User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Basıklık ve Çarpışma Güvenliği!

  1. #1
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Basıklık ve Çarpışma Güvenliği!

    Çoğumuz arabalarımızı daha iyi yol tutsun veya daha güzel görünsün diye basıyoruz, yere yaklaştırıyoruz, düşürüyoruz. Ama acaba bunun çarpışma anında aracın alacağı darbe ve bu darbenin kabin içine yansıması üzerinde ne gibi bir etkisi olur?

    Birebir aynı marka-model iki araçtan standart olanı ile 5cm düşürülmüş olanı kafa kafaya çarpsa hangisi daha fazla hasar görür veya hangisi hasarı kabin içine daha çok yansıtır?

    İşte bu soruların cevabı niteliğinde bir test;

    Birinin standardından 5cm düşürülmüş olması haricinde birebir aynı olan iki mondeo'nun kafa kafaya çarpışma testi...

    BORKED
    www.youtube.com/watch?v=zbKtuRMJrsg

    Eğer düşürme yol tutuş için yapılıyorsa acaba oem üreticileri bu konuya nasıl bir çözüm bulmuşlar diye bir bakarsak şu noktaya geliriz ki; otomotiv üreticileri yüksek yol tutuş hedeflediklerinde basıklıktan çok sertleştirmeye gidiyorlar. Basıklık ancak sertleştirmeyi destekleyecek kadar 2cm civarında yapılıyor. Bir aracın standartı ile örneğin AMG vs spor versiyonu arasında genelde bariz bir yükseklik farkı olmazken süspansiyon sisteminde, amortisör ve helezonlarında bariz sertlik farkları oluyor. Tüm bunları ele aldığımızda görüyoruz ki yol tutuş için düşürmek aslında doğru bir yöntem değil.

    Görsellik için yapılıyorsa o kişisel tercihe girer zaten. O konunun da bir standardı olmadığından "şu kadar görüntü için şu kadar güvenlikten taviz verilebilir" denklemi tamamen kişisel bir fonksiyon olduğundan çok da söylenecek söz yok.




    Aracın standart yüksekliğininden düşürürken acaba kaza anında darbeyi emecek hayati elemanları da etkisiz bir seviyeye mi taşıyoruz?

    Vidyo her ne kadar gayet açık olsa da belki gözden kaçan, dikkat etmediğimiz başka etkenler vardır. Düşünceleriniz, yorumlarınız nelerdir?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  2. #2
    CagkaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü-İstanbul
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugün trafikte aynı şeyi düşündüm bende
    aracımın burnu yere yakın öndeki kamyonetle karşılaştırdım da dedim, "eğer ben buna vurursam kesin altına girerim bu kamyonet de öncamdan içeri girer alnımın orta yerine oturur"

    ama tabi basık araçtan vazgeçilmiyor da

  3. #3
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    soyle bı durum bunun en acık ornegı yasadım onden gelen darbelerde kotu olabılır ama yandan gelen darbelerde aracın stabılıtesı hıc bozulmuyo buda acık bı gercek bu kotu tarafaı ıyı tarafıda var .. tskler abi bilgilendir ve video için
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  4. #4
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tüm bunların daha kötüsü var, yay kesenler ,bakla çıkaranlar,ısıtıp düşürenler vs
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  5. #5
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Sürünen arkadaşlar bunu göz önünde bulundurmalılar bence, keza her şey görüntüden ibaret değil sonuçta..

    Hep aklımdaydı bu aracıma yay takarken de kullanırken de, ancak bunu göze alıyoruz bi nebze. Tabi tadında bırakmak lazım basıklığı. Çoğu binek aracın spor modeli max 2cm daha alçaktır normal versiyonuna göre, demek ki var üreticilerin bildiği..

  6. #6
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaşam alanını da aşağıya alınmış olunuyor,

    standart dışı neyin tam anlamı ile bir veri mi olmuş ki artılar katarken eksiler götürüyor
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer düşürme yol tutuş için yapılıyorsa acaba oem üreticileri bu konuya nasıl bir çözüm bulmuşlar diye bir bakarsak @levent'in de vurguladığı şu noktaya geliriz ki; otomotiv üreticileri yüksek yol tutuş hedeflediklerinde basıklıktan çok sertleştirmeye gidiyorlar. Basıklık ancak sertleştirmeyi destekleyecek kadar 2cm civarında yapılıyor. Bir aracın standartı ile örneğin AMG vs spor versiyonu arasında genelde bariz bir yükseklik farkı olmazken süspansiyon sisteminde, amortisör ve helezonlarında bariz sertlik farkları oluyor. Tüm bunları ele aldığımızda görüyoruz ki yol tutuş için düşürmek aslında doğru bir yöntem değil.

    Görsellik için yapılıyorsa o kişisel tercihe girer zaten. O konunun da bir standardı olmadığından "şu kadar görüntü için şu kadar güvenlikten taviz verilebilir" denklemi tamamen kişisel bir fonksiyon olduğundan çok da söylenecek söz yok.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle teşekkürler böyle bir konuya değindiğiniz için ;

    eklemek istediğim birşey var kücükte olsa.. yüksek aracın şase hattını düşünürsek, basık olan aracta aynı nokta yola paralel olarak düşünülürse videoda gösterildiği gibi, yüksek araçın şase hattı ile basık aracın şase hattı yerine sac kısımlar karşılaşıyor. böylece yüksek aracın çarpma anındaki enerjisi, kendinden cok daha yumuşak bir tarafa aktarılıyorki hasar basık araçta cok daha fazla oluyor. İki adet içi dolu demiri birbirine sertçe vurdugumuzda iki demir parcasıda ortalama bir hasar alabilir.. Fakat içi dolu bir demirle içi boş bir boruyu birbirine çarptığımızda bir şekilde boruda ki deformasyon daha fazla olacaktır. Sanırım aynı mantıkta bir örnek?
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  9. #9
    luca55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Samsun / TRabzon
    Mesaj
    1.225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer düşürme yol tutuş için yapılıyorsa acaba oem üreticileri bu konuya nasıl bir çözüm bulmuşlar diye bir bakarsak @levent'in de vurguladığı şu noktaya geliriz ki; otomotiv üreticileri yüksek yol tutuş hedeflediklerinde basıklıktan çok sertleştirmeye gidiyorlar. Basıklık ancak sertleştirmeyi destekleyecek kadar 2cm civarında yapılıyor. Bir aracın standartı ile örneğin AMG vs spor versiyonu arasında genelde bariz bir yükseklik farkı olmazken süspansiyon sisteminde, amortisör ve helezonlarında bariz sertlik farkları oluyor. Tüm bunları ele aldığımızda görüyoruz ki yol tutuş için düşürmek aslında doğru bir yöntem değil.

    Görsellik için yapılıyorsa o kişisel tercihe girer zaten. O konunun da bir standardı olmadığından "şu kadar görüntü için şu kadar güvenlikten taviz verilebilir" denklemi tamamen kişisel bir fonksiyon olduğundan çok da söylenecek söz yok.
    valla hocam super bir konuya değinmişsiniz.Şahsen kendi adıma cok bilgili oldu teşekkür ederim.düşürmeden ziyade sertleştirmeden yanayım bende.
    BaYTaR MURO

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle teşekkürler böyle bir konuya değindiğiniz için ;

    eklemek istediğim birşey var kücükte olsa.. yüksek aracın şase hattını düşünürsek, basık olan aracta aynı nokta yola paralel olarak düşünülürse videoda gösterildiği gibi, yüksek araçın şase hattı ile basık aracın şase hattı yerine sac kısımlar karşılaşıyor. böylece yüksek aracın çarpma anındaki enerjisi, kendinden cok daha yumuşak bir tarafa aktarılıyorki hasar basık araçta cok daha fazla oluyor. İki adet içi dolu demiri birbirine sertçe vurdugumuzda iki demir parcasıda ortalama bir hasar alabilir.. Fakat içi dolu bir demirle içi boş bir boruyu birbirine çarptığımızda bir şekilde boruda ki deformasyon daha fazla olacaktır. Sanırım aynı mantıkta bir örnek?
    Doğrudur. Ben de ilk mesajda " Aracı standart yüksekliğininden düşürürken acaba kaza anında darbeyi emecek hayati elemanları da etkisiz bir seviyeye mi taşıyoruz? " derken kastettiğim nokta tam olarak buydu.

    Yüksek araçlarla alçak araçları kıyaslamak tabi ki yanlış. Ama aynı segmentteki araçları, özellikle de Türkiye genelinde satışların çoğunu oluşturan benzer yükseklikteki b-c-d segmenti araçları kıyasladığımızda orjinal yüksekliğinden 5cm düşürülen bir araçta koruyucu elemanların bulunduğu seviye epey etkisiz bir konuma taşınmış oluyor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğrudur. Ben de ilk mesajda " Aracı standart yüksekliğininden düşürürken acaba kaza anında darbeyi emecek hayati elemanları da etkisiz bir seviyeye mi taşıyoruz? " derken kastettiğim nokta tam olarak buydu.

    Yüksek araçlarla alçak araçları kıyaslamak tabi ki yanlış. Ama aynı segmentteki araçları, özellikle de Türkiye genelinde satışların çoğunu oluşturan benzer yükseklikteki b-c-d segmenti araçları kıyasladığımızda orjinal yüksekliğinden 5cm düşürülen bir araçta koruyucu elemanların bulunduğu seviye epey etkisiz bir konuma taşınmış oluyor.
    Haklısınız. Gerçekten bir arabanın güzelliğini ciddi şekilde etkiliyor yere yakınlığı fakat, etkin olarak güvenliğimizden emin olamadıktan sonra pekde bir anlamı kalmıyor.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  12. #12
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısınız. Gerçekten bir arabanın güzelliğini ciddi şekilde etkiliyor yere yakınlığı fakat, etkin olarak güvenliğimizden emin olamadıktan sonra pekde bir anlamı kalmıyor.
    kaza anından ziyade yol tutuş kaybı yaşayıp kaza riski de artıyor o şekilde *****. komple bir süspansiyon modifiyesi (yay-amortisör-gergiler vs) ile olması gerekenden daha fazla alçaltınca (3 yerine 6cm gibi) da understeer yada oversteer artabiliyor, e bu da yolda tehlike oluşturuyor. sonuçta yine başa yani kaza anına dönüyoruz ki sonuçta ortada, dediğiniz gibi..

  13. #13
    EvoX
    Misafir
    Telefondan girdim video borked olarak gosteriliyor ne yapicam ?

    Edit: konu icin tesekkurler guvenligi hic dusunmemistim .

  14. #14
    teggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Hollanda
    Mesaj
    486
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı şey geçti bugün aklımdan dejavu tadında bir şey oldu bu konu şimdi . Şehir içi belli yollarda jip tarzı yüksek araçların dahi kullanılmaması gerekli bence. Karşı tarafa ciddi tehlike yaratıyor yüksek araçlar...

  15. #15
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben bunu çok çok önce düşünmüştüm. hatta bir video var youtube da. civic 92 si ile range rover çarpıştırılıyor. rover yandan civice vuruyor. civic direk ikiye katlanıyor. içindekiler komple sizlere ömür. range rover da yanmıştı

    kısacası piyasada bu kadar arazi aracı varken siz orjinal yükseklik ile de kullansanız işiniz zor.

    Veya şöyle diyelim madem yüksek araç güvenli. takalım coil springleri 5 cm havada gezelim.

    bence iyi yol tutacak seviyede olsun yeterli. ilk virajda veya yandan hafif çarpmada takla atmak iyi bir düşünce değil.

  16. #16
    golfcu0101 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    kütük-AdanA/ikhamet-68
    Mesaj
    4.470
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    göz ardı edilmemesi gereken bir konu kesinlikle.işin zevk boyutu farklı,ama mühendislik boyutu da düşündürücü.Allah kazalardan belalardan korusun diyelim hem yüksek,hem basık
    artık corc-i zamanı cdti

  17. #17
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EvoX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Telefondan girdim video borked olarak gosteriliyor ne yapicam ?

    Edit: konu icin tesekkurler guvenligi hic dusunmemistim .
    Linki buraya ve ilk mesaja ekliyorum;

    Fifth Gear - height crash test - YouTube
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  18. #18
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bedne arabamı buyüzden basmıom zaten

  19. #19
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.548
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yenı aracların coğu jeep gıbı yuksek zaten her turlu bızım eskı araclar altta kalıo basmasakta

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •