User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
32 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: external wg. vs cut out?

  1. #1
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    external wg. vs cut out?

    arkadaşlar bu iki setuptan birini uygulamayı düşünüyorum ancak kararsızım...
    her iki setuptada asıl amaç bütün araboruların çaplarıyla oynamadan egzosu rahatlatmak, en maliyetsiz yöntem bu ikisi gibi görünüyor.... araborular 60lık

    şöyleki, cut out yapılırsa çıkış hemen downpipe'ın bitiminden, orta susturucununda hemen önünden yapılacak, ve çıkış biraz arkaya doğru uzatılacak, amaç güzel iyicene gürül gürül bir ses almak, turbo çıkışından kısacık bi çıkış almak hem çok verimli olmaz hemde çok iğrenç bi ses verir gibime geliyor.... daha önce free flow bi impreza sesi duydumda mükemmeldi gerçekten

    2. olarakta ex wastegate düşünüyorum, ama bununda ses olayı pek hoşuma gitmiyor fışşşşşş diye bi ses veriyor, ama yanılmıyorsam bu olay cutout tan daha verimli olacağa benziyor, bide bu ex wastegate'lerin 0,6 0,7 0,8 barlık yayları oluyor, bu yayları neye göre tercih ediyoruz bilmiyorum....

    sizce bu iki setuptan hangisi daha iyi olur? nedeniyle yazarsanız sevinirim...

    teşekkürler....

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yigit cutout i orjinal orta susturucuyu iptal edip cutout oncesine genis ve kisa bir susturucu sonrasina koymani tavsiye ederim. Biraz back pressure gerekiyor bence yoksa ilk tepkisi cok olecek arabanin. senin turbonda buyuk.
    IN BOOST WE TRUST

  3. #3
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım abi ama busefer cutout kapalıyken normal egzosun sesi artacak, şu hali bile uzun yolda belli bi süre sonra hoş olmuyor.... backpressure olayını bende düşündüm evet, onun için cutout'u 40'lık gibi bir boru ile yapmayı planlıyorum....

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    40 mi. Olm saka mi yapiosun. Benim curout 76lik. Orta susturucuyu iptal etmiosun sadece daha genis susturucu koyuyorsun.bi de cutout yspacaksan o zaman arka susturucuyu oem e cevir ses sorununda kalmaz. Bende arka susturucu ile normalden cok az daha fazla sesli ama uzun yolda sorun yok. Sadece gzlarsam sesi yuksek cikiyor. Ama rahatsiz edici degil.
    IN BOOST WE TRUST

  5. #5
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kanka cutoutunu 76 lik yapicaksin turboda faydasi cok olur super olur ex wg daha maliyetli olur bilgin olsun 40 falan ne demek duymamis olim bunlari

  6. #6
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki ex wg ye ne diyorsunuz?

  7. #7
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    external wg de verim alma ihtimalin var kanka ki alırsında daha iyi olur şuandan tepkiler he sesi ayrıca çok güzel ancak sadece wg bile 400 lü rakamlarda neredeyse flanşı ıvır zıvır maliyeti yüksek olur

  8. #8
    d16y4
    Misafir
    wg arabayımı rahatlıcak anlamadım ben

  9. #9
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ikisi bir biriyle alakasiz seyler. Bence cart die cut out yap downpipe tan 76mm. Ewg kullanacagin turbo ile alakali internal wg yoksa mecbursun ztn ya da basincini daha stabil kontrol etmek istiyosan ewg kullanabilirsin. Yaylar ise su manaya geliyor; 0.7 bar lik yay aldiginda wg uzerine hicbie kontrol eden cihaz takmazsan max 0.7 bar basarsin. Evc mbc veya selenoid takarsanda bu yayin 2 katini max basarsin yani 1.4 bar.

  10. #10
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d16y4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wg arabayımı rahatlıcak anlamadım ben

    external wg in çıkışı geri egzoısa verilmiyeceği için wg açıldığı andan itibaren egzos çıkışını rahatlatacaktır..... yanlış bişeymi var anlattığımda?

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    external wg in çıkışı geri egzoısa verilmiyeceği için wg açıldığı andan itibaren egzos çıkışını rahatlatacaktır..... yanlış bişeymi anlattığımda?
    her external wastegate uygulamasında eksoz gazı doğrudan dışarı atılılır diye bişey yok ama..

    Turbo eksoz salyangozu ile external wastegate çıkışını birlikte susturuculara gönderecek downpipe kullanırsın, bu durmda e wastegate i doğrudan dışarı atmamış olursun ki birçok uygulama böyledir genelde..

    ben motor kompartımanına yakın yerde exterrnal wastegate i dışarı vermek gibi bir uygulamaya çok sıcak bakmıyorum açıkçası (kirlilik ve sıcak eksoz gazlarının vereceği zarardan ötürü), ama kaputtan dışarı verilen uygulamalar pekbir vahşi duruyor orasıda ayrı konu

  12. #12

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    06
    Mesaj
    5.495
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    WG diyorum direk, ses içinse eger herşey ap ayrı bişey
    " Kontrolsuz güç gerçek güçtür. "

    https://www.instagram.com/alpataktv/

  13. #13
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbonuz ne tam olarak bilmıyorum ama gt28 üstü turbolarda external kullanın daha küçükse bi esprisi yok hatta vites aralarında spool süren bile artar yanlış modifiye mağduru olursun , external wes. yayı ne ise onu 2 ile çarp o basıncı basarsın en fazla , ama turbonuzda internal wesgate sökülü yada benım eksozum dar ve ben fazla basınç basıcam diyosan external tak

  14. #14
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her external wastegate uygulamasında eksoz gazı doğrudan dışarı atılılır diye bişey yok ama..

    Turbo eksoz salyangozu ile external wastegate çıkışını birlikte susturuculara gönderecek downpipe kullanırsın, bu durmda e wastegate i doğrudan dışarı atmamış olursun ki birçok uygulama böyledir genelde..

    ben motor kompartımanına yakın yerde exterrnal wastegate i dışarı vermek gibi bir uygulamaya çok sıcak bakmıyorum açıkçası (kirlilik ve sıcak eksoz gazlarının vereceği zarardan ötürü), ama kaputtan dışarı verilen uygulamalar pekbir vahşi duruyor orasıda ayrı konu
    e bukadar ayrıntıyı bende biliyorum zaten abi sağol yinede wg yaparsam çıkışı olduğu yerde bırakmam sağdan soldan illa bi yer bulur drek dışarı tahliye ederim düşüncem zaten o yönde

  15. #15
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CGR328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbonuz ne tam olarak bilmıyorum ama gt28 üstü turbolarda external kullanın daha küçükse bi esprisi yok hatta vites aralarında spool süren bile artar yanlış modifiye mağduru olursun , external wes. yayı ne ise onu 2 ile çarp o basıncı basarsın en fazla , ama turbonuzda internal wesgate sökülü yada benım eksozum dar ve ben fazla basınç basıcam diyosan external tak
    şimdi turbo olarak wf35 kullanıyorum sti turbosu, bütün ara borular 60lık son susturucuda 60lık, wf35'i yeni taktım ve 60lık boruların aracı birqz sıktığını hissettim, bu sebeple komple egzos yapmaktansa bunun gibi yöntemlere başvurayım dedim, kısaca olay bu şuan tam 1 bar basıyorum basınç açmayıda düşünmüyorum araç fakirde kalıyor...

    basıncı kontrol etmek için aem truboost kullanıyorum

  16. #16
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alp1903 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    WG diyorum direk, ses içinse eger herşey ap ayrı bişey
    yav knka ne biliyim tam ısınamadım wg sesine nedense fışşşşşşşş diye ses yapıo

  17. #17

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    06
    Mesaj
    5.495
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yav knka ne biliyim tam ısınamadım wg sesine nedense fışşşşşşşş diye ses yapıo
    Ya kanka basınç işini düşün wg al derim bide bodrumda daha cok dikkat çekersin iki üç bastıgında gözler sende hahahha
    " Kontrolsuz güç gerçek güçtür. "

    https://www.instagram.com/alpataktv/

  18. #18
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eksoz borularını 76 lık yap öbürlerleriyle uğraşmak daha külfetli

  19. #19
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CGR328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eksoz borularını 76 lık yap öbürlerleriyle uğraşmak daha külfetli
    iskender o ara borulara falan kaç kuruş alır bilionmu?

    öle sanayi işi kıvırma boru egzos olmaz

    yinede sağol

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •