User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Motor çalışma sıcaklığı hakkında

  1. #1
    BlackEmperor
    Misafir

    Motor çalışma sıcaklığı hakkında

    Beyler kısaca sorum şu, bazı araçlarda motor çalışma sıkcalıkları fan müşürüylede alakalı olarak 95-100 arası gidip gelirken bazılaırnda 87-92 arası oluyor. yüksek sıkcalıkta çalışması yakıt tüketimi erken ısınma vsvs gibi konularda avantaj sağlıyor gözüksede ısınan motor bloğu üst kapaktan yağ buharı atmaya dolayısıyla yağ veya conta yakmaya meyilli gibi bir durumda oluşturuyor.

    marka marka tecrübelerinize ihtiyacım var. Misal opellerde 95-100 arası gidip geliyor bu sıcaklık Servislerin hepsi ağız birlği yapmış gibi bu sıcaklık değerleri normal sıkıntı yok diyor, yeni nesil araçlardad a fan müşürleri 95-100 arası setlenmiş.

    sizce normali nedir. ne olmalı?

  2. #2
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    selam merhabalar , şu opelin sıcak çalışması sahiplerini tedirgin ediyor

    gsi'ım vardı , 96dan sonra fan açıyordu ... inanılmaz ama gerçek ...

    kısa ve öz olarak sizin çözümünüz direk termostat olucaktır.
    87-92 termostat al tak araban kendine gelsin ...

    yaşanılmış-tecrübe edilmiştir.
    bir kısım yağ yakmayı da engellemiş olursun
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım

  3. #3
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Benim bildiğim de Opel'ler genel olarak sıcak sever şeklinde ama cidden tedirgin edebiliyor, paylaşmıştım seninle zaten bunu hacım

    1.4 Astra bile 96 da açıyor

  4. #4
    BlackEmperor
    Misafir
    son 2 sattir nette ne kadar konu varsa hepsini okudum ayrıca tipo slx fan müşürü bizim arabalara oluyormuş felan fıstık . kimisi kapalı devre sıkıntı yok diyor 100+ da bile rahat olundiyor. birisi fan müşürünü değiştirdim araba kısın ısınmadı pek serviste tekrar orjinale dödüm yazmış, biri master teche sordum 125 ye kadar sorun yok rahat olun demiş. yarın fren balatarı için gidecektim servis birde bu konuyu deşeyim serviste bakalım bizimkiler ne diyecek.

    birde gecennservise uğramıştım yeni GTC lere bakmaya servis sorumlusuna sorum dedim üst kapaktan yağ buharı atıyor araba varmı bi sıkıntı ,yok dedi normaldir opellerde fazla sıkıştırırsan yağ buharlaşıp uüst kapak tan fazla buharı atar dedi . he deyip geçtim

  5. #5
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizim 94 astrada bile fan nerdeyse 100e yaklaşınca açıyor
    her gördüğümde tedirgin oluyorum gözlerim yuvasından çıkacak gibi oluyor
    bizde nereye sorduysak buna normal dediler

  6. #6
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    opel forumlarında ( reklam değildir ) yazmışlardı.

    bir TR'deki arkadaşım 1.6 16v sedan astrası için , almandan 87-92 termostat getirtmişti.
    çözmüştü durumunu ...
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım

  7. #7
    Sercanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Misya / Hüdavendigar
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hondalar ortalama 78 derecede çalışır ve bizde çok sıcak çalışıyor olarak bilirdik... 90-100dereceler korkunç kaynama rakamları, çok şaşırdım..
    Pro Stock Garage

  8. #8
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benimde sormak istedigim bir konu var, araci aldigimda fan anahtari vardi direksiyon altinda yani fani munsur devreye girmedende acabiliyorum, araci skstirirken fan acmamin bi yarari olur mu motora yoksa zarar mi veririm?
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  9. #9
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    direk fan müşürü yaptırtın
    olmadı
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım

  10. #10
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Antifiriz-su karışımının kaynama noktası 100 den yüksek diye biliyorum. Ayrıca niva ile off-road da çok 110 115 hatta 120 ler gördük çok bunaldığında ama conta vs yakmadı sıkıntı çıkarmadı. Pajeroda 90-100 arası idi. Bizim oralar normalde sert kış geçirdiği için antifiriz olayına çok dikkat ediyoruz ama sıcak yerlerde her insan umursamıyor antifirizi.
    ''Antifriz, motor soğutma suyunun normalde izin vermeyeceği sıcaklık derecelerinde motorun güvenle çalışabilmesi için motor soğutma suyuna eklenen, suyun kaynama noktasını yükselten, donma noktasını ise düşüren kimyasal bir katkıdır. Normalde aracın bulunduğu bölgenin iklim ve coğrafi şartlarına bağlı olarak; yüzde 20 ila yüzde 60 arasında değişen oranlarda motor soğutma suyuna eklenir. Bu oranın üzerine çıkılması, suyun soğutma kabiliyetini düşürür ve kayıplara neden olur.''

  11. #11
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı o.güngör Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    direk fan müşürü yaptırtın
    olmadı
    cool runng termostat o arkadaşın aldığı. Ama servis sorumlusu arkadaşlar bilmiyor böyle bişey olduğunu. dünyadan haberleri yok. Opelden anlayan sağlam bi mühendis master tech felan var mı forumda bi aydınlatsın bizi. Ayrıca 508 pejolardada var bu yüksek derecede çalışma muhabbeti

  12. #12
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.güngör Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    direk fan müşürü yaptırtın
    olmadı
    yani benim olayimdan mi bahsediyorsun kardesim?
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  13. #13
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Time-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani benim olayimdan mi bahsediyorsun kardesim?
    doğru Time-R

    babamın şahinde , fan için direk anahtar yaptırtmış ... mis gibi bakıyorum 90ı geçince hemen açıyorum fanı ... çok güzel oluyor ...
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım

  14. #14
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.güngör Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    doğru Time-R

    babamın şahinde , fan için direk anahtar yaptırtmış ... mis gibi bakıyorum 90ı geçince hemen açıyorum fanı ... çok güzel oluyor ...
    peki bu sicaklik derecesini nasil goruyoruz? ayrica arac isindiktan sonra fani acmamizin bi zarari olur mu sogumaya? daha fazla sogutmasin kardesim? acikcasi yeni motor yaptirdigimdan beri anahtari kullanmiyordum zarari olur diye.
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  15. #15
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Time-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bu sicaklik derecesini nasil goruyoruz? ayrica arac isindiktan sonra fani acmamizin bi zarari olur mu sogumaya? daha fazla sogutmasin kardesim? acikcasi yeni motor yaptirdigimdan beri anahtari kullanmiyordum zarari olur diye.
    güzel soru ;

    90ı geçince açıyorum , 90ın biraz aşağısında olunca ibre hemen kapatıyorum ...

    formül , sürekli ibreye bakmaktan geçiyor ...

    hayırlısı olsun bu arada
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım

  16. #16
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Time-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bu sicaklik derecesini nasil goruyoruz? ayrica arac isindiktan sonra fani acmamizin bi zarari olur mu sogumaya? daha fazla sogutmasin kardesim? acikcasi yeni motor yaptirdigimdan beri anahtari kullanmiyordum zarari olur diye.
    devamlı açık tutarsan motor belli sıcaklığa ulaşmazsa benzini çok tüketir
    baktın 90ı geçecek gibi oluyor fan açmıyor aç anahtardan soğutsun 80e felan düşünce kapat

  17. #17
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BaTu-Rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Antifiriz-su karışımının kaynama noktası 100 den yüksek diye biliyorum. Ayrıca niva ile off-road da çok 110 115 hatta 120 ler gördük çok bunaldığında ama conta vs yakmadı sıkıntı çıkarmadı. Pajeroda 90-100 arası idi. Bizim oralar normalde sert kış geçirdiği için antifiriz olayına çok dikkat ediyoruz ama sıcak yerlerde her insan umursamıyor antifirizi.
    ''Antifriz, motor soğutma suyunun normalde izin vermeyeceği sıcaklık derecelerinde motorun güvenle çalışabilmesi için motor soğutma suyuna eklenen, suyun kaynama noktasını yükselten, donma noktasını ise düşüren kimyasal bir katkıdır. Normalde aracın bulunduğu bölgenin iklim ve coğrafi şartlarına bağlı olarak; yüzde 20 ila yüzde 60 arasında değişen oranlarda motor soğutma suyuna eklenir. Bu oranın üzerine çıkılması, suyun soğutma kabiliyetini düşürür ve kayıplara neden olur.''
    antifreeze aynen de formul fakat 90dan sonra da segman piston etrafı uzun vadede bu sebep yüzünden daha da aşınabiliyor diye biliyorum ...

    antifreeze 122 mi 130 mu neydi derecelere kadar çıkabilir kaynama noktası... acil durumlar için mükemmel.

    ama , motor mimarisi de , belli dereceden sonra dayanamayabilir
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım

  18. #18
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BaTu-Rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Antifiriz-su karışımının kaynama noktası 100 den yüksek diye biliyorum. Ayrıca niva ile off-road da çok 110 115 hatta 120 ler gördük çok bunaldığında ama conta vs yakmadı sıkıntı çıkarmadı. Pajeroda 90-100 arası idi. Bizim oralar normalde sert kış geçirdiği için antifiriz olayına çok dikkat ediyoruz ama sıcak yerlerde her insan umursamıyor antifirizi.
    ''Antifriz, motor soğutma suyunun normalde izin vermeyeceği sıcaklık derecelerinde motorun güvenle çalışabilmesi için motor soğutma suyuna eklenen, suyun kaynama noktasını yükselten, donma noktasını ise düşüren kimyasal bir katkıdır. Normalde aracın bulunduğu bölgenin iklim ve coğrafi şartlarına bağlı olarak; yüzde 20 ila yüzde 60 arasında değişen oranlarda motor soğutma suyuna eklenir. Bu oranın üzerine çıkılması, suyun soğutma kabiliyetini düşürür ve kayıplara neden olur.''
    sizinde söylediğiniz gibi;

    Antifrizin yada herhangi başka bir maddenin suya eklenmesi donma noktasını 0 derecenin altına indirip kaynama noktasını 100 derecenin üzerine çıkaracaktır. kaç derece değiştireceği eklenen maddeye ve madde miktarına baglı bi olay.

    ayrıca stock motor için yada filtre egzoz tarzı abartı olmayan modifikasyonlar için, fabrika fanı 100derecede yada daha yüksek bi sıcaklıktada açtıracak bi müşür koymuşsa bile sorun olmaz. bence, zaten motoru yapan mühendis adam segmanın contanın kapagın yada pistonun kaç dereceye kadar nasıl davranacagını hesaplamıştır.. ayrıca antifiriz olmasa bile, motorda kapalı devrede olan suya yapılan basınçta (kapalı devrenın basıncı neyse artık) kaynama noktasını yukarı yada aşagı yönde etkileyecektir zaten

  19. #19
    BlackEmperor
    Misafir
    az önce opel müşeteri hzimetlerine ordadada servis sorumlusu kişiyle görüştüm ,onlarda rahat olun opelin çalışması bu şekilde sıkıntı oluşturacak bi durum yok diyor. bu adamların bilipte bizim bilmediğimiz ne var ? Bu soruya burda cevap bulup bu konuyu tarihe gömmek istiyorum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •