User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
60 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 206RC ye Rotrex SC olurmu?

  1. #1
    sascohiba
    Misafir

    206RC ye Rotrex SC olurmu?

    Herkese selam arkadaslar.
    Yine bu forumda Rotrex sc ler hakkında bir yazı gordum ve netten kendimce bir arastırma yaptım.Avrupada UK yada İtalya da bu markayı satanlar ve uygulamasını yapanlar buldum.Ama anladıgım kadarıyla ülkemizde henuz bir calısma yok.Daha dogrusu herhangi bir firma bu urunleri getirip montajını yapmıyor.Sımdi bu durumda size iki sorum olucak.
    1 Ozellikle Ingilterede bu sc lerin montajını yapan firmanın sitesisinden gorebıldıgım kadarıyla C30 modellerine(Benimde favorim bu modeller) intercooler konulmamıs.Acaba benim arabamada boyle birsey koymak istesem bende intercooler koymadan bu isi halledebilirmiyim?Yada boyle bir ise kalsam baska ne gibi modifiyeler yapmak zorunda kalırım arabamın motorunda.Yoksa hicbirseye gerek kalmadan basitce halledilebilirmi?
    2 Yoksa butur islere girmeden, once komple egzos sistemi ve beyin modlanmasıyla baslayıp sonrada egzantirik mili degisimi mi yapılsa?
    Herkese tesekkurler

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer motor bölümünde uygun yer varsa elemanlar iptal edilmeden yapılabilir, cooler kullanmanı şiddetle tavsiye ederim sonuçta havayı basınçla motora göndericeksiniz illa eskiye göre ısınma olucak buda detonasyon gibi bi çok sorunu beraberinde getirebilir,yapılan işlemler sonucunda mapin yeniden gözden geçirilmesi kaçınılmaz bence, güzel bi piggyback iş görebilir tabi bunun yanında regulator gerekiyosa enjektor gibi elemanları iyileştirmekte fayda var.

    motor bölümündeki yer ihtiyacına göre klima hidrolik pompa vs gibi elemanların iptal edilmesi gerekebilir belki yada daha farklı elemanların

    nasıl bi devir/güç bandı istediğnizi bilmediğimden n/a çözümler size zevk verirmi bilmiyorum
    körler sağırlar

  3. #3
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    son 1 aydır bu konuyu araştırıyorum. klimayı iptal etmeden mümkün gözükmüyo. ama iptal edilirse olur. uygun bracket ve işletim lazım. aem fic uygun olur gibi.

    edit: hidrolik direksiyonu iptal etmeni tavsiye etmem devire duyarlı direksiyon sertliği için.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  4. #4
    sascohiba
    Misafir
    @Senna
    Tesekkur ederim ilgin icin
    Hazır burdasın bir iki sey daha sorayım sana
    "İntercooler lar, turbo sistemler sıcak egzos gazı ile calıstıkları icin bir sekilde sıkıstırdıkları havayı ısıttıkları icin bir gereklilik olarak ortaya cıkmıslardır.Cunku bu havanın serin olması gerekir.Ancak sc lerin turboya gore bu noktada bır avantajları vardır o da hareketi sıcak egzos gazından degılde bir kayıstan aldıkları ıcın silindirlere bastıkları havayı ısıtmazlar bundan dolayı intercooler a gerek yoktur."Boyle bir mantık dogrumudur?
    Aslında istedigim aracımın motoru ıle ılgılı parcalara dokunmadan bır nevi chip uygulaması gıbı dertsız bir sekilde boyle bir sc uygulaması.Hedef guc olarak 220-250hp benım ıcın fazlasıyla yeterli.
    Bir an bu rotrex ler hakkında okurken boyle bır uygulama olabilir gibi geldi.Acıkcası cok keyfli olurdu benim icin.

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşım yanlış düşünüyorsun. intercooler aracın beslemesini yapıcak olan turbo yada intercoolerın havayı sıkıştırıp pompaladığı türbinde ısınması sonucu performans düşmesin diye emme manifoldu yada gaz kelebeğine gelmeden önce soğuması için gititği yer. yani soğuttu şey eksoz gazı değil motora gidecek olan hava. bu arada fikirlerin aynı benim gibi. msn den konuşalım özelden msn gönderiyorum. ayrıca rotrex kendi soğutma sistemine sahip. kapalı yağ soğutma sistemi ile geliyo. ama intercooler gerekli.

    intercooler da şunu gibi bişi olabilir

    http://www.dp-engineering.com/EN/pro...eugeot_206.php
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #6
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabiiki turbonun atık gazla çalışmasından dolayı havanın ısınması gerçekleşicek bu normal, fakat asıl olan havayı motora basınçla gönderdiğinzde sıkışmadan dolayı oluşucak ısınmayı kast ettim ben s/c turbo farketmez eğer güzel uzun vadeli bi sistem ypaılıcaksa cooler kullanılması şart bence

    rotrex uzun yıllardır var aslında ama şu an biraz daha fazla kullanılmaya başlandı hoş bi eleman fakat uygun güzel yapılmış bi turbo da ihtiyacı karşılıcaktır bence
    körler sağırlar

  7. #7
    sascohiba
    Misafir
    @ Shumi
    Senin konubaslıgınada baktım okudum post ları.Ancak sen ilgilendigin rotrex modelini yazmamıssın yada ben gormedim.Yani acıkcası hala icinde bir umit klima yada hidrolik direksiyon parcalarını iptal etmeden bu is olsa super olur diyor.Ancak senin motorun ufak benim kaput altı zaten gırtlaga kadar dolu nerdeyse.O yuzden en ufak modelini gozume kestirmistim.
    Aslında en guzeli ve dogrusu bir profosyonelin fikrini almak.

  8. #8
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sascohiba Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @ Shumi
    Senin konubaslıgınada baktım okudum post ları.Ancak sen ilgilendigin rotrex modelini yazmamıssın yada ben gormedim.Yani acıkcası hala icinde bir umit klima yada hidrolik direksiyon parcalarını iptal etmeden bu is olsa super olur diyor.Ancak senin motorun ufak benim kaput altı zaten gırtlaga kadar dolu nerdeyse.O yuzden en ufak modelini gozume kestirmistim.
    Aslında en guzeli ve dogrusu bir profosyonelin fikrini almak.


    sonuçta compressor kısmı turbo ile aynı hemen hemen aynı mapleri kullanabiliriz bunun için belki küçük turbodaki gibi basınç düşmesi yaşanmas kasnaktan dolayı, fakat eğer mapte verimli alandan çıkıldığı taktidrde bu size en basitinden ek ısınma olarak geri dönücek

    motora uygun bi s/c turbo seçmek daha mantıklı bence tabi küçüklük derken ne kast ettiniz bilmiyorum c30 un baya bi kombinasyonu var tam bi kod verebilrseniz iyi olur
    körler sağırlar

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    pek yer gözükmüyo
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    pek yer gözükmüyo


    belki manifold tasarımı ile oynanıp alt. yeri değiştirilebilirse belki bişiler yapılabilr
    körler sağırlar

  11. #11
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en ufak model c15. ama c15 pek zevk vericeğini sanmıyorum. c30 da oraya sığdırılması problem. klima iptal edilse sığmama imkanı yok. zaten sitede bir konum var klimayı kayıştan ayırmak diye. iptal etmeden bi şekilde klimayı çalıştırmak lazım
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    belki manifold tasarımı ile oynanıp alt. yeri değiştirilebilirse belki bişiler yapılabilr
    kısaltılmış manifold olabilir. yurt dışında rc motoruna sc yapan 2 kişi var. ama onlar çok kısaltılmış manifold ile yapmışlar. ancak ben buna pek sıcak bakmıyorum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en ufak model c15. ama c15 pek zevk vericeğini sanmıyorum. c30 da oraya sığdırılması problem. klima iptal edilse sığmama imkanı yok. zaten sitede bir konum var klimayı kayıştan ayırmak diye. iptal etmeden bi şekilde klimayı çalıştırmak lazım

    bracket ile belki iptal olmadan oda olabilir ama kaput içinde motor bölgesinde o genişlikte bi yer varmı tork transferi sırasında negatif yönde etkilenicek yerler ne durumda olucak vs vs bi çok soru işareti var aklımda şu an motor kompartımanı fotoğrafları çekip ölçülendirip iptal edilecek/yeri değişecek elemanların durumuna bakıp bi karar verilebilir
    körler sağırlar

  14. #14
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kısaltılmış manifold olabilir. yurt dışında rc motoruna sc yapan 2 kişi var. ama onlar çok kısaltılmış manifold ile yapmışlar. ancak ben buna pek sıcak bakmıyorum.

    eğer zorunlu kalınyosa kısaltma yerine belki yeniden runnerlar yapılarak bi çözüm bulunabilir
    körler sağırlar

  15. #15
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emme manifoldu ile radyatörler arası 1 cm dan biraz daha büyük. gerçek anlamda pek yer yok. aynı motoru kullanan 307 cc sport pack olsa hiçbirşey iptal edilmeden uygulama olabilir ama 206 için birşeyler iptal edilmeden yada yeri değişmeden mümkün değil gibi. o yüzden klimanın yerinin değiştirmek gerekli diye düşünüyorum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  16. #16
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sascohiba Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @ Shumi
    Ancak senin motorun ufak benim kaput altı zaten gırtlaga kadar dolu nerdeyse.
    bunu görmemişim. ben zaten quiksilver için düşünmüyorum rotrex i. bu araca uygulama yapıcak olsam turbo yaparım. yer bol. ayrıca eksoz manifoldu önde. ben araştırmalarımı rc için yaptım
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  17. #17
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    RC için uzun zamandır araştırma yapıyorum. iki tane büyük sıkıntı var
    1)kaput altında yer olmaması
    2) turbo yapılması düşünülüyorsa egzoz manifoldunun arkada olması.
    sc için bir araştırma yapmadım. Schumi supercharger uygulamalarına bakabileceğim linkleri yollarsan sevinirim.
    atmosferik için de olanaklar kısıtlı, benim bulabildiklerim dbilas, catcams ve clemens motorsports'un egzantirikleri, dbilas ve clemens in 268 dereceye kadar egzantirikleri var. catcams de ise 293/293'e kadar egzantirikler var, bunlarla birlikte wössner'in CR 12.5 forged pistonları var
    turbo için halen araştırma halindeyim, turbo motorun arkasında kalacak biçimde t2/t3 turboyla düşük basınçlı(0.5 bar civarı stock internal le) bir sistem var aklımızda. haftaya cumartesi söküp arka tarafda yerleşim için uygun yer var mı ona bakıp ona göre karar vereceğiz
    dp engineering'in turbo projesi var ama en son mailleştiğimizde iki hafta öncesinde, iki hafta içinde projenin biteceğini söylediler ama halen ses yok. ordaki manifold yerleşimi de sıcaklık problemleri çok sağlıklı gelmedi bize
    Sc ile ilgili araştırmalarınızı ve bulduklarınızı benimle paylaşırsanız sevinirim
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  18. #18
    sascohiba
    Misafir
    Arkadaslar alaknız icin tesekkur ederim hepinize.
    DP nin sitesinde turbo kit sayfasında turbo uygulanmıs bir motor blogu resmi var ancak anlayabıldıgım kadarıyla 206GTI a ait.Ama listelerinde benim motor kodumla uyumlu turbo pack satıyor.Acaba bu bisekilde sıgıyor demek mi?
    Birde rotrex icin c30 -60 modeliydi benim dedigim.Simdi hangi sitede hatırlayamadım ama 200hp ye kadar araclar icin uygunudur seklinde bir yonlendirme vardı diye aklımda kalmıs.Yoksa teknik verilere dayalı degil isteklerim.
    Benim arabaya ait egzantirik mili dereceleriyle alakalı bi bilgiye ulasamadım malesef.Dolayısıyla cesitli derecelerde satılan bı egzantirik millerinin performansı ne kadar fark edebilecegini tahmin edemiyorum.
    Bakındıgım kadarıyla hava filtresi+araca ozel chip tuning+ayarlı kasnak ile yinede 200hp nin altında kalıyor araba.Birde belki komple egzos sistemi eklense 200hp yı yakalayabilir.Asıl fark bunlarla beraber egzantirik mili degisimi olabilir ancak butun bunların maliyeti elde edilecek farka deymeyecek gibi duruyor.
    Zor bir araba tuning acısından.

  19. #19
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sascohiba Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar alaknız icin tesekkur ederim hepinize.
    DP nin sitesinde turbo kit sayfasında turbo uygulanmıs bir motor blogu resmi var ancak anlayabıldıgım kadarıyla 206GTI a ait.Ama listelerinde benim motor kodumla uyumlu turbo pack satıyor.Acaba bu bisekilde sıgıyor demek mi?
    Birde rotrex icin c30 -60 modeliydi benim dedigim.Simdi hangi sitede hatırlayamadım ama 200hp ye kadar araclar icin uygunudur seklinde bir yonlendirme vardı diye aklımda kalmıs.Yoksa teknik verilere dayalı degil isteklerim.
    Benim arabaya ait egzantirik mili dereceleriyle alakalı bi bilgiye ulasamadım malesef.Dolayısıyla cesitli derecelerde satılan bı egzantirik millerinin performansı ne kadar fark edebilecegini tahmin edemiyorum.
    Bakındıgım kadarıyla hava filtresi+araca ozel chip tuning+ayarlı kasnak ile yinede 200hp nin altında kalıyor araba.Birde belki komple egzos sistemi eklense 200hp yı yakalayabilir.Asıl fark bunlarla beraber egzantirik mili degisimi olabilir ancak butun bunların maliyeti elde edilecek farka deymeyecek gibi duruyor.
    Zor bir araba tuning acısından.
    atmosferik olarak gördüklerimin hiçbirisinde egzantirik yoktu. satılan egzantirik var ama takılmış hiç araç görmedim ki bu ilginç. ayrıca atmosferik olarak chip cai 1e1 eksoz sistemi ile genelde alınaın değer 190 civarı. benim beklentim her devirde güç ve tork. beygir 250 civarına yaklaşsa yeter. maksat daha zevkli bir rc yaratmak. turbo konusu manifoldun şekli yapısı ve turbonun duracağı yer bakımından nedense bana mantıklı ve güvenli gelmiyo. aküyü bagaja koymak problem değil ama eşit uzunlukta dese manifold bi acaip duruyo hoş type-r içinde öle. c30 stock internal için yeterli bir turbo. çünkü rotrex in sitesinde görmüşündür. 306 gti6 için uygulama yapmışlar. aracın orjinal beynine yapılan remap ile çok güzel sonuçlar almışlar. ağız sulandırmıyo değil.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •