Çoğumuz arabalarımızı daha iyi yol tutsun veya daha güzel görünsün diye basıyoruz, yere yaklaştırıyoruz, düşürüyoruz. Ama acaba bunun çarpışma anında aracın alacağı darbe ve bu darbenin kabin içine yansıması üzerinde ne gibi bir etkisi olur?
Birebir aynı marka-model iki araçtan standart olanı ile 5cm düşürülmüş olanı kafa kafaya çarpsa hangisi daha fazla hasar görür veya hangisi hasarı kabin içine daha çok yansıtır?
İşte bu soruların cevabı niteliğinde bir test;
Birinin standardından 5cm düşürülmüş olması haricinde birebir aynı olan iki mondeo'nun kafa kafaya çarpışma testi...
www.youtube.com/watch?v=zbKtuRMJrsg
Eğer düşürme yol tutuş için yapılıyorsa acaba oem üreticileri bu konuya nasıl bir çözüm bulmuşlar diye bir bakarsak şu noktaya geliriz ki; otomotiv üreticileri yüksek yol tutuş hedeflediklerinde basıklıktan çok sertleştirmeye gidiyorlar. Basıklık ancak sertleştirmeyi destekleyecek kadar 2cm civarında yapılıyor. Bir aracın standartı ile örneğin AMG vs spor versiyonu arasında genelde bariz bir yükseklik farkı olmazken süspansiyon sisteminde, amortisör ve helezonlarında bariz sertlik farkları oluyor. Tüm bunları ele aldığımızda görüyoruz ki yol tutuş için düşürmek aslında doğru bir yöntem değil.
Görsellik için yapılıyorsa o kişisel tercihe girer zaten. O konunun da bir standardı olmadığından "şu kadar görüntü için şu kadar güvenlikten taviz verilebilir" denklemi tamamen kişisel bir fonksiyon olduğundan çok da söylenecek söz yok.
Aracın standart yüksekliğininden düşürürken acaba kaza anında darbeyi emecek hayati elemanları da etkisiz bir seviyeye mi taşıyoruz?
Vidyo her ne kadar gayet açık olsa da belki gözden kaçan, dikkat etmediğimiz başka etkenler vardır. Düşünceleriniz, yorumlarınız nelerdir?