User Tag List

5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Subap yayları hakkında ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Subap yayları hakkında ?

    Subap yaylarının çok sert olma nedeni nedir ? Kompresyonu tutması içinmi yoksa yüksek devirlerde yada red-line da pistonun yakalayamaması içinmi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hem kompresyon tutması hemde yüksek devirde yada farklı motor koşullarında açma kapamayı düzgün şekilde yapablimektir, mesela yumuşak olduğunu düşün belli bir devir sonra yada farklı bir egzantrik profili ile belli şartlar subabı tam kapayamabilir buda hem performans düşüklüğüne hemde mekanik probleme yol açabilir(subap yüzmesi/valve floating)


    iş yerinden giremiyorum youtubea falan valve floating diye aratırsan güzel videolar çıkar
    körler sağırlar

  3. #3
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Onun onemli bi sertlik dereceside vardir, kafana gore sertlikle olmuyo bide, cok sert oldugunda motor gucunden calar, cok yumusak olmasida onceki yorumda Senna anlatmis zaten o durumlar olur.
    bbm pin :2B244451

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Senna'nın yazdıklarına ilaveten;

    Subap yayları hem motor komprasyonuyla başedebilmeli, hem de devirle. Yeterli sertlikte olmayan bir subap yayı subabın daha geç, daha yavaş kapanmasına, ve hatta yüksek komprasyon altında tam kapanamamasına, yüksek devirlerde floating denen gezinme durumuna, yayın subap ile eksantrik arasında zıplamasına, subabın olması gerekenden daha erken açılmasına, böylece interferanslı motorlarda subabın pistona çarpmasına, yayın kırılmasına veya yerinden çıkmasına yol açabilir. Olması gereken yay sertliğinde yay motor devri ile uyumlu bir rezonansa ulaşır ve subabı olması gerektiği gibi kontrol eder. Eksantrik subabın üzerinden basıncı kaldırdığında subap hızla kapalı pozisyonuna döner. Yay sertliği motora, basınca, motorun çevireceği devire göre hesaplanır.

    Şu vidyo görsel olarak epey yardımcı olacaktır;

    BORKED

    Subap yayları ucuz bir yöntemdir. Çok yüksek devirlere dayanımı düşüktür. Bu yüzden 16-20K devir çeviren F1 motorlarında hava sıkıştırmalı subap kontrolü kullanılır. Hava basıncı tıpkı bir yay gibi çalışır ve devirden etkilenmez.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    Dr.Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    88
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soldaki daha sert bi yay mı aceba dönmesi daha az yüksek devirlerde =?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •