User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: E46 316İ Turbo

  1. #1
    ilkay325i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    E46 316İ Turbo

    Arkadaşlar Merak Ettiğim Bir Konu Var Bmw E46 316İ Ye Turbo Takılırsa Eğlenceli Olurmu Yada Pişman Olunurmu ?

  2. #2
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 bar basarsan muhtemelen zevkli olacaktır. ama amaç turbolamaksa neden 6 silindir düşünmüyorsun ciddi anlamda çok masraf edersin sıkı yürümesi için. e30 316iden çok bi farkı varmış gibi e46 deyince bi hoooww tepkileri gelecek. ama o kiloda o güçte bir arabaya cüzdanını hediye etme. m tech yapıp sislerini yakıp tin tin gezmen daha hoş olur. yada bi egsoz filtre falan düşün.

  3. #3
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standart olarak belki 0.5-0.6 yürütürsün ama illede proje yapıp BMW turbolayacağım diyorsan , e36 320i alıp güzelce manifold beyin egzost gibi motora girmeden standart halde turbolaman daha mantıklı ...

    hiç değilse 200+ güce ulaşır torku cebine koyarsın yürütürsün ... hatta yapılmış örnekleri var ve 320i turboya daha müsait ; fiyat / performans bakımından ....

    jdm works'ün hazırladığı araçlara bak derim
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım

  4. #4
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    para varsa f20c swap! .. genis dusunmek lazim

  5. #5
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçenlerde yenı kasa 116 turbo denkgeldi baya guzel yuruyo.. guzel olabılırr

  6. #6
    ilkay325i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Compact Almak İstiyorum Zevkli Bişey Olsun Turbo Takmak Hedefim Açıkcası Ama Pişman Olmakta İstemiyorum En Azından 1.2 sene binerim

  7. #7
    d16y4
    Misafir
    çok param var ve hiç uğraşcak bir işim yok diyosanız maceraya başlayabilirsiniz

  8. #8
    wrcsinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    528
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tek kapi e46 3.16 superchargerli gordum. yanlis olmasin 170 hp falandi. Bana asiri mantikli gelmisti. Hem yakit hem vergi olarak oldukca karli oluyorsun. ancak soyledigim arac safilikti uzun bi donem satilmadi. Bunu goze alabilirsen olur gundelik kullanim icin fiyatlari uygun olan 3.16 alip 3.25 performansi yakalabilirsin. Hem yakittan hem vergiden karin olur

  9. #9
    d16y4
    Misafir
    Alıntı wrcsinan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tek kapi e46 3.16 superchargerli gordum. yanlis olmasin 170 hp falandi. Bana asiri mantikli gelmisti. Hem yakit hem vergi olarak oldukca karli oluyorsun. ancak soyledigim arac safilikti uzun bi donem satilmadi. Bunu goze alabilirsen olur gundelik kullanim icin fiyatlari uygun olan 3.16 alip 3.25 performansi yakalabilirsin. Hem yakittan hem vergiden karin olur
    3.25 var hazırdA ?

  10. #10
    wrcsinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    528
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d16y4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3.25 var hazırdA ?
    40.000 den asagi 3.25 yok. 3.16 yi 25-30 arasi buluyon

  11. #11
    wrcsinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    528
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslinda hemen hemen ayni paraya mal olur

  12. #12

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2jz koymak dağa mantıklı bence bana kalsa e46 normal binerim ama d1 e92 kasayla 2jz le yürüyen var mükenmek bence vertice desingin aracı
    2000tc king

    Batuhan Sayın

  13. #13
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    block içi stock kalıcak değil mi ? 2.el temizinden malzemeleri bulursan yap gitsin. çıtır boost her zaman iyidir 0.5-0.6 bar'da. büyük ihtimal hedefin daily car'dır. Bence farklı olur güzel olur.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  14. #14
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı wrcsinan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    40.000 den asagi 3.25 yok. 3.16 yi 25-30 arasi buluyon
    yazdıklarından belli oluyorki daha evvel hiç araç turbolamamışsın. 316i alacaksın 15 milyar harcayacaksın ve standart 325i kadar anca yürüyecek. 325i zaten piyasada olan bir araç. bulunmaz bişey değil. ve aracın orijialken her yerini mıncıklayıp yüzlerce custom parça uygulamaya/uydurmaya çalışacaksın. bi süre işler yolunda gidecek sonra araç ya kırılacak yada son sahibi olarak kalacaksın. ve en kötüsü stock bir 325i gelip yanından geçecek.

    diğer yorum yapan arkadaşların dediği gibi yok 2jz koy yok f20c swapla bunlar öyle basit işler değil. adam fikir danışmak için bişeyler sormuş yanlış yönlendirmekde hiç hoş değil. bmw motoruyla haşır neşir olmuş bissürü insan olduğu gibi bu forumda olmamışta bissürü insan var. sen ciddi düşünüyorsan ilgililerle birebir irtibata geç fikir alışverişi yap. sonuçta 1-2 sene binerim diyosun. yok henüz ciddi değilim diyorsanda zaten sıkıntı yok araştırma sürecinde aklına hangisi yatarsa onu yap.

  15. #15
    wrcsinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    528
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazdıklarından belli oluyorki daha evvel hiç araç turbolamamışsın. 316i alacaksın 15 milyar harcayacaksın ve standart 325i kadar anca yürüyecek. 325i zaten piyasada olan bir araç. bulunmaz bişey değil. ve aracın orijialken her yerini mıncıklayıp yüzlerce custom parça uygulamaya/uydurmaya çalışacaksın. bi süre işler yolunda gidecek sonra araç ya kırılacak yada son sahibi olarak kalacaksın. ve en kötüsü stock bir 325i gelip yanından geçecek.

    diğer yorum yapan arkadaşların dediği gibi yok 2jz koy yok f20c swapla bunlar öyle basit işler değil. adam fikir danışmak için bişeyler sormuş yanlış yönlendirmekde hiç hoş değil. bmw motoruyla haşır neşir olmuş bissürü insan olduğu gibi bu forumda olmamışta bissürü insan var. sen ciddi düşünüyorsan ilgililerle birebir irtibata geç fikir alışverişi yap. sonuçta 1-2 sene binerim diyosun. yok henüz ciddi değilim diyorsanda zaten sıkıntı yok araştırma sürecinde aklına hangisi yatarsa onu yap.
    Evet daha onceden hic bi arac turbolamadim. Ancak boyle bilmislik taslayip insanlari kirmak yerine yapmamak daha iyidir herhalde.

    Arkadasi yanlis yonlendirmekten bahsediyorsun. Ben arkadasa git bi 316 al turbo tak demedim. Bunu kendi tasarlamis sormus ve bunu sorarken tam aciklamamis ama yarislarda kullanmak icin degildir gunluk hayatta bi c180 k edasinda yeri geldigi zaman keyif veren bi arac elde etmek istemis herhalde. Bende soylemis oldugu tarza uygun bi arac gordugumu ve bu tarz bi arac yaparsan yakit ve vergi olarak kara gececigi soyledim. Vergi olarak 3.16 nin vergisi 300 iken 3.25 in 1300 lira. 1000 lira kardasin. Yakit olarak 3.16 8-9 litre 3.25 te 12-13 litre 100 kmde 3 litre oynar. Buda yilda 20.000 km yapan biri icin 600 litre kar demek burda yaklasik 2.500 tl kar geliyor. Bu degerle turbo takinca biraz dusecek tabi kasko yaptirsan tahminimce 1000 lira civari kara gecersin. Yani arkasin tasarlamis oldugu arac bize yilda 5000 civari kara geciriyor.

    Bu arada dedigin dogru arac turbolamak kolay is degil. Ancak asiri yukleme yapip yuksek hplere cikmadigin surece uzun sure sikintisiz kullanabilecegin turkiyede bu isi yapacak yerler var diye dusunuyorum. Ama Sadece dusunuyorum daha evve hic arac turbolamadim sonucta

  16. #16
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    316i ye nos takılır, boşverin turboyu.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  17. #17

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2jz koymak için swap kiti var zaten e46 kasa için kolay deyil derken paran varsa kolay normalbi 3.16 ya turbo takmak mantıksız zaten bmw motoru ne yapacağı beli deyil normal gezerken bile burdan bi sonuca varmasın bence hekes değişik şeyler şöyler yerinde araştırmak dağa mantıklı
    2000tc king

    Batuhan Sayın

  18. #18

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    46
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo takılır cok da guzel olur yeterkı paradan bahsedılsın en ufak ayrıntıyı bıle atlamayıp sorunsuz motor ıcın iş şansa bırakılmazsa hıc bı sorun yasanmaz..tabıı bu da parayla orantılı seyler..

  19. #19
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı wrcsinan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet daha onceden hic bi arac turbolamadim. Ancak boyle bilmislik taslayip insanlari kirmak yerine yapmamak daha iyidir herhalde.

    Arkadasi yanlis yonlendirmekten bahsediyorsun. Ben arkadasa git bi 316 al turbo tak demedim. Bunu kendi tasarlamis sormus ve bunu sorarken tam aciklamamis ama yarislarda kullanmak icin degildir gunluk hayatta bi c180 k edasinda yeri geldigi zaman keyif veren bi arac elde etmek istemis herhalde. Bende soylemis oldugu tarza uygun bi arac gordugumu ve bu tarz bi arac yaparsan yakit ve vergi olarak kara gececigi soyledim. Vergi olarak 3.16 nin vergisi 300 iken 3.25 in 1300 lira. 1000 lira kardasin. Yakit olarak 3.16 8-9 litre 3.25 te 12-13 litre 100 kmde 3 litre oynar. Buda yilda 20.000 km yapan biri icin 600 litre kar demek burda yaklasik 2.500 tl kar geliyor. Bu degerle turbo takinca biraz dusecek tabi kasko yaptirsan tahminimce 1000 lira civari kara gecersin. Yani arkasin tasarlamis oldugu arac bize yilda 5000 civari kara geciriyor.

    Bu arada dedigin dogru arac turbolamak kolay is degil. Ancak asiri yukleme yapip yuksek hplere cikmadigin surece uzun sure sikintisiz kullanabilecegin turkiyede bu isi yapacak yerler var diye dusunuyorum. Ama Sadece dusunuyorum daha evve hic arac turbolamadim sonucta
    Öncelikle bir şeye açıklık getireyim; bilmişlik taslamak, küçük görmek gibi bir durum yok, ben sadece öngörümü yazdım. Hayatımda daha önce görmediğim, aynı amaç için aynı forumda bir arada olduğumuz bir insanı kırmak içinde hiç bir mantıklı sebebim olamaz Yinede darıldıysanız kusura bakmayın.

    Turbo konusuna gelirsek asıl sıkıntı şudur ; bu tip işlere, Stock olsaydım ne kadar yakacaktım, turbo iken ne kadar yakıyorum, 325i alsaydım ne vergi verecektim şimdi ne veriyorum, yılda yakıttan ne kadar tasarruf ediyorum gözüyle bakarsanız, bırakın kursağınızda kalmayı, hevesiniz kursağınıza bile gelmez. Bu zevk işidir, Bmw gibi bir markaya binmek günümüz Türkiyesin'de malesef sıkıntı. Ha derseniz ki benim için sıkıntı değil benim çok param var sırf merakımdan 316i alıp turbolayacağım, tatmin olmayacağınız için üzülürüm, ama şuraya da bir 316i turboluyoruz bir yardım eder misiniz derlerse elimden geldiği kadar diğer üyeler gibi en ön sırada bende yardımcı olmaya çalışırım. Tabi tüm speclerle sıkı bir yarış aracı hazırlar ciddi basınçlar basarsanız tatminde olursunuz ama tatmin olduğunuz kadarda cebiniz yanar. Dediğim gibi burada asıl amacımız arkadaşı daha doğruya yönlendirmekse aklın yoluna uyup ya tatmin ettiği kadar 316i'ye binmektir yada ciddi hedefler koyup 6 silindir bir araç yapmaktır. Herkesin doğrusu farklıdır. Bunlar şahsi görüşlerim..

    Hayırlı akşamlar.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •