User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: EGT değerleriniz nedir beyler?

  1. #1
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    EGT değerleriniz nedir beyler?

    Gördüğünüz normal ve maksimum EGT değerleri nedir?

    Ben normal kullanımda 560 - 620, 130 üzeri hızlarda 720 - 760, boost altında maximum 814, uzun tırmanışlarda ise 750 - 800 C civarı görüyorum.

    Genelde 700 - 710 C arasında kalmayı çok seviyor motor. O da 120 - 130 km/h civarında sabit hızda oluyor.

    Cruise AFR ise 15,2 gibi.

  2. #2

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Baltık State
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EGT degerlerini karsılastırmak icin sensorun tam olarak nereye montajlandıgını ve göstergenin markasınında belirtilmesi gerekir diye dusunuyorum. Benim turbonun kıcından 1 karış sonra, down pipe nın uzerinde. 5. vites 80-100 km hızlarda, 300 derece civarında. Yokus cıkarken 400-450. Gazlarken 4ün sonunda 227km/h hızda ise 700 Derece falan. 5.viteste hiç sıkmadım sıksam Cok daha da artar,

  3. #3
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Benim sensör, collectorden yaklaşık 40 Cm kadar geride.
    Ancak, bende ısı emecek ya da dağıtacak bir turbo yok. Headers da collectora kadar sarılı durumda.

    O yüzden konum itibarı ile farklı olsa da, downpipe üzerindeki bir sensörden pek farkı yok bence.

  4. #4
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GC8 GT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    EGT degerlerini karsılastırmak icin sensorun tam olarak nereye montajlandıgını ve göstergenin markasınında belirtilmesi gerekir diye dusunuyorum. Benim turbonun kıcından 1 karış sonra, down pipe nın uzerinde. 5. vites 80-100 km hızlarda, 300 derece civarında. Yokus cıkarken 400-450. Gazlarken 4ün sonunda 227km/h hızda ise 700 Derece falan. 5.viteste hiç sıkmadım sıksam Cok daha da artar,
    Benimde konum seninkyle ayni sakin kullanimda da ayniyiz gazladigimdada 600 civari bazen 700
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  5. #5
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel konu, herkez yürüdüğü AFR yi kullandığı turbo ve manifold u verirse güzel bir veritabanı olabilir.

  6. #6

    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egt o andaki kullandigim yazilima gore degisiyor 12 afr wot redline 800
    11.5 afr redline 750
    11.2 afr redline 720
    R

  7. #7

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.8t k04 turbo ile roll sırasında 650-700 civarı sakin kullanım 400 derecelerde geziyor. Apexi egt kullanıyoruz sensör hemen turbonun dibinden okuyor
    RACE WERKS

  8. #8
    joker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul / Beykozz
    Mesaj
    1.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    civic si da maksimum egt ne olmalıdır acaba üst limit nedir

  9. #9
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    800-850 üstü egt sıkıntı

    İlker G.

  10. #10
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    en son 500 gordum 350 ıle 500 arasında deısıyoo 4/2/1 in 1 inde baglı sensor apexi egt saatı
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  11. #11
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sensörün takıldığı konum çok önemli
    motordan uzak ise veya turbodan sonra ise egt nin düşük göstermesi gayet doğaldır
    o yüzden araçlarınızda egt konumu farklı farklı yerlere takılı olduğundan kıyaslama bana kalırsa zor olacaktır.

    cihazın markası modeli hiç önemli değildir
    çünkü ölçülen sıcaklık derece cinsinden ölçüm konumuna göre doğrudur
    doğrudur derken, gösterge düzgün birşeyse doğru ölçüm yapıyordur.

    aynı noktaya 10 tane, farklı marka egt göstergesi takalım hepsinin birkaç derece fark ile aynı göstermesi gerekmektedir.

    tek fark okuma hızı olabilir
    bu hem cihazın kendi hızına bağlı, hemde sensörün açık-kapalı tip olması ile ilgilidir.
    Açık tip egt sensörleri eksoz gazı ile direk temas halinde olduğundan haliyle daha hızlı okuma yapacaktır.
    kapalı tip olanlar biraz daha sağlam yapılıdırlar ama açık tipe göre okumaları yavaş kalır.

    buradaki yavaşlığı yanlış anlamamak lazım, yavaş deyince 3 senede okur demek değildir.
    Kabaca açık tip egt sensörleri 0.2 saniyede cevap verirken, kapalı olanlarda olsun olsun 0.3 saniye gibiler. (response time)


    bana göre egt kullanımı şu şekilde olmalı:

    araçta egt var ve kullandıkça hangi durumlarda kaç derece gösterdiğini artık biliyorsunuzdur.
    (çünkü egt sensörün takılma uzaklığı kadar aracın marka modeline ve hatta yazılıma görede çok değişen birşeydir)
    tam gazda genelde 780-820 derecelerde olsun egt sıcaklığınız
    biliyorsunuzki bu değer 850 yi hiç geçmiyor (max egt)
    sizin için 850 derecenin üzeri sıkıntı demek oluyor.

    yada biliyorsunuzki hiç tam gazda 720-730 dereceyi geçmediniz
    artık sizin için 750 ve üzeri alarm çalması lazım

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo dizel aracı atmosferik benzinli araçla karşılaştırmak anlamsız olur. Hem yakıt, hem besleme farkı var. Hatta benzinli araçları bile kendi aralarında kıyaslarken direkt enjeksiyonlularla port enjeksiyonlular arasında fark oluşacaktır. Eğer kıyas yapılacaksa veya bir aralık verilecekse en azından yakıt cinsine ve emiş beslemesine göre bir skala oluşturulmalıdır.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •