User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Yönlü Lastik ve Çekme Olayı

  1. #1
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yönlü Lastik ve Çekme Olayı

    Arkadaşlar;

    çok kafaya takılacak bişi değil ama genede merak ettim sorayım dedim.

    aracım düz yolda giderken hiç çekme - akma - kayma vs yapmıyor. ama bozuk yola girdiğimde (bozuk yoldan kasıt yolun boylamasına dalgalı olduğunu yada bi tarafa doğru hafif eğimli olduğunu düşünün) araba sağa veya sola çekiyor. Direksiyonu biraz daha sert tutmam gerekiyor sadece. rot ayarı felan yeni yaptırdım, o tip bir problem olacağını sanmıyorum. aracımda yönlü lastik var ve bildiğim kadaryla yönle lüastikler bu tip çekme yapabiliyor.

    ayrıca ayarlı koniler var ve açıkcası sertlik ayarına hiç bakmadım. ne durumdadır, ayarları eşitmi onuda bilmiyorum.

    var mı bu tip çekmenin sebebini bilen yada başına gelen?

    dediğim gibi çok sıkıntı yaratacak bişi değil ama genede merak ettim.

  2. #2
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yönlü lastikler dalma yapabiliyor, bende rs de aynı tecrübeyi yaşadım, fakat koni varsa hepsinin sertlik ayarı felan eşitmi bir baksanız iyi olur sanırım.. hatta kayseriye giderken aracla yol calısması vardı, dışarıdan vermişler yolu ve balık sırtınıda biraz abartmışlardı, meğil var kenara dogru, direksiyonu tutmadıgım zamanlar hüüp sağa dogru kayıyordu araba
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben geçen sene çok uğraştım olay lastikler yüzünden oluyor rot ayarı düzgün olsa bile aniden çekiyor sağa sola başka lastik takın muhtemelen düzelecektir
    RACE WERKS

  4. #4
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Araç üzerindeki lastikler normalden geniş mi?

    Geniş lastikler, özellikle ön takım ayarları değiştirilmiş ise (düşük caster değeri, neutral ya da "out" toe değerleri) mutlaka yolun yüzeyini takip eder.

    Tramline ya da tramlining diye arayın, konu çok geniş.

  5. #5
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yönlü lastikler dalma yapabiliyor, bende rs de aynı tecrübeyi yaşadım, fakat koni varsa hepsinin sertlik ayarı felan eşitmi bir baksanız iyi olur sanırım.. hatta kayseriye giderken aracla yol calısması vardı, dışarıdan vermişler yolu ve balık sırtınıda biraz abartmışlardı, meğil var kenara dogru, direksiyonu tutmadıgım zamanlar hüüp sağa dogru kayıyordu araba
    aynen öle mehmet hocam, eğimli yolda direkt kaçıyor araba .) çok değil ama genede kaçıyor. özellikle 10-20 gibi düşük hızlarda.


    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben geçen sene çok uğraştım olay lastikler yüzünden oluyor rot ayarı düzgün olsa bile aniden çekiyor sağa sola başka lastik takın muhtemelen düzelecektir

    ilk aldığımda önlerde 45 yanak lastik vardı. taban çlçüleri felanda farklıydı ama o zaman olmuyodu böle bişi yanlış hatırlamıyorsam.


    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç üzerindeki lastikler normalden geniş mi?

    Geniş lastikler, özellikle ön takım ayarları değiştirilmiş ise (düşük caster değeri, neutral ya da "out" toe değerleri) mutlaka yolun yüzeyini takip eder.

    Tramline ya da tramlining diye arayın, konu çok geniş.
    abi normalden geniş olablir lastikler, ölçülerini bilmiyorum bakarım ama. dediğim gibi işin ilginçi düz yolda hiç bişi yok. ip gibi gidiyor araba, nerdeyse direksiyonu tutmama gerek yok ama bozuk yolda kayıyor. yazın sonuna doğru travers felan sökücek, dediğin ayarlara baktırırım, içim rahat etsin.

  6. #6
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki gaza basınca oluşan çekmenin nedeni nedir ?

  7. #7
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki gaza basınca oluşan çekmenin nedeni nedir ?

    gaza basınca, yada araba patiye düşünce çekme olmuyor bende.

  8. #8
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki gaza basınca oluşan çekmenin nedeni nedir ?
    Bunun birkaç nedeni var:

    Önden çekişli araçlarda, salıncak burçlarının eskimesinden, iç rotların aşınmasına, rotillerin gevşemesine kadar bir çok neden vardır.

    Arkadan çekişlilerde, eğer IRS değilse arka süspansiyonun yeniden yerine oturtulup ayarlanması gerekir.

    IRS var ise, yine tüm salıncak burçlarının elden geçmesi ve ayar gerekir. Ön takımda da, rotillerden şüphelenilir.

    Tüm bunlardan önce lastik basınçları, amortisörlerin ne durumda olduğu, amortisör ya da strutların üst bağlantıları, toe açıları, yayların durumu kontrol edilmelidir.

    (Daha yemek yemedim, açlıktan sıra ile yazamıyorum. Hipoglisemi böyle bir şey..)

  9. #9
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunun birkaç nedeni var:

    Önden çekişli araçlarda, salıncak burçlarının eskimesinden, iç rotların aşınmasına, rotillerin gevşemesine kadar bir çok neden vardır.

    Arkadan çekişlilerde, eğer IRS değilse arka süspansiyonun yeniden yerine oturtulup ayarlanması gerekir.

    IRS var ise, yine tüm salıncak burçlarının elden geçmesi ve ayar gerekir. Ön takımda da, rotillerden şüphelenilir.

    Tüm bunlardan önce lastik basınçları, amortisörlerin ne durumda olduğu, amortisör ya da strutların üst bağlantıları, toe açıları, yayların durumu kontrol edilmelidir.

    (Daha yemek yemedim, açlıktan sıra ile yazamıyorum. Hipoglisemi böyle bir şey..)
    abi teşekkürler bilgiler için. toe açılarına rot ayarı ile bakılabilir mi?

    bu arada şeker mi var sende de? hipoglisemi yazmışsın. bende var şeker rahatsızlığı ara ara bende de oluyor hipo.

  10. #10
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Rot ayarı yapıldığında toe açısı kontrol edilir, ayarlanır.

    Ama, işe her zaman caster ve camber ayarlarnıdan başlanır, toe en son yapılır.

    Bende çok yüksek metabolizma ve buna bağlı olarak kan şekeri düşüklüğü var.

    Acıktığımda her şekilde bir çöküş yaşıyorum. Para üstü hesaplayamam, dokuz yaşında çocuktan dayak yerim, vs..

  11. #11
    Aranel Ciryatan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/Bostancı
    Mesaj
    1.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    özellikle V desen lastiklerde çok çekme olduğunu biliyorum. pejolarda özellikle aks mesafesi 2 tarafta çok farklı olduğu için V desen lastiklerde devamlı çekme yaptığını biliyorum. hatta benim usta ben lastik alırken sakın V alma *ötü başı ayrı oynar arabanın demişti
    SimRacersTR.Net
    Türk Simülasyon Pilotlarının Buluşma Noktası

  12. #12
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    V Desenli lastiklerin sonucu budur malesef..
    Ben de 2 hatta 3 Kere rot mor cart curt ayarlattım yine de yola göre çekiyor.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  13. #13
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yek pare büyük V desenli lastik var ise yolun eğimine yada dalga varsa o dalga yönünde çekmesi gayet normal.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #14
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    195/65/15 lastikten 225/45/17 'e geçiş yaptığım zaman direksiyon yol engebelerini aşırı takip etmeye başladı, aslında fabrika verisi olarak 205/50/17 kullanmam gerekiyormuş, tabii lastiği aldıktan sonra öğrenilen bir bilgi. Garip olan durduğum yerde direksiyon eskiye göre zor dönerken, hareket halinde daha kolay dönmeye başladı.
    Bir ara goodyearın v desenli lastiği vardı adını hatılamıyorum, ıslakta çok iyi deniliyordu, ama çoğu kişi bu çekme olayından yakınıyordu.

  15. #15
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    V desenli lastik heran ölümle burun buruna olduğunuzun göstergesidir. Eğer lastik yanağınızda 35 falansa vay halinize. yoldaki yamalarda dahi çekme yapar araç. V desenli lastikten vazgeçip, eğer uygun değilse lastik yanağınızı da uygun %'de alıp güvene ve huzura kavuşabilirsiniz.

    ayrıca aracın çok düşük, sert süspansiyona sahip olmasınında etkisi çok büyük.
    M. The most powerful letter in the world.

  16. #16
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı bmwstyle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    V desenli lastik heran ölümle burun buruna olduğunuzun göstergesidir.
    Al sana bir hurafe daha..

  17. #17
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bmwstyle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    V desenli lastik heran ölümle burun buruna olduğunuzun göstergesidir. Eğer lastik yanağınızda 35 falansa vay halinize. yoldaki yamalarda dahi çekme yapar araç. V desenli lastikten vazgeçip, eğer uygun değilse lastik yanağınızı da uygun %'de alıp güvene ve huzura kavuşabilirsiniz.

    ayrıca aracın çok düşük, sert süspansiyona sahip olmasınında etkisi çok büyük.
    kaç sene V desenli lastik kullandım 45 yanak, hala yaşıyorum
    bunu neye dayanarak söylediniz ?

    bu lastik konusu zor mevzu
    kişiseldir

    ses gibi yani, çamur kayıtlı mp3 dinleyen birinin o an hayatından memnun olması gibi.
    veya 100 bin dolarlık ses sistemi ile 35 dolarlık çin malı araba teybi arasında fark göremeyenler gibi ..

    zor konu, en güzeli hiç bulaşmamak

  18. #18
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Ben de, 195/55/15'den 225/40/16'ya çıktım.

    Ama, önlerde caster açısını yükselttim, camber -2.75 dereceye çıktı, toe sabit kaldı.

    Arkada ise negatif toe verdim, camber de -2.25 derece civarına sabitlendi, mis gibi oldu.

    Bu işleri araştırıp öyle yapmak gerekiyor.
    Lastikleri, jantları aracın üzerine takmak, henüz birinci aşamadır.
    Sonra, süspansiyon geometrisinin bu yeni lastik ve jant kombinasyonu ile birlikte çalışabilmesini temin etmek gerekir.

    Ha, bunun için derdinizi anlatabileceğiniz, işi gerçekten bilen bir rot balans servisine gitmeniz gerekir.
    Ben tüm değerleri yazdım, bastım, yanımda götürdüm, başında durdum, gerekli ayarlar öyle yapıldı.

    Benim bu kadar ilgilenmem ustanın da hoşuna gitti, araç da fıstık gibi oldu.

    Ayar işi standart değildir. Kullanıcının tarzına, aracı nerede ve nasıl kullandığına, neler beklediğine göre değişir.

    Yoksa, bu iş Messi'yi kayak botu ile sahaya çıkarmak gibi olur.

  19. #19
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    50.15 toyolari cikartip saclari takip denedim bende gene sonuc ayni oldu ustalar biseyok aracinda diyorlar ama gene saga sola dalma var rol kollarindada bosluk yok tekar iyi bir onduzen ayari deneyip paylasim yaparim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •