atılmışsa ondan olur diye düşünüyorum zaten araçta isteksiz bi gidiş vardır.

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla zengin karışım kaç beygir düşürür diye bir ölçü yok
    o araca motora karışıma göre değişir, ama hoş değil

    bence sen ciddi olarak olayı araştır
    ne kadar zengin ? eğer 10 afr lerde geziniyorsan ok
    çünkü genelde fabrika çıkışlı araçlarda 10 larda falandır afr leri tam gazda
    subaru, evo falan

    ama dediğim gibi çok daha zenginlere gidiyorsa başına iş alırsın benden söylemesi

  10. #10
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Bence basinc dusuyor aracta, zengine dusuyorsun....
    Built to fall....

  11. #11
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pistonlari benzinle yikiyorsan eger cok sakat.sekmanlarin donmeye basladiysa yakinda yagi yukari basmaya baslar.bence sorunu cozmeden 5000 e gelme. Vw grubunda benim basima gelmisti.

  12. #12
    dilbata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Segmanların bittiği veya biteceğini nasıl anlarım en basit yöntemle ? En iyi test nedir bunun için?

  13. #13
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ...................
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #14
    gorke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Ist
    Mesaj
    2.029
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en mantıklı test kompresyon testi olacaktır bnm düşüncem.

    bknz;

    http://www.techturkey.com/forum/maka...i-anlatim.html
    Sakin güç...

  15. #15
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bu işlerin içindeyken turbo bir honda dendimi 10 sefer düşünüyorum siz hiçbir bilginiz olmadan nasıl almaya cesaret ediyorsunuz şaşırıyorum

    hiçbirşey yapamıyorsan araçta değiştirdiğin enjektörler ile intercoler geri tak arabanıda kurcalama
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  16. #16
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araci aldiginizda turboluysa nasil 190 hp guc veriyor ki? zaten stock integra typer 190 hp degil mi? aracinizin motorunun b18c6 olmasi gerek..

  17. #17
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3.276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim bildiğim tr de integra typer yok arkadaşınki standart tegin turbolanmış versiyonu büyük bir ihtimal
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  18. #18
    dilbata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M power Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim tr de integra typer yok arkadaşınki standart tegin turbolanmış versiyonu büyük bir ihtimal
    Evet standart profilimdeki resim sadece...

  19. #19
    dilbata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E0041 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben bu işlerin içindeyken turbo bir honda dendimi 10 sefer düşünüyorum siz hiçbir bilginiz olmadan nasıl almaya cesaret ediyorsunuz şaşırıyorum

    hiçbirşey yapamıyorsan araçta değiştirdiğin enjektörler ile intercoler geri tak arabanıda kurcalama
    Haklısın ama biz bierek aldık zaten...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •