User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
32 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Clio Rs şanzıman blog değişimi ?? (önemli)

  1. #1
    Can Kolcak
    Misafir

    Clio Rs şanzıman blog değişimi ?? (önemli)

    arkadaşlar istanbuldan getirttiğimiz clio rs için benim dağılan şianzıman için getirttiğim 1.550 ye 17.000 de bi rs ten denildiği şanzımanım bu sabah geldi. benim aracımın üstünden çıkan şanzımanla geleni blog olarak karşılaştırdık vida yerleri aynı blog şekli olarakta aynı fakat bazı yerlerinde değişiklik var ama çok küçük değişiklikler takılmasına engel değil. Kodlarınıda yazacam size.. Şimdi biz bu şanzımanı araca taktık şuan takılı ama lifte duruo araç daha tam toplamadık ama şanzıman cuk die oturdu üzerine. benim merak ettiğim bu şanzımanın gerçekten rs ten çıktığımı yada taktıktan sonra bi sorun yaratırmı yada yaratmasa bile hangi araçtan çıktığı ve benim orjinal şanzımana göre oranları kısa yada uzunmu bunları merak ediyorum.

    Şimdi benim üzerinden çıkardığım dağılan şanzıman blogunun şanzıman kodu : JC5226
    Bizim 1.550 e 17.000km deki çıkma olarak getirttiğimiz şanzımanın blog kodu : JB3962

    renaulttan anlayan yada bu kodlardan bişeyler anlayanlar bu sorularıma cvp verebilirmi ??

  2. #2
    Can Kolcak
    Misafir
    Bu arada sıfır rs şanzımanı renoya sordum 1.800ytl fakat sıfır olarak türkiyede yok ve getirtilmiyor dediler. Getirseler alacam ama çıkma birebir JC5 te varmış benden çıkanşanzımanı istediler diğer sağlam çıkmayıda üzerine 1.200ytl verip değiştirirz dediler renonun herhangi bi çıkmacıyla telefon görüşmesiyle öğrendik bunuda..

    Şimdi ben kısaca bugün çektiğim resimleri koymak istiyorum..

    burada sol taraftaki çıkan şanzımanım şuan sadece sol tarafı kırık diğer tarafında sorun yok JC5 olan şanzıman ve dişlileride %5 kısa şuan ayna mahruti bu ayrıca komple satacam isteyen olursa sağ taraftaki ise JB dediğim şanzıman gördüğünüz gibi tip olarak aynı ve ztn oturduda yerine ;







  3. #3
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Renault o arabayı Türkiyeye ithal etti ise. O şanzumanı sen istediğinde getirtmek zorundadır.

    Honda VTI Sedan tavanı daha önce Tr ye hiç getirtilmemişti ben parasını verip ilk ithalatı 10 sene sonra gerçekleştirttim. 300 ytl için ben orjinali seçerim.

    Artık getirtmiyoruz diye bişey yok yani.

  4. #4
    STeaM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracının şase numarasınıda içerecek şekilde durumu izah eden bir maili renault desteke mail at. bunu detaylıca anlat hangi bayii sana olmaz dediyse söyle.

    sana geri döneceklerdir ve servise.

  5. #5
    Can Kolcak
    Misafir
    servis ztn renault mais e şase v motor numarasını yolladı mail ile yarın sabah gelir dedi cevap ona görede bakarıs dedi ama şu noktadan sonra benim merak ettiğim soruları sordum yani şuan o şanzımanı biz taktık araca ve yarın akşamda aracı çıkarcak allah izin verirse ve bu şanzıman uyarsa sağlammı kısamı uzunmu nedir ne değildir hangi araca uyumludur kasarmı uyarmı bunlar bana önemli olan olmazsada ne yapıp edip orjinalinide getirtecem ztn

  6. #6
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Part numaraları farklı ise ki olma ihtimalide var %50 şansın var.

  7. #7
    Can Kolcak
    Misafir
    peki JC ve JB arasında dayanıklılık olarak şanzımanlar arasında farklılıklar olabilirmi ? yani blog olarak aynı gibi ama yine böle blog yarılması gibi bi durumla karşılatırımı beni buda merak konusu

  8. #8
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha yeni araç topladığım için part numaraları ile kafayı yedim.

    Daha 1 ay önce arabanın ön taşıyıcılarından biri kırıldı kazada değişmesi gerek diye gittik çıkma aldık orjinal mal. Takıldı arabaya 3 4 gün geçti dikkatimi geçti sol teker üstten dışa doğru duruyor ama parçalar birebir oturdu nasıl olur diye araştırınca.

    S01 Left Rigth olan VTI taşıyıcıları farklı imiş.
    Ben S01 yerine LS01 almışım tabi sorun çıkarttı.

    Part number önemlidir.

    İnternetten araştırdım senin araçla ilgili parça sitesi bulamadım. :

  9. #9
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://tv.isg.si/site/ftpaccess/mloncar/Menjalniki.pdf


    kodlara göre bakıyorum ama her iki şanzımanıda tam kodlarına göre bulamadım

    buradki platee göre kesin kodları yazarsanız belki bişiler bulabilriz

    sadece jb ve jc olarak bakarsanız bi çok modelde kullanılmış dizel benzinli ... tam bi model ismi olmadan takmak çok doğru olmaz
    körler sağırlar

  10. #10
    Can Kolcak
    Misafir
    dediğim gibi orjinal olanın şanzıman blogundaki kod : JC5226
    yeni bugün uydurduğumuz ve taktığımız yeni şanzıman blogunun kodu : JB3962

    bunun haricinde bilgiye gerek varmı ?

    Serviste yenisinin kodunun hangi araca ait olduğunu sordum adam bana europa otomatik şanzıman diyor dumur oldum öle deyince yani anlamadım ama bulamadımda

    Şimdi hangisi kısa yada hangisi uzun birde dayanıklılık konusunda bi üstünlüğü varmı birbirlerine ??

  11. #11
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Can Kolcak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dediğim gibi orjinal olanın şanzıman blogundaki kod : JC5226
    yeni bugün uydurduğumuz ve taktığımız yeni şanzıman blogunun kodu : JB3962

    bunun haricinde bilgiye gerek varmı ?

    Serviste yenisinin kodunun hangi araca ait olduğunu sordum adam bana europa otomatik şanzıman diyor dumur oldum öle deyince yani anlamadım ama bulamadımda

    Şimdi hangisi kısa yada hangisi uzun birde dayanıklılık konusunda bi üstünlüğü varmı birbirlerine ??

    yukarıda pdfe göre tam bulamadm şanı-zıman üzerinden okunması daha mantıklı bi plate gösteriyoda ama jc5 daha yeni model olabliir muhtemelen bana öyle geldi ama bunu bilen bi servis elemanına sormakta yarar var
    körler sağırlar

  12. #12
    Can Kolcak
    Misafir
    sizin verdiğiniz dökümanı inceledim JB 0-2 ve 4ü aynı sınıfa koymuş geri kalan JB1-3-5 ve JC5 ide aynı sınıf olarak koymuş dikkat ederseniz yani sanırım şekil olarak bu yüzden oturtabildik ztn 0-2-4 otomatik olabilir ; diğerleri manueldir ama şunu anlamadım..

    şimdi mesela JB3 ün A B C die gidio gear bölümü aşağıya doğru mesela 1st de 11/41 die rakamlar var 2st de ise 19/39 yazıyor ama JC5 te ise aynı yerde yine A kısmının 1st sinde 11/41 var 2st de ise 21/43 yazıo bunları anlamadım ?? hangisi kısa şimdi =?

  13. #13
    Can Kolcak
    Misafir
    Arkadaşlar şanzımanı oturttuk bugün radyatör değişecek onu bekliyoruz ama öyle bir deneyelim dedik ama baktıkki basıyoruz kontağa boşa çeviriyor volan sanki yani ateşliyor ama motoru harekete geçiren bişi yok. Daha sonra anladıkki dişlilerle marş dinamosu uzak kalıyor buda şanzımanın farklılığından kaynaklanıo ama bunu yarın edirneye götürüp uygun bir marş dinaosuyla çözmeyi düşünüyoruz. Onun haricinde uymayan bir nokta gözükmüyor zaten aracı vurdurarak denedik çalıştı ve vites geçişlerindede problem yok yani sanırım dünyada ilk defa clio rs te JC5 yerine JB3 şanzımanı çalıştırdık Tabi kısa ve uzun durumunu test edemedik çünkü radyatör delik olduğundan sadece viteslerde sorun olmadığını anladık yarın radyatör takılacak ve aracı vurdurup çalıştırıp edirnede bu işin içinde olan bi yere gidip oradan bi uygun marş dinamosu bakacağız. Onun haricinde bi sorun gözükmüyor. ??

    Ama hala kısamı uzunmu belli değil siz bu konuda ne dersiniz yada bu uydurma şanzıman konusunda JC5 ten JB3 e geçiş ==??

  14. #14
    Serkan.S
    Misafir
    Bence o vurdurup çalıştırıp edirneye gitme işini yapmayın.Araba olmasa bile otobüsle gitmenizi tavsiye ederim.Tam olarak ne eksik olduğunu bilmiyosunuz.Kendinizin de söylediği gibi dünyada ilk dediniz; fark etmediniz daha kötü bir eksik çıkarsa yazık olur emeklerinize.

  15. #15
    chiefkadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    53
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    8.519
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Can Kolcak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar şanzımanı oturttuk bugün radyatör değişecek onu bekliyoruz ama öyle bir deneyelim dedik ama baktıkki basıyoruz kontağa boşa çeviriyor volan sanki yani ateşliyor ama motoru harekete geçiren bişi yok. Daha sonra anladıkki dişlilerle marş dinamosu uzak kalıyor buda şanzımanın farklılığından kaynaklanıo ama bunu yarın edirneye götürüp uygun bir marş dinaosuyla çözmeyi düşünüyoruz. Onun haricinde uymayan bir nokta gözükmüyor zaten aracı vurdurarak denedik çalıştı ve vites geçişlerindede problem yok yani sanırım dünyada ilk defa clio rs te JC5 yerine JB3 şanzımanı çalıştırdık Tabi kısa ve uzun durumunu test edemedik çünkü radyatör delik olduğundan sadece viteslerde sorun olmadığını anladık yarın radyatör takılacak ve aracı vurdurup çalıştırıp edirnede bu işin içinde olan bi yere gidip oradan bi uygun marş dinamosu bakacağız. Onun haricinde bi sorun gözükmüyor. ??

    Ama hala kısamı uzunmu belli değil siz bu konuda ne dersiniz yada bu uydurma şanzıman konusunda JC5 ten JB3 e geçiş ==??
    Clio RS şanzumanından Reno 9 a direk geçiş...
    O torka dayanırsa "tek" olursun

  16. #16
    Can Kolcak
    Misafir
    Bugün dayanıp dayanmayacağını görecez

  17. #17
    Can Kolcak
    Misafir
    Arkadaşlar JB3 ü taktık ve çok çok kısa geldi ama kafamda bazı soru işaretleri oldu. JB3 ü taktık oturttuk herşey tamam ama dediğim gibi marş dinamosunu uydurtamadık bir türlü olmadı bizde şuan söküyoruz araç lifte ve laguna şanzımanı bulduk bloogla beraber hiç sökülmemiş onu oturtacaz o JC5.. JB3 ü takıp aracı denedik biraz otobanda ilk viteslerde 1-58 2-100 3-160 ta 8100 dd de kesiciye giriyor. Ve önceki yani orjinal şanzımanın %5 ısası ile denediğimizde 0-100 değerimiz 3 kişi ile 6.2sn idi şuan denedik fazla vites geçişindenmi bilmiyorum ama 100 e geldiğinde 7.1 civarı bi değer alıyoruz hep. Yani aracın 0-100 hızlanması dahada yükseldi.. Bunu anlamadık ama şimdi laguna şanzımanını denicez dediğim gibi komple blok olarak aldık yanlız kilometre okuyucu yeri yok üzerinde.. Lagunanınkine şimdi tornacı böyle bir yer yapacak daha önce blog olarak koyan oldumu bilmiyorum ama şimdi denicez inş artık bi sorun çıkarmaz orası burası uymuo sinir etti. Sonuç olarak JB3 ü çıkardık tekrar JB5 e geçicem ama bu laguna şanzımanıymış bu clio rs e göre nedir oranı ne kadar kısadır yada uzundur bunlar hakkında bilgisi olan varmı birde şu 7.1sn ye ye kısa şanzımanla neden bukadar kötü bi değer oldu 2 kişiyle ..

  18. #18
    Can Kolcak
    Misafir
    JC5 %5 kısa ile 3 kişi 6.2sn 0-100 yapıyorduk.
    JB3 ü taktık çok çok kısa 30kmh a yakın fark var kesicide ama 0-100 7.1sn e çıktı :S

    Bu neden böyle oldu anlamadım ama söktük yine JB3 ü ve orjinal denicez yine..

    İşte JB3 ün kesici denemeleri görünce eminim şaşıracaksınız hepsi 8100dd Buna rahmen hızlanış resmen düştü..

    http://www.youtube.com/watch?v=efIe8OvCvK4 (JB3 şanzıman)

  19. #19
    EvrenCan_RS
    Misafir
    JB3 ün oranı nedir??

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •