Subap yaylarının çok sert olma nedeni nedir ? Kompresyonu tutması içinmi yoksa yüksek devirlerde yada red-line da pistonun yakalayamaması içinmi ?
Subap yaylarının çok sert olma nedeni nedir ? Kompresyonu tutması içinmi yoksa yüksek devirlerde yada red-line da pistonun yakalayamaması içinmi ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
hem kompresyon tutması hemde yüksek devirde yada farklı motor koşullarında açma kapamayı düzgün şekilde yapablimektir, mesela yumuşak olduğunu düşün belli bir devir sonra yada farklı bir egzantrik profili ile belli şartlar subabı tam kapayamabilir buda hem performans düşüklüğüne hemde mekanik probleme yol açabilir(subap yüzmesi/valve floating)
iş yerinden giremiyorum youtubea falan valve floating diye aratırsan güzel videolar çıkar
körler sağırlar
Onun onemli bi sertlik dereceside vardir, kafana gore sertlikle olmuyo bide, cok sert oldugunda motor gucunden calar, cok yumusak olmasida onceki yorumda Senna anlatmis zaten o durumlar olur.
bbm pin :2B244451
Senna'nın yazdıklarına ilaveten;
Subap yayları hem motor komprasyonuyla başedebilmeli, hem de devirle. Yeterli sertlikte olmayan bir subap yayı subabın daha geç, daha yavaş kapanmasına, ve hatta yüksek komprasyon altında tam kapanamamasına, yüksek devirlerde floating denen gezinme durumuna, yayın subap ile eksantrik arasında zıplamasına, subabın olması gerekenden daha erken açılmasına, böylece interferanslı motorlarda subabın pistona çarpmasına, yayın kırılmasına veya yerinden çıkmasına yol açabilir. Olması gereken yay sertliğinde yay motor devri ile uyumlu bir rezonansa ulaşır ve subabı olması gerektiği gibi kontrol eder. Eksantrik subabın üzerinden basıncı kaldırdığında subap hızla kapalı pozisyonuna döner. Yay sertliği motora, basınca, motorun çevireceği devire göre hesaplanır.
Şu vidyo görsel olarak epey yardımcı olacaktır;
Subap yayları ucuz bir yöntemdir. Çok yüksek devirlere dayanımı düşüktür. Bu yüzden 16-20K devir çeviren F1 motorlarında hava sıkıştırmalı subap kontrolü kullanılır. Hava basıncı tıpkı bir yay gibi çalışır ve devirden etkilenmez.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)